Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Patatje...daar had ik even niet aan gedacht ja...wat er bij jullie al is gebeurd...

Wij willen idd. voor een brusje gaan...Maar hier in Duitsland wordt aangehouden dat het het beste is als een volgende bevalling pas 2 jaar na een ks plaatsvind...En zeker met IVF nemen ze daar geen risico, dus als deze kleintjes 1 jaar en 3 maanden zijn mogen we weer beginnen.
    We hebben nog een rietje met 3 cryo´s...en soms fantaseren we er wel eens over wat we zouden doen als ze alledrie goed ontdooien............ohohohoh, dat wordt druk...;) Maar dat zal wel niet.
    Hier in Duitsland krijg je idd. maar 50% van een standaard behandeling vergoed en dit voor 3 keer...Cryo´s en andere extra´s zijn altijd geheel voor eigen rekening.
    Maar als je één leer langer dan 12 weken zwanger bent geweest gaat je teller weer op nul...dus we hebben nu weer 3 nieuwe kansen nu...:)
    Wanneer we voor een brusje gaan moeten we even bekijken...we hebben geen oma´s en opa´s hier die op kunnen passen en ook geen andere familie...dus dat is best wel moeilijk...wil de kleintjes niet te snel op elkaar...maar natuurlijk ook geen jaren wachten...

Hier afgelopen week-end ook nog een keer naar het strand geweest...nu lijkt het weer slechter te worden, maar schijnbaar volgende week komt de zomer nog een keer terug...dan moet manlief jammer genoeg wel werken en alleen kan ik niet met de kleintjes naar het strand...maar een lekker terrasje is met zomers weer ook altijd leuk...

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hoi meiden, kennen jullie me nog?
    Dacht opeens; even kijken of het topic nog bestaat en jawel hoor.

Patatje, allereerst wat heb ik een respect voor jullie, zo geduldig en positief! Ik hoop oprecht dat het jullie heeeel gauw gegunt is. Lees dat je inmiddels getrouwd bent, gefeliciteerd met jullie huwelijk, hebben jullie een mooie dag gehad?

Nikita, lees leuke dingen over jullie tweeling, tijgeren ze al door huis, las ik dat nou? En nog steeds BV, knap hoor! Hoe gaan de nachten? Slapen ze door op de BV?

Mutzie, wat leuk lees dat jullie voor een brusje gaan. Hopelijk is het gauw raak. Met M. ook alles goed?

Zeepaardje, hoe is het met jou kleine? Gaat alles goed?

Tamara, hoe is het met jou meisje?

3. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Rrianne...tuurlijk kennen we je nog...Hoe gaat het met jouw?
    Ben je nog veel op ZP?

De nachten hier gaan de laatste tijd niet meer goed...het ging een tijdje wel erg goed...zeker Niki sliep door, maar nu beide niet meer...In het week-end had ik dan ook een kleine crisis...maar nu gaat alles weer goed...Ze tijgeren idd. al een beetje, en Romi zat al te wippen op handen en knietjes, klaar om te kruipen, maar gelukkig komt hij nog niet van zijn plek...

4. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi, hoi!

Haha ja Rianne, ook ik ken je nog :). Hoe gaat het met jou en de kleine? Ook al in de run voor een brusje?

Mutzie; hoe is het bij jullie, al wat vorderingen in de behandeling? Ik zit er ook aan te denken om eerder voor de spuiten te gaan. Heb geen vertrouwen in de Clomid eigenlijk.

Nikita; o jee , 2 nachtbrakertjes ;)... Dus over 9 maanden mogen jullie er weer voor gaan! Wie weet straks een gezin met 5 kids :).

Ben nu voor de tweede week aan het werk sinds de vakantie, en de vakantie was heerlijk! Vooral het weekje Italië :). Voor herhaling vatbaar! Verder zit ik er dus aan te denken om al eerder om de spuiten te gaan, wordt een beetje moedeloos van de Clomid. En de kans op een meerling was maar iets groter dan "normaal". Kan iemand mij meer vertellen over hoe de behandeling eruit ziet? Moet je elke dag spuiten of maar een paar dagen? Hoe vaak moet je bij de gyn op controle en wat controleert ie dan? Enne, hoe snel was het raak met spuiten? Niet dat ik haast heb hoor, maar dat vind ik leuk om te weten :D.

