Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Mutzie...eerst genieten van de kleine Rens...dan je verhaal hier Posten...Een hele dikke PROFICIAT hoor....moet ook heel bijzonder zijn om te bevallen van een tweede...Maar nu eerst genieten en buidelen...

2. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Mijn verhaal:

Maandagavond had ik al wel het idee dat het wel eens zou kunnen gaan beginnen. Was die dag nog naar Ikea geweest en had de hele tijd harde buiken. 's Avonds kreeg ik er wat menstruatiekrampjes bij, dus was blij. Hoopte natuurlijk dat het zou doorzetten. Slapen lukte in eerste instantie niet echt, maar rond tweeën werd ik toch wakker (was dus wel in slaap gevallen). Krampjes waren wel regelmatig, maar niet benoemswaardig.
    Het zette dus niet echt door die nacht. Die ochtend Milan maar laten ophalen door mijn moeder en omdat ik toch om 9 uur een afspraak had met de VK haar maar gebeld. Na haar bezoek bleken het toch wel voor- of indalingsweeën te zijn. Ik baalde, ze wilde nog niet strippen, hoopte dat het door zou gaan zetten. Om half 2 gebeld met haar, zij was in het geboortehuis in ons ziekenhuis en kon niet naar mij komen. Aangezien wij niet thuis mogen bevallen stelde ze voor om ook naar het geboortehuis te komen. Ze zou kijken of ik gestript kon worden. Dan kon ik daar blijven of nog naar huis als ik wilde. Om half 3 stripte ze me. De weeën zetten gelijk door! Tegen 4en brak ze me vliezen en bleek dat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik wist wat dat betekende: in de ambulance naar het ziekenhuis hier 20 min vandaan! :$ Dat wilde ik natuurlijk niet en gelukkig besloten de VK dat dat ook niet meer nodig was aangezien het wel erg snel ging (de ambulance stond wel klaar). Na behoorlijk heftige weeën had ik om 17 uur volledige ontsluiting en 11 min later was Rens daar dan. Wat een geluksgevoel ging er door me heen!

3. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Ondertussen zijn we alweer ruim een week verder. Wat gaat het snel! Ik moet bekennen dat ik het erg makkelijk heb gehad na de bevalling. Heb eigenlijk vrijwel geen last gehad, voelde me (en nog steeds) prima. Enige is nu dat mijn darmen nog niet zo lekker op gang zijn, slechte iets wat pijnlijke stoelgang. Hopen dat dat snel verbeterd. Ook Rens doet het super! Hij drinkt goed (bv) en ook slapen gaat prima. 's Nachts niet in zijn wiegje, maar dat is vooral omdat ik het wel erg lekker vind dat hij bij me ligt. Het is immers de laatste keer dat ik zo'n ukkie van mezelf heb ;)
    Ook Milan vindt het erg leuk. Hij is (gelukkig) nog te jong om het helemaal te begrijpen, dus hij gaat gewoon verder met zijn eigen ding. De 'baby' hoort er nu gewoon bij voor hem. Hij wil hem ook graag vasthouden en als we hem weer terug pakken is het boos: "mijn". Erg lief.

Zo, dan zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte.
    Benieuwd hoe het met jullie gaat!
    Patatje: hoe is de eerste IUI gegaan en heb je al wat besloten over IVF? Of eerst eveb genieten van je verdiende (school)vakantie?
    Nikita: al een beetje bijgekomen met het bezoekje aan je moeder? Weet niet of bijkomen er inzit, want de twee kleintjes blijven natuurlijk, maar misschien weer een beetje opgeladen?
    Rrianne: nog een paar weken te gaan tot die 12 weken. Voel je je nog goed? Vind je het ook weer zo spannend? Had ik nl. wel bij de tweede. Het goede nieuws al gedeeld of wacht je nog 5 weken?
    Onewish: Bij jou gaat het nu ook opschieten! Kijk je ernaar uit of vind je het idee bevallen erg spannend?

Ik zal zo gelijk even een foto plaatsen in mijn album.

