Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Griekie: Hoe gaat het met je meis?
    Alweer een beetje hersteld of?
    Als je er nu op terug kijkt is het je dan mee of tegen gevallen?
    Hebben ze de ingreep wel gewoon via kijkoperatie gedaan?
    Hebben ze de endometriose ook direct volledige verwijderd of…..
    En hebben ze je linkereileider ook weer opengemaakt of?
    Hoelang heeft de operatie bij jou geduurd?
    Heb je nu 3 kleine littekentjes?
    Wel lekker dat je zo snel naar huis mocht!
    Zoveel vragen, hoop dat je het wil delen ben zeer benieuwd omdat mij
    Hetzelfde natuurlijk staat te wachten.
    Rustig aan!
    Dikke knuffel

@Tamara: jammer dat er nog niet echt wat te zien was maar idd dag 14 kan
    Gewoon nog iets te vroeg zijn, op naar vrijdag.

@La Femme Nikita: Jammer dat je nog geen positieve test in je handen hebt gehad maar ja zolang de duivels er niet zijn is er altijd nog een kans ;)
    Succes morgen met de uitslag en hopelijk heb je natuurlijk een goed ei gehad.

Nou hier gaat alles zo zijn gangetje en zit op mijn ongi te wachten die deze week zal gaan komen denk ik. Voor de rest is deze week een weekje zonder afspraakjes, Ook wel eens lekker.

Allemaal een hele fijne avond.

X

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ow Tamara...
    Ik ben jouw helemaal vergeten te vermelden in mijn berichtje...
    *schaam*.
    En omdat jij geschreven had, melde ik mij ook...
    Spannend dan tegen het einde van de week, ben benieuwd of er toch wat moois gegroeid is...
    Tot morgen...

3. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    #543 griekie, 9 feb 2010
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
    Hoi Dames

Hier is ze weer, het herstel gaat beetje bij beetje. Vandaag alweer een week geleden dat ik geopereerd werd, ik lag toen op dit moment te wachten op de ontvangstruimte tot ik naar de OK werd gebracht.

Even alle punten op een rij
    - het is een laparatomie geworden, de gynaecoloog gaf al voor de start van de operatie aan dat dit een grote kans was.
    - in hoevere de endometriose is verwijderd weet ik nog niet, ik weet ook niet of ik een ernstige vorm of milde vorm heb. Dit horen we tijdens de nacontrole op 22 maart. Ik weet wel dat ze het verwijderd hebben maar of ze alles hebben kunnen verwijderen weet ik dus nog niet
    - de dermoid cyste is verwijderd, ik had mijn dossier opgevraagd aan de zusters, maar we konden het met z'n allen niet ontcijferen er stond iets over weefsel 31 dl.
    - mijn linker eileider is dus verkleefd en dit zou gelijk opengemaakt worden was van te voren besproken. Maar aangezien de gynaecoloog vertelde dat als het na een half jaar niet gelukt is op natuurlijke manier zwanger te worden de enige optie IVF is, weet ik niet of dit nou wel/niet mogelijk was. Dit zullen we dus ook horen tijdens de nacontrole. Ik neem aan dat als het mogelijk was dit gelijk gedaan werd, want anders moet ik weer opnieuw geopereerd worden hiervoor en dat vond de arts onnodig.
    - De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is aanwezig dus dit moeten we goed in de gaten houden.
    - Toen ik wakker werd gaf ik de pijn volgens mij een 8
    - ik kreeg diclofinac en paracetamol de eerste 2 dagen
    daarna alleen nog paracetamol. Ik heb t/m vrijdag de paracetamol geslikt, hierna ben ik hiermee gekapt en neem er alleen nog eentje voordat ik ga slapen
    - Zondag voor het eerst eventjes naar buiten, en gisteren ook. Snel uitgeput en moe, gisteravond werd mijn onderbuik erg dik en kreeg ik veel pijn alsof er in mijn lies een spier klem zat vandaag dus zo min mogelijk lopen want het is toch nog teveel.
    - De eerste 2/3 dagen erge last gehad van ademhalen tijdens rechtop zitten en lopen, dit kwam door het ingespoten gas tijdens de operatie. Dit drukt tegen je middenrif en kan schouderpijn veroorzaken. Ik moest dus elke keer even op adem komen als ik rechtop ging zitten en heel rustig ademen.
    - Ik drink veel en slil ter preventie cranberriecapsules om een blaasontsteking te voorkomen(heb blaaskatheter gehad tot de 2e dag)
    - ik had een pilletje gekregen om rustig te worden, deze hielp goed heb heel de tijd geglimlachd(schrijf je dat zo???). Voor zover ik het weet heeft de operatie zelf rond de 1,5 a 2 uur geduurd, maar goed ik werd volgens mij rond 09:00 de OK ingereden en werd rond 11:00 wakker en viel toen weer in slaap en werd rond 12:00 de verpleegafdeling opgereden. Mijn man was al verteld dat ik na 3 uurtjes weer terug zou zijn.

