Nou, hier ben ik weer met slecht nieuws. Heb het op het moment ook even helemaal gehad... Ondanks stimulatie met Clomid schijn ik toch niet elke cyclus een EI te hebben. Nu moet ik op 18 Mrt een laparoscopie laten doen, en als daarbij alles in orde is, wil de gyn. met een vruchtbaarheidskliniek en een fertiliteitsarts gaan samen werken, om me met hormooninjecties enz. te ondersteunen. Geen idee wat er dan weer op me af komt, waarschijnlijjk een hele hoop hormonen, en daarom wil hij van te voren weten dat met de eileiders, en al de rest van binnen alles in orde is. Hoe gaat het met de rest??? LIEFS
hoi meiden.. @Nikita: Aaaah meis.. wat vervelend zeg allemaal... Ik kan me zo goed voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt!! Je gaat er gewoon vanuit dat de Clomid zijn werk doet...... Hoe is het nu met je? @Griekie: Hoe gaat het met je herstel? @Roxy+Mutzie: Hoe gaat het met jullie?? @Pisum: Hoe is het met jou en de kleine beeb? Kun je er al iets meer van genieten? Update van mij: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ik ben vanvond ongi geworden... Dus een mooie cyclus van 29 dagen door de Clomid. Dus mijn EI gemist:x Ga morgen de gyn. bellen om te starten met de volgende ronde Clomid. En ik wil sowieso extra onder controle blijven staan... omdat ik vind dat ik de vorige keer niet echt goed en netjes behandeld ben.. Want de gyn. had toch een beetje na kunnen gaan dat het EI die er zat van 24mm gewoon mijn EI was die op springen stond... Maar goed... ik zal dat eens even gaan regelen hahahahahaha... Ik hou jullie op de hoogte... Ga nu even heel erg blij zijn... omdat er eindelijk een mooie cyclus is ontstaan.. Tot snel.. Liefs Tamara
Hi Nikita, Wat klote zeg dat je niet elke keer een goede ei hebt en dus een kijkoperatie moet. Ik kan begrijpen dat je hier niet naar uitkijkt. Maar aan de andere kant, dan weet je daarna wel beter wat er aan de hand is. Tamara Wat super dat je zo'n mooie cyclus hebt,inderdaad wel balen dat er nu niet op het juiste moment geklust is. Voelt beetje als gemiste kans kan ik begrijpen. Hier gaat het steeds beter, heb al weer aardig wat 'normale' dingen gedaan. Ook alweer een beetje gewerkt, 2 keer een klant ontvangen maar wel aangegeven dat ik nog aan het herstellen was. Deze waren hiervan op de hoogte en ging goed alleen helemaal kapot daarna. Vandaag een ovutestje gedaan deze is bijna positief, net zo breed alleen nog iets lichterb dan controlestreepje. Vandaag geklust met pre sees. Morgen weer een onvutestje en dan is deze denk ik positief. Morgen maar niet klussen, aangezien we vanmorgen geklust hebben. Wat denken jullie? Ik ben met me bips omhoog gaan liggen(kaarsjes houding na het klussen) en dan beetje schuin naar rechts omdat daar de eileider wel open is haha. Mijn man zei voor iemand met een buikwond ben je aardig lenig hihi. Nu zou mijn eisprong dus ongeveer 3,5 week na de operatie zijn. Ben benieuwd duimen duimen dat het gaat lukken meiden! Dikke knuffels Ik ben overigens heel blij met jullie. Ik ben ook lid van andere topics, maar dit is toch wel meer 'mijn' topic hoor!
