Hallo meiden, Hier nu een week geleden dat we te horen kregen dat ik een kijkoperatie kreeg. Nu was het een ontzettend drukke week evenement met mijn baan dus had mijn handen vol. Gisteren eindelijk rust en toen kwam de klap toch wel. Flink gehuild en echt een baaldag. Gisterenavond na intiem te zijnj geweest met mijn man, weer in huilen uitgebarsten. Je weet gewoon niet wat je kan verwachten en dat maakt je zoooooooo onzeker, bah. Liefs, griekie
hi, mijn man was wel mee,ik vind zelf zo'n eerst afspraak toch wel erg belangrijk en spannend. Ik zou echt pissig zijn geweest als mijn man niet mee kon. maar als je vriend echt geen vrij kan regelen dan houd het op, toch. Op de vragenlijst moesten we ook informatie over mijn man invullen en hij kreeg ook een formulier mee voor zaadonderzoek. Je krijgt toch wel een hoop dingen te horen en het is altijd van om dat dan met zijn tweeen even te verwerken. Succes meis, Liefs, Griekie
he jakkie griekie wat vervelend dat je zo verdrietig was hoe gaat het vandaag met je? mutzie: mijn man was de eerste keer ook mee. hij moest vragen beantwoorden en kreeg ook een formulier voor zaadonderzoek. dus als ik jou was, zou ik je vriend echt proberen mee te nemen. misschien dat hij dus vragen moet beantwoorden. en verder, 2 horen meer dan 1. zoals griekie ook al zei wat mij betreft weinig nieuws, behalve dat ik nu aan de Clomid ben... en mijn volgende afspraak is 9 dec.
Ow Griekie... Dat ken ik helemaal...maar kop op...het lukt ons allemaal uiteindelijk... Mutzie...ik was alleen, en ga nu eigenlijk ook nog altijd alleen. Ben erg open tegenover manlief, en vertel hem alles tot in de details, maar daar in de kamer met de dokter, ben ik liever alleen. Tuurlijk als ik straks zwanger ben, komt hij wel mee... Gyn. had natuurlijk wel vragen over hem, maar die kon ik makkelijk beantwoorden, en voor het zaadonderzoek is hij naar een uroloog gegaan, die dan weer de uitslag naar de gyn. stuurde. SUCCES allemaal met het wachten...en ik lees deze weel natuurlijk ook weer ijverig mee... XXX
Hoi meiden, mutzie: Mijn man is ook bij de afspraken van de gyn. erbij geweest. Ik moet wel zeggen dat ik het wel heel erg prettig vond dat hij de eerste keer erbij was, je weet gewoon niet wat je te wachten staat! Maar als het niet lukt om vrij te krijgen, dan houdt het op. Ik denk dat je ook op je eigen gevoel moet af gaan. In ieder geval heeel veeel succes vrijdag!! Griekie: wat vervelend dat je zo verdrietig bent geweest, maar het is ook wel goed dat het even er allemaal uitkomt he! Het lucht ook wel weer op!!! Die vervelende onzekerheid.... BAH Pisum: En merk je al iets van het gebruik van clomid? La femme nikita: Volgens mij heb je vandaag je laatste provera geslikt of niet? Roxy83: Ja, we moeten gewoon even afwachten, maar ik word er zo onzeker van.. Bij elk iets wat ik voel denk ik zal het zo zijn?? Ik heb vanaf vrijdagavond ook last van misselijkheid... Vanmorgen ook last van kokhalzen. En vandaag eigelijk met momenten dat ik misselijk was, als ik dan wat had gegeten was het weer goed..... Wat een onzekerheid En hoe is het met jou??? Liefs Tamara
@Mutzie: mijn vriend moest de eerste afspraak mee, niet perse van mij maar van de arts. nu ga ik meestal gewoon alleen omdat ik best veel afspraken heb, is het zo dat ik een afspraak heb en mijn vriend is vrij dan gaat het wel mee. @Griekie: balen he meid al dat rot nieuws, soms is het juist goed om er alles even uit te gooien, tenminste bij mij lucht het altijd erg op. Heb je al meer informatie ontvangen voor de operatie? Ik heb zaterdag de formulieren in huis gekregen voor de anesthist en 11dec moet ik daar heen dan 15 dec met de gyn weer een afspraak en dan wordt ik zo snel mogelijk in januari behandeld en als er iemand in dec uitvalt bellen ze. Ik hoop zelf dat ik in december nog behandeld kan worden omdat ik in Januari bij mijn nieuwe baan begin en het best moeilijk vind dat ik dan direct een week uit de running ben maar ja............afwachten. @pisum: en heb je last van