Jeetje precies een week geleden werd ik geopereerd, jeetje wat gaat het snel. Mijn man is zoo lief, elke dag de wc's schoonmaken, stofzuigen, de was doen, opvouwen, strijken, bedden opmaken, hondjes uitlaten, boodschappen doen, koken, visite verzorgen. En ook nog voor de bovenverdieping plinten zagen, verven. Ik bof echt enorm.

Zo dat was het wel een beetje, wie vragen heeft over de operatie vraag maar raak.

Hoe gaat het met iedereen, is er ondertussen al iemand zwanger????beetje goed nieuws altijd welkom.

Dag lieve meiden, spreek jullie snel weer.

Liefs
    Griekie

4. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,
    @Griekie: Jeetje wat een verhaal meis:( Ik leef echt met je mee!!!!
    Wat fijn dat je man zo lief voor je is!!!!:) Ik wens je echt heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel beterschap!!!!

@Nikita: hahahaha, mij vergeten, dat kan toch niet;) Ik ben benieuwd of je je uitslag al hebt... zit met smart te wachten:)

@Roxy: Ik kan me voorstellen dat het fijn is dat je een week een x geen afspraken hebt staan in het ziekenhuis!!! Nog even meis... en dan is het Maart. De tijd vliegt................................................

Liefs tamara

5. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    hihi Tamara...ik weet het, hoe kon het me toch gebeuren...:$
    Maar ja, hier is mijn uitslag: goede eisprong gehad, volgende ronde weer verder met Clomid100, op dag 9 een FM, op dag 21 bloedprikken voor progesteron en dan nog een weekje wachten tot NOD.
    Gelukkig krijg ik de volgende keer de bloeduitslag al meteen 1 of 2 dagen na het prikken, maar ja, dan komt dus nog een week op het wachtbankje mocht er weer een goed EI gesprongen zijn...
    en die dagen zijn echt wel het ergste...
    Tamara, zeker einde van de week even laten weten wat er bij je FM te zien is...

Wow, griekie, wat een verhaal zeg...
    Ben wel blij voor je dat je het nu achter de rug hebt, en ben erg benieuwd of je positief nieuws krijgt op 22 Maart.
    Mag je vanaf nu weer aan de klus dan??
    Omdat er in de gaten moet worden gehouden of je een BBZ krijgt.
    Laat je nog maar een paar daagjes lekker verwennen van je man...dat heb je echt wel verdiend...;)

Roxy, geniet van je afspraakvrije week...;)

Maar ja, nog geen verdere zwangere op het moment...:x
    Hopelijk komt daar snel verandering in...:)

6. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    hey meiden, in principe mocht ik 14 dagen geen gemeenschap hebben ik ga dus vanaf maandag beginnen met ovulatietesten. Heb namelijk het idee dat ik mijn ei nog niet gehad heb, door stress etc. Dus vanaf volgende week mogen we weer klussen, maar ergens heb ik het vermoeden dat dit niet geheel pijnloos zal zijn :)

Roxy heb je veel last van je ongie?

Liefs
    Griekie

7. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    even snel een update!!
    Vanmorgen dus weer naar de gyn. geweest!
    Wat is nu misschien het geval: dat ik mijn eisprong al gehad heb (afgelopen dinsdag)
    Ik snapte er niets van!!! Dus de eiblaas die ze maandag heeft gezien stond op springen.................................................
    Helaas hebben we nauwelijk geklust! Dus deze cyclus is een verkeken kans.

Ik moet voor de zekerheid nog wel ovulatie testen doen tot dinsdag. Voor het geval dat die grote eiblaas toch een cyste is!
    Als ik afgelopen dinsdag mijn eisprong heb gehad betekend het wel dat ik een mooie cyclus van 30 dagen heb......

Wat zit een lichaam toch raar in elkaar hahahahahaha!

Ik hou jullie op de hoogte!!

Liefs tamara

8. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    hey meisie,

wat spannend zeg en wat gaven de ovulatietesten aan?

Hier een flinke dip, besef nu beetje wat er allemaal is gebeurd de afgelopen weken en dat hakt er even diep in.

liefs verdrietige griekie

9. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi lieve griekie!!
    Meissie toch... het is ook niet niks he!!
    Een hele dikke knuffel van mij!!!