H! Meiden... Zo, nu meld ik me ook weer eventjes hier...ondertussen gaat het weer beter met me, al had ik deze week wel een paar keer een huilbui tussendoor...het is gewoon echt klote te weten dat je lichaam het niet goed doet om een beebje te maken... Maar ja, wat doen we eraan... Als bij de laparoscopie niks opvallends te zien is...kom maar op met de hormoonspuiten... Tamara...je hebt nu idd. wel de perfect cyclus... Kan me voorstellen dat je er een beetje mee zit de kans gemist te hebben, maar met zo'n cyclus kun je vol goede moed een nieuwe ronde in hoor... En idd. ik had echt alle hoop op de Clomid gezet, en vond dat niet zo'n erg 'medicijn', dat nemen tenslotte zoveel vrouwen hier... Maar om te horen dat dat niet genoeg is, en de woorden vruchtbaarheidskliniek-fertiliteitsarts en hormoonspuiten dichterbij komen, moest ik toch echt wel even slikken, en inzien dat mijn lichaam het zonder medische hulp niet kan. Griekie, bedankt voor je info, ook in het andere topic. En snap helemaal wat je bedoelt met dat je je het beste voelt in dit Topic, ikke ook... Fijn om te horen dat het weer beter met je gaat, maar ben best wel geschrokken hoe lang het duurt. Heb wel het idee dat een laparoscopie ietsje minder ingrijpend is dan een laparotomie, denk dat er bij mij meer gekeken dan gesneden zal worden. Maar ja, de zenuwen zijn er toch al wel, het is toch je buik, zoiets gevoeligs... Dat met de bips omhoog doe ik ook bijna altijd na het klussen, zelfs gisteren avond, nu we weten dat op het moment de kansen nul zijn. Het is al bijna een gewoonte geworden... Had je man al een onderzoek gehad, en zijn de zwemmers in orde?? Dan zou ik gewoon elke dag klussen, zeker als je de ene dag 's ochtends en de andere dag 's avonds, dan zit er alweer 36 uur tussen... Hoe is het met de zwangere tussen ons?? En alle anderen die op het moment stil mee lezen... XXX en alvast een fijn weekend...
hey nikita, ja inprincipe is een kijkoperatie minder ingrijpend dan een laparotomie. Maar vergeet niet van binnen wordt er misschien ook van alles gedaan he. uitwendig zijn de sneetjes dan misschien kleiner, maar je ben ook gewoon onder narcose etc. En ieder lichaam is anders. De meeste stonden te kijken dat ik al na 1 dag naar huis kon, terwijl je dat soms ook met een kijkoperatie hebt. Na ongeveer 2,5 week voelde ik me weer aardig de oude. Normaal gesproken is het herstel van kijkoperatie rond 3 weken en laparotomie 6 weken. Het komt goed meisie, vraag gewoon een rustgevend pilletje, en probeer maar zo te denken. Nu kunnen ze het tenminste goed onderzoeken en kan er een hoop duidelijkheid boven water komen. Dan kan je daarna weer verder, want anders sta je voor je gevoel ook stil. We moeten elkaar er gewoon doorheen slepen, en ik hoop. Dat we straks allemaal zwanger mogen zijn en dan een dikke buiken en daarna met kleine baby's meeting kunnen organiseren! - Mijn man's zaad was tijdens de zaadtest uitstekend. Hij heeft vannacht nachtdienst dus is morgen rond 14:30 wakker. Misschien maak ik hem dan wel heel liefdevol wakker dan zit ik er qua tijdstip tussenin. Vanavond nog een ovutestje er tegenaan wagen. Liefs
Sorry meiden, ik verwaarloos julli een beetje.. Ik kan mijn vaste topic soms al niet bijhouden.. Maar ik lees en leef wel met jullie mee hoor! Nikita: ben altijd er benieuwd hoe het bij jou verloopt, gezien we dezelfde eerst diagnose hebben. Kan me heel goed voorstellen dat je baalmomenten hebt, zeker nu je nog steeds niet elke keer een goede ei hebt. Ik heb nu een goede prolactine waarde, andere medicijnen, maar zit nu op cyclusdag 18 en heb volgens testen nog geen ei gehad... Ach, ik ben ten huwelijk gevraagd, dus daar richt ik me nu ook grotendeels op en hopen dat mijn lichaam mee gaat werken. Veel sterkte en succes!! Griekie: ingrijpende operatie heb je gehad! Wens je erg veel sterkte met het herstel! Hopen dat het klussen goede uitwerkingen heeft!! Tamara: mooie cyclus alleen balen natuurlijk dat je je ei hebt gemist.. Op naar weer een ronde! Succes. Alle andere ook veel succes met de onderzoeken, klussen en het zwanger zijn. Ik blijf meelezen en hopen op positief nieuws voor jullie!
