Zo de kerstdagen zijn weer voorbij. Hebben jullie een beetje leuke dagen gehad? Wij hebben dit jaar behoorlijk rustige dagen gehad, Niet alleen ik had rot nieuws gekregen ook was nog eens Mijn schoonoma overleden dus hebben we van de week ook nog een Begravenis. Wij hebben dus gewoon gerelaxt en alles laten bezinken. @Pisum: Echt zo geweldig dat je zwanger bent, hebben jullie het nu ook de familie verteld omdat het nu zo met kerst is of? Probeer lekker te genieten en niet teveel aan de verkeerde dingen te denk, stress is niet goed voor je @Tamara: meid hopelijk doet de clomid deze ronde goed zijn werk. @mutzie: spannend meid een mri scan, ben zeer benieuwd wat er uit gaat komen. @La Femme Nikita: fijn dat je met clomid 50 bent begonnen. Jij slikt dus clomid (neem aan ook voor een eigroei) en waar zijn bij jou de Thyrox voor en de Bromocriptin? Het blijkt dus dat een goede vriendin ook teveel prolactine heeft. Hun zijn al 3 jaar bezig voor een kleine. Zijn een jaar geleden ofzo een keer bij een arts geweest maar waren zo geschrokken wat ze allemaal moesten ondergaan dat ze het niet doorgezet hebben. Nu hebben ze er toch weer voor gekozen om geholpen te worden en ook zij moet net als Mutzie een mriscan ondergaan. Wij kunnen niet helemaal vrijuit met elkaar praten omdat onze vrienden het niet van elkaar weten maar wij dus wel van elkaar. Ik krijg dus steeds niet alles mee dus wil jullie verhalen zo goed mogelijk gaan begrijpen dat ik weet wat zij ook moet ondergaan. Bij de eerste afspraak is alleen bij haar gezegd dat ze geen clomid krijgt omdat dit alleen voor lange cyclussen is en zij heeft juist een hele korte. Nou hier dus woensdag niet de operatie maar ben al wel opgeroepen om woensdag de renogram te ondergaan, dit is dus dat onderzoek waarin ze gaan kijken hoe mijn nier nog functioneerd. 13 januari heb ik dan weer een afpsraak met de arts en dan krijg ik de uitslag van de renogram en dus te horen of het een kijkoperatie wordt of buikoperatie. Nou meiden, geniet allemaal nog even van de laatste daagjes van het jaar en dan op naar een nieuw jaar, hopelijk dat dan voor ons allemaal onze wens vervuld gaat worden.
hi allemaal, Hier heerlijk relaxde kerst achter de rug. Vandaag naar de dokter geweest, ik moest met het ziekenhuis gaan overleggen of ik provera mag gaan slikken. Op deze manier kan ik dus afwachten of mijn natuurlijke cyclus ged verloopt zo niet dan kan ik alsnog provera gaan nemen. IK wacht nog op het telefoontje van het ziekenhuis. Ik hoop zo dat ik mag, want dan hoef ik als het niet nodig is die troep niet te nemen. Ik kan namelijk elke moment mij eisprong verwachten(dat voel ik)en dat zou betekenen dat mijn cyclus weer rond de 31 dagen zou zijn, ideaal dus en dat wil ik niet weer verstoren door aan de anticonceptie te moeten. Als mij ei is geweest ga ik gelijk het ziekenhuis bellen of ik eventueel nog geopereerd kan worden voordat de gyneacoloog met vakantie is, duimen dus. @Roxy, meisie hoe is het nu met je? Jeetje jullie krijgen wel een hele hoop te voorduren zeg. Veel sterkte. Liefs, griekie
@ Griekie...ik hoop op + nieuws voor je na het telefoontje... maarre, watte als je nu zwanger wordt deze ronde?? Dat kan toch gewoon, als je denk je Ei binnenkort te hebben?? @ Roxy De Thyrox neem ik voor mijn schildklier, zodat die weer sneller gaat werken, Zoals ik het begrepen heb, zou dan eigenlijk mijn prolactine ook weer naar beneden moeten gaan. Dat was na ruim een maand nog niet het geval, en de Bromocriptin moet nu mijn prolactine naar beneden brengen. Ondertussen moet ik met de Clomid mijn eierstokken blijven stimuleren, want daar was niet veel activiteit te zien de laatste maanden. Nu met de Clomid eindelijk wel weer...maar door de te hoge prolactine maakt mijn lichaam zich niet klaar voor een eisprong. Kan idd. zijn dat je vriendin erg korte cyclussen heeft, en daarom geen Clomid krijgt. Als je geen eisprong hebt, kan je lichaam nog wel om de zoveel tijd zichzelf schoon willen maken, dat zal bij de een vaker-sneller gebeuren als bij de ander... Hoop dat je vriendin ook snel en goed geholpen wordt. Succes voor woensdag... Dames, heel veel LIEFS, en op z'n duits gezegd...EINEN GUTEN RUTSCH in het nieuwe jaar...