Hier nog steeds geen positieve ovulatietest dus ga er een beetje vanuit dat hij toch dinsdag geweest he... maar helaas hebben we de boot misgelopen deze ronde.... ach het positieve is dan wel dat ik een mooie cyclus heb he!

Liefs Tamara

10. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Griekie...
    Meid, je mag best verdrietig zijn hoor, het waren een paar zware weken voor je, en 2010 is niet al te best begonnen.
    Laat je nog maar eens goed verwennen door je mannetje...en daarna zal het allemaal langzaam beter gaan...
    Na regen komt zonneschijn, dus hopelijk wordt het verder een super jaar voor je...
    LIEIEIEIEIEIEFS...

Tamara, wat goed dat je het zo ++ ziet, 30 dagen is idd. een erg mooie cyclus.
    Maar hebben jullie dan helemaal niet geklust, of gewoon niet zo gericht...
    Zelfs als je een paar dagen voor je EI geklust zou hebben, zou het evt. nog kunnen...
    Maar ja, in ieder geval heb je een EI gehad, en een mooie korte cyclus...

LIEFS dames...en tot woensdag...ben benieuwd bij mij...

11. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Griekie:
    Hey Lieve meid.
    Kop op, het is ook zeker niet niks wat je hebt meegemaakt.
    Hoe gaat het nu verder met je?
    Ben je alweer aan het werk, kun je alles alweer een beetje doen of?
    Heb je alweer gemeenschap gehad?
    ben je hier nu niet een beetje bang voor?
    Hoe is het met je wondjes genezen ze een beetje mooi?
    Heb je nog last gekregen van blaasontsteking?
    Doet een kather pijn?
    Het was toch ook jou eerste ervaring in het ziekenhuis?
    Tja ik blijf natuurlijk nieuwsgierig naar al jou ervaringen omdat het voor mij nu ook steeds dichterbij gaat komen.

Vandaag ben ik weer naar het zh geweest naar de uroloog en tja ik dacht dat het alleen een gesprek zou zijn over de functie van mijn nieren maar helaas aan het eind van het gesprek ging ik weer weg met een nieuwe afspraak voor een blaasonderzoek (dacht dat ik met gemak al mijn apk keuringen wel gehad had maar niet dus)
    Misschien dat ze mijn linkernier als nog wel tijdens de operatie weg gaan halen dit ligt er allemaal een beetje aan in hoeverre de endo mijn urineleiders/buisjes heeft aangetast.
    Soms is het beter om dan dus wel de nier te verwijderen.
    alles blijft wel gewoon via een kijkoperatie gaan mocht de nier verwijderd worden dan krijg ik alleen een paar extra sneetjes omdat de nier hoger ligt.
    Ik hoef me verder geen zorgen te maken over de toekomts wat betreft mijn nieren want mijn rechternier functioneerd gewoon prima en de endo is goedaardig dus niks geen zorgen voor mijn rechternier.

Op naar woensdag dan maar weer.