Scheiße, zojuist een hele bericht getypt, en druk op de verkeerde toets, en alles weg...:x Nou ja, hier dus nog maar een keer. Mutzie, wowowowowowow, wat een leuk nieuws, en een DIKKE proficiat met je verloving... Weet je al wanneer de grote dag is?? En houden jullie nu een kluspauze?? Wij hebben dat niet gedaan, en ben daar erg blij om. Geniet maar van alle voorbereidingen, de tijd is zo voorbij, en misschien denk je dan ook eventjes wat minder aan de cyclus... Griekie, voel je je alweer helemaal fit en genezen?? Bij mij is de operatie nu toch weer niet helemaal zeker... Hier komt het verhaal: Kon vandaag pas de bloeduitslag met de gyn. bespreken, en wat vertelde hij nu, dat ik misschien toch een laat EI gehad heb. En misschien klopt dat wel, want sinds gisteren is mijn temp. extreem hoog (36,9) en geeft FF een EI aan op dag 19. Dat vertelde ik de gyn. en toen vroeg hij meteen of we geklust hadden (gelukkig wel op dag 17 en 19), en ook dat je dat dan op dag 21 nog niet in het bloed kan zien. Nu moet ik dus tot maandag afwachten, mocht ik dan nog niet ongi geworden zijn, prikt hij nog een keer op progesteron. En wil hij, mocht ik een EI gehad hebben, waarschijnlijk meteen met hormoonspuiten en andere medicijnen beginnen. Wat nu precies met de operatie is, moet ik dus volgende week vragen. Bekijk bijlage 55900 Nou ja, dus maar weer op het wachtbankje... En ik maak me nu weer helemaal gek natuurlijk...:x Want sinds afgelopen zondag (dus een dag na mijn evt. EI) klaagde ik over PMS, heb sinds zondag elke dag buikpijn-darmkrampen, erg veel pukkels, droge tepels, pijnlijke borsten... Klaag hier echt sinds zondag over, en dacht dat ik gewoon ieder moment ongi kon gaan worden. Nu denk ik dus weer, misschien zijn het wel zwangerschapskwaaltjes, maar ik weet ook wel dat dat nog helemaal niet kan... AAAAH, maar weer afwachten dus...
meisie, wauw ik hoop dat het dus helemaal niet nodig hoeft te zijn voor jou. En mocht je wel ongie worden, dat je dan ind zonder operatie aan de hormoonspuiten kan. Ik ga voor je duimen meisie. Hier ook spannend, heb dus inderdaad een eisprong gehad, maar wanneer? mijn tepels zijn constant hard en zeer gevoelig ook heb ik mijn bekend kippenvel moment gehad dan weet ik dat m'n ei is geweest. Had dinsdag ook een flinke baaldag, zat helemaal doorheen me haar zat niet keek raar uit me ogen en kon mezelf toen echt niet uitstaan. Voelde me zo'n mislukkeling, met manlief gepraat en daarna ging het beter en op die dag waarschijnlijk eisprong gehad. Mijn onderbuik is gevoelig, maar je grote kans dat dit door operatie komt. afwachten maar, vandaar lekker m'n haren laten knippen en even een totaal andere coupe en haarkleur, even het gevoel van een frisse nieuwe start Liefs
hoi meiden.. Heel ff snel een update... ik zal van de week ff op al jullie verhalen reageren.. maar druk druk druk!! Sorry!! Vanmorgen naar de gyn. geweest. En jawel er groeit links weer een eitje.. nu 10 mm!! We hebben met elkaar afgesproken dat we het komende half jaar doorgaan met het slikken van Clomid 100mg.. Mocht de cyclus toch weer meer worden dan 35 dagen dan meteen terug komen.. Maar in principe zei de gyn. heb ik nu een mooie cyclus van 29 dagen.. en heeft hij het volste vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen! Ga vanaf morgen ook beginnen met ovulatietesten.. dan weten we zeker dat we het EI niet meer missen hahaha.. Ik reageer van de week ECHT op jullie verhalen!! Fijn weekend allemaal... Dikke knuffel
