Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi nee ze hebben niet gezegd waarom er daarvoor gekozen is. Ik ging er niet vanuit dat ze hiermee zouden komen.

2. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi meis, ja ik weet het ook allemaal niet meer. Ik heb ze echt duidelijk gevraagd waarom en dat had dus te maken met de stand(grote) van de baarmoeder en het niet zwanger zijn. IK begrijp dat je onzeker bent meis. Ik ga duimen voor je

Liefs

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    @ Roxy...wat fijn dat je op de valreep dit jaar nog geholpen wordt.
    Is gewoon fijn om dat nu nog gehad te hebben...
    Idd. vreemd wat er tijdens de echo gebeurd is, maar ja, je kunt er toch niks meer aan veranderen...hoop voor je dat het nieuws dinsdag niet al te ernstig is...

@ Grieke...
    Wat een *** situatie voor je...snap idd. dat je een beetje de wanhoop nabij bent, ook omdat ze je zo aan je lot overlaten.
    Ik zou gewoon nog eens een keer terug bellen, en nog eens vragen voor een opwekpil...
    Misschien kun je iets overdrijven, en zeggen dat hoe je het ook uit probeert te rekenen, je gewoon niet kunt voorspellen hoe je cyclus zal zijn...
    En uitleggen dat de anticonceptie pil tegen je gevoelens ingaat...
    Ook, omdat je nog helemaal niet kunt voorspellen wanneer je ermee kunt beginnen...
    Ik hoop dat je op een beetje begrip van de arts kunt hopen...

@ Pisum...
    Ik woon in Duitsland vanwege de liefde...;):p...en er ligt ontzettend veel sneeuw bij ons...;)
    Hoe gaat het met jouw, na je eventuele EI...

@ Tamara...je bent bijna klaar met de Provera toch??
    Nieuwe ronde nieuwe kansen voor jullie dan...:D

@ Mutzie...spannend hoor, dinsdag...ik ben benieuwd, vooral ook naar hoe ze je verder gaan helpen, hetzelde als bij mij, of misschien toch anders...

Dames, ik wens iedereen een heel fijn weekend, en voorzichtig op straat, met de sneeuw en gladheid...8)

XXXXXXXXXXXXXXXX

4. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Lieve Meiden,
    Ik wil even zeggen dat ik al jullie verhalen mee lees.
    Maar op dit moment ben ik echt druk met werken!
    En ik wil 'proberen' er zo weinig mogelijk aan te denken dat we verder gaan met clomid 100 mg!
    Ik heb gister mijn laatste provera tablet ingenomen. Verder geen last van gehad. Dus de ongi mag van mij komen. En dan kunnen we starten met clomid 100 mg!

Ik ga van de week ff reageren op al jullie verhalen!!

Allemaal heel veel succes en sterkte met alles!

Liefs tamara

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik word vanmiddag gebeld door de gyn.. spannend wel.
    Nikita, hoe laat krijg jij de uitslag? Ik ergens tussen 13 en 16 uur. Is jouw geliefde Duits of volg je de Duitsland route? :)

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    ben net gebeld door de gyn. of eigenlijk de assistente.
    ze zei dat de uitslag van het bloedonderzoek goed was.
    en ze vroeg of ik ongi was (ik: nee).
    toen vroeg ze of ik zwanger was (ik: gister nog niet).

nu wil ze dus dat ik morgen een test ga doen aaaaargh omdat de gyn denkt dat ik waarschijnlijk zwanger ben.... :$

en als ik niet zwanger ben, is er dus iets vreemds aan de hand, en moet ik een afspraak maken :(

jaiks kan me helemaal niet meer concentreren nu!

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    @Tamara:
    Dat kan ik helemaal begrijpen...succes met de 100...en geniet van de kerst...

@ Pisum: ZWANGER??
    Dat zou toch wel het beste kerstcadeautje van de wereld zijn.
    Ben erg benieuwd wat je te horen krijgt morgen....

Bij mij was de uitslag vandaag ook vreemd, en moet morgen zelfs terug komen van de gyn. want over de telefoon wilde of kon hij het niet helemaal uitleggen...