Enne, ondanks dat ik wel klaar ben met zwanger worden, zijn en bevallen, blijf ik hier natuurlijk meelezen en -schrijven! Veel te leuk! :D

4. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Mutzie wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en dat de kleine t zo goed doet!
    Ik vind het best spannend,weet niet echt wat ik moet verwachten he, volgens mij rommelt t wel hier..ook vaker hardebuiken als ik maar iets doe, en ongipijntjes..krampjes in me lies/been..
    xxx

5. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Spannend Onewish! Helaas is er geen een bevalling hetzelfde, maar het klinkt idd als rommelen. Bij de een begint het dan, bij de ander is het voorwerk en kan het nog weken duren. Afwachten dus. Spannend hoor! Hoop dat je snel je bevallingsverhaal hier mag posten!

6. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Mutzie...hoe heb je zelf de bevalling ervaren ? Lijkt op zich wel allemaal goed verlopen te zijn, of niet? Behalve dan even de stress dat hij in het vruchtwater had gepoept...Hoe groot en zwaar was Rens?
    Ga even je foto kijken hoor....en gezellig dat je hier blijft kletsen...

Onewish...ohohoh, spannend meid...komt helemaal goed hoor...

Rrianne...hoe voel jij je nu?

En Patatje...bij jouw alles in orde?

7. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Duh, vergeet ik de foto! Zit nu op iPad en dan lukt een foto niet. Als ik op de pc zit plaats ik een foto.

Vlak na de bevalling dacht ik echt dat deze veel erger was dan die van Milan, maar later besefte ik dat deze eigenlijk erg snel was, want de voorweeën waren goed te doen. Twee heel verschillende bevallingen met elk een heftig moment (bij M tijdens de ontsluiting bij R tijdens de laatste cm en het persen). Blij dat het (waarschijnlijk) nooit meer hoeft ;)

8. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Het herstel is bij beide heel snel gegaan. Vrijwel geen last van de hechtingen en verder geen lichamelijke klachten. Ja, nu wat last van mijn darmen bij aandrang (sorry!). Morgen lekker naar het strand en genieten van het weer!

Patatje, ook al strandplannen? Zal wel erg druk worden. Misschien zie ik je nog wel. Zal zwaaien ;)

9. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Bedacht me net dat je ook nog vroeg hoe zwaar Rens was. Hij woog bij zijn geboorte 3395 gr. Ruim 300 gr meer dan Milan.

Zo, laatste voeding voor vandaag (nieuwe dag is al begonnen zie ik). Hopen op 1 voeding vannacht. Truste!

10. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Mutzie...netjes zijn gewicht zeg...
    Interesant om te lezen dat beide bevallingen zo verschillend waren...
    Hoop stiekem zelf ook nog een keer een ´echte´bevalling te mogen beleven...kan mer er niks bij voorstellen en ben zo nieuwsgierig daarnaar.
    Neem je de kleine Rends mee naar het strand? Wel lekker voor hem denk ik...het zonnetje, de frisse lucht...
    Heb je ondertussen een foto gepost? Ga nog een keer kijken...

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mutzie, wat leuk om je verhaal te lezen. En wat ging het snel?! Wel fijn dat je dan zo snel weer op de been bent he? Heerlijk dat jullie R. het zo goed doet. Als ik het zo lees is het echt genieten geblazen. Vervelend van je moeizame stoelgang, heb daar ook zo'n ontzettende last gehad na de geboorte van L. Heb echt een flinke tijd aan de laxeermiddel gezeten omdat het een drama was. Ga ook even spieken of er een mooie foto van jullie prachtige wonder tussen staat. Ps. hihihi geweldig die reactie van M. 'van mij'. L. roept dit momenteel ook dagelijks!

Onewish, spannend jij bent ook bezig met de laatste weekjes!

Nikita en Patatje, hoe is het daar?

Hier gaat het goed, voel me af en toe niet fit, slap, moe en met vlagen wat misselijk. Maar tot nog toe, is het een stuk beter te doen dan de eerste weken van L. zijn zwangerschap. Ja onzeker Mutzie, ben ik wel. Vind het allemaal bere spannend (ben van mezelf al best een piekeraar dus dat helpt niet mee), helaas pas met 11 week een echo, dus zit voorlopig nog even in spanning. Probeer het een btje los te laten en dat lukt aardig hoor met zijn lief klein rond lopend jongentje.

L. weer opgeknapt naar een paar dagen flink ziek zijn geweest. Hij heeft dit jaar wel de pech (vierde keer in 5 maand, ik vind het veel), hij is er dan zo ontzettend ziek van. Nu allemaal weer wat bijkomen van de intensieve dagen.

12. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Rrianne...hier alles goed hoor...we rommelen nog wat met de slaapjes ovedag...we hangen nog altijd tussen 1 en 2 slaapjes in en het verschilt echt per dag...maar ja, dat is maar een fase...Verder genieten we heerlijk van het prachtige weer...lekker badderen en met water spelen, vanmiddag naar het strand geweest...je kent het wel...;) Wat heeft je kleine man gehad dan de afgelopen maanden? Verkoudheid-griep of een ´echte ´ kinderziekte? En ja...die eerste 12 weken zijn spannend...we duimen hier hoor voor een prachtige eerste echo....idd. jammer dat hij pas zo laat is, maar met alle kwaaltjes komt dat wel goed, toch..;)
    TRUSTEN meiden...

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Nikita, dat heeft L. ook heel lang gedaan, hing echt van de dag af en hoelaat hij wakker werd. Ik liet hem altijd zelf bepalen, al snap ik dat het met 2 kids wel wat lekkerder is om er een soort van ritme in te hebben. Heerlijk he dit weer?! Vind het echt genieten, ook enorm jammer dat het heir vandaag bewolkt is. Ben trouwens benieuwd naar hoe je kids er nu uit zien, kom je weer eens een fotootje spammen in je album?! L. heeft 2x keelontsteking gehad, afgelopen keer leek hij ook wat last van zijn keel te hebben, heeft dan vooral hele hoge koorts (40 graden van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat) en wil niks behalve op schoot hangen. Ja heb ook sterk (vooral de laatste dagen) het gevoel dat het goed zit hoor, hou me daar dus aan vast. Vanmorgen moeders voor moeders langs geweest en werd weer erg blij van die positieve knaltest!

Mutz, hoe is het daar?

14. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Blijkt dat ik ook vandaag mijn telefoon foto's kan plaatsen.... Zijn er maar 3, zal van de week nog een wakkere plaatsen.

Even kort vanaf telefoon: alles super. R slaapt vrijwel de hele dag. Wordt alleen wakker voor zijn voeding. Bv gaat ook super. M is ondeugend (vooral erg grappig), maar dat hoort bij zijn leeftijd. Genieten dus!

Reageer later op de rest. Nu slapen en hopen op een late voeding ;)

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Klinkt goed meid...ga nu even foto´s kijken en dan slapen.

Onze kleine meid had de zesde ziekte en ze had er heel veel last van...dat waren echt 4 zware dagen...

16. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi meiden, een tijd geleden deed ik ook mee aan dit forum. Wij zijn de trotse ouders van onze Noa. Dit ging niet van een leien dakje(zie onderschrift) wij hopen binnenkort weer een nieuw wonder in ons levn te mogen verwelkomen. Wij gaan weer. Proberen in verwachting te raken. Mijn cyclus is onregelmatig door pcos en endometriose.

Liefs

Griekie

17. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Hey Griekie, wat leuk jou weer eens te "zien"! Goed om te lezen dat jullie al een wondertje hebben en nu voor nr 2 gaan. Veel succes. Schrijf en lees je weer mee?

18. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    #3078 griekie, 24 jul 2013
    Laatst bewerkt: 24 jul 2013
    Hi Mutzie,

Ja gezellig he, ik doe weer mee. Vanavond ongesteld geworden na poging 1. We gaan er weer voor. Hoe is het met jou?

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Griekie....goh dat is lang geleden...Was je helemaal niet meer aktief op ZP, of alleen in dit topic niet?
    Wat leuk zeg dat je ook een meisje hebt gekregen ondertussen...en ook weer aan de klus voor een brusje dus...Spannend hoor...als je tijd hebt, vertel maar wat meer over wat er allemaal is gebeurd...
    Ik heb nu even geen tijd meer...hoor één van de kleintjes die wakker is geworden...

20. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi la femme nikita, wat leuk een tweeling. Hoe gaat het? Ja wij zijn de trotse papa en mama van ons kleine meisje Noa.

Ben uiteindelijk op de natuurlijke manier zwanger geworden net voor we aan de hormonen gingen beginnen van het ziekenhuis. Ik heb een dieeet gevolgd wat de hormonen weer in balans zou brengen en een natuurlijke progesteron creme gebruikt die een eventuele zwangerschap in stand houd.

Deel Deze Pagina