@nikita: wauw, twee kleintjes. Wat bijzonder zeg! Spannend blijft het natuurlijk, zeker tot de 12 weken. Ik heb toevallig vandaag ook last van mijn blaas, dus kan de hele zwangerschap. Probeer te genieten, komt het allemaal ten goede! @MWM: goed weer van je te horen! Een meisje, wat leuk zeg! Je bent ook al weer een eind onderweg. Schelen niet zo veel zag ik. Ook ik ben al ruim 10 kilo aangekomen hoor. Niet heel goed te zien, dus veel hormonen en de kleine. Gaat er vast weer vanaf Ben wel beetje verbaasd over jouw en Nikita's reactie over de kraamzorg. Ik denk dat je de eerste week na je bevalling blij bent da er iemand is die je helpt met de kleine zoals aangeven (lekker blijven liggen), helpen met badje (lang staan is niet leuk vlak na de bevalling), huishoudelijke taken (gaat je niet lukken en je man heeft ook genoeg te doen). Ze zal echt niet de hele dag aan je bed staan hoor, integendeel, is veel beneden. Maak er gebruik van, het is er niet voor niks! Benieuwd naar je kamertje. Die van onze kleine man is ook al klaar. Leuk om af en toe te gaan kijken @wolfje: welkom thuis! Wel balen dat je ziek bent... Beterschap. Zorg goed voor jezelf en je kleine wondertje! @rrianne: alles is geloof ik al gezegd over je werk. UWV is inderdaad een goed idee! @onewish: ik was blijer met spuiten dan de clomid. En ik ben zwanger geworden na het hsg onderzoek... Geldt ook voor Patatje. Morgen lekker naar het strand Patatje? Ik wel hoor! Eerst mosselen eten in de mosselstad Hier alles goed! Geen bijzonderheden. Miste me alleen in jullie stukjes, haha, dus laat even wat van me horen Fijn weekend allemaal en geniet van het lekkere weer!
Hoi meiden, @Mutzie: Op 16 Augustus heb ik nog wel naar je geschreven, ik vroeg hoe het met je ging, we zijn je nog niet vergeten hoor!! @MwM: Mooi buikje hoor, ik denk dat ik ongeveer dezelfde buik heb nu met 21 weken!! Ik zal binnenkort ook even een fotootje maken! Ik ben erg benieuwd na jullie babykamer!!! Wij hebben ook de naam al voor de kleine meid, waren we vrij snel over uit!! Het is is ieder geval een kort en krachtige naam @Nikita: Hoe gaat het vandaag met je? Nog veel last? @Patatje: Ik heb alleen het eigen risico moeten betalen van 165 euro is dat volgens mij of niet? De rest is allemaal door de verzekering betaald!!! Hoe gaat het verder met je? Even over de kraamzorg: Wij hebben zelf ook de volledige kraamhulp! Dit gedaan omdat het ons eerste kindje is, en ik ben ook van mening dat ik mezelf, manlief en de baby in de kraamweek heerlijk wil laten vertroetelen. Ze doet veel voor je: visite ontvangen, koffie, beschuitjes, wassen, huishouding. Je hebt dan alle tijd voor de baby, jezelf en de visite! Maar ik kan me ook voorstellen dat sommige zoiets hebben van mij hoeft dat niet. Het is waar je voor kiest. Mocht er bij ons ooit een tweede komen, dan vraag ik de hulp van me moeder! Maar net wat ik zeg het is voor iedereen een andere beleving!! Je moet er een gevoel bij hebben, dat is precies hetzelfde als met borstvoeding geven. Ik ga dit zelf niet doen, omdat ik dit niet zie zitten (een gevoel) en een ander zweert bij borstvoeding. Fijn weekend allemaal Liefs xxx
