Hey Nikita, ik heb 6 maanden volledige bv gegeven, daarna gaan afbouwen omdat ik wist dat m'n ongi niet zomaar vanzelf opgang zou komen en we toch niet lang willen wachten voor de maak van een tweede Nog niet ongi, dus is de gyn de volgende stap... Wat is jouw doel betreft bv? Geef je volledig of ook fv? Gaatbhet goed met twee tegelijk? Wel intensief lijkt me! Zonnetje mag idd ook hier wel eens komen, eindelijk weer eens naart strand met de kleine! Patatje, nog nieuws? De rest van de meiden?
Hoi, hoi! Mutzie; spannend zeg! Ik hoop dat je ongi spontaan komt , of zou je al kans hebben zwanger te zijn ? Soms hoor ik wel eens van die verhalen dat de eerste zwangerschap met moeite kwam en de volgende spontaan. Knap zeg dat je 6 maanden volledige BV gegeven hebt! Nikita; heerlijk een weekje weg! Maar idd jammer van het weer . Volgens mij ook de slechtste sinds jaren... Maar we hebben uitzicht op mooie dagen volgende week! Laten we hopen dat de zomer gewoon een beetje laat is en wat langer gaat duren . Ben jij al gestopt met de BV? Helaas ongi geworden vorige week, maar één voordeel, mijn cyclus duurde iets korter dan anders. Ik heb vorige week mijn laatste pilletjes Clomid ingenomen en de afspraak met de gyn staat inmiddels voor 13 augustus. Ik ben benieuwd wat hij zal zeggen. Wat zou ik moeten vragen over het HSG onderzoek Mutzie? Verdere tips voor mijn gyn bezoek zijn ook welkom hoor! Verder heerlijk aan het genieten van de rust! Ik doe zo veel mogelijk leuke dingen buitenom werk en op mijn schooldagen plan ik nu ook alleen maar leuke dingen, dan heb ik extra het gevoel ervan te genieten even niet naar school te hoeven. Maar gek genoeg heb ik al weer zin in volgend schooljaar . Ik vind het wel heerlijk dat ik nu lekker veel tijd heb voor mijn neefje en nichtje, ik zie ze bijna iedere dag wel . Nu nog mooi weer erbij en dan is het nog meer genieten! O ja, heb vandaag ons trouwfoto album ontvangen en de foto's zijn super! Tot snel!
Hey Patatje, Balen dat je ongi weer is doorgezet.. Fijn dat je augustus weet naar de gyn mag. Ik heb op den duur gevraagd wanneer de volgende stap genomen werd. Ik heb toen zelf gevraagd naar een HSG onderzoek. Dat mocht toen na de ronde waar ik op dat moment in zat, dus tussen ronde 3 en 4. Ik ben toen ronde 4 ook zwanger geraakt. Ik zou dus gewoon vragen of een HSG onderzoek mogelijk is. Wie is trouwens je gyn? Mijn gyn begint met 'Me' (om dus maar niet zijn achternaam hier te plaatsen, you never know!' ). Wat super dat je je opleiding zo leuk vindt! Lekker ook dat je die dagen nu ook vrij bent. Het weer zou wel een beetje mee mogen werken. Mss morgen weer eens naar t strand? Zou wel lekker zijn! Fijn weekend verder!
Ha Mutzie! Jij was lekker op strand vandaag zag ik op FB . Ik zat te high tea'en op ons balkon . Zo'n HSG heb ik al gehad, tijdens de kijkoperatie. Daarmee konden ze ook checken of het hele boeltje weer toegankelijk was na het schoonmaken van m'n eileiders. De kans op bevruchting zou daardoor het eerste half jaar ook groter zijn heb ik me laten vertellen, maar tot nu toe nog niet veel van gemerkt . Hoe lang na de HSG was jij zwanger? Ik heb ook Dr. Me...! Ben benieuwd wat ie de 13e voor me kan betekenen. Van de week ga ik ook lekker naar strand!
Strand was heerlijk ja! Milan vond het ook echt lekker in het zand! Ik heb nog gekeken of je er was, maar niet dus. Is jullie huisje verhuurd? Gespookt dat we dezelfde gyn hebben. Moest eerst even aan hem wennen, maar kan m nu wel waarderen. Ik ben direct na het HSG onderzoek zwanger geraakt. Geen idee dus of ze het nog een keer doen, aangezien je het dus al een keer hebt gehad... Hoeveel rondes Clomid heb je nu gehad? Zijn jullie er een beetje uit wat jullie willen gaan doen; doorgaan of rusten? Lekker van de week naar het strand! Moet helaas werken, zou pas vanaf donderdag kunnen, dan wordt t weer wat minder geloof ik?
Gespookt?? Lees (nu pas) mijn berichtje na en zie dus de zin "Gespookt dat we dezelfde gyn hebben" staan. Ik bedoelde vast grappig of toevallig, haha.
