Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Agenda-lijst onregelmatige cyclus meiden ;)

20 aug: tata intake vk
    31 aug: melanie1990 gyn
    31 aug: griekie gyn

Wil je iets toevoegen, quote de lijst dan, vul je gegevens in, en haal dan de [quotes] aan het begin en einde weer weg voor je het bericht plaatst.

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    En tata, hoe was het bij de vk?

Griekie en melanie1990, lezen jullie nog mee?

3. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Helemaal goed, hartje gehoord en ik ben maar 300 gram aangekomen!!!

4. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi meiden,

hier weer eens even een berichtje van Griekie. Ondertussen weer een tijdje verder.Ik ben op dit moment ongesteld, tijdens onze vakantie een duidelijke eisprong gevonden doormiddel van ovulatietesten ook elke dag getemperatuurd. We hebben veel(lees ook Echt Veel) geklust haha zeker een week achter elkaar elke dag en rond de eisprong 2x op een dag. Nu mag dat ook wel an newly weds toch:p.Helaas ben ik afgelopen dinsdag ongesteld geworden mijn eisprong was als het goed is de 12e van augustus.Voordeel mijn cyclus was nu 42 dagen(kortste tot nu toe) die hiervoor duurde 120 dagen. Ben nu 14 maanden geleden gestopt met de pil en aanstaande maandag hebben we een intakegesprek bij de gynaecoloog in diaconessenziekenhuis in Voorburg. We hadden gehoopt dat het niet nodig was. Ik voelde me ook zo zwanger voordat mijn menstruatie begon, grotere borsten, behoorlijk opgezette buik 'snachts wakker liggen omdat borsten zo zeer deden. En waarom?????????Mijn menstruatie begon zeer heftig deze keer, vanaf al 4 dagen daarvoor had ik behoorlijke last van krampen(die normaal dus pas beginnen op NOD zelf en dan ook niet heftiger worden dan dat)En nu 1 dag eerder dan verwacht (mijn luteale fase duurd altijd 14 dagen en nu 13)kreeg ik 'smiddags zo'n enorme krampen en ik zakte in elkaar en moest ze echt wegpuffen.Toen verloor ik helder rood bloed en had het niet meer. Gisteren de 2e dan van mijn menstruatie had ik behoorlijke pijn rechts van mijn navel en verloor ik behoorlijk wat bloed je kon m'n buik ook totaal niet aanraken.En vandaag gaat het wel weer wat beter, al is het naast mijn navel(rechts)ook nog erg pijnlijk.Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel flink tegenop zie voor maandag en m'n huilmomenten ook wel heb gehad hoor .Ik vraag me af wat ze gaan doen bij zo'n intake.Ik zal dan nog wel ongesteld zijn.

Sterkte allemaal meiden.

Liefs,
    Griekie

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Update van mij ook dames...

Kon, gelukkig maar, vandaag opeens eerder terecht bij een andere gynecoloog...

Heeft alles gecheckt en gedaan, en geen activiteit ( eisprong of baarmoederslijm ) te zien.:x

Dus hormoonwaardes worden nu gecheckt.
    Was vandaag precies dag 21, en tussen dag 21 en 23 moet dit...:)

Over 4 weken hebben we een vervolg gesprek, en tegen die tijd zijn de zwemmers van manlief ook gecheckt, dus dan komt er een gesprek over hoe we de zaak gaan aanpakken.

Raar gevoel hoor nu, spannend dat het misschien nu binnenkort eindelijk gaat lukken, maar stom dat we het niet zonder hulp kunnen...

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow, helemaal vergeten...

TATA, wat een goed nieuws...:)

En GRIEKIE...proficiat...wij zijn ook newly weds...en ik kreeg op onze trouwdag de duivels op bezoek...:$
    Trouwens zo'n voor gesprek stelt niet veel voor hoor.
    Er worden heel veel vragen gesteld, en bij mij werd er dus meteen bloed afgenomen, omdat ik er precies op dag 21 was...

7. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Heel veel succes meiden! pff wat iri die duivels op je bruiloft. Wij wachten nog een paar jaar met trouwen. Dan ga ik denk ik aan de pil, want dat is toch wel fijn met PCO. Maar natuurlijk niet als je kindjes wil!

8. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Wat een leuke nieuwe foto van je zoontje!!

9. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hey meiden,

Ik kom jullie weer gezeldschap brengen.
    Ik ben weer terug van een super mooi vakantie en we hebben echt genoten
    En alles even opzij gezet.
    Het hoogste punt van de vakantie was toch wel het zwemmen met dolfijnen,
    Wat een super mooie/lieve dieren.
    Afgelopen maandag ben ik wel weer ongesteld geworden dus ben woensdag weer
    Begonnen met clomid te slikken en moet volgende week woensdag weer naar de
    Arts voor de 1ste fm meting. Het positieve is dus wel weer dat ik ongesteld ben geworden uit mezelf en dat ik geen provera hoefde te slikken.