Nou dames, ik houd jullie hier ook weer even op de hoogte. Vanochtend met de gyn. gesproken, en heb idd. een late eisprong gehad, vermoedelijk cyclus dag 18 of 19. Dus nu of zwanger, of volgende week de OP. We wachten maar weer af... XXX
hey meiden hier even update eisprong gehad,ongeveer 3,5 week na de operatie. Erg misselijk, zeer pijnlijke tepels. Maar dit heb ik tot nu toe elke keer gehad na de eisprong. Dus ik ga ervan uit dat ik tussen zaterdag en maandag ongesteld wordt. Ik droom elke dag over het ziekenhuis, IVF en vannacht gedroomd dat myn cyste zo groot als een skippybal was haha. Hoe bedoel je ik ben ermee bezig. 22 maart nacontrole ik ben benieuwd. Hoop dat als ik nu nog niet zwanger ben aan de clomid mag, heb er namelijk totaal geen zin in om aan IVF te gaan beginnen. Dikke knuffeltjes!
H! Tamara, wat een goed nieuws dat de Clomid zijn werk zo goed doet. Hopelijk hoef je het niet meer lang te slikken omdat je snel zwanger blijkt te zijn... Griekie, jij hebt idd. ook goed nieuws, dat je je EI alweer gevoeld hebt. En kan me voorstellen dat je er toch onbewust zoveel mee bezig bent. Ben benieuwd naar wat je de 22. te horen krijgt, en of je idd. met Clomid mag gaan beginnen. Ik heb bij mijn afgelopen EI ook erg pijnlijke borsten gehad, dacht eigenlijk dat ik ongi ging worden, maar het bleek dus achteraf van mijn EI te zijn. Denk alleen dat ik weer niet zwanger ben, mijn temp is vanochtend al met 0.1 C naar beneden gegaan, dus die zal wel weer verder zinken de komende dagen. Nou ja, dan maar op naar de operatie op donderdag... Fijn week-end dames...ik ga er lekker eventjes voor een paar dagen tussen uit... XXX
hoi meiden!! FF snel een update... Inmiddels op dag 21 en nog steeds geen eisprong gehad Ik snap er echt niets meer van!!! Vorige maand nog een mooie cyclus van 29 dagen.. en nou NIETS.... Ik was heeeeeel positief... maar de moed begint weer een beetje te zakken!! Ik reageer van de week echt op jullie verhalen... Liefs Tamara
H! Tamara...wat vervelend zeg, hopelijk is het maar een eenmalig iets, en dat je de volgende keer weer een kortere cyclus hebt. Mutzie, hoe is het met jouw?? En Griekie, ben erg benieuwd naar wat jij maandag te horen krijgt, en hoe het verder gaat bij jouw. Ik heb gisteren de laparoscopie gehad, en de schrik zit er goed in. Operatie is goed gegaan, ik werd alleen heel erg moeilijk wakker uit de narcose, veel te lage bloeddruk, misselijk, duizelig en heel erg duf. Moest bijna de nacht in de ziekenhuis blijven, maar gelukkig was dat dan toch niet nodig en mocht ik toch 's avonds naar huis. Heb toch ook meer pijn dan verwacht, kan niet rechtop lopen, schouders, nek en middenrif doen ontzettend zeer, zeker bij huilen, niezen of hikken. En huilen heb ik gisteren veel gedaan..... Eigenlijk zou ik volgende week vrijdag een afspraak bij de gyn. hebben voor de nabehandeling en nabespreking. Maar hij belde gisteren avond nog op, en het ziet er niet goed uit. Beide eileiders zijn dicht, en op een natuurlijk weg zwanger worden zit er bij mij niet in. Linker eileider is potdicht, en rechter eileider is een met heel veel druk licht doorgankelijk, maar niet goed genoeg voor een EI, dus in principe ook dicht. Enigste optie is kunstelijke bevruchting, IVF denk ik. Maar dat bespreken we vrijdag met de dokter. Aangezien in duitsland maar 3 x de helft van de kosten