Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    yep, nog een beetje wachten dus idd.
    lastig hoor, altijd maar wachten of afwachten...
    je wordt er echt goed in als je een kinderwens hebt.

leuk voor je vriendin, en vind toch wel dat je er goed mee omgaat.
    al heb ik precies hetzelfde tegen een vriendin van mij gezegd toen ze weer zwanger was.
    Toen zij een miskraam had, heb ik haar verteld dat wij ook al lang aan het proberen waren.
    Toen hoopten we dus samen zwanger te raken, en zij vond het erg moeilijk mij uiteindelijk te vertellen dat het bij haar weer raak was.
    Kan er uiteindelijk toch ook wel goed mee omgaan, want ik ben blij voor haar, al zou ik het natuurlijk graag zien dat het bij ons zo makkelijk ging.
    Vond het moeilijker met een andere vriendin, van haar had ik het echt niet verwacht dat ze al aan kindjes dachten, en toen zij me 4 dagen na mijn laparoscopie mailde dat ze zwanger was, vond ik het een heel stuk moeilijker.
    Maar dat lag natuurlijk ook aan het tijdstip, en het feit dat ik zelf juist zo'n slecht nieuws gehad had.

SUCCES tijdens je laatste wachtdagen...LIEFS

2. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi Nikita,
    Geduld hebben is zeker iets wat je moet hebben als je eenmaal in de medische molen zit, en dat is soms zooo frustrerend afhankelijk van de tijd/keuzes van een ander. Maar goed we hebben geen keus, dus adem in adem uit. Aan de andere kant mogen we blij zijn dat er zulke bijzondere methodes zijn uitgevonden om toch zwanger te kunnen raken. Zonder dat zouden er een heleboel mensen kinderloos zijn gebleven en dat is nou precies wat bij jullie lekker niet gaat gebeuren!!! En bij ons ook niet!

Begrijp precies wat je bedoeld. Bij de een heb je zoiets van jammer dat het bij jezelf nog niet gelukt is, maar kan je het daarna alweer makkelijker loslaten. Deze vriendin staat mij wat dichterbij en moest ik toch wel even flink huilen, maar heb hun gelijk een heel lief gedichtje gestuurd(zelf gemaakt) en aangegeven dat ik haar gewoon als levende encyclopedie ga gebruiken en al mijn vraagtekens over het zwanger zijn aan haar vraag. straks als we zelf aan de beurt zijn ga ik lekker bij haar 'klagen' over de zwangerschapskwaaltjes haha.

Dit had ik gemaakt
    Wanneer je van iemand houd
    Wil je samen hun geluk delen,maar ook verdriet
    Op elkaar kunnen rekenen en blij zijn voor elkaar
    Dat ontbreekt in een goede vriendschap niet
    Dat jullie een kindje mogen verwachten maakt ons heel erg blij
    Dat het bij ons nog niet gelukt is dat doet wel heel erg pijn
    Samen dikke buikjes krijgen en genieten van de kwaaltjes en symptomen
    Ik hoop dat we deze droom toch nog even samen mogen laten uitkomen
    Geluk en verdriet staat soms heel dicht bij elkaar
    Maar gelukkig en blij zijn voor de ander dat is toch het mooiste gebaar

3. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hey lieve meiden!!!

@nikita: wat fijn meis om te horen dat het nu niet meer zolang duurt!!! Echt zo vreemd...dat de kosten niet helemaal vergoed worden!!! Ik kan me helemaal voorstellen dat je je daar heeel erg kwaad over kunt maken!!!!!!!!!!! Meis.. ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!!! Ik ga heeel hard voor jullie duimen!!!

@griekie: spannende tijd ook voor jullie!!! het zou toch wel heel mooi zijn als het deze keer RAAK is he:)..... wel grappig, want ik moet ook rond donderdag/vrijdag ongi worden!! lopen we een beetje tegelijk op!! Ik ga ook heeel hard voor jullie duimen!!!!!!!!

Nou even een update:
    We zitten nog steeds op het wachtbankje... als ik vrijdag nog niet ongi ben... dan ga ik testen... want dan is manlief ook JARIG... zou toch een mooi verjaardags cadeau zijn he?:) Maaaarr... ik heb het idee dat mijn ongi er toch wel aan zit te komen.. last van mijn rug.. dat is meestal het eerste kwaaltje voor mijn ongi. En als dat zo is dan starten we gewoon met clomid 150 mg!! Met vol goede moed gaan we er gewoon weer tegenaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo blij dat ik mijn verhaal met jullie kan delen!!!

p.s: Griekie, wat een mooi gedichtje... heb hem even gejat hoor;)

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!!

4. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Tamara, ja, ik ben er ook erg blij mee, met jullie mijn verhaal te kunnen delen.
    Erg bedankt iedereen, voor de altijd lieve woorden...
    Spannend dagen voor je...en ik duim voor jullie...

En ook voor jullie Griekie...
    erg mooi dit gedichtje, zeker de laatste zin is helemaal waar.

Heel veel LIEFS aan iedereen hier...XXX

5. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hoi meiden,

Nou zit hier te wachten tot de NOd doorbreekt, vanaf gisteren al krampen en ook maar pijnstilling genomen. Vorige keren durfde ik dit niet maar heb geen zin mee pijn te lijden als het toch niet raak is(heb testje gedaan)Nu hoop ik maar dat het vandaag doorbreekt moet namelijk komende ronde bloedprikken op cyclys dag 3 en 2x wanneer temperatuur hoog is. Wil liever in het ziekenhuis geprikt worden, dus liever as zondag prikken. Het centrum waar ik ander hjeen moet werken zulke horken. Vorige keren 1,5 week met blauwe arm gelopen die hork prikte dwars door de ader en zei nog geen eens netjes gedag toen ik bedankte en gedag zei....grrrrrrrrrr

6. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi meiden...

@Griekie: Wat balen dat je ongi doorbreekt... we hadden op wat anders gehoopt he:( Maar waarom moet jij bloedprikken op dag 3? En als de temperatuur omhoog gaat? Heel veel sterkte meis... hopelijk breekt het zo los... !!

Hier ook even een update: vanmorgen getest.. NIET ZWANGER... en ook hier het idee dat de ongi eraan zit te komen... mocht dit morgen nog steeds niet zo zijn... dan start ik met de primolut.. dan kunnen we verder met de volgende ronde... dat WACHTEN... dat is nog het ergst he:x Maar goed... we blijven gewoon POSITIEF;) meer kunnen we helaas niet doen....

Heel fijn weekend allemaal!!

Liefs Tamara

7. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    hi tamara,

gatsie jij ook al....pff ik had gehoopt dat er goede eitjes waren rond de pasen :) Ik moet prikken omdat niet duidelijk is of ik elke keer een goede eisprong heb. Nou meisie, heel veel sterkte!

Liefs

8. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Hey meiden,

Ik had toch gehoopt dat ik goed nieuws zo lezen... Balen van jullie negatieve testen Griekie en tamara... Op naar een nieuwe ronde dus.. Sterkte weer!

@Nikita: wat fijn dat het nu zo snel gaat! Wel verschrikkelijk frustrerend dat het het in Duitsland zo bagger is geregeld... Ik hoop zo voor je dat jullie maar één keer nodig hebben. Veel sterkte!

Ik ben vorige week weer ongesteld geworden na ruim 50 dagen.. Moet nu nog een maand wachten. Half mei ga ik de beste man toch weer bellen.. Blijkbaar doen de medicijnen niet wat ze moeten doen, dus ik wil wat anders...
    Verder druk met de voorbereidingen van onze bruiloft, houd me lekker bezig :D

9. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Griekie en Tamara,
    Wat klote zeg, dat jullie toch ook weer ongi worden.
    Hopelijk is er de komende tijd snel weer eentje zwanger uit ons groepje...

Mutzie, wat lastig zeg, een cyclus van over 50 dagen.
    Idd. maar bellen, en eventjes bloed laten prikken ofzo, of de medicijnen wel goed hun werk doen.
    Jij vroeg laatst toch iets i.v.m Clomid??
    Mag je daar binnenkort misschien mee gaan beginnen??
    Dan worden je cyclussen vanzelf korter, maar ja, daarvoor moeten dan wel de schildklier medicijnen hun werk doen.
    Spannend hé, jullie grote dag??
    Wanneer is het??

Hier, wachten we ook op de ongi...
    Vandaag dag 34, dus zonder Clomid schijnt het bij mij toch ook niet te werken zoals het hoort.
    Kijk erg tegen de ongi op, omdat ik gelezen heb dat het nu erg veel zal zijn, en dat is niet fijn bij mijn lichamelijk werk.
    Voor de rest maandag met de kliniek bellen voor de uitslagen.
    Dan zal ik wel horen hoe het verder gaat, en of ik misschien een kuurtje Provera moet nemen, omdat mijn cyclus nu toch ook weer lang is, en ik een Cyste had.