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Nikita, hoe gaat het nu met slapen? Pittig hoor alle twee wakker. L. is helaas ook niet de meest geweldige slaper. Vanaf een maand of zeven begon hij af en toe een nacht door te slapen ipv uren 's nachts op. Nu gaat het steeds stukje bij beetje beter en slapen we nu alweer 4 nachten door. Heerlijk! Wat leuk, vanaf nu ontwikkelen ze zich ontzettend hard is mijn ervaring. Wat mooi en dapper dat jullie alweer na denken over een brusje. Het lijkt mij best pittig een tweeling, maaarr.... het is wrsch ook maar net wat je gewend bent.

Patatje, hopelijk doen de spuiten hun werk! En wat lekker dat jullie zo hebben genoten in Italie. Hihih een brusje. Het is hier wel steeds vaker een gespreksonderwerp;) en het kriebelt behoorlijk, maar... het loopt nu allemaal zo lekker met L. wil hier eerst nog even ontzettend hard van genieten. Het zal vast niet nog maanden duren, maar voor nu nog even niet.

Hier gaat alles goed. Nog twee week en dan vieren we L. zn eerste verjaardag alweer. Hij ontwikkelt zich hard, kruipt, loopt langs en achter iets wat hij voort kan duwen en kletst je de hele dag de oren van je hoofd, erg gezellig!

6. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Hey Patatje,

Natuurlijk kan ik je alles vertellen over het spuiten! Ik zal vertellen hoe ik moet spuiten en hoe het in zijn werk gaat, ik ga ervan uit dat het voor jou hetzelfde zou zijn:

Vanaf cyclusdag 3 spuit ik elke avond enkele eenheden Puregon (ik begin met 75 eenheden, soms wordt dit verhoogd in een ronde). De spuit ziet eruit als een pen (misschien wel eens gezien bij iemand met suikerziekte). Het spuiten is de eerste keer even spannend/vreemd bij jezelf, maar daarna valt het super mee.
    Vanaf cyclusdag 10 ga je ongeveer om de 2 dagen naar de gyn. Hij zal een inwedige echo maken waarop te zien is of je follikels groeien. Hij kan dus ook goed zien of het er eentje is of meer. Bij mij is het er altijd maar eentje, kleine kans op meerling dus. Mocht je bijvoorbeeld 2-3 follikels hebben die groeien, dan is het aan jezelf of je ervoor gaat die ronde.
    Wanneer je follikels rijp zijn (rond de 20 mm) dan zet je een andere spuit, Pregnyl, waardoor je eitje 36-40 uur later springt en jullie dus aan de slag moeten.
    Bij mij was dat meestal rond cyclusdag 20. Deze ronde dag 25. Ik ben in deze ronde 5 keer naar de gyn geweest voor een inwendig onderzoek.
    Ik vind het allemaal heel erg meevallen en het voordeel eraan is dat je goed in de gaten wordt gehouden: ze zien wanneer je eitjes groot genoeg zijn om te laten springen en hoeveel er zouden kunnen springen. Laatste voordeel is dat je precies weet wanneer je eitje springt en je dus mag klussen :)
    Nadeel is alleen de bezoekjes aan de gyn. Is maar 3 minuten, maar soms wel tijdens werk.

Is het zo een beetje duidelijk? Ik hoop het en anders gewoon vragen hoor. Je weet me sowieso te vinden ;)

Hier dus bijna op het wachtbankje. Mijn eitjes moeten nog springen, maar dat gaat net lukken voor onze vakantie naar Egypte.

Sorry, ik reageer even niet verder, ik moet weer aan het werk. Later meer!

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Meiden...hier was-is het een zware tijd...maar langzaam lijkt het beter te gaan...Maar wat kan een tweeling verschillend zijn zeg...En doorslapen doen ze nog altijd niet...;)

Mutzie...spannend zeg dat spuiten...En binnenkort naar Egypte...moet prachtig zijn daar...

Patatje...Ow...Bella Italia...geweldig daar...Volgende zomer bezoeken wij schoonmama daar...Kijk er nu al naar uit...

Rrianne...ondertussen is het nog maar een weekje hé...voor de eerste verjaardag...Wat ging dat snel...Kan me nog herinneren dat je het berichtje schreef dat je toch zwanger was na het bezoek bij de gyn...