hi meiden, Nou ik mag provera gaan gebruikenb ipv de anticonceptiepil. Hoelang en welke dosering zou ik nog niet weten, ik moet morgen de dokter bellen voor een recept. Ik hoop echt dat mijn natuurlijk cyclus goed verloopt. Als mijn eisprong elk moment komt maak ik hopelijk nog een goede kans rond 19 januari geopereerd te worden(als de gynaecoloog dan nog niet op vakantie is). Ik krijg morgen m'n bestelde ovulatietesten binnen dus mocht ik aan mijn tempratuur morgenochtend nog niks zien, dan ga ik er een onvulatietest tegenaan gooien. Ik mag niet zwanger zijn tijdens de operatie, eerlijk gezegd denk ik dat mijn eileiders verstopt zijn en dat het ook niet zal lukken. Want mijn laatste 3 cyclussen waren redelijk normaal(37, 40, 31 dagen)en ik heb wel een goede eisprong. Dus de oorzaak moet ergens anders liggen. Ik vraag mezelf ook af of ik nog wel aan de hormonen moet als mijn cyclus redelijk kort duurt. Want hier had de gynaecoloog het wel over. De cyste krijg ik steeds meer last van dus ik denk dat we er goed aan doen, deze eerst te laten verwijderen en daarna met een frisse start te gaan klussen. We gaan vol goede moed het nieuwe jaar in. Een nieuw jaar met mooie nieuwe kansen, we halen er maar het positieve uit toch. Liefs, Griekie
Gatver, Net de provera opgehaald is het dus een 10 daagse kuur van 5mg per tablet. Ik moet 2 tabletten per dag en moet 10 dagen voor de verwachte menstruatie ermee beginnen. Nu is het dus zo dat ik tijdens de operatie tussen cyclusdag 7 en cyclusdag 14 moet zitten. Ik hoop dat ik geholpen kan worden op 19 januari. Wie kan mij helpen met uitrekenen wanneer ik de eerste provera tabelt zou moeten gaan nemen. Liefs, griekie
H! Griekie, Ik probeer even met je mee te denken... Wanneer denk je dat je ongi wordt?? Als je je EI over een paar dagen denkt te hebben, komt het toch ongeveer een week of 2 daarna. Zeggen we 14 Januari bijvoorbeeld, dan zou ik dus 4 of 5 Januari met de Provera beginnen. Maar dan wordt het natuurlijk wel erg kort dag voor 19 Januari, en zit je eigenlijk pas op dag 5. Alhoewel je dan wel zeker weet niet zwanger te zijn. Maar, als je bijvoorbeeld morgen de Provera begint te nemen, neem je de laatste tablet op vrijdag 8 Jan. Dan komt de ongi. door de medicijnen 2-3 dagen na de laatste pil, en dan zou je dus op 19 Jan. op dag 8 of 9 zitten. Idd. niet makkelijk, en misschien toch nog een keer de dr. bellen en hem je berekingen voorleggen?? Maarre, als je denkt vandaag of morgen je EI te hebben, kun je dus over 4-5 dagen met de Provera beginnen, komt je ongi over ongeveer 14-15 dagen en ben je nog juist op tijd voor de 19e. Meid, hopelijk klopt het hoe ik met je mee gedacht en gerekend heb, en hopelijk kom je er uit... STERKTE, en houd ons op de hoogte...