Het ligt aan de hyperprolactinemie, en dat heeft weer met mijn ondergewicht te maken.
    Waarschijnlijk door mijn ondergewicht reageer ik niet op de Clomid, en de Thyrox is niet genoeg om de storing in mijn lichaam en de hyperprolactinemie tegen te gaan.
    Morgen krijg ik te horen wat we eraan gaan doen...en ben best al wel zenuwachtig, ik heb geen idee wat er nu weer op mij af gaat komen, en hoelang het nog gaat duren...het zal wel geen 2010 beebje meer voor mij worden...:(

Trouwens, Pisum...nee, mijn geliefde is niet duits, maar we hebben elkaar in Duitsland leren kennen...soms is de wereld zooo klein...;)

Mutzie...succes morgen, en alle anderen natuurlijk ook...

XXX

8. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    trouwens...sinds vandaag weer erg rare bruine afscheiding-bloed...en dus misschien weer maar een 'cyclus' van 24 dagen.

als vannacht de bloeding niet duidelijk doorzet, vraag ik morgen de gyn. hoe ik verder mijn cyclus moet tellen...

ben het allemaal echt langzaam beu aan het worden...

9. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Dames,
    Nou ik heb weer bijgelezen;)
    Dus hier wat reacties op jullie verhalen!

@roxy83:Wat krijg je een spannende tijd!! Morgen (of eigelijk vandaag) de uitslag van de nierecho!!! En 30 December word je geholpen!! Ik kan me voorstellen dat je het allemaal heel spannend vind! Het is ook allemaal niet niks he:( We gaan voor een nieuwe frisse start in 2010:) Heel veel succes!!

@Mutzie: Wat vervelend dat je nog niet de uitslag hebt van vriend
    lief!! Maar we gaan er gewoon vanuit dat het goed komt! Hopelijk krijg je vandaag duidelijkheid hoe nu verder! Heel veel succes!!

@Nikita: Ook jij heel veel succes vandaag!! Ben erg benieuwd wat de gyn. te vertellen heeft. Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. En dat mag ook. En kan me helemaal voorstellen dat je het een beetje beu bent. Hopelijk vandaag wat meer duidelijkheid over alles!

@ Griekie: Wat een verhaal:( En echt een vervelende/onduidelijke situatie! Ik zou gewoon de gyn. weer bellen en je gevoel uitspreken! En vooral zeggen dat je ook niet weet wat je met de situatie aan moet! Ik snap ook niet dat ze je zo aan je lot overlaten! Heel veel succes!

@Pisum: Wow, misschien zwanger:) Dat zou toch helemaal fantastisch zijn:) Ik wens je heel veel succes met testen! En laat het ons wel weten he... Spannend meid!!! ik duim voor je!!:)

Volgens mij heb ik iedereen weer gehad hahahahahaha!

Nou hier even een kleine update!!
    De provera heeft zijn werk weer gedaan:) Vandaag ongi geworden.
    Dat betekent dat ik van woensdag t/m zondag clomid 100 mg ga slikken. Wil proberen er zo weinig mogelijk bij na te denken, hopelijk vallen de bijwerkingen dan wel mee. Ik moet vanaf woensdag t/m maandag werken.. dus hoef er gelukkig ook niet veel bij na te denken hahahaha! Ik hoop zo dat mijn lichaam gaat reageren op de clomid 100 mg:)

Liefs tamara

10. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    volgens mij is de test licht positief :$
    maar ik durf het nog niet echt te geloven. want ik heb helemaal geen kwaaltjes. bij mijn 1e zwangerschap was ik meteen kotsmisselijk :( daarbij heeft net een vriendin van mij een miskraam gehad met 13 weken, dus ik ben best bang hoe het allemaal gaat..

hierbij een foto... ik ga donderdag nog een keer testen, dan zou het streepje donkerder moeten zijn denk ik. of ik koop een ander merk..

11. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Je zou toch zeggen dat je zwanger bent!
    Ze zeggen wel altijd een streep is een streep!

Wat zou het toch fantastisch zijn als je zwanger bent!!
    Ik ga donderdag weer voor je duimen en nu op een duidelijke streep:):)

Liefs tamara

12. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow Pisum...ik wil je ook geen valse of te vroege hoop geven...maar deze lijkt mij toch ook licht +++.
    Het is zoals Tamara zegt, bij zwangerschapstesten is een streep, hoe licht ook +++.
    Zal donderdag aan je denken...en ben zoooo benieuwd...

