Agenda-lijst onregelmatige cyclus meiden 2 nov: pisum 1e afspraak gyn 16 nov: griekie gyn Heeft er nog iemand wat toe te voegen?
Ja iid, ik vind ook dat je moet weten wat er aan de hand is als je lichaam het anders doet dan wat 'normaal' is. Fijn dat jij nu ongi bent, en op naar de volgende ronde ja! Is er een speciale reden dat je nog een keer een bloedtest moet?
H! Pisum, De bloedtest heeft hij afgelopen cyclus al eens gedaan. En eigenlijk was er niks aan de hand, de hormoonwaarden waren allemaal in orde, en ik zou zwanger moeten kunnen worden. Toch werd ik uiteindelijk helemaal niet ongesteld. Dus nu wil hij deze maand kijken of het een eenmalig foutje van mijn lichaam was, of dat er misschien toch iets in het bloed te vinden is... XXX
hey meiden, Ook ik ben er nog, niet meer zo super veel maar dat komt omdat ik van mezelf even moet proberen me iets minder druk om alles te maken, beetje moeilijk als er steeds iets is maar ja. Wij zijn inmiddels weer begonnen met onze nieuwe ronde en had vandaag mijn 2de FM, er groeit een ei heel mooi en nu is het even afwachten totdat de arts vind dat de pregnyl spuit erin kan, morgen moet ik weer die kant op en dan denk ik zelf dat ik de spuit krijg maar nog even een ? dus. Vrijdag tijdens mijn 1ste FM was op mijn andere eierstok een hele grote plek te zien. Daar ben ik vandaag nog even op terug gekomen omdat ik afgelopen ongi enorme pijn heb gehad, ik kon niet lopen/rechtopstaan enz. Nu blijkt dat ik misschien enodometriose heb. Moet dus even afwachten of ik deze maand zwanger ben, zo niet dan moet dit waarschijnlijk operatief verwijderd worden...........pffff weer iets wat tegen zit Wilde vandaag een afspraak maken aan de balie voor morgen en toen kwam de assistent die bij de echo zat bij de balie en ik moest perse bij een bepaalde arts morgen komen dus ben erg benieuwd hoe of wat, misschien toch om alvast verder te praten over endometriose????? Afwachten! @Pisum: hebben jullie genoten van jullie vakantie? Wat goed dat je zelf gevraagd hebt voor een doorverwijzing, wat een stomme dokter zeg. Nou nog 2 weekjes en dan kun je voor je eerste afspraak, ben benieuwd, nog ff wachten. @Nikita: wat super dat je toch eindelijk weer ongi bent geworden, nieuwe ronde nieuwe kansen Wel vreemd ja dat je bloed inorde was maar je ongi op zich liet wachten, ben benieuwd wat er deze ronde uit je bloedtest komt. Rustig aan allemaal en we houden elkaar op de hoogte. Fijne avond X
@nikita: wanneer moet je nu weer naar de gyn, ergens in november? en wat betekent het, wat in je onderschrift staat over die medicijnen? @roxy: is je ei nog gesprongen? ik hoop het voor je! en het is idd moeilijk om er niet zo mee bezig te zijn, als je telkens afspraken hebt en medicijnen moet nemen enzo.. wat is endometriose eigenlijk? onze vakantie was niet super, maar dat was omdat we bij de familie van mijn man op bezoek waren, die wonen in het buitenland. we hebben niet echt veel tijd voor onszelf gehad. maar goed, ik was daar gelukkig al vanuit gegaan. volgend jaar gaan we het anders aanpakken. @all: wat gebeurt er eigenlijk bij een eerste bezoek aan de gyn? welke vragen kan ik verwachten? en vinden er ook meteen onderzoeken plaats bijv. echo of bloedtest?