Hi , Ben ik weer...nou hou je vast. Ik kwam er dus helemaal niet uit, had dus de apotheek gebeld deze gaven mij het advies morgen de huisarts te bellen. Aangezien ik elk moment mijn eisprong kan verwachten(heb vanmiddag ovulatietest gedaan en deze was al aardig donker)dus ik verwacht mijn ei overmorgen wel. Maar goed ik was het helemaal zat en had het ziekenhuis gebeld om te vragen of de gynaecoloog uberhaupt 19 januari wel aanwezig is. Krijg ik te horen dat de OK dan al helemaal volgeboekt is maaaaaaaaaaaaaar ze kan mij wel inplannen voor 2 februari. Dus ik zeg huh, maar dan zit ik waarschijnlijk niet tussen de 7e en 14e cyclusdag . Zegt ze ja dat hoeft ook niet mits je maar niet zwanger bent. Dus ik #$%^%# en ze had even voor mij nagevraagd het wordt zelfs gedaan als ik ongesteld ben. Nou snappen jullie het allemaal nog, dus ik sta ingepland voor 2 februari hoef geen provera of anticonceptiepil aan te pas te komen, ben ik ongie of zit ik op cyclusdag 100 het maakt niet uit zoalang ik maar niet zwanger ben. Liefs, griekie
hoi Griekie, Wat een gedoe zeg:x Nou gelukkig weet je nu eindelijk waar je aan toe bent!!! Ik wens iedereen alvast een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2010!! En hopen dat onze wens in 2010 vervuld zal gaan worden p.s: Hier weinig last gehad van de clomid! Ik heb me toch voorgenomen om ovulatietesten te gaan halen. Het zal wel moeilijk worden om echt goed uit te rekenenen wanneer ik hier mee moet beginnen.. maar start in het weekend en dan kijken we wel hoe het allemaal loopt... Liefs tamara
H! Griekie... Nou moe, wat een gedoe zeg. Maarre, gelukkig maar, en 2 Februari is al vrij snel, dan is het allemaal eindelijk voorbij voor je, en kun je van het nieuwe jaar en nieuwe kansen genieten... Hier ook weer last van opvliegers na de Clomid, maar ja, hoort er nu eenmaal allemaal bij... XXXXXXXXXXXXXX
@Griekie, wat een gedoe bij jou zeg, gelukkig hebben ze je nu ingepland voor 2 februari. Ik zei toch al dat ik er niks van snapte omdat wat jij allemaal moest bij mij ook helemaal niet aan de orde was. @La Femme Nikita: thanks voor je uitleg. Mmmm opvliegers niet fijn maar idd hoord erbij, succes. @Tamara: succes met de ovu testen en gelukkig had je geen bijwerkingen van de clomid. Nou ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor het renogram, moest eerst een halve liter water drinken, daarna moest ik op een bank gaan liggen en kreeg een spuit in mijn arm waardoor ze vloeistof naar binnen spooten, er kwam een kap over mijn buik heen te liggen en zo moest ik een half uur blijven liggen, in dit half uur werden er allemaal foto's genomen. Mijn vriend was mee en kon op het scherm de vloeistof in mijn lichaam zien zitten. Hier dus weer afwachten 13 januari afspraak met de gyn. Verder is het hier afwachten op mijn ongi, hoorde het gister te worden maar ja heb deze ronde niks geen clomid of wat dan ook gehad dus mijn lichaam zal wel weer problemen hebben met uit zichzelf een ongi te krijgen. Fijne dag verder allemaal, rustig aan. X
voor iedereen een fijne jaarwisseling en dat 2010 voor ons allemaal het jaar gaat worden waarin onze wensen in vervulling gaan. Liefs X
@tamara: dus jij hebt helemaal geen bijwerkingen van de Clomid? zou goed zijn zeg! ga je morgen met ovulatietesten beginnen? @Mutzie: heb je de MRI al gehad? kreeg je die toen meteen of moet je nog? @roxy: he wat naar dat je schoonmoeder is overleden kwam het plotseling of was ze al ziek? en moest je niet hartstikke nodig plassen bij dat renogram? als ik zoveel drink dan weet ik het wel @griekie: jee wat een gedoe. ik krijg de indruk dat communicatie niet de sterkste kant is van jouw ziekenhuis maar gelukkig hoef je nu niet moeilijk te doen met dagen uitrekenen en mag je ook gewoon ongi zijn. ik duim voor je dat het doorgaat 2 feb en dat er niet weer iets tussenkomt ofzo... @nikita: EINEN GUTEN RUTSCH, hihi het klinkt leuk! ego: we hebben nog niets verteld aan de familie. gaan wachten tot een week of 12 denk ik. nu zien we hen bijna nooit door de afstand, dus is dat makkelijk vol te houden ik geloof het verder ook nog steeds niet echt, dus ik doe alsof er niets aan de hand is. Nou iedereen vol goede moed het nieuwe jaar in he! Dat 2010 een vruchtbaar jaar mag zijn waarin al jullie wensen uitkomen!
Agenda-lijst onregelmatige cyclus meiden 6 jan: Mutzievriend sperma onderzoek 12 jan: La femme Nikita bloedtest prolactine en progesteron 13 jan: Roxy83 uitslag renogram 15 jan: Mutzie uitslag sperma onderzoek 25 jan: pisum echo 2 feb: griekie operatie Wil je iets toevoegen of veranderen, quote de lijst dan, vul je gegevens in, en haal dan de [quotes] aan het begin en einde weer weg voor je het bericht plaatst.