Hihi, lees het nu pas . Heerlijk hè op strand! Nee, das m'n schoonmoeder, zij zit een weekje in het huisje. M'n ouders zijn een weekje weg, dus kon zij erin . De gyn is lekker recht door zee, maar wel duidelijk en dat vind ik wel fijn. Ik heb de Clomid nu 6x geslikt en vorig jaar 4x. Onze keuze hangt een beetje af van wat de gyn zegt, dus hoe intensief de volgende behandeling zou zijn en wat onze kansen zonder poespas zouden kunnen zijn. Onze dochter kwam ten slotte ook spontaan... Dus ja, nog 3 weken en dan zijn we weer wat wijzer .
H! Meiden....jullie kletsen nog gezellig hier zeg... Hier is het ook zulk lekker weer, denk dat wij deze week ook een keer naar het strand gaan. Wat is de wereld trouwens toch klein... Mutzie....hoe gaat het met Milan...wat kan hij allemaal al?? Ben wel benieuwd...en nog altijd geen ongie dus....hopelijk komt ie vanzelf weer terug... Patatje...houd je ons op de hoogte over 3 weken...Hoever wil je gaan met de behandeliing? Zou je ook IVF doen, als ik dat mag vragen natuurlijk...
Hey Nikita, Leuk om weer van je te lezen, maar doen moet natuurlijk wel posten hoe het met jouw twee kids is, haha!! Geef je nog steeds steeds bv? Ook benieuwd wat jouw kleintjes al kunnen. Milan is ondertussen al 9 maanden. Kan nu sinds twee maanden goed alleen zitten. Kan sinds een paar weken ook gaan liggen vanuit zit en tijgert op zijn buik de kamer rond. Kan zichzelf nu bijna optrekken aan de spijlen van de box. Staan vindt hij al heel lang erg leuk, maar heeft rust nog niet om goed alleen te staan. Hups erg al hij staat, dus door zijn knietjes zakken en dan 'springen'. Mag hij ook nog wel even mee wachten hoor, gaat al veel te snel! Hij heeft ondertussen 3 tanden (twee beneden en een boven). Kletsen doet hij nog niet echt, geen bewuste klanken/woordjes, al maakt hij het geluid 'mama' wel, maar dan als mamamama. Schattig! Hij kan 'Hoera' doen met zijn handjes en af en toe zwaait hij. Genoeg info, hihi?? Wanneer wil jij met hapjes beginnen? Met 4 of 6 maanden pas? Ik ben pas bij 6 maanden begonnen. @Patatje: oh je kan dus wel lekker naar het huisje toe! Ik baal een beetje dat ik nu op mijn werk zit. Mn zus en kids zitten heerlijk op het strand... Kan me voorstellen dat je (nog) zitten te wachten op een intensieve behandeling.. Hoop dat de gyn wat meer duidelijkheid kan geven over de mogelijkheid om zelf weer zwanger te worden. Op zich doet Clomid zijn werk toch? Je hebt een eisprong? Zal de volgende stap dan misschien IUI zijn? Nog ongeveer twee weekjes, dan weet je gelukkig meer. Tja Nikita, het wereldje is inderdaad heel klein. Dit verwacht je niet als je "anoniem" op een forum denkt te zitten, haha! Ik vind het wel leuk hoor! Gelukkig is Patatje niet iemand waar ik een hekel aan had vroeger, haha!
Mutzie...Tuurlijk volgt er nu een update van mijn kleintjes. Gisteren zijn we voor de tweede ronde prikjes gegaan. Daar hebben ze helemaal geen last van gehad. Ook heeft de dokter ze even gewogen. Jammer genoeg halen ze de 6 kilo nog niet, Niki is 5,85 kg en Romi 5,7 kg. Hij is dus ietsjes minder zwaar als zij...Maar hij draait al van zijn rug op zijn buik....Zo schattig, en hij kan het al goed. Hij draait elke dag een paar keer, en als hij het beu is om op zijn buik te liggen moet ik hem terug draaien. Niki maakt al veel meer verschillende geluidjes en kan echt schreeuwen soms...ze probeert haar stem veel meer uit. Verder beginnen ze te spelen met dingetjes die je ze geeft en zijn ze lekker veel wakker...Hartstikke schattig dus, kan soms niet wachten tot ze meer kunnen, maar aan de andere kant gaat het soms idd. allemaal wel heel erg snel. Begin augustus gaan we babyzwemmen, daar heb ik ook zo´n zin in. Geef nog altijd volledige bv. Het enigste wat me wat onzeker maakt is dat ze de lijn in het boekje niet zo goed volgen als in het begin, en had zeker gehoopt dat ze de 6 kg al zouden halen. Maar er is melk genoeg, en ze willen gewoon niet op het moment, dus de dokter is gewoon tevreden. Vanaf 6 maanden begin ik met hapjes eten...ben zoooo benieuwd...
Hier de eerste ronde Clomid gehad, 100 mg, helaas doet dit zijn werk (tot nu toe) niet. Dat houdt in dat er geen eitje het groeien is. Vrijdag nog een echo, maar daar verwacht ik weinig van. Als het niet werkt zal de volgende stap spuiten zijn. Weer erg intensief, maar de laatste keer wel met een mooi resultaat en daar doen we het voor!