@ Wolfje, vervelend. Beterschap meid. @ Tamara, 25 week en 5 dagen. Jeetje nog vroeger. Heeft het kindje het gered? @ Patatje, Ja probeer nu wel echt naar mijn lichaam te luisteren hoor. Mijn ogen zijn wel geopend na de geboorte van dat mannetje! Hoe was je dagje? Lekker wezen passen, zat er iets moois bij? Leuk allemaal hoor. En fijn dat jeje beter begint te voelen. @ Nikita, herken het heel erg hoor, elke pijntje of klachtje wat ik nog niet eerder heb gevoeld, ga ik ook over na denken. Toen ik laatst midden in de nacht wakker werd van de krampen, lag ik ook jankend in bed (gewoon van de spanning). Nu had ik ze van de week weer en bleef ik er heel rustig onder, omdat ik gewoon wist dat ze wel weer weg zouden gaan. Gewono een stuk onzekerheid wat er geloof ik bij hoort. Hoe gaat het verder met je? Hihih, leuk al een echt zwangerschapsbuikje Foto's van maken he! @ Mwm, gezellig, wij kletsen niet zo heel hard hoor. Dus als je af en toe even komt spieken, kun je het wel bijhouden. En anders laat je alleen even weten hoe het met jou is. Moet zeggen nu ik na mijn werk gewoon weg zo goed als niks meer doe, heeft mijn lichaam een stuk meer rust. Na iedere dienst heb ik me voorgenomen om minstens een uur te gaan liggen op bed en niet op de bank. Niks voor mij, ben het liefst de hort op, maar het werkt wel. Merk gewoon dat ik ontzettend baal van de situatie, hoe ze ons achterlaat, terwijl wij altijd voor haar klaar staan en alles met elkaar oplossen. Denk dat ik nog het meest last heb van die 'stress', wind me er gewoon te veel over op. Babykamer is zo goed als klaar, wil nog wat aan de aankleding doen, maar dit bewaar ik voor mijn verlof en ben nog op zoek naar een leuke lamp. Lees dat jullie hem ook zo goed als af hebben, leuk allemaal he. Heb expres de kamerdeur open, moet altijd even kijken als ik er langs loop. Post maar ff een foto, leuk! Naam zijn we zo goed als over uit:d Jullie ook he!? Noemen jullie haar ook al bij dr naam? Hahah wij wel. Anti-d spuit, heb ik in me bil laten zetten. Viel reuze mee, prik voelde ik niet, alleen de vloeistof voel je doordat het dikke drap is. Maar verder geen last van gehad hoor. @ Mwm, mooi buikkie meis! Nog even over het UWV, vanmiddag gebeld. Het enige wat ze zeiden is dat mijn werkgever dit moet doen en zij mijn loon gewoon door moet betalen, dan kwam het goed. Ben benieuwd. Was geloof ik vrijdagmiddag, hadden er weinig zin in. Hahha botte dames!
Nikita; ja schrikken is dat hè, die pijntjes . Voor ik zwanger was wist ik niet eens dat dat normaal was in het begin van de zw.schap... Ik dacht dat pijn niet veel goeds betekende, maar niets is minder waar . Als het goed is zijn je kwaaltjes met 12 weken ongeveer wel over, maar goed iedere fase heeft z'n eigen ding wel weer... Maandag heb ik een afspraak met de gyn, kan ze me meteen ff nakijken vanbinnen . Dan vraag ik meteen die spuiten en HSG na . MWM; ben ook benieuwd naar je kamertje! Vervelend zeg van die bekkenpijn... Ik was ook al 10 kilo aangekomen met 27 weken zelfs. Tis er nog steeds niet af . Ben idd aan het tempen en heb m'n kaartje vandaag gemanipuleerd . De eerste 2 weken van m'n cyclus had ik blaasonsteking en was m'n temp ook wat hoger dan normaal in die periode. Dus die heb ik discarted . Toen verscheen er ineens een kruis op de dag die ik normaal ook heb... Dus ben benieuwd of het echt zo was... Mutzie; natuurlijk ben ik je niet vergeten . Goed dat je ff wat laat horen van je zelf . Naar strand van 't weekend? Tamara; je moet idd gewoon je gevoel volgen mbt de bv en kraamhulp . Zelf heb ik wel bv gegeven wat in mijn geval voornamelijk kolven betekende... Maar... Mijn dochter heeft in totaal 5x bij me gedronken . Ik vond het niet erg lekker, maar zooo bijzonder... Dat gevoel is echt onbeschrijfelijk . Ik zal het bij de tweede zeker weer doen, weet niet of ik het lang vol zal houden, maar dat zien we dan wel weer . Maar als je het niet ziet zitten moet je er ook niet aan beginnen, dan loopt het geheid in de soep. Over die spuiten... Vrienden van ons moeten ook gaan spuiten en hadden het