X

12. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi meis,

Het gaat weer iets beter, ben nu aardig down omdat ik nu alles ga beseffen. Ik het begin na de operatie leef je in zo'n roes en doet alles zo'n zeer dat je er gewoon niet echt bij nadenkt. Ik ben gisteren voor het eerst wat langer naar buiten geweest, maar dit kon ik daarna gelijk voelen in mijn liezen en mijn linkerzij waar ik eerder ook last van had na lopen. Ik ga voorlopig nog niet werken, ik voel me hier echt nog te zwak voor. Ik ben zooooo moe en ik kan nog geen eens mijn hondjes uitlaten(omdat die hard trekken aan de lijn). Ik werk in de thuiszorg en dat is lichamelijk nu echt te zwaar. Ook heb ik een eigen bruidsshop en werk om de week als assistent in de praktijk van mijn vader. Het is vandaag precies 2 weken geleden. Als het goed is zal vandaag de uitslag binnen van het weefsel wat eruit is gehaald als we de komende dagen niet worden gebeld dan is er niks geks gevonden. Gisteren voor het eerst weer gemeenschap gehad(1 dag eerder dan eigenlijk mocht:) het voelde daarna wat branderig en 'savonds had ik last van mijn onderbuik alsof je heel nodig moet plassen. Gelukkig is mijn man ook heel voorzichtig, hij zei nee het mag nog niet nog in dag wachten, dus ik zei toeeeee dus hij nog voordat ik die zin had afgemaakt OK!:D!! Mijn wond geneest heel mooi, het is dan die bikinisnede en in mijn navel hadden ze een sneetje gemaakt dait is bijna niet te zien. Ik ben gelijk op de dag van thuiskomst begonnen met slikken van cranberrycapsules(3 x 2tabletten per dag) en ik dacht dus op een gegeven moment ik heb blaasontsteking dus voor de zekerheid urine laten onderzoeken bij de dokter en deze was helemaal schoon. Dus als je een blaaskatether hebt gehad zou ik dit ook zo snel mogelijk na de operatie slikken. De blaaskatheter zelf is vooral ongemakkelijk. Ik wist niet of ik kracht moest zetten of niet om te urineren, maar dit loopt dus vanzelf door. Het verwijderen is vooral ongemakkelijk, ze laten het balonnetje wat aan de katether vastzit eerst leeglopen met een soort spuit, halen ze de urine eruit en dan trekken ze langzaam de katether uit je plasbuis. Je moet dan gewoon even diep inademen en langzaam uitademen. Het is niet pijnlijk maar voelt wat branderig en ongemakkelijk. Maar ik was blij toen die eruit was, het geeft zo'n opgeblazen gevoel. Zelf was ik hier heeeel bang voor maar het valt mee het doet geen pijn het is ongemak. Het infuusprikken vond ik zelf heel erg meevallen ik vind bloedprikken in je arm rotter aanvoelen. Ik ben vroeger 2 x geopereerd aan liesbreuk hier weet ik nog maar paar dingen van. Het zou super zijn als je de kijkoperatie krijgt, an zal het herstel veel vlotter gaan. Overigens had ik aangegeven dat ik toen ik vroeger geopereerd was erg misselijk was nadat ik wakker werd, nu was dus tijdens de operatie een medicijn toegediend door het infuus tegen misselijkheid. Ik ben dus helemaal niet misselijk geweest. Nou meis heb je nog vragen komt maar op!

p.s een tabletje vragen aan de verpleegster om rustig te worden heeft mij erg geholpen ik ging lachend naar de Ok!

Liefs

13. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hai meis,
    Wauw laten we dan ondanks dat er niet op de juiste momenten geklust is vieren dat je een super cyclus hebt:)

Dikke knuf

14. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Nikita veel succes morgen met de FM ik ga voor je duimen

Dikke knuffel

15. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,
    @Nikita: Nou om heel eerlijk te zijn hebben we helemaal niet geklust rondom deze periode!! Maar meer omdat ik totaal niet verwacht had dat mijn ei zo vroeg zou zijn. Maar ik blijf positief... We gaan door naar de volgende ronde. Heel veel succes woensdag.
    Ben erg benieuwd!!

@Roxy: Wat vervelend dat je toch weer een blaasonderzoek krijgt! Maar waarom willen ze dit graag doen?
    Hoe ben je er zelf onder dat heel misschien je rechter nier word verwijderd?? Ik kan me voorstellen dat dat in het begin wel even schrikken is geweest!! Heel veel succes en sterkte met alles. Een hele dikke knuffel van mij!!

@Griekie:
    Wat een verhaal meis.. het is ook niet niks allemaal he. Ja, de thuiszorg is wel erg zwaar als je deze klachten nog hebt he. Ik werk zelf ook in de gehandicaptenzorg dus weet een beetje hoe zwaar het is.
    Maarre in principe kunnen jullie nu weer klussen voor een lief klein wondertje?

Hier gister nog 1 keer een ovulatietest gedaan. Zat gister op dag 21.. nog steeds niet positief. Dus ga er nu toch maar vanuit dat het EI geweest is...
    Dan zou ik dus rond 24 Februari ongi moeten gaan worden. Dus dat gaan we afwachten. En als dat zo is dan vieren we zeker dat we een mooie cyclus van 30 dagen hebben... Ik moet dan ook terug naar de gyn. om me toch extra onder controle te houden met echo's!!

Liefs Tamara

16. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Wow, meiden,
    wat een verhalen hier...

Roxy, vervelend idd, dat je weer een onderzoek hebt.
    Maar aan de andere kant is het misschien ook wel beter, anders staan de artsen misschien voor een onverwacht probleem tijdens de OP.
    Zou idd. fijn zijn als het een kijkoperatie bij je wordt, denk ook wel dat het herstel dan ietsje sneller gaat als bij Griekie...
    Maar als ze een nier gaan verwijderen is dat natuurlijk wel ingrijpend.
    Een lichaam kan wel op een nier funktioneren, maar ja, je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken, wat er nog allemaal te wachten staat...
    Is nu, komende woensdag al je blaasonderzoek...SUCCES...