bijwerkingen van de clomid? @Tamara: ik heb verder nergens last van ja ik krijg pukkels en dat krijg ik altijd voordat de ongi er aan komt dus helaas...........het zal wel weer. Nou ja bij mij is het ook maar de vraag of mijn eileiders wel open zijn en tja als dat niet het geval is schiet het nog niet op. Dit wordt tijdens de operatie ook allemaal gecontroleerd en zijn ze dicht worden ze open gemaakt. Ik hoef nog maar 3daagjes te werken en dan lekker een lang weekendje weg, heerlijk nu al zin in, zie alleen enorm op tegen mijn ongi maar ja na deze waarschijnlijk nog een keer pijn leiden en dan wordt het minder. @La femme nikita: gezellig dat je gewoon meeleest en meetypt Fijne avond allemaal. X
Bijwerkingen: ik voel me alleen een beetje zwaar in mijn hoofd. Maar ik heb de lichtste dosis.. ik heb eerder 100 mg gehad en toen voelde ik me wat duizelig. Vandaar dat ik de tabletten voor de zekerheid 's avonds neem. Er staat ook in de bijsluiter dat ze effect kunnen hebben op je zicht (vlekken en wazig zien enzo)...
@Pisum: ik heb ook de lichste clomid pil en heb verder ook niet echt bijwerkingen ja soms snachts warmte aanvallen en pukkels maar geen duizelingen ofzo. Bij mij werd juist gezegt dat ik ze sávonds moest innemen. @ de rest; hoe gaat het met jullie? hier alles prima, de spannende dagen komen eraan zondag/maandag hoor ik ongi te worden dus tja.......afwachten denk dat er niks aan de hand is hoor want voel me niet anders. Ik wil iedereen vast een heel fijn weekend wensen want ik ga morgen een lang weekendje weg, lekker relaxen in een luxe huisje met wirlpool,infraroodsauna,zonnebank....heerlijk, even alles weer laten rusten en met frisse moed op naar de operatie. X
zo dames... De duivels staan op het moment op de stoep...en ik ben zooo blij... Morgen mag ik met Clomid beginnen, en bel maandag meteen op voor afspraken i.v.m de echo's. ( belde zojuist al, maar jammer genoeg zijn ze vrijdagmiddag dicht 8) ) Bedankt voor de tips i.v.m. het 's avonds innemen van Clomid. Gyn. vertelde dat het niet zo erg uitmaakte, maar neem het dan ook maar 's avonds. Ook omdat ik vind dat ik het zowiezo vroeg moet beginnen te nemen, ( op dag 2 ) en de duivels stonden nu ook 's middags pas op de stoep. Als ik dan tenminste wacht tot morgenavond is het wel goed denk ik. Fijn week-end allemaal...XXX
hoi hoi, Roxy83: Wat een spannende dagen!! Heel veel succes! En geniet van het weekend weg Lekker relaxen!! La Femme nikita: Wat fijn dat je met de clomid kan starten! Spannend allemaal he? Hier ook alles rustig. Of ja rustig........ het is allemaal spannend.. Ik zit nu op dag 28 van mijn cyclus. Gyn. dacht dat ik ongeveer ervan uit moest gaan dat door de clomid de cyclus nu 35 dagen zal gaan worden! Dus moet nog ff wachten... Wachten duurt dan lang... fijn weekend allemaal Liefs tamara
Vandaag mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog. Pfff, als dat elke keer zo lang moet duren... Liep een uur (!) uit! En dan ben je 15 min binnen... Trouwens wel een leuke gyneacoloog. Scheelt toch weer. Oh ja, jullie willen misschien wel weten hoe en wat in de die 15 minuten Eerst een hoop vragen, hoe mijn cyclussen waren, of ik medicijnen gebruik, operaties aan mijn buik heb gehad en of ik SOA's heb (gehad). Allemaal niet dus. Zijn conclusie: geen eisprong of heel weinig kans daarop in ieder geval (misschien 3 keer per jaar ). Ook vragen over vriendlief, ook allemaal nee. Kwam gelijk het gevreesde potje tevoorschijn, jaja, "zwanger worden doe je samen" (de woorden van de gyn ). Daarna een inwendige echo, dat stelt niks voor. Was niks bijzonders op te zien, misschien aan de linkerkant wat meer eiblaasjes, maar niks om me zorgen om te maken. Dus vervolg: zaad wordt getest, mijn bloed nog een keer en dan terug naar de gyn voor medicijnen. Hij schatte de kans groot dat het gewoon helemaal goed gaat komen! Joehoe! Sorry, heb geen tijd om nu op iedereen te reageren, daar zal ik van het weekend eens tijd voor maken. Wens jullie allemaal een heel fijn weekend!!