erover dat dat veel geld ging kosten . Vond het al zo vreemd... Zouden ze het verkeerd begrepen hebben... Wolfje; hoe is het met jou? Hier vandaag zonder paracetamol de dag doorgekomen . Dus dat betekend minder pijn! Ook nog bloed geprikt op Progestoron, vergeet ik een afspraak te maken voor de uitslag :x. Hopenlijk heeft de gyn maandag de uitslag bij de hand... Verder jurken wezen passen en heb volgends mij de ONE gevonden . Ietsje pietsje anders dan ik in gedachte had, maar super mooi! Heb 'm nog niet besteld, want over zo'n hoop geld moet ik altijd ff een paar nachtjes slapen .
Rrianne; we waren tegelijk . Goed dat je je rust pakt! O ja nog ff een tip voor je ziekmelden... Laat de VK even een verslagje maken, voor je baas, met haar aanbevelingen. Dan ziet ze het zwart op wit als welkom terug cadeautje na haar vakantie . Heeft mijn fysiotherapeut toen ook gedaan. Zelf een kopietje gehouden en het origineel naar de bedrijfsarts (of anderom, weet ik niet meer...).
Haha, weet ook wel dat ik niet vergeten word hoor! Valt ook weinig te melden vanaf hier. Alles gaat goed. Buikje en kamertje te zien op m'n profiel, dus ik ben klaar, haha! Late post van mij, af en toe nog even de kroeg in zolang het nog kan. Blij dat er niet gerookt wordt en anders ben ik weg Nu slapen en morgen genieten van hetbweer. Idd naar het strand!
H! meiden... Wat was het weer gezellig hier gister...zeker nu Mutzie en MWM ook wat hebben geschreven... Mutzie...was je ook niet vergeten hoor...maar van jouw hadden we geloof ik af en toe nog iets gehoord...en rond MWM was het zo plotseling stil...Lekker vandaag naar het strand toe... Wat leuk dat jullie bijna gelijk lopen...en MWM mooi buikje hoor... Wacht denk ik nog een weekje ofzo met een buikfoto maken... Tamara...ben ook benieuwd naar jouw buikje hoor...en wat betekend eigenlijk volledige kraamhulp?? Heb me er nog niet in verdiept hoe het hier geregeld is, maar ik ben gelukkig wat makkelijker dan manlief en laat alles maar over me heen komen...Waarschijnlijk komen alletwee onze moeders ook over rond de bevalling, dus als het te druk in huis wordt...stuur ik iedereen naar huis toe... maar waarschijnlijk zal ik ook wel blij zijn met alle hulp die ik kan krijgen... Rrianne, heel herkenbaar dat je er in je hoofd zo mee bezig bent en je niet echt tot rust komt...hier ook zo eentje...lekker malen daar van binnen...over en over en over... Goed hoor dat je jezelf dwingt een uurtje op bed te liggen... Vervelend zeg dat ze bij het UWV een beetje kort reageerden, maar vond dat wel een goed idee van Patatje...het zwart op wit laten zetten en afgeven... Heb jij al eens een foto`tje van het kamertje gepost?? Patatje...ow...bijna je bruidsjurk gevonden...wat leuk...en ja...een slodder geld hé...maar ja...het helemaal waard hoor... Succes maandag, en zeker even vragen voor de bloeduitslag...misschien is hij er wel... Wolfje voel je je ondertussen weer wat beter?? Onewish...bij jouw alles goed?? Kan me vandaag maar moeilijk concentreren zeg...hopelijk ben ik niks of niemand vergeten... Dinsdag volgende echo, en soms kijk ik er erg naar uit...als ik het idee heb dat alles goed zit, en mijn buikje mooi groeit...maar soms ben ik ook erg bang hoor, en krijg allerlei enge gedachtes als van...waarom zou het deze keer wel goed gaan... Ben zo duf vandaag...zou wel willen slapen en dan dinsdag wakker worden... Maar moet vandaag nog koken en boodschappen doen, en vanavond nog naar een feestje van een vriendin...ze is ook zwanger...ondertussen al een week of 14 -15... en dan morgen lekker NIKSEN...alleen met een boekje in het zonnetje zitten...