Meiden...hier schrijft-schreef ooit eens iemand mee die het endometriose dieet heeft gevolgd...Weet iemand toevallig wie dat was, of wie is het van jullie??

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mutzie, hele fijne vakantie! Of zijn jullie inmiddels al geweest?

Nikita, beide niet? Worden ze wakker van elkaar? Ja ongelooflijk he. Denk er nog vaak aan terug, hoe bizar. Ben dan ook erg benieuwd hoe het ons af gaat voor een brusje voor L.

9. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Rrianne, soms worden ze wakker van elkaar soms ook niet...Soms van het geringste piepje, en soms brult er ee en doet het de ander helemala niks...Snap daar nog niet veel van...;)

Hier komt een tandje door...bij Niki, het kraste vandaag op het lepeltje, maar verder lijkt ze er geen last van te hebben...

10. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi, hoi!

Het is al weer even geleden...

Mutzie; ik zag dat je al terug bent vakantie en dat je kleine vandaag al weer 1 jaar is :). Wat vliegt de tijd! En hij kan al lopen... Wat knap!

Rrianne; jouw kleine ook al weer een jaar, ik sta er echt versteld van hoe snel alles gaat... Ik kan me ook nog herinneren dat je schreef dat je zwanger was :). Volgens mij zat je toen ook in een verhuizing, klopt dat?

Nikita; heerlijk land Italië :). is je man italiaans? Of woont je schoonmoeder daar gewoon omdat het zo'n leuk land is ;)? Al weer tandjes in aantocht! Hoe gaat het nu? Las dat je in een zware tijd zit... vanwege de kleintjes?
    ik weet niet meer wie degene was met endometriose... Ik kan me het wel herinneren ;).

Dinsdag ben ik naar de gyn geweest, ik ben de Clomid zo beu... Constant die opvliegers... Hoofdpijn lijkt gelukkig wel af te nemen. Ik mag in ieder geval met de spuiten starten, Provera en Pregnyl :). Toen ik de naalden zag moest ik wel even slikken :$. Maar ach, heb al zo veel zpuiten gehad, deze kunnen er ook nog wel bij :D. Zit nu in het begin van mijn cyclus met de laatste Clomid, dus half november verwacht ik te kunnen starten met de spuiten. We moeten wel heel erg rekening houden met het voorkomen van meerlingen, dus in de gaten houden of er niet te veel eitjes rijpen... Maar gelukkig krijg ik ook meerdere controles, dus dat komt vast goed ;).
    Verder allemaal babyshowers en kraambezoeken de komende tijd... Morgen een fotoshoot met 2 zwanger nichtjes, nog 2 babyshowers in het vooruitzicht en 2 kraambezoeken waarvan er eentje nog geboren moet worden :). Ik hoop dat al dat babybezoek ook mijn eierstokken goed zal doen :D.
    Fijn weekend!

11. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hé weer een berichtje...
    Patatje wat leuk en je klinkt zo positief....Vind je ook dapper hoor al de kraambezoeken en babyshowers in je omgeving...zal niet altijd makkelijk zijn.
    Mijn man is Roemeens, maar schoonmoeder en zusje zijn een aantal jaren geleden naar Sicile verhuisd i.v.m. werk en ze zijn daar heel erg gelukkig.
    Komend week-end gaan we op vakantie-familiebezoek.
    We vliegen zondag voor 10 dagen naar Roemenie en blijven daar lekker in een hotel, dus lekker tijd voor ons zelf, we hoeven niks te doen, maar wel op bezoek bij familie..En we laten de kleintjes dopen daar...dat had manlief graag...Dus komt mijn familie ook over...Ben benieuwd of dat goed gaat...;)
    De laptop gaat mee dus kan bij blijven lezen-schrijven als er nog een paar hier iets willen posten...
    De moeilijke tijd is wel weer voorbij...Romi ontwikkeld zich super snel en is daardoor erg onrustig met tijden...slaapt erg slecht bijvoorbeeld...Hij staat ook sinds een week al en probeert af en toe wat pasjes te lopen...Bodem van de box en bed natuurlijk meteen naar beneden...En dan zie je leeftijdsgenootjes die nog op de buik liggen en nog niet eens tijgeren...Hij gaat echt wat te snel hoor...

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Heropend.