@ Tata: wat super dat de echo goed was en dat de beeb beweegt, erg prettig lijkt me om deze zekerheid te hebben. Hoe voel je je nu verder?

@Lafemenikita: wat fijn dat je bij de arts bent geweest en dat het een en ander nu onderzocht wordt.

@Pisum: hoe gaat het verder met jou?

@ de rest ook heel veel succes en ik vind het weer gezellie dat ik weer mee kan kletsen.
    Fijne avond.

X

10. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hey meis,

Jeetje dat is ook balen op je trouwdag, je zal maar doorlekken pfffffffffffff. Ja ik ben benieuwd morgen, hoop eigenlijk dat ze gelijk een inwendige echo kunnen doen.Maar aangezien mijn menstruatie nog niet klaar is(zit nu op dag 6 heb alleen nog maar licht bruinverlies)zal dit er wel niet inzitten. Ben wel erg zenuwachtig.Net even met manlief mijn gevoelens besproken en hij zei dat als we geen goed gevoel erbij hadden dat wij zelf besluiten wat te doen. Hij wil gewoon ook graag weten, of er iets met mij of hem is.Dan kunnen we gaan beslissen wat te doen.

Liefs,
    Griekie

11. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @roxy: zwemmen met dolfijnen, wauw! dat lijkt me echt heel mooi. balen dat je ongi werd, maar toch wel goed dat het uit jezelf gebeurde :)

wat mij betreft geen nieuws, ik zit op dag 21 en wacht rustig af. ik blijf gewoon noteren hoe lang de cyclus telkens duurt en mocht ik dan aan het eind van het jaar echt de kriebels krijgen, dan ga ik naar de gyn. tot nu toe ben ik nog vrij rustig eronder, maar het moet niet te lang duren. wil dan wel weten waar ik aan toe ben, en wat het plan wordt.

@griekie: maken ze dan geen inwendige echo als je ongi bent? of zeg ik nu iets stoms? ik weet het niet, heb nooit in de situatie gezeten.. iig succes! komt helemaal goed!

12. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Pisum: het was ook echt een geweldige ervaring, zulke mooie/lieve dieren!
    goed dat je alles wel gewoon blijft noteren dat is wel belangrijk denk.

@Griekie: voor een inwendige echo maakt het niet uit of je ongi bent, tijdens mijn 1ste gesprek kreeg ik een boekje mee en daar staat in dat als je ongi bent ook gewoon een echo wordt gemaakt, het idee is voor jezelf misschien even wat minder maar als het goed is gaat het hele gebeuren gewoon door en is het voor hun de normaalste zaak van de wereld. Tijdens de echo's moet je er ook zo een beetje instaan. De eerste X vond ik het namelijk wel heel apart dat je daar ligt zo bloot van onder en zo'n echo krijgt door een man maar ja voor hun is het gewoon heel normaal.
    Succes!

Ik heb net mijn laaste clomid pilletje geslikt.
    Was hem gister bijna vergeten ik neem hem normaal rond 20.00/21.00 in maar om 00.30 schoot me ineens te binnen shit ik heb hem nog niet ingenomen dus snel gedaan en hoop dus dat dat niet zoveel uitmaakt.

13. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hey meiden,

Zo intakegesprek achter de rug.We hadden om 10:30 een afspraak, was erg zenuwachtig. Toen we binnenkwamen , zei dat gyneacoloog dat hij al begreep dat mijn cyclussen niet waren zoals het hoort en het natuurlijk niet goed is dat het niet gelukt is. Ik heb mijn temperatuurcurves en overzicht mijn de tijdsduren van mijn cyclussen laten zien en de gyneacoloog gaf aan dat hij gelijk wat onderzoeken wilde doen. Bloedonderzoek, inwendige echo en de baarmoedermond even bekijken. Ik mocht me uitkleden en gaan liggen, er werd eerst een uitstrijkje gemaakt(was me eerste keer)en dit viel erg mee. Daarna ging hij me toucheren en daarna kreeg ik een inwendige echo. Hier zag ik juist het minst tegenop en had er het meest last van als hij met dat ding van de ene kant naar andere kant bewoog. Op de echo was te zien dat mijn baarmoeder er goed uitzag, aan de ene kant waren veel eitjes te zien die er goed uitzagen aan de andere kant vond hij dat de eitjes er onrustig uitzagen. Dit wordt dus verder onderzocht. Toen kreeg ik een temperatuurkaartje mee, en uitleg dat ik bloed moet gaan laten prikken op 3e dag van de cyclus op dag 21 van de cyclus(1 x nuchter en daarna nog een keer een paar uur later)en wanneer mijn temperatuur 5 dagen hoog is en dan wanneer hij 8 dagen hoog is. We hebben over 10 weken weer een afspraak en dan horen we wel verder. Ik weet nu dus nog niet wat ik precies heb.