Hoi hoi ja hier alles goed hoor alleen soms niet zoveel tijd om alles bij te lezen hier. zit bij 3 topics sorry dames! zal wat vaker van me laten horen zit nu 4dpo nog 10 daagjes wachten x
spannend Onewish...we denken aan je...en hihi..idd. lekker genieten van het weer en niet te veel ZPen...
@ Patatje, super van je jurk. Ben nu al zo benieuwd. Heb je hem ook aangepast? Of mocht je voor deze gaan, moet hij eerst op maat gemaakt worden voordat je hm kunt passen? Niet stiekem al een foto op de je telefoon? Die je even kunt spammen. Ojaa he? Ik dacht dat een VK dit niet mocht doen, omdat zij alleen een advies kunnen geven. Ze zei wel; je mag je werkgever hier gerust heen laten bellen. Denk dat ik het toch eerst zo laat en mocht ze moeilijk doen, ik mijn VK alsnog vraag. @ Mutzie, heel stom, maar ik haal jou een Wolfje altijd door elkaar (geen idee waarom). Zometeen je foto's even bekijken, ben heel benieuwd. Geniet van jullie stranddagje! @ Nikita, hahah jou hersentjes staan dus ook nooit stil. Zal dr allemaal wel een btje bij horen en als je van je zelf als zo bent, gaat het nu denk ik dubbel op hahaha. Kan me voorstellen dat de spanning groot is voor de volgende echo. Duim weer met jullie mee hoor, dat alles goed gaat met jullie wondertjes. Ik zal dit weekend even een foto-tje posten van ons kamertje. @ Onewish, fijn om te horen dat alles goed met je gaat! Hier gaat alles goed, echt even lekker bijgetankt. Tot een uur of 12 lekker in bed geluierd en tv gekeken. Nu even bijkomen achter de pc en miss nog even de hort op. Vanavond BBQ-en met s-familie en na die tijd nog even bij vrienden langs. Fijn weekend allemaal!
hoi meiden ik kom hopelijk snel ook weer meer mee schrijven hoor... voel me nog steeds mega beroerd... gisteravond weer alles bijelkaar gespuugd door het hoesten... knuffels en tot snel, fijn weekend!
@ Wolfje, brrrrr niks aan zo. Spugen is al zo vervelend, maar ik had het gevoel dat het dubbel op ging met zo'n kleintje in je buik. Deed me op een gegeven moment zo'n zeer. Beterschap. Heb in mijn album een paar nieuwe foto's gezet, ook 2 van de babykamer.