Nou, ik vandaag weer naar de gyn. en gelukkig kreeg ik toch niet al te slecht nieuws, maar moet nog geduld hebben...
    Krijg nu extra bromocriptin om mijn prolactine te onderdrukken en moet deze ronde nog Clomid 50 nemen.
    Mag nog geen hogere dosis Clomid nemen, omdat ik deze cyclus nog altijd geen eisprong zal hebben, maar de eierstokken moeten wel gestimuleerd blijven.

Dan 12 Jan. terug om bloed te laten prikken en dan zien we wel weer verder...

Gelukkig heb ik met de gyn. mijn cyclus-bloeding besproken, en we gaan ervan uit dat vandaag of morgen een nieuwe maar jammer genoeg kansloze ronde zal beginnen.

Dag allemaal, wens iedereen alvast een fijne kerst toe...

13. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Pisum,

Jij bent zwanger hoor gefeliciflapperd meisie!

Liefs,
    Griekie

14. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Pisum: wow! ik zie toch ook echt een streepje, Gaaf!
    Gefeliciteerd meid, ik snap dat je morgen nog een keer gaat testen maar verwacht een nog duidelijker streepje ;)
    geweldig kerstcadeau.

Nou hier gister gebeld met de uitslag van de nierecho, de gyn: ik heb slecht nieuws, ik zo dat had ik al verwacht, hij zo hoezo, ik nou de manier waarop de echo gegaan is gaf bij mijzelf al geen goed gevoel. Het blijkt dus dat mijn linker nier is aangetast. De operatie van de 30ste is afgezegt en ik moet nu eerst een renogram laten maken van mijn nier om te kijken in hoeverre hij is aangetast. als mijn nier nog te redden valt dan moet ik de buikoperatie ondergaan en mocht het zo zijn dat hij al te ver is aangetast kan ik geholpen worden via een kijkoperatie. helaas wilde hij er verder niet al teveel over kwijt omdat het via de telefoon ging dus ik zit nog met voldoende vragen. Nu wordt het pas febr. maart dat ik geholpen ga worden dus dit is mooi ***
    onze kinderwens moesten we maar even op een lager pitje zetten en dit had nu even de hoofdzaak volgens hij (helaas voelt het voor mij helemaal niet zo en wil ik gewoon zsm zwanger worden)
    was gister helemaal overstuur en kreeg barstende hoofdpijn werd er nog lekker misselijk bij dus moest daarna ook overgeven daarna werd alles weer redelijk rustig en ik moet er gewoon vrede mee hebben.
    Maar ja begin met gemak een beetje van mijn lichaam te balen want het is het net steeds niet, er komt steeds weer wat anders naar boven en vlieg van de hak op de tak.

Nou ja we gaan maar proberen zo goed mogelijk van de feestdagen te genieten en hopelijk ben ik snel aan de beurt in het nieuwe jaar.

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen en heel veel succes/sterkte.

Liefs

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow Roxy...dat is idd. k***e.

Ik wens je toch een fijne kerst toe, en probeer er toch maar wat van te genieten...

Kan me echt voorstellen dat het een behoorlijk rot gevoel is nu je jullie kinderwens eventjes lager moet zetten, maar aan de andere kant zijn je nieren ook ontzettend belangrijk...

Hopelijk kun je in het nieuwe jaar snel terecht...
    Wat is eigenlijk een renogram??

STERKE MEID, en heeeeel veeeel Liefs...XXX

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @tamara: aan de Clomid 100 nu, mooi. Ik hoop dat dit meer effect zal hebben :) heb je ook last van bijwerkingen trouwens?

@nikita: was je cyclus nu 25 dagen? best wel kort.. en je gaat nu weer door met Clomid 50 om je eierstokken aan de gang te houden, zegmaar? gelukkig was het nieuws van de gyn niet al te slecht.

@roxy: oh jee wat erg zeg, dat je nier is aangetast :( en dat je nu pas over een paar maanden geopereerd kan worden. ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent omdat je moet wachten.. veel sterkte ermee.

ik heb vandaag weer een test gedaan en het streepje was nog steeds licht, maar wel donkerder dan eerst. dus ik ben zwanger :$ ik geloof het nog steeds niet echt, want ik merk er niets van. over een maand heb ik een afspraak bij de gyn voor een echo en dan kunnen we zien hoe ver ik ben. ik hoop maar dat het allemaal goed gaat, ik heb zoveel verhalen gehoord de laatste tijd van miskramen..

17. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Agenda-lijst onregelmatige cyclus meiden ;)

6 jan: Mutzievriend sperma onderzoek
    12 jan: La femme Nikita bloedtest prolactine en progesteron
    15 jan: Mutzie uitslag sperma onderzoek
    25 jan: pisum echo
    23 feb: griekie operatie?

Wil je iets toevoegen of veranderen, quote de lijst dan, vul je gegevens in, en haal dan de [quotes] aan het begin en einde weer weg voor je het bericht plaatst.

18. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    @ Roxy83: Meis, wat een verschrikkelijke *** situatie!! Ik kan me zo voorstellen dat je hier helemaal niet op zat te wachten! Je gaat er ook niet vanuit dat er iets met de nieren kan zijn! Ik wens je heel veel sterkte.. Hopelijk kun je nog wel een beetje genieten van de feestdagen!! Denk goed aan jezelf!!

& Nikita: En ben je al ongi geworden? Of heb ik het verkeerd begrepen?

@Pisum: Gefeliciteerd meid!! Dat is toch wel echt een mooi kerstcadeau!! Probeer er van te genieten. Ik kan me voorstellen dat je een hoop dingen om je heen hoort! We gaan er gewoon vanuit dat het allemaal goed komt!

Hier gister gestart met de clomid. Merk er nog weinig van.. maar goed we zijn pas een dag onderweg. Dus het zal nog wel zijn bijwerkingen geven. hahahahahaha

Voor iedereen hele fijne kerstdagen!!!

Liefs tamara

19. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Wat een verschillende emoties hier...

Als eerste pisum: gefeliciteerd!! Helemaal geweldig zeg! Ga ervan genieten en niet te veel zorgen maken. Komt goed!

@Roxy: wat verschrikkelijk zeg! Kan me voorstellen dat je niet blij ben met het idee om de kinderwens op een laag pitje te zetten. Je nier is natuurlijk ook wel belangrijk.. Wat moet je lang wachten zeg! Balen hoor!

@tamara: fijn dat je verder mag met Clomid. Hopen dat het aanslaat!

@Nikita: toch een beetje goed nieuws dat je door kan gaan met Clomid. Welke medicijnen slikt jij eigelijk? Ik heb net de medicijnen gekregen van de apotheek. Zou eerst iets krijgen voor elke dag, nu heb ik iets voor 1 keer per week: Canergoline Sandoz...

Oh even mijn hele verhaal natuurlijk. Dinsdag niet echt geweldig nieuws gekregen. Mijn prolactine was 4 x te hoog (2 en de vorige keer 1,2). Dus uit voorzorg toch eem MRI van mijn hersenen.. Was wel even een tegenvaller... Maar ben blij dat ik met de medicijnen mag beginnen.

Heb t een beetje druk, hapjes aan het maken voor vanavond. Dus ik ga jullie ondanks alles een hele fijne kerst wensen.

20. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    @ Mutzie, je Prolactine was 4x te hoog, dat lijkt me idd, behoorlijk wat, en meteen een scan, daarover heb ik wel gelezen, maar bij mij was dat (nog) niet nodig.
    Misschien ook omdat het bij mij door mijn ondergewicht wordt verklaard, en misschien dan ook niet zo hoog is als bij jouw.
    Eigenlijk heb ik geen idee hoeveel mijn prolactine te hoog was, maar na de laatste bloedtest vertelde de gyn. dat het met Clomid en Thyrox alleen niet gaat lukken, ik heb die Bromocriptin ook nog nodig, en dan zien we in Januari wel weer verder.

@ Pisum en Tamara:
    Hmm...ongi heeft niet echt doorgezet, hing er zo een beetje tussen in. Maar ja, op aanraden van de gyn. gaan we er maar van uit dat het er een was, en begin ik vandaag maar met Clomid50.
    Zowiezo is het een beetje een rommeltje in mijn lichaam op het moment...
    Zou idd. wel weer een erg korte cyclus zijn, maar dat was de laatste keer na een ronde Provera ook het geval, en toen was mijn ongi ook minder en op de een of andere manier anders dan normaal...
    Nou ja, met al die medicijnen ook...

@ Roxy, Griekie en iedereen...
    Geniet van de feestdagen, en op naar een beter,gezond en hopelijk zwanger nieuw jaar voor ons allen...en Pisum...ben zo benieuwd naar je echo dan in Jan...

XXXX

Deel Deze Pagina