Meiden, de beste wensen voor 2010 dat het een heel liefdevol en vruchtbaar jaar mag zijn! Weet iemand of je tijdens een kijkoperatie een blaaskatether krijgt? Ben hier best bang voor namelijk! Liefs, griekie
hey meis, wel super om te lezen dat je weinig last hebt van de clomid. Ik hoop dat je binnekort positieve ovutestje zal hebben! liefs
Hallo Dames, Iedereen gezond en wel het nieuw jaar begonnen? Hopelijk wel... Is vrij rustig op het moment hier, maar ja, vele zitten op een wachtbankje geloof ik... Nog iets van 10 dagen wachen en ik weet hoe het verder gaat bij mij, ben zooo benieuwd, en de dagen zullen wel weer lang duren... Was gisteren bij de harts om bloed (op werking schildklier) te laten prikken, en kreeg vandaag al de uitslag... De waardes zijn nu goed, dus moet verder met de medicijnen zoals afgesproken. Heb geen idee of dit nu ook betekent dat mijn Prolactine in orde is... Nou ja, moet morgen de uitslag ophalen, en dan dinsdag naar de gyn. voor een volgende en uitgebreidere bloedtest. ( Prolatine&Progesteron)waarvan ik dan eind volgende week hopelijk de uitslag krijg. Dan beide uitslagen eventjes grondig doorbespreken, en een nieuwe plan bedenken... Hopelijk gaat het bij iedereen gezien de omstandigheden goed... LIEFS...XXX
Hoi Meiden, Hier is ook alles rustig! We zijn oud & nieuw goed doorgekomen Ben afgelopen maandag begonnen met testen... veel te vroeg eigelijk hahahahaha. Eigelijk hoef ik pas vanaf morgen te beginnen met ovulatietesten. Dus hier nog geen positieve test in de handen gehad.... Ik zei al tegen mijn man: Als ik al een positieve ovulatietest in de handen heb dan word ik volgens mij al helemaal Want dat zou dan betekenen dat de clomid zijn werk heeft gedaan! Ik hou jullie op de hoogte @Nikita: Wat fijn dat de waardes goed zijn. Heel veel succes alvast voor dinsdag!! Ben benieuwd wat de volgende stappen zullen zijn!! @Griekie: de vraag van de blaaskatheter kan ik helaas geen antwoord op geven... ik weet het echt niet Ik kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten!! @ Pisum: Hoe gaat het met je? Heb je al een beetje het besef dat je echt zwanger bent? @Mutzie: Hoe ging het vandaag? @Roxy: Hoe gaat het met jou? Liefs Tamara p.s: ik had toch iets te hard geroepen dat de clomid weinig met me deed Toch nog wel last van opvliegers, duizelig, en af en toe steekjes onderin me buik... Maar wel minder dan de vorige keer. Ach we weten waardoor het komt he
Hey allemaal, Hier ook een goed uiteinde gehad, na alle hectiek van de afgelopen weken hebben we het dit jaar wel even rustig aan gedaan maar het was gezellie. Verder gaat hier alles zo zijn gangetje en moet ik het gesprek van volgende week afwachten wat er nu allemaal gaat gebeuren. Ook wacht ik nog steeds op mijn ongi die nu een week te laat is. @ Griekie: ik had een boekje meegekregen over de ingreep, ik heb nu niet zoveel tijd maar zodra ik tijd heb zal ik hem nog even doorlezen, echt slecht heb het doorgelezen maar het is allemaal niet tot me doorgedrongen toen. @ La Femme Nikita: super dat je bloedwaardes nu in orde waren, op naar dinsdag en spannend hoe dan verder. @ Tamara: je kunt beter te vroeg beginnen dan te laat he ben benieuwd....succes. nou meiden fijne avond ik ga zo maar weer eens lekker sporten. Liefs
Hey meiden, Ik ben even stil geweest, meer omdat ik weinig tijd heb om uitgebreid op iedereen te reageren en alleen een ego berichtje vind ik ook niet leuk... Maar toch heel even.. Alles is goed hoor. Geen gezwellen. Wel een hele opluchting. Haal me ook even uit de agenda. Onderzoeken zijn verzet. @Griekie: jeetje dat loopt lekker bij jou! Wel fijn dat je niet al ergens aan begonnen was. Nu dus gewoon niet zwanger zijn, dat gaat (helaas) wel lukken... @Nikita: goed te horen dat je waardes goed zijn. Ik hoop voor je dat de prolactine ook goed is (ben ik natuurlijk wel benieuwd naar). Zou super zijn. Hoe gaat het met de clomid? @Tamara: zou super zijn als je ovutesten positief gaan aangeven! Dat lijkt me wel een super gevoel. Kan je al testen? @Roxy: gecondoleerd met je schoonmoeder. Wat verschrikkelijk... Ben je al ongi geworden? Ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken... Gelukkig al weekend, maar genoeg te doen. Liefs Mutz
Agenda-lijst onregelmatige cyclus meiden 12 jan: La femme Nikita bloedtest prolactine en progesteron 13 jan: Roxy83 uitslag renogram 25 jan: pisum echo 2 feb: griekie operatie Wil je iets toevoegen of veranderen, quote de lijst dan, vul je gegevens in, en haal dan de [quotes] aan het begin en einde weer weg voor je het bericht plaatst.