Mutzie; wat heerlijk dat je het nog zo laat kan maken . Geniet er van! En dat rookloze is echt een uitkomst! Vooral met uit eten vind ik dat heerlijk . Die vieze rook anders... Nikita; gezellig feestje gehad gister? Vervelend hè die zorgen... Zeker als het al zo vaak mis is gegaan . Ik snap het wel. Ik hoop dat je snel kan gaan genieten! Hoop dat je lekker van het zonnetje hebt kunnen genieten vandaag . Onewish; spannend weer... We lopen bijna gelijk geloof ik... Mijn NOD is 31 augustus . Die van jou dan de 30ste toch? Rrianne; ik weet eigenlijk niet of een VK dat mag, een gewoon advies op papier lijkt me niet zo'n probleem . Je kan idd gewoon even afwachten hoe je baas reageerd, dan kan je het altijd nog vragen ja. Wanneer komt ze terug eigenlijk? Ik kan m'n jurk nergens vinden op internet en we mochten geen foto's maken . Voor het eventuele namaken . Kan net een gaatje stoppen . Het is in ieder geval van het merk Pronovias, empire stijl . Heb wel een soort gelijk iets gevonden, zal kijken of ik die erop kan zetten. Leuke babykamer trouwens! Wolfje; jeetje, dat je je nog zo beroerd voelt... Vervelend zeg . Nogmaals beterschap! Net terug van het strand . Het was even lekker zonnig, maar al snel kwam er een hele kudde wolken, des ondanks toch heerlijk op 't strand! Heerlijk geslapen ook en m'n ontbijtje in m'n pyjama op strand genuttigd . Morgen eindelijk naar de gyn, vind het ook wel een beetje eng... Pijn is wel nagenoeg over, maar toch . Affijn, mannetje is eindelijk ook vrij. Kunnen we lekker samen vakantie vieren .
ow jeetje wolfje....gaat het nog altijd niet beter met je...niet leuk hoor...veel beterschap... Patatje...succes vandaag, en ben erg benieuwd...klinkt in ieder geval als een heerlijk strand dagje gister....in in pyama op het strand ontbijten...woon je op aan het strand dan??? Een jurk ik empire stijl is prachtig....was eigenlijk ook mijn keus, maar heb uiteindelijk voor een jurk in A-lijn gekozen, met een heel klein hintje naar empire...had al gekeken of mijn link nog online was, maar die werkt niet meer...moest lang zoeken, maar had hem toen wel uiteindelijk op het net gevonden, en kon hem zo aan iedereen laten zien... Rrianne...klinkt als een gezellig avondje...heb je he goed volgehouden?? Mijn feestje heb ik goed volgehouden...maar heb ´s middags wel ruim 1,5 uur geslapen, en ben geen boodschappen meer gaan doen. Gister ook weer ´s middags geslapen...jaja, zal het wel nodig hebben...
@Rrianne: Hoe gaat het met het jongetje dat te vroeg is geboren? Mijn beste vriendin is toen bevallen van een tweeling, 1 van de meisjes is na 4 dagen overleden, en het andere meisje is inmiddels 1 jaar geweest en daar gaat het echt super goed mee! Erg heftige periode, ik had toen al wel contact hier op het ZP, maar het er nooit over gehad! Gelukkig gaat het met onze vrienden op dit moment redelijk goed, ze hebben hun ups en downs maar dat zal altijd zo blijven! Nog even over het UWV, volgens mij mag de VK zeker wel een advies schrijven, en ik weet zeker dat je VK zal zeggen dat je baas altijd hem/haar mag bellen!!! p.s: Wat een leuke babykamer!!!! Echt heel mooi! @Nikita: Nog maar 1 dagje meis... Ik wens je alvast heel veel succes en plezier voor morgen!!! Volledige kraamhulp is bij ons weet het zo niet helemaal uit mijn hoofd, maar volgens mij 48 uur! Meestal verdeelt over 8 dagen dacht ik! @onewish: Spannend meid, je bent de dagen ook aan het aftellen. Ik kan me voorstellen dat het bij schrijven soms lastig is als je op verschillende forums zit, ik heb ook een x een poging gedaan om bij meerdere te schrijven, maar ik kan dat niet bij houden @Patatje: Wow, je hebt dus je jurk gevonden. Ik