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Meiden, wilde hier nog een berichtje achter laten was het topic dicht....Dat vond ik toch wel jammer hoor, ik schrijf hier nu al zolang mee...Zo af en toe een berichtje vind ik wel gezellig...:)

Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het erg goed...Geef de kleintjes nog bv. Dat zou ik wel willen minderen, maar het is ook wel makkelijk, zo gaan ze goed slapen en we hebben een mooi dagritme nu. `s avonds word er wel regelmatig gespookt, maar ja, hopelijk gaat dat ook weer snel over.

Hoe is het verder met iedereen?

14. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Hey wat gek dat dit topic was gesloten? Oke, we zijn niet heel actief, maar vind het idd ook wel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

Wauw Nikita, wat goed dat je nog steeds bv geeft! Super en dat met tweeling.

Ik ben even stil geweest hier, sorry. Mijn banner is de reden dat hier even stil was. Ben super blij en het is helemaal goed met ons brusje voor Milan. Ondertussen is de kleine man ook alweer een jaar en volgend jaar juni verwachten we de kleine.
    Ik voel me super en Milan is een heerlijk ventje.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Patatje is. Ben je al aan het spuiten? Ondertussen ben je weer nichtjes en neefjes rijker. Dat lijkt me zo moeilijk. Hoe ga jij ermee om?
    Het nieuws van ons is nog niet wereldkundig, zodra iedereen het weet zet ik het op FB.

Liefs Mutz

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Mutzie, volgens mij sluiten topics automatisch als er een maand geen nieuwe posts zijn geweest en ik was net een dag te laat...
    Wat een leuk nieuws zeg een brusje, en bijna de enge 12 weken voorbij...tegen de tijd dat het nieuwe brusje er is, is Milan bijna 2? Mooi geregeld hoor...
    Hier idd. nog bv...Zou wel wat minder mogen, maar de 2 gaan moeilijk slapen en dan is het wel handig...zo krijg ik ze vrij makkelijk naar bed...Maar nu rond de kerst hier, zou ik toch wel eens een glühweintje willen drinken en dat zit er voolopig niet in...;) Heb nog geen idee hoe we uit dit ritme gaan komen maar dat zal hopelijk uiteindelijk min of meer vanzelf gaan.
    Ben ook wel benieuwd of Patatje al begonnen is me spuiten...Hoop stiekem de hele tijd op goed nieuws van haar...

16. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi!

Mutzie; ik had het dus al eerder kunnen weten ;). Echt super leuk! Gefeliciteerd met Milan trouwens ook! Al een keuze uit kdv kunnen maken ;).

Nikita; je hebt ons topic gered! Wat gaat de tijd hard zeg... Zag dat ik de hele maand november niet op ZP ben geweest... Gelukkig is de rust bij jullie weer weder gekeerd :). Was het leuk in Italië?

Inmiddels ben ik begonnen met Puregon, gister de Pregnyl spuit gezet. Het bevalt me nu al beter dan Clomid! Nagenoeg geen bijwerkingen, op de eerste dagen na dan. Toen was ik nogal duizelig en had ik hoofdpijn. Maar goed, nu dus 2 weekjes wachten. Had trouwens 2 eitjes, dubbel zo veel kans dus :D.

17. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Hihi, je had het idd al iets eerder kunnen weten :) Ben trouwens heel benieuwd naar hoe het is gegaan de afgelopen weken en of je natuurlijk een positieve test hebt. Zou een mooi kerstcadeautje zijn. Zag iig dat jullie dochtertje erbij sowieso bij is deze kerst (niet alleen met kerst natuurlijk), mooie kerstbal!

Allemaal alvast fijne dagen!

18. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Patatje, ben ook wel benieuwd naar hoe het afgelopen is, maar denk dat als het goed nieuws was geweest je het hier wel allang had geschreven...

Wil iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling wensen en een gezond en gelukkig nieuwjaar zonder grote zorgen.

Hier was het een drukke tijd, niet zo zeer met de feestdagen maa de kleintjes waren behoorlijkj ziek en dan na elkaar...Gewoon een heftige virusinfectie zoals die rond gaat, maar dat was wel zwaar...en eng hoor die hoge koorts bij de kleintjes...
    Sinds ze ziek waren gaat het slapen ´s avonds ook weer knudde..dus veel tijd voor zp had ik ook niet...