H!! Pisum, Eind volgende week moet ik weer een bloedtest laten doen, en hopelijk kan ik de week erna dan meteen terecht voor de uitslag, en het bespreken van de volgende stappen, dus idd. hopelijk weten we begin November meer... Mijn laatste ongi. is door hormonen begonnen, en nu denk ik dat ik een errrug vroeg Eitje gehad heb. Misschien door die hormonen, of misschien door de zware zwangerschapsvitaminen+foliumzuur preparaten die ik neem op het moment...geen idee... Maar, als ik echt mijn EI al gehad heb, zou mijn cyclus maar 24-25 dagen zijn. Meteen nadat de ongi voorbij was, kreeg ik lichte steken rechts onder in mijn buik, en die werden gedurende het weekend sterker. Opeens waren ze dinsdag weg, en was mijn temp. hoger. (gelukkig had ik al 2 dagen weer gemeten (36.1) en nu alweer 2 dagen 36.4 en 36.5) Maar ben denk ik zelfs te laat geweest met OV testjes, want die waren de laatste 2 dagen - Gelukkig hadden we in het week-end al een keer geklust... Maar ben benieuwd hoe het deze cyclus verder gaat, en voor de zekerheid blijven we maar gewoon verder klussen om de andere dag... Zo'n eerste afspraak bij de gyn. valt erg mee hoor. Ik kreeg veel vragen over welke kinderziektes (rode hond,waterpokken) ik gehad had, of ik alle vaccinaties had, hoe lang je al met de pil gestopt bent, hoe lang je cyclus is, of je rookt en drinkt, wat je eet...enz.enz. Ik kreeg ook meteen het advies om bij manlief een spermaonderzoek te laten doen. Toevallig konden ze bij mij meteen een bloedonderzoek doen, want ik was er op dag 21. ( moet tussen dag 21-24) En ik kreeg meteen een inwendige echo... Wanneer moet je? En veel succes, ik ging er ook zonder enig idee heen, en heb het gewoon op me af laten komen... LIEFS
Hoi Nikita, bedankt voor je uitgebreide antwoord, erg lief ik heb mijn afspraak aanstaande maandagmiddag. of ik al die kinderziektes gehad heb, weet ik niet. en ik wil het ook niet aan mijn moeder vragen eigenlijk. wist jij dan wel of je de rode hond gehad hebt bijv. ? mijn afspraak is op dag 20 dus een bloedtest zal dan net niet lukken.. maar ach. een inwendige echo heb ik wel eens eerder gehad dus daarvoor ben ik niet bang. ik laat het ook maar gewoon op me afkomen dan! jij hebt volgende week dan de uitslag van de bloedtest?
Succes maandag... En ja, ik hoop volgende week weer wat nieuwe antwoorden te hebben... We zijn en blijven tot die tijd maar ijverig aan de klus... Rode hond is de belangrijkste van de kinderziektes. Als je die krijgt tijdens je zwangerschap is het erg gevaarlijk voor je kindje. Maar ze kunnen in je bloed zien of je de antistoffen hebt, en het dus gehad hebt... Aan je moeder vragen hoeft dus niet... Geniet van je week-end en ik ben benieuwd hoe je afspraak gegaan is... XXX
Nou het bezoek aan de gyn was interessant Het duurde maar 10 min en ze stelde bijna geen enkele vraag. Dat vond ik wel verrassend. Niets over mijn medische geschiedenis eigenlijk. Alleen of ik al lang last had van die lange cycli (ja dus). En of ik al eerder bij een gyn was geweest en wat daar uit gebleken was (ja in Marokko, en niets eigenlijk, want die wist/zag het ook niet.) Toen ging ze met een echo kijken "of er misschien iets aan de hand was met mijn eierstokken". Tot mijn (en haar) verrassing zag ze een eiblaasje dat volgens haar binnen een dag of 2 zou moeten springen dat zou dus betekenen dat ik deze keer niet zo'n lange cyclus heb, want ik zit nu op dag 20. Ik moet nu afwachten of ik over 2 weken zwanger ben, en zo niet, dan moet ik nog een extra week wachten om mijn ongi de kans te geven zelf op gang te komen. Als dat niet lukt, dan mag ik met Provera en Clomid beginnen. Ze heeft het recept al meegegeven en ik heb het ook al gehaald. Ik wil mezelf niet gek maken dat ik nu meteen zwanger word. Dan is de teleurstelling zo groot. We zien wel In ieder geval zei ze een paar keer dat ik vandaag en morgen maar "mijn kans moest benutten". Het was een hele vriendelijke vrouw. Toen ik wegging zei ze: "En succes ermee!" Whaha
Ow wow Pisum...dan veel klusplezier, en ik duim voor jullie... Laat het ons zeker even weten over 2 weken... Misschien heeft ze niet zo veel vragen gestelt omdat je al een kindje hebt, en je dus al zwanger bent geweest. Ik weet het niet...misschien komt het wel de volgende keer... In ieder geval succes...XXX
dank je! ja het zou heel goed kunnen dat ze daarom zo weinig vragen stelde. hoe gaat het met jou? houd je het nog een beetje vol?