kan me voorstellen dat je er over na wilt denken, net wat je zegt het is een hoop geld! Ben erg benieuwd!! Heel veel succes vandaag!! @Mutzie: Wat fijn dat er in die kroeg niet meer gerookt word, er zijn hier nog veel kroegen waarin het nog steeds gebeurd! Ik ga dadelijk even je foto's bekijken! Dat had ik nog niet gedaan!! @Wolfje: Heel veel beterschap!! Wat een ellende zo zeg, hopelijk ben je snel weer opgeknapt!!! Dikke knuffel voor jou. Hier gaat alles prima! De pijn in de bekken is de ene dag erger als de andere dag! Aankomende donderdag hebben we weer controle bij de VK! (dit is een extra controle, word alleen na het hartje van onze kleine meid geluisterd, dat is ook het aller belangrijkste ) VK vroeg dat de vorige x of ik het fijn zou vinden om iets eerder te komen, nou helemaal super! En dan heb ik 5 September weer een controle, maar dan word ook bloeddruk etc gedaan Fijne dag xxx
@ Nikita, was gezellig. Maar niet vol te houden. Lijkt wel of ik de afgelopen dagen last heb van chonische moeheid, sta er 's ochtends al mee op. Jij op dit moment dus ook zo moe, lekker aan toe geven als het kan! @ Tamara, vreselijk! Ontzettend fijn voor ze dat één van de twee nu zo'n gezond en mooi wondertje is, maar zo dubbel allemaal tegelijk. Met het jongentje gaat het tot dusver goed, heb haar voor het weekend voor het laatst gesproken. Fijn dat het zo goed met je gaat en met jullie meisje. En de bekkenpijn, lijkt me behoorlijk vervelend. Gelukkig is het de ene dag beter te doen dan de andere. Advies VK, mag ze vast wel op papier zetten hoor. Maar denk dat het opzich wel mondeling met mijn baas te bespreken is en anders doe ik het alsnog. Ze heeft idd gelijk gezegd dat mijn werkgever haar altijd kan bellen. @ Patatje, aaaah nu wordt ik nog nieuwsgieriger. Heb je nog een plaatje kunnen vinden van iets wat er op lijkt? Jou dagje klinkt heerlijk, en idd in je pyama op het strand? Hoe heb je dat gedaan? Bedankt voor de leuke reactie's op ons kamertje, ben er ook wel tevreden over. Al wil ik nog wat aan de aankleding doen, iets gezelliger maken.
Onewish; dan gaan we zeker gelijk op . Nikita; dan hebben we wel een beetje dezelfde smaak zo te lezen . O en die moeheid kan echt heftig zijn hè... Velen onderschatten de eerste 12 weken, maar juist die eerste en de laatste 12 kunnen zwaar zijn... Dus idd gewoon lekker slapen als je daar behoefte aan hebt . Sta je nog op het podium op het moment? Tamara; altijd fijn zo'n extra controle . Zo'n verhaal van een tweeling ken ik ook... Ook van iets meer dan een jaar geleden en 2 meisjes... De baby die in eerste instantie het sterkst leek, overleed... Erg wrang lijkt me dat, de een leeft en de ander moet je ondertussen begraven, bah, bah... Rrianne; wat fijn om te horen dat het redelijk goed gaat met het venje! En dat aankleden van het kamerje ook erg leuk . Ga je nog een hemeltje ophangen oid? Hoe lang nog tot je verlof hebt? Ik heb nog geen soortgelijke jurk in m'n album gezet . Hihi , nee woon niet op strand . M'n ouders hebben een strandhuisje waar je ook kan slapen, douchen en koken . Dus daar hebben we van het weekend geslapen . Heerlijk was dat! Bij gyn was het goed gelukkig... Heb er wel een cyste bij in dezelfde eierstok, dat verklaard de pijn. Komt door de Clomid, dus afgesproken dat ik de volgende ronde stop met Clomid en dan weer op controle kom. Verder heb ik ook een eisprong gehad . Dus nu in afwachting van m'n menstruatie of en posi test volgende week... Ook heb ik vandaag m'n literatuurlijst en rooster ontvangen, zit over 2 weken dus echt op school... Kan me er nog niet zo veel bij voorstellen eigenlijk... Vind het stiekem wel een beetje spannend .