worden vergoed, gaat het ons ook nog eens handen vol geld kosten, en hebben we maar 3 kansen om zwanger te worden, echt gemeen en oneerlijk vind ik dit. Het ergste is dat de gyn. mijn medische akte nog eens doorgelezen heeft, en denkt dat het te maken heeft met een zware infectie die ik op negenjarige leeftijd heb gehad. Toen had ik een pericarditus (ontsteking van het hartzakje) en hij denkt dat het best wel eens zou kunnen dat die ontsteking op andere plekken dus ook schade heeft aangericht. Ik was 9, dus natuurlijk hebben ze niet op mijn eileiders, maar alleen op mijn hart gelet. Heb verder nooit een SOA of clamydia gehad, dus daar kan het ook niet aan liggen. Weet alleen dat ik met 18 aan de pil gegaan ben, omdat mijn menstruatie nooit erg goed heeft doorgezet. Met 17 pas de eerste keer, en toen erg onregelmatig, en uiteindelijk een paar maanden 2 weken bruin bloedverlies en 2 weken niet. Op raad van de huisarts ben ik toen aan de pil gegaan. Maar ja, dat had natuurlijk al een eerste teken kunnen zijn, dat het mij allemaal niet werkt daar van onderen. Allemaal vragen voor vrijdag, dan gaan we de nieuwe 'strategie' bespreken zoals de gyn. het noemt. Moet er van hem nu eerst maar weer bovenop komen, en dit nieuws verwerken, en dan kijken we verder. Allemaal niet zo leuk dus...XXX
Lief Lief Nikita, Meisie toch, ik begrijp PRECIES hoe jij je nu moet voelen. Ten eerste de pijn van het gas wat ze in hebben gespoten is zooooo rot. Hier heb ik inderdaad nog het meeste last van gehad na de operatie. Als je opstaat of rechtop gaat zitten moet je eerst even rustig ademhalen en pas als je op adem bent gaan lopen. Luistert goed naar je lichaam en onderschat het niet. Dan de uitslag ook hierbij weet ik precies wat je doormaakt.wat een klap in je gezicht is dat he. Nu ben ik dus aan een adres gekomen van een manueel therapeut die mij dus denkt te kunnen helpen. Ik ben hier eerder geweest voor darmklachten en hij heeft me eerder geholpen. Maandag hebben de nacontrole maar ik wil hierna een afspraak gaan maken bij de manueel therapeut. dit is zijn website De Vooruitgang ::: Frans Boers Het is zoo rot deze uitslag te horen maar nu weet je wel wat er aan de hand is en een ding wat je niet mag vergeten van mij is....zeg nooit, nooit! Indien IVF nog de enige optie is, zou ik hiermee niet gelijk beginnen. als dit dan toch nog maar de enige optie is, probeer het dan ook nog op andere manieren(misschien wel manueel therapeut) hierbij hoeven geen hormonen geslikt te worden etc. Lees dit artikel eens, ik begrijp dat als IVF nog als enige optie wordt gegeven je hiermee wilt gaan beginnen. Maar er zijn nog meer methodes en IVF is niet zonder risico's en echt geen makkelijke weg. Lieve meid als je me prive bericht wilt sturen, gewoon doen. Dikke knuffel Extra gezondheidsrisico voor IVF-kinderen
Hoi Lieve Griekie, Bedankt voor je verder tips. Ik laat het allemaal even op me inwerken, en zal vrijdag bij de gyn. alles bespreken en vragen. Ik wist niet dat zo'n manueel therapeut evt, verder kan helpen? Wat doet hij dan precies?? Probleem bij mij is, dat beide eileiders dicht zijn, en dus waarschijnlijk IVF echt wel de enige en laatste optie is. Daarbij heb ik dan ook nog eens de Hyperprolactinemie, waardoor mijn lichaam uit zijn eigen geen EI klaar maakt. Maar zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt, wat bij jouw evt, de mogelijkheden zijn. Heb vandaag idd. ook al op het net gelezen, dat IVF echt niet niks is, en mochten er andere modelijkheden zijn, dan graag... Zo, ga nu weer op de bank liggen...XXX