Griekie, auau, krijg er zelf helemaal buikpijn van als ik hoor hoe het met je gaat.
    Behoorlijk ingrijpend is je operatie geweest denk ik.
    Gelukkig krijg je veel steun en begrip van je mannetje...:)
    Blijf nog maar lekker thuis, en ga echt pas weer aan het werk zodra je je beter voelt, zeker als je lichamelijk zwaar werk hebt.
    Je buik is toch iets erg gevoeligs, waar je goed op moet passen...

H! Tamara, 30 dagen is een geweldige cyclus en dat moet zeker gevierd worden:), maar ik loop me vandaag dezelfde zorgen te maken als jij.
    Zou ik mijn EI echt gisteren op dag 7 gehad hebben...:$:(
    Dat betekend i.p.v. een cyclus van 27 dagen, een cyclus van 21, en dat wordt toch wel erg kort.
    Heb natuurlijk nog geen OV testjes gedaan, wilde daarmee wachten tot na de FM.
    Hield alleen mijn temp. min of meer in de gaten, wilde daarmee ook weer voor het echie beginnen na de FM.
    Wat is vandaag het geval: temp hoog, en erg veel witte afscheiding zoals de laatste keer NA mijn EI.
    Bovendien had ik zondag lichte steekjes rechts onder in mijn buik, dacht zelfs nog: wow, misschien rijpt mijn EI al langzaam.
    Afwachten dus tot morgen, wat mijn temp. doet, en wat er bij de FM wel of niet ze zien is.
    Hoop echt dat het nog niet was, want wij hebben ook nog niet gericht geklust, zeker omdat ik tot maandag ochtend nog ongi was.
    Zondag hebben we daarom ook in de douche geklust, en pas gisteren(maandag dus) de eerste keer weer voor het echie...

17. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hey nikita,
    O,jee je EI misschien ook al gehad???????
    Morgen moet je voor een FM... Ik ben erg benieuwd.
    Ja, ik dus ook vorige week dinsdag een uur lang erg steken in mijn onderbuik, dus was waarschijnlijk mijn eisprong. Maar heb daar niet echt bij stilgestaan..... En daarna ook last van witte afscheiding. Nou hopelijk heb je hem nog niet gehad.......
    succes morgen...

Liefs tamara

18. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi Tamara spanned hoor ben benieuwd naar de 24e!

Nikita hoe was de Fm meting, en een eispring op dag 7, wow dat is wel een korte cycus ja.

Roxy, wat is die endometriose toch een rotaandoening he dat het je organen zo aantast bah.

Ben benieuwd hoor meiden.

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    hoi meiden...
    Nou, ik snap de ballen weer niet meer van mijn lichaam.
    Wat doet mijn temp. nu weer (vandaag nog altijd hoog) en al die rare afscheiding...(misschien toch het rekbaar slijm...:()

In ieder geval was er vandaag bij de FM nog niks te zien, ja wel weer beweging enz. maar geen duidelijke follikel.:x
    Nu vertelde de gyn. weer dat dat ook niet te verwachten is op dag 9. (hoewel de vorige keer er op dag 9 wel al een hele mooie grote te zien was.)
    Vroeg hem ook i.v.m. mijn vermoeden of het misschien al geweest zou kunnen zijn, maar dat lijkt hem erg onwaarschijnlijk.

Nu moet ik dus vrijdag weer terug voor nog een FM, en het lijkt er dus op dat mijn cyclus deze keer langer zal duren als de vorige keer...:(
    Alhoewel ik dus sinds gister echt heel veel afscheiding heb, al leek het vandaag veel dunner als gisteren (SORRY 4 DETAILS:$)...dus misschien bereid mijn lichaam zich toch al wel voor op een komend EI...

AHAHAHAH:(:(, maar weer afwachten dus, en nog 2 slapeloze nachten...want we mogen van de gyn. niet meer klussen tot vrijdag, zodat mocht er dan iets te zien zijn, we optimale zwemmers hebben...8)

XXX

20. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Nou dames.....eventjes tussendoor...

Maandag weer terug voor NOG een FM.
    Gyn. denkt dat er rechts iets aan het groeien is, maar is nog niet helemaal zeker, want het groeit wel erg langzaam.
    Nu wil hij dus maandag voor de zekerheid nog een keertje kijken.

Er is dus nog een beetje hoop voor deze ronde, en dus maar op naar maandag.

FIJNE WEEK END ALLEMAAL...

Deel Deze Pagina