Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hallo Dames...

enne, Tamara, welkom in het clubje...;)

Pisum, wow...een +++ OV test, dat is echt wel mazzel hebben...:p

En Griekie, ik moet nu ook 16 November terug...:x
    Zal aan je denken die maandag...

Was dus vandaag bij de gynecoloog voor de uitslag van de bloedtest.
    En heb geen PCO, maar een traag werkende schildklier...:x:(
    Daardoor maakt mijn lichaam teveel van een bepaald soort hormonen( geloof prolactine, maar ben niet meer zeker ) aan, waardoor ik (nog) niet zwanger kan worden.

Nu gaan ze eerst verder onderzoeken hoe ernstig het is, het kan zijn dat het makkelijk op te lossen is, dan krijgt ik medicijnen, wordt er met Provera een bloeding opgewekt, en kan ik ook aan de Chlomid.
    Maar het kan ook dat er iets ernstigers is met mijn schildklier...:(
    Heb geen idee wat me nu weer te wachten staat, geloof ongeveer 5 jaar geleden heb ik een heel uitgebreid bloedonderzoek gehad, en daar is niks uitgekomen, hopelijk is het dus niks ernstigers...maar ja...nog even afwachten dus...

Damen, ik wens iedereen een heel fijn week-end, met veel klusplezier...:p

Zal niet zo veel online zijn, want we zijn op bezoek bij vrienden, maar ben benieuwd wat er bij terugkomst allemaal te lezen valt...

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hallo dames, mag ik met jullie meepraten?

ik ben sinds juni 2008 bezig voor n kleintje en nog zonder succes. Mijn cylclussen verschillen van de 30 dagen en de 47 dagen. Heel onregelmatig dus. Ik heb hierdoor ook niet elke maand een eisprong, heb een beetje angst voor PCOS. Ik ben deze maand begonnen met clomid in de hoop dat er dan wel een eisprong is maar waarschijnlijk slaat dit niet aan.

3. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi meis,
    Wij zijn ook sinds juni 2008 gestopt met de pil. Tot nu toe ook nog niet gelukt. volgende week maandag weer naar de gynaecollog voor de uitslag van onderzoeken(bloed, zaad, uitstrijkjes etc). Ben benieuwd maar tergelijkertijd ook ontzettend bang dat ze of niks hebben kunnen vinden en we dus verder moeten onderzoeken, of dat ze slecht nieuws hebben. Mijn cyclus varieert van 120 dagen tot 42 dagen. Zagen ze bij jou op de eerste echo al dat je PCO hebt?

Succes meis,

Liefs,

4. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik weet dat het heel vreemd klinkt, maar ik zou denk ik liever weten dat ik PCOS heb, dan dat ze niet weten wat er is (dat ze niets kunnen vinden). Want voor PCOS zijn wel medicijnen, maar als ze niets vinden, wat moet je dan? Gewoon maar doorproberen... ?

Ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger mogen raken, of je nu PCOS hebt of niet. Dikke knuff voor iedereen! Het is echt vervelend met die stomme onregelmatige cyclussen!

5. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi meiden,
    ik deel mijn mening wel met Pisum. Ik heb zelf in oktober te horen gekregen dat ik PCO heb. En ik was echt heeel blij dat ze iets hadden gevonden. Ik was namelijk heel erg bang dat als ze niks zouden vinden we naar huis gestuurd zouden worden.
    Mijn gyn. gaf aan dat PCO op zich goed te behandelen is met medicatie..Dus wees niet bang voor deze uitslag. (alhoewel ik het zeker wel snap hoor, die onzekerheid:()

ps: Wij moeten woensdag naar de gyn. om te kijken of de clomid iets gedaan heeft! Wat een spanning:$!!!

Hoe is het verder met jullie allemaal???

Liefs tamara

6. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi meiden,

Ik kom ook weer even gedag zeggen.
    Sinds mijn zwangerschap zit ik niet meer zo heel veel op dit forum. Ga namelijk heel vroeg naar bed tegenwoordig.
    Alles gaat goed met de kleine. Zo zie je maar PCO en een gezonde zwangerschap kunnen gewoon samen.
    Heel veel succes en plezier met klussen!
    xxxx

7. skatjuh87

hallo,

Er is bij mij (nog) niet vastgesteld of er PCOS in het spel is maar er is van mijn kant wel een vermoeden.
    Ik heb een erg onregelmatige cyclus, verschilt van de 30 dagen tot de 47 dagen.
    Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis en dan ga ik het even navragen

8. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi hoi,
    Ja, de kans is er wel dat je PCO hebt. Ik heb ook heel erg last van een onregmatige ongi. Ik ben net gestopt met de clomid en moet woensdag naar de gyn. Maar zo te lezen ben jij ook begonnen met de clomid???
    p.s: is er ook een reden dat je denkt dat de clomid waarschijnlijk niet zal aanslaan?