hoi Mutie... dat is toch allemaal vrij goed nieuws... het lijkt wel een beetje op de situatie zoals bij mij... en bij mij denkt de gyn. dus ook dat het zeker een van de komende 3 maanden m.b.v. Clomid moet lukken. Hopelijk is dat bij jouw ook het geval... Tamara...nog een weekje wachten...spannend hoor... Fijn week-end Roxy, geniet er maar lekker van... En Griekie...ik hoop dat je je langzaam beter voelt... En Pisum...nog eventjes, en je mag weer naar de gyn. ben benieuwd wat de Clomid bij je gedaan heeft... Zo, hoop dat ik niemand ben vergeten, het is idd. gewoon het leukst eventjes op iedereen te reageren... XXX
Zo, even de tijd nemen om te reageren. Is wel zo leuk ja. @Nikita: fijn om te weten dat je gyn zo positief is. Sta je er zelf denk ik ook wel een stuk positiever in. Spannend hoor! Ben benieuwd wat Clomid met je doet. Hier nog wel even spannend wat er uit het spermaonderzoek komt. Merk wel dat vriendlief dat ook wel spannend vindt. Maakt zich een beetje zorgen. Kan ik me ook wel voorstellen. Ik was ook wel even bang dat ze iets zouden vinden wat niet goed was. We zullen wel zien over zo'n twee weken. @tamara: vervelend kan dat wachten zijn he?? Nog even volhouden! Hopen op goed nieuws. @Roxy: lekker een weekendje weg! Geniet er maar van. Misschien ongi dus als je terug komt? @Pisum: merkt je iets van de Clomid? Bijna terug naar de gyn. ben benieuwd! @Griekie: hoe is het met je? Kan me voorstellen dat je wel flink wat traantjes hebt gelaten. Het is ook niet zomaar iets. Gelukkig doe je het samen en kan je het goed delen met je man. Sterkte! Hoop zo weer een beetje bij te zijn... Geniet van jullie weekend!
Hallo allemaal, Hoe is het met jullie? Hier wel goed hoor, afgelopen vrijdag naar het zh geweest voor gesprek met de anetesit over de narcose en wat informatie en controle voor de operatie. Ik heb een pil gekregen die ik 'smorgens moet innemen voordat we naar het zh gaan. Dit omdat als ik mij druk maak hartkloppingen krijg. Verder moet ik afwachten wanneer ik ongesteld wordt en dan het zh bellen. Ik heb sinds gisteren pijn in m'n borsten dus grote kans dat mijn eisprong is geweest of bijna komt. Ik ben benieuwd van mij mag het liever vandaag dan morgen. Zeker nadat ik las dat zo'n cyste vaak haren, botjes en tanjes bevat ieeeeeeeeeeeeh voel me zo vies sindsdien. Ik lees alles mee hoor en lief met iedereen mee en hoop dat iedereen hier binnekort een positieve zwangerschapstest in handen heeft. Heel veel liefs, Griekie
Hoi Griekie... WOW, je EI komt bijna... Heb het toch goed dat je deze ronde toch nog gewoon zwanger kan worden?? En, als het niet gelukt is, dat je dan de OP krijgt... SUCCES hoor, en lekker aan de klus... Maarre, een cyste die evt. botjes, en tandjes bevat?? Dat is nieuw, van wie dan, van het ongeboren vruchtje ofzo?? Sorry, misschien een rare vraag, maar kan me er zo niks bij voorstellen... Ik mag vrijdag ( dag 8 ) al voor de eerste echo... ( heet dat dan FM ??) Ben benieuwd...is waarschijnlijk wel erg vroeg, en ik ga er maar van uit dat er op z'n vroegst pas na het week-end een evt. EItje te zien is. LIEFS