Hoewel het heier rustig is, hoop ik dat we elkaar hier toch wel nog af en toe op de hoogte blijven houden hoor...

19. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi, hoi!

Nikita; ah wat zonde je kleintjes ziek :(, balen dat slapen ook weer knudde gaat...

Mutzie; ja leuk hè die kerstbal :). Hoe gaat het met je? Misselijk enzo? Jullie kleine man wordt ook al weer groot zeg!

Nou, ik heb een heel verhaal...
    De eerste ronde Puregon is best goed gegaan, maar niet goed genoeg :(. Ik had 2 eitjes, dus een dubbele kans voor mijn gevoel :). Maar maandag werd ik ongesteld! Mijn lijf hield me wel in spanning, want mijn LF duurde ineens 15 dagen ipv max. 14 dagen. Eerste kerst zat ik dus bij de gyn voor een meting, lekker dubbel op die dag :). De eerste ronde duurde trouwens wel lang (5 weken), de startdosis bleek te laag te zijn. Nu dus met een hogere dosis gestart.
    In de week tussen eisprong en ongi ben ik naar een osteopaat geweest. Hij zei dat er spanning op mijn baarmoeder staat, doordat rechter eileider en nier er aan trekken, dan is innesteling onmogelijk. Het was geen ernstig iets en hij kon het verhelpen zei hij. De oorzaak zit 'm in te weinig drinken en emoties... Hij vroeg of ik dat herkende en daar kon ik mij wel in vinden. Hij vertelde dat vrouwen die zoiets als mij mee gemaakt hebben en hele dagen huilen daar dus niet zo snel last van hebben. Maar ik huil nooit, dus dan kan je zoiets krijgen :D. Leuk om te weten, maar daar kan ik niet zo veel mee, er zit geen kraan op m'n traanbuisjes ;) en ik geloof niet dat ik erg "last" heb van mijn emoties. Maar goed meer water drinken kan ik wel. Het gekke was dat ik sinds mijn keizersnee een soort bal voelde rechts onderin mijn buik, wanneer ik hurk. Na die behandeling was dat ineens weg :). Volgens de goede man zijn de meeste vrouwen binnen 3 maanden zwanger, na een behandeling van hem. Ik ben dus benieuwd...
    Ondertussen spuit ik vrolijk verder. Ik had wel een cyste, maar was niet ernstig dus mocht doorgaan met spuiten deze ronde. Kans is wel dat ik halfverwege moet stoppen, omdat ze geen verschil kunnen zien tussen cyste of eitje. Woensdag weet ik meer...

Fijne jaarwisseling!

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Allereerst voor iedereen een heel goed, gezond, liefdevol en voor sommige een vruchtbaar jaar gewenst!

Veels te lang geleden dat ik even om het hoekje kwam kijken..

Patatje, hoe is het meid? Lees dat je begonnen met het spuiten. Balen dat de eerste ronde is mislukt, goeie stap om naar de osteopaat te gaan, ben heel benieuwd en hopelijk krijgt die man gelijk binnen 3 maand, ik duim mee! En ontzettend knap hoe je zo positief blijft met al die nieuwe babywonders om je heen.

Nikita, wat gaat jou jongentje snel, loopt hij inmiddels al helemaal los?
    Knap hoor dat je nog steeds BV geeft! En bezig voor een brusje(s) voor de tweeling, spannend allemaal!

Mutzie, gefeliciteerd! Al bijna 16 week zwanger en wat fijn dat je je zo goed voelt. Ben erg benieuwd naar jullie kleine M.

Hier gaat het opzich goed. L. loopt sinds 2 week na zijn verjaardag, inmiddels is het geen lopen meer maar rennen en ontwikkelt zich nu keihard, ook het praten begint hem te interesseren erg leuk. Hier ook kriebels voor een brusje voor L. alhoewel ik nog een beetje aan het worstelen ben met mijn gevoelens van het afgelopen jaar. Het was een mooi jaar, maar ook met hele dubbele kanten. Ben bij de HA geweest en door gestuurd naar een psycholoog ivm vermoeden van pnd. Nu na een week vakantie, voel ik me helemaal top en heb ik zelf al zoiets van het valt allemaal wel mee. Maarr..... voorlopig blijven het voor een brusje nog even bij alleen kriebels:)!
    Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

Deel Deze Pagina