Liefs Tamara

9. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met lange en onregelmatige cyclussen! Was al even aan het zoeken naar een topic, was er zelf één gestart: "niet meer ongesteld", maar ondertussen ben ik na 82 weer ongesteld geworden. Ben in mei gestopt met de pil en na een cyclus van 57 dagen eindelijk weer ongesteld, toen 42 dagen en nu dus 82.. Werd er een beetje moedeloos van... Twee weken geleden naar de HA geweest. Bloedtesten en uitstrijkje gedaan, niks mis met de hormonen. Mag wel naar de gyn 27 november. Ben ik echt heel blij mee, want zoals vele van jullie: als je eenmaal zwanger wil worden, dan het leifst ook zo snel mogelijk.
    Ik heb deze topic niet helemaal gelezen, dus kan ook niet reageren, maar ik zie dat er al wel een paar zwanger zijn, clomid gebruiken of de diagnose PCO hebben.
    Ik zal als ik tijd heb eens wat bijlezen. Ben benieuwd wie jullie allemaal zijn en hoe jullie staan in de weg naar zwanger worden (of gelukkig al zijn).
    Groetjes Mutzie

10. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi TATA, gezellig dat je even hallo komt zeggen, en succes verder, geniet ervan...

Alle andere dames, ook welkom hier in het clubje...;)

We moeten er maar het beste van maken, niet??

XXX

11. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Dat vind ik ook... allemaal positief blijven (ook al is dit soms zo moeilijk)!! Wij komen er wel ;)

@nikita: heb je een leuk weekend gehad? (ik dacht te lezen dat je naar vrienden ging?)

Liefs tamara

12. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Wat leuk dat er steeds nieuwe dames bijkomen.

Misschien wordt het tijd om de agende weer eens uit de kast te trekken :)

Agenda-lijst onregelmatige cyclus meiden ;)

11 nov: tamara 26 gyn
    13 nov: skatjuh87 gyn
    16 nov: griekie gyn
    16 nov: La femme Nikita gyn
    27 nov: Mutzie gyn

Wil je iets toevoegen of veranderen, quote de lijst dan, vul je gegevens in, en haal dan de [quotes] aan het begin en einde weer weg voor je het bericht plaatst.

13. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Wat leuk zo'n agenda:)
    Dan kunnen we van elkaar bijhouden wat er allemaal gaat gebeuren!!
    voor diegene die van de week nog naar de gyn. moeten heel veel succes!!

Liefs tamara

14. skatjuh87

ik had de fertiliteitsverpleegkundige gesproken en mijn temp-lijst met haar besproken. Zij gaf aan dat de clomid waarschijnlijk niet aanslaat omdat ik anders mijn eisprong al had moeten zien. Volgens haar was de kans op een late ei niet zo heel groot, al is mijn temp wel omhoog gegaan sinds gister.
    Hoop niet dat ik nu mijn eisprong heb gehad want dan is de kans voor deze maand weer weg ( heb niet echt netjes meer geklust )

15. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Ik ben het hier ook mee eens, eerlijk gezeg hoop ik dat ik PCO heb. Klinkt misschien raar, maar als ik zwanger kan raken met alleen een pilletje dan ben ik alang blij. Hebben jullie meiden met PCO ook last van pijnlijke menstruaties(de eerste dagen?). Nog een paar daagjes voor ons hopelijk weten we dan meer.

Liefs,
    griekie

16. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Tamara, ja week-end was errug gezellie, en ben weer vol goede moed...

Dat was trouwens interessant om te lezen, dat je zelf al kunt zien-inschatten of de Chlomid werkt.

De agenda vind ik ook weer een leuk idee...en wens iedereen deze week succes...

LIEFS...

17. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer naar een lange tijd afwezigheid.
    Heb zo af en toe nog wel even wat gelezen maar af en toe was ik zo dit hele topic kwijt en had zelf eigenlijk even niet meer de behoefte om wat te typen.

Hier zitten we nu precies in onze 5de ronde clomid.
    De clomid doet goed zijn werk en elke maand heb ik netjes een ei alleen met sprong was niet in orde dus vorige maand heb ik een spuit gekregen om de sprong een boost te geven.
    Deze spuit heeft geholpe en had een bloedwaarde van 46 (alles boven de 25 is een goede eisprong) helaas niet zwanger.
    Deze ronde dus weer braaf heen voor FM metingen en gister op dag 11 was er nog niet zoveel te zien (wat voor mij nieuw is want normaal is er al wel een ei boven de 10mm) maar nu moet ik donderdag weer heen dus hopen dat er dan weer wat gegroeid is en ik de spuit weer snel kan zetten voor mijn eisprong.