Ik ben het topic eens aan het teruglezen om te kijken hoe het met iedereen gaat. Sylcor, lees je nog mee? Je had dus gister een afspraak? Is het gelukt met afvallen en gaat het goed met je?
Hoi, Jaja, eigenlijk houd ik het nog wel vol, en wilde eigenlijk pas in het week-end terug schrijven, nadat ik bij de dr. geweest ben. Maar...heb op het moment een erg heftige (tussentijdse?) bloeding, en denk dus, een extreem korte cyclus... ...en heb vandaag gehoord, dat er in mijn omgeving weer 2 zwangere vrouwen zijn... GRGRGRGRGR, hoe lang moet ik nog wachten...
Hallo Allemaal, laat ik me eerst even voorstellen, ik ben tamara en ben 26 jaar.. Mijn man en ik zijn vanaf februari gestopt met de pil. Ook ik kreeg last van een hele erg onregelmatige cyclys. De eerste keer heeft het 52 dagen geduurd, toen maar liefst 93 en een cyclus van 44 dagen. In die tussen tijd was ik al een keer naar de huisarts geweest en toen hebben we afgesproken dat ik het nog even aan zou kijken. Maar helaas bleef het uit. In september zijn we voor het eerst by de gynacoloog geweest. Gelijk een inwendig onderzoek gehad. Ze dacht toen dat er een eitje aan het groeien was, dus we moesten meteen een paar dagen later terugkomen om te kijken of het echt zo was... Maar helaas was dit niet zo. (het zou toch wat zijn he, dat je ineens bij de gynacoloog komt en dat je ineens een eisprong krijgt!!!) Dus er moest bloedgeprikt worden, en daar kwam uit dat ik PCO heb. Ik ben 20 oktober gestart met Provera, om mijn menstruatie op gang te krijgen en dat is gelukt Ik ben nu aan mijn 3de dag clomid bezig. Volgende week woensdag moeten we naar de gynacoloog om te kijken of er een eitje gegroeid is. Wat een spannende dagen Ik wens jullie allemaal succes met alles!! groetjes Tamara
dat is echt NIET leuk ik ken het gevoel helemaal. houd vol he! eens komt jouw dag dat je een positieve test in handen hebt! @tamara: welkom! goed dat je naar de gyn gestapt bent. en dat je ineens een eisprong zou krijgen als je daar bent, dat had ik dus ws fijn dat je nu aan de Provera en Clomid bent, dan gebeurt er iig wat. goed aan de klus gaan he! en dan afwachten idd, spannend hoor.
Hi Tamara , Welkom, goed zeg dat je naar de gynaecoloog bent gegaan. Balen dat je PCO hebt, al zou het natuurlijk super zijn als je dormiddel van clomid zwanger kan worden. Wij zijn zelf sinds 31 naar de gyneacoloog gegaan, toen inwendige echo gehad te horen gekregen dat aan de ene kant mijn eitjes er onrustig uitzagen. Daarna gestart met bloed/ zaad onderzoek. Ik moet naar een dieeetist om aan te komen en mijn tempratuur bijhouden. Verder weten we nog niks, 16 november is onze volgende afspraak. Ik hoop duidelijkeheid te krijgen en eerlijk gezegd hoop ik stiekem dat het pco is, en niet iets ergers. Ben daar namelijk erg bang voor. Liefs, Griekie
hoi Griekie, ik ben nog zoekende hoe dit forum precies werkt.. Maar ik kan me voorstellen dat je hoopt dat het 'gewoon' PCO is. volgens de gyn. is het goed te behandelen. dus daar gaan we dan ook vanuit!!! Wat klinkt 16 November dan ver weg he!!! De dagen kunnen dan niet snel genoeg gaan he! Maar heb je al uitslag van het bloedonderzoek? en van het zaadonderzoek? Mijn man heeft ook een zaadonderzoek gehad, maar we hebben hier nog niets van gehoord. Ik ga er wel vanuit als het niet goed was geweest dat we dat toch al wel gehoord hadden??? Succes!!! liefs tamara
nee ik ben nog niet aan de Clomid. mijn cyclus is heel lang (zie onderschrift). ik ben doorverwezen naar de gyn en daar was ik maandag. toen zat ik op dag 20. tijdens de echo zei ze ineens dat ze een eiblaasje zag. dus was ik helemaal verrast. en zowaar vandaag had ik een positieve ovulatietest. nu moet ik aan de klus en dan afwachten of ik zwanger raak. en zo niet, dan ga ik aan de Clomid, heb het recept al thuis.