Hoi, hoi! En Nikita, al lekker gezwommen met de kleintjes ? Mutzie, wat spannend ook weer... Ben je al begonnen met spuiten? Maandag naar de gyn geweest en ik mag nog 6x Clomid slikken. Ik mocht ook al beginnen met spuiten, maar dat zag ik nog niet zo zitten gezien de intensiviteit ervan. Ook is de kans op meerlingen dan groter en dat is in mijn situatie niet zo handig gezien de verhoogde kans op een vroeg geboorte. Maar na Clomid is dat wel de volgende stap. In januari wil ik weer naar de gyn ook al is de Clomid nog niet op, dan zijn we nl een jaar verder na de kijk operatie. Affijn, ik ga er maar vanuit dat ik aan de spuiten moet, dan valt het altijd mee als het eerder raak is . M'n laatste twee dagen werken gaan in voordat mijn vakantie begint . De weervoorspellingen zijn in ieder geval goed! Dus dat wordt lekker vertoeven op het strand .
Hey Patatje, Ik begrijp je keuze om nog niet te gaan spuiten. Het is idd erg intensief. Gelukkig heb jij wel een eisprong met Clomid en zou t zo dus moeten lukken. Ik heb helaas geen eisprong, dus heb helaas geen keuze.. Ben nog niet begonnen. Moet weer eerst mijn cyclus kunstmatig opwekken, daarna begin ik. Zal begin volgende maand zijn. Lekker hoor, vakantie! Hopen dat het weer lekker blijft. Is af en beetje fris, maar als het zonnetje gaat schijnen is het heerlijk. Je trouwens niet gezien bij t huisje van het weekend? Geniet lekker van je vakantie! Nikita, bij jou ook alles goed met de twee kleintjes? Nog steeds bv?
Patatje...begrijp je keuze ook...maar tweelingen zijn geweldig... Succes in ieder geval en geniet van je vakantie... Ga je nog iets bijzonder doen? Muztie...jullie beginnen dus bijna voor een brusje...wat geweldig...wel hier blijven posten hé...ben erg benieuwd... Hier alles goed...Geef nog altijd volle bv, maar Romi krijgt ´s avonds ook een paar lepels pap sinds kort...Merkte dat hij onrustig was en sinds hij dit krijgt slaapt hij overdag beter en heeft weer meer poepluiers...Hij had het dus blijkbaar nodig en niet meer genoeg aan de bv...Gelukkig lijkt het erop dat mijn melk nog niet minder wordt...wil nog zo lang mogelijk bv blijve geven... Nu moet ik snel weer naar de kleintjes....XXX
Knap hoor Nikita. Ik had ook graag nog langer bv gegeven, maar een brusje zou er dan nog niet inzitten. Het was dus kiezen tussen deze twee. Je weten nu wat er gewonnen heeft. Bij een eventuele volgende kleine hoop ik het langer te kunnen geven. Natuurlijk houdt ik jullie op de hoogte. Vind het ook leuk om van jullie te lezen.
Wat ik me nog afvroeg Nikita; willen jullie in de toekomst nog proberen om een brusje voor jullie zoon en dochter te krijgen? Vind het nog steeds zo bijzonder; dat je tijdens je laatste kans zwanger mocht raken van een tweeling en dan ook nog een jongen en meisje! In Duitsland wordt het niet helemaal vergoed toch, IVF? Als je nu weer zou willen beginnen, dan moet je het zelf gaan betalen?? @Patatje: zag dat je lekker op het stand sliep. Goed weer hoor, nog een beetje meer zon misschien al lijkt het hier altijd minder zonnig dan wanneer je op het strand zit. Mijn zus zit er nu ook 3 weken. Genieten hoor!
Mutzie; spannend joh, weer aan de spuiten... Hopelijk is het snel raak en gaat het geen maanden duren... Ik hoor straks van jou wel alle ins en outs wat betreft het spuiten dan. Ik was zaterdag op strand en zondag op ons balkon . Van de week idd geslapen daar, maar precies de verkeerde dag uitgekozen . Veel wind gister... Vandaag was het super lekker . Maar gister toch een beetje verbrand . Lekker zeg, 3 weken op het strand! Doen jullie dat ook wel eens? Ik zag nog leuke foto's van je zoontje op FB . Nikita; oh ja een tweeling lijkt me super . Mijn man krijgt een beetje stress bij de gedachte. Ik ook wel, maar meer door de verhoogde kans op een vroeggeboorte. Ik hoop echt dat dat ons volgende kindje bespaart blijft, anders weet ik niet of we daarna nóg een kleine willen. Extreem prematuur is zo zielig . Hopelijk was het echt pech en gebeurt het niet nog een keer. Jij hebt ten slotte jouw kindjes voldragen toch? Echt goed dat je nog steeds BV geeft . Dat vroeg ik me idd ook af of jullie nog voor een derde willen gaan? Hier nog lekker genieten van mijn vakantie, nog ruim twee weken . Volgende week verwacht ik een eisprong, maar ik hoop maar niet te veel meer (al is dat toch wel moeilijk ) en ga er vanuit dat ik vanaf januari toch kan gaan spuiten.