Helaas groeit er bij mij ook een endometriose en hier heb ik super veel last van. Tijdens de 1ste dagen van de ongi lig ik eigenlijk plat op bed omdat ik dan bijna niet kan lopen/rechtopstaan of wat dan ook. Volgende week dinsdag heb ik hier een gesprek over met de gyn. over het hoe en wat verwijderen want hij heeft zo'n grote dat ie verwijderd moet worden. Of ik moet gewoon deze ronde wel zwanger worden dan is er niks aan de hand maar ja dat zal wel een temooi senario zijn.

Nou hier dus weer even mijn update ;)
    ga weer proberen mee te blijven lezen.

Voor alle nieuwkomers welkom en hopelijk dat bij iedereen de behandeling helpt waar die nu mee bezig is en we met zijn allen maar snel zwanger mogen worden.

Mochten hier personen meelezen die ervaringe hebben met een endometriose verwijderen ik ben zeer benieuwd naar de verhalen.

Fijne avond verder.

18. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi Dames,
    Ik wilde even kwijt dat ik het erg fijn vind om mijn verhaal bij jullie neer te leggen en de verhalen van andere te horen en hierop te reageren... niet iedereen in je omgeving begrijpt soms wat je voelt/denkt.

Skatjuh87: bedankt voor de uitleg! Ja, ik hoef geen temp. bij te houden, dus ik weet ook niet of de clomid heeft gewerkt. Maar morgen dan weten we gelukkig meer!! Ik wil je in ieder geval al veel succes wensen voor 13 November!!!!!!

Griekie: Ja, ik weet niet of ik meer last heb van mijn menstruatie dan de vrouwen met een regelmatige cyclus. Ik heb meestal wel een paar dagen daarvoor last van hoofdpijn,buikpijn. Me niet echt op en top fit voelen. En soms ook last van zware benen....
    Ik wil je ook alvast heel veel succes wensen voor 16 November!

Nikita: Fijn om te horen dat je weer vol goede moed bent. Dat is niet altijd even makkelijk he!!!

Roxy83: wat vervelend van die endometriose! Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord. Heel veel succes!!

En natuurlijk ook voor alle andere meiden heel veel toi toi toi!!!!!

Liefs tamara

19. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi dames,
    even een update over het bezoek aan de gyn.:
    wat waren wij zenuwachtig... we kregen vandaag ook de uitslag van het zaadonderzoek van mijn man. Maar achteraf bleek dat we ons nergens druk over hoefde te maken want hij kreeg een 10+!!! JOEHOE!!!!!!

Daarna een inwendig onderzoek gehad om te kijken of de clomid iets had gedaan: er was nog niet heel veel activiteit.. maar ineens zag ze rechts toch een ei wat langzaam begint te groeien. Volgende week moeten we sowieso klussen hahahaha!
    Dan is het een spannende periode: want dan kan het allerlei kanten opgaan. Of we testen positief (wat zou dat mooi zijn)
    En anders word ik waarschijnlijk ongesteld en mogen we weer een poging doen via clomid. Mocht ik nou niet ongesteld worden en een negatieve test hebben dan moet ik terug komen en dan gaan we beginnen met clomid 100 mg.... Dus in principe hoeven we niet meer naar de gyn.

Wat een verhaal he? Ik hoop dat jullie het nog snappen hahaha.

We zijn erg positief en vol goede moed. De laatste woorden van de gyn. waren ook: we zien elkaar sowieso terug... of omdat je toch aan de clomid 100mg moet of omdat je een echo krijgt omdat je zwanger bent.....

Liefs tamara

20. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Tamara: wat fijn om te horen dat het zaad van manlief wel in orde is he ;) tenminste toen wij dat nieuws hoorden had ik zoiets van gelukkig dat is in orde niet nog een opstakel.

Op welke dag zat je vandaag?
    Hoef je nu niet nog weer heen om te kijken of het ei verder gegroeid is?
    En hoef je ook geen bloed te laten prikken om te kijken of je een goede eisprong hebt door de clomid?
    Hoezo als er een ei groeid krijg je de volgende ronde clomid 100?

Misschien een beetje vreemde vragen maar ik moet namelijk als er wat gaande is om de dag naar de arts om te kijken of het ei verder gegroeid is en of hij gespronge is.
    ook moest ik na de sprong bloed laten prikken om te kijken of deze goed is geweest.

Nou hier morgen weer heen voor echo om te kijken of er een ei verder gegroeid is dus afwachten.

X

Deel Deze Pagina