Hi meis, Nou bij mij storte dus ook de wereld in toen het woord IVF viel. Maar goed artsen geloven niet in alternatieve geneeswijzen en andersom ook niet. Maar het grappige is dat ik dus gister een mailtje had gestuurd naar de manueel therapeut en ik hiermee volgende week verder ga bespreken hoe het in zijn werk gaat. Het is zonder medicijnen en er wordt met de handen gewerkt. En nu kreeg ik vanavond een mailtje van een kennis die dus van haar masseur die dus zelf verklevingen etc had naar een osteopaat was geweest(is ook een vorm van manuele therapie) en die had zich dus daar laten behandelen. Het was wel pijnlijk maar ze was daarna wel na 1 ronde zwanger terwijl het bij haar ook helemaal dicht zat etc. Dus ik vind het wel een teken. En als IVF dan toch de laatste optie is, probeer het dan eerst op een manier zonder hormonen en pijnlijke puncties. IVF loopt niet weg en dan kan je tenminste wel zeggen dat je in ieder geval de wat 'makkelijkere' manier geprobeerd hebt. Werkt dit niet dan kan je altijd nog aan IVF beginnen. Nou meis, ik ga slapen Dikke knuf
Hoi meiden, nou vandaag de nacontrole gehad. Het blijkt dus een heftige operatie te zijn geweest. Ik had dus 2 dermoid cystes, 1 aan de rechterkant deze was ook behoorlijk groot en links zat er ook een deze was iets kleiner. Verder is de endometriose die gevonden is bij de voor en achterkant van mijn baarmoeder weggehaald. Links is mijn eierstok dus verkleefd en de eileider dicht. Rechts is de eileider op en geen verklevingen. Nu was op de echo te zien dat mijn baarmoeder er perfect uitziet zo ook het baarmoeder slijmvlies. Ook was te zien dat de eitjes die nu groeien er perfect uitzien aan de rechtkant. Voor de operatie waren deze onregelmatig van vorm en waren er soms al hele grote eitjes te zien aan het begin van mijn cyclus. Nu zag het er super uit. Wij mogen het nu op de natuurlijke manier proberen. Ik moet wel tempraturen en dan bloed laten prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb. Want dat is nog maar de vraag. Maar het had geen zin om nu al aan de clomid te beginnen want als je een goede eisprong uit je zelf hebt zal dit alleen maar nadelig werken en een grotere kans op een miskraam veroorzaken. Over 3 maanden hoeven we pas terug te komen en kijken we hoe het ervoor staat. Maar de gyneacoloog hoopt ons eerder te zien voor een echo . Hij zei dat als ik een goede eisprong heb het uiteindelijk wel zal lukken om zwanger te worden alleen duurt het dan wat langer omdat ik gewoon minder kans heb. Gelukkig ben ik nog jong en wilde de arts niet gelijk aan IVF beginnen er is zelfs ter sprake geweest dat misschien IUI een optie is, maar eigenlijk moet allebei de eileiders hiervoor open zijn. Maar goed ik ga weer aan het tempraturen en bloedprikken(hopelijk zijn we dan niet op vakantie) en dan gaan we aan de slag. We gingen voor het eerst met een smile het ziekenhuis uit. liefs, griekie
H! Griekie... WOW, wat een goed nieuws. Kan me voorstellen dat je met een goed gevoel het ziekenhuis verlaten hebt. Nu je weet dat het met de rechter eierstok helemaal goed zit, kan ik me voorstellen dat je de komende 3 maanden gewoon lekker kunt genieten en klussen zonder medicijnen. Hopelijk heb je een goede eisprong... Wens je alvast een fijne vakantie... XXX