hoi hoi, @Mutzie: Wat fijn om te horen dat je een leuke gyneacoloog hebt! Dat is toch ook wel heel belangrijk en fijn he? En wat fijn dat er allerlei onderzoeken gaan plaats vinden! Dat was bij mij ook zo snel... dat vond ik toch wel heel erg prettig! Spannend allemaal! Wanneer moet je weer terugkomen bij de gyn? @Griekie: Wat fijn dat je eisprong is geweest of er aan zit te komen! Hopelijk is het deze keer Raak!!! Ik zal heeeeeeeel hard voor je duimen! Maarre wel een vreemd,raar,eng idee dat er haartjes,botjes,tandjes op een cyste zitten??? @La Femme Nikita: Ja, volgens mij is een FM een folikel meting (dacht ik)? Spannend hoor! Heel veel succes vrijdag.. ben erg benieuwd! Roxy83 en Pisum: Hoe is het met jullie? Hier alles nog rustig. We zitten inmiddels op dag 31! Nog heel even afwachten en dan kunnen we testen! Liefs tamara
Hoi meiden, Wij zijn weer terug van een heerlijk relaxt weekendje weg. gister/vandaag hoor ik ongesteld te worden maar er is nog niks. Begin nu af en toe iets te voelen of de ongi er aan gaat komen maar ja we wachte af ben iniedergeval blij dat ik er het weekend geen last van heb gehad en lekker heb kunnen genieten. Als het wel door gaat zetten dan is dat wel mijn laatste en anders een na laatste pijnlijke ongi dan komt de operatie. @ griekie: dat gesprek wat jij gehad hebt, die heb ik 11 dec. spannend je ei, gaan jullie er deze ronde wel voor of wacht je de operatie af? Ik moet namelijk morgen even bellen mocht ik vandaag/morgen ongi worden of ik deze ronde wel in mag vanwege de operatie. @La femme nikita: dag 8 echo dan zijn ze mooi optijd, meestal is de 1ste op dag 10 maar beter te vroeg dan te laat toch... een echo om te kijken of er een eitje groeid is idd FM Follikel meting. @Tamara: wanneer ga je testen? Spannend he. Fijne avond allemaal
Hoi Roxy83, Toch ook wel spannend of niet dat je ongi er nog niet is.. is ook wel een goed teken of niet?? Ja, wanneer gaan we testen... waarschijnlijk heb ik door het gebruik van clomid een cyclus van 35 dagen. Ik zit nu op dag 31.... We kunnen in principe nu testen...maar wil toch nog even wachten. Waarschijnlijk donderdag of vrijdag. En anders sowieso het weekend. Mits de ongi er natuurlijk nog niet is geweest. en als we negatief testen en er geen ongi komt. Dan bel ik maandag naar de gyn. want dan moet ik aan de clomid 100 mg.. Ik hou jullie zeker op de hoogte! Liefs tamara
Hi, Nou het heet dus een dermoid cyste. Dit is een cyste die ontstaat door een instulping van de huidlijst tijdens de embryonale ontwikkeling. Het is dus een aangeboren afwijking. De cyste is een holte die bekleed is met huid en gevuld met hoorn, talg en haren. Vieeeees he!!! Ik denk dat mijn ei al geweest is, ik ga morgenochtend mijn temp opmeten dan kan ik het zien, die was vanmorgen namelijk ook aardig hoog. Dat betekent dat mijn nod binnen 14 dagen zal komen. We hebben gisteren nog even snel geklust in de hoop dat het raak is. Het stomme is dat deze cyclus dan echt de kortste tot nu toe zou zijn, terwijl ik juist nu zoiets had van de cyclus mag nu leeeeekkkker langggg duren haha. Nou ja hopen dat de operatie niet nodig is en dat het deze rond raak is. liefs