Liefs,
    Griekie

14. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi hoi,

was dit forum even kwijt, maar ineens zag ik hem weer staan..
    zo te lezen heb ik veel gemist....
    bij mij is alles nog hetzelfde en ben ik druk bezig met afvallen...ben nu bijna 5 weken bezig en ben (nog maar) 3.4 kilo kwijt. Voor me gevoel erg weinig en gaat zo langzaam. Zeker omdat het voor november 10kilo moet zijn...

15. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi meiden, ik ben weer terug van een paar dagen weg. We hebben genoten! Sylcor, fijn dat je er weer bent.
    Ik heb de 17e weer een afspraak bij de vlos, ze gaat dan het hartje luisteren. Spannend! Ben nog niet aangekomen, maar mijn buikje is al wel opgezet. Mijn broeken gaan niet meer dicht.
    Succes meiden!

16. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Griekie: wat balen meid dat je voor jezelf nu nog geen duidelijkheid hebt. 10 weken wachten is dan wel weer erg lang he. Toch vind ik het wel apart dat elk ziekenhuis weer anders handeld en de een dus veel langer moet wachten op een behandeling dan een ander.

@Sylcor: wat leuk dat je ons weer gevonden hebt....gelukkig!
    volgens mij is in 5 weken tijd 3,4 kilo toch best netjes of.....
    Wat doe je er zoal nu voor om af te vallen? Positief blijven denken en die 10 kilo komt vast goed voor november.

@Tata: Heerlijk jo om even weg te zijn geweest.
    Best snel volgens mij of niet dat je je broek al niet meer dicht krijgt. Spannend om weer naar een nieuwe afspraak toe te leven of niet dan.

Ik ben vandaag weer naar de arts geweest voor de 1fm meting van deze maand.
    er groeide al wel wat maar nog niet zo hard als de vorige maand op dag 10. Vorige maand op dag 10 had ik al een eitje van 15mm en nu was het net nog geen eens 10mm. Dus mag nu na 3 dagen terug komen dus ben benieuwd zaterdag.
    Kreeg ook de uitslag van het onderzoek van mijn vriend te horen en gelukkig was deze gewoon in orde.

X

17. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi ja aangezien mijn cyclus zo lang duurt en ik dus op dag 3 en dag 21 van de cyclus en wanneer mijn temperatuur 5 dagen en 8 dagen hoog is bloed moet laten prikken.Hebben we ruim de tijd genomen.(mijn laatste cyclus was 41 dagen) en het zaad van mijn man wordt volgende week maandag ingeleverd en de dokter wil de temperatuurcurve van mijn huidige cyclus onderzoeken samen met de bloeduitslagen.Vandaar de lange tijd. Nu weet ik eigenlijk wel zeker dat ik PCOS heb.Dat dacht ik dus al heel lang al voordat ik naar de gynaecoloog ging.Mijn eitjes rijpen waarschijnlijk wel alleen erg langzaam, waardoor dus die lange en onregelmatige menstruaties en verminderde vruchtbaarheid. Maar goed definitieve uitlslag zullen we dan 16 november horen.Fijn trouwens dat bij je vriend alles goed was.ben benieuwd of je eitje gegroeid is.

Liefs

18. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Zullen we weer een nieuwe agenda lijst maken? :)

19. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Agenda-lijst onregelmatige cyclus meiden ;)

02 sep: Roxy: 1e FM------> er groeid wel wat maar....
    05 sep: Roxy: 2e FM------> eitje 13mm rechts
    07 sep: Roxy: 3e FM

Wil je iets toevoegen, quote de lijst dan, vul je gegevens in, en haal dan de [quotes] aan het begin en einde weer weg voor je het bericht plaatst.[/QUOTE]

20. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Nou gister weer heen geweest voor een meting en mijn eierstokken waren weer eens moeilijk te onderscheiden van elkaar. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan alsof het lijkt dat ze beiden aan de rechterkant liggen alleen de een iets voor de ander...mmmmm toch maandag maar eens vragen of dat verder geen kwaad kan. Ook is er een kieste gegroeid en dat is dus even afwachten of die vanzelf weg gaat of....????
    Er was wel een eitje nu van 13mm dus mag morgen weer heen en dan hopen dat deze verder gegroeid is.

Hoe gaat het verder met iedereen?

X

Deel Deze Pagina