Ondank het bezoek van de duivels bij iedereen, wil ik jullie toch allemaal een fijn en zonnig weekend wensen...

XXX

10. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi meiden!!

@ Griekie: En ben je ongi geworden? Ja, we hadden toch wel gehoopt dat we een paar goede eitjes zouden krijgen tijdens Pasen... we blijven positief he:) Wel fijn dat je bloed mag prikken dan weet je tenminste of je een goede eisprong hebt gehad. Dat wil ik toch ook wel nu ik ga beginnen met clomid 150 mg..

@ Nikita: En ben jij ook al ongi geworden? Ik hoop dat je er niet zo veel last van hebt!! Echt balen hoor!!!Wat voor werk doe je precies?
    Heel veel succes morgen voor de uitslagen!!!!!!!

@ Mutzie: Wat vervelend he die lange cyclussen!!!! Ik kan er over mee praten meis!!!! Je wordt er soms niet goed van, van al dat wachten. Maar ik zou gewoon weer bellen naar de gyn. Want echt meis het is gewoon veel te lang. Mijn gyn. zei tegen mij, als je een cyclus langer dan 35 dagen hebt, dan is het niet goed!!!
    Spannend he de grote dag!!!! Wanneer gaan jullie trouwen?
    Het is echt een hele mooie bijzondere dag!! De voorbereidingen zijn ook zo leuk he!!!! Ik ben zelf al bijna 2 jaar getrouwd. :)

hier nog steeds niet ongi:x dus ben vandaag gestart met de primolut!!! op naar een nieuwe ronde... :)

Hele fijne zondag allemaal! Geniet van het mooie weer!! Dat doet een mens goed he;)

Knuffel van Tamara

11. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hey meiden,

Dit is een hele tijd geleden maar ik kom weer even kijken.
    Ondertussen bij mij veel gebeurd.
    Maandag 15 maart ben ik geopereerd en wist van te voren niet wat er ging gebeuren en of het bij een kijkoperatie zou blijven of dat het een buikoperatie zou worden.

Nou het laatste is het geval geweest.
    Ik heb 7 uur op de operatie tafel gelegen, de endometriose was ze erg dat toch mijn darmen ook waren aangetast, hier hebben ze 20cm van verwijderd, ze hebben mijn linker eierstok waar de endometriose inzat ook verwijderd en ze hebben mijn urinebuisje omdat deze in de weg zat met de endometriose en verklevingen verwijderen ook moeten inkorten en opnieuw aan mijn blaas moeten zetten.
    Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen maar heb eigenlijk helemaal geen pijn gehad en het herstel is eigenlijk allemaal heel voorspoedig verlopen.
    Voel me weer bijna de oude ben alleen nog niet terug op mijn oude conditie dus maak nu elke dag een wandeling om dit weer helemaal op te bouwen.

Verder hebben wij te horen gekregen dat ook voor ons de enigste manier om zwanger te worden nog via ivf is, vandaag heb ik mijn controle afspraak bij de gyn gehad en hij zet ons op de spoedlijst omdat ik zo snel mogelijk zwanger moet worden omdat de endometriose terug kan keren.
    Donderdag hebben wij gesprek over het ivf proces en dan in juni/juli zijn we waarschijnlijk aan de buurt.

We blijven dus in de medische molen en hoop dat ivf gaat helpen, wat mij beangstigd is dat er maar 3 pogingen door het ziekenfonds wordt bekostigd en daarna zou het dan toch bijna gaan ophouden omdat het anders veelste duur is maar ja zover mogen wij natuurlijk nog niet gaan denken.
    Het is hier dan toch altijd nog weer beter gesteld dan in Duitsland echt apart en jammer dat er zoveel verschil inzit.

Nou meiden zal weer gaan proberen mee te lezen en schrijven en wens iedereen heel veel succes.

Liefs

12. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Tamara,
    Misschien heb je wel gelijk, en hebben meer mensen het ongemerkt gehad.
    En normaal gezien wordt je ook niet getest of je het HAD, maar of je het HEBT.
    Hoef me verder ook geen zorgen te maken vertelde ze...
    Verder, geef ik geen les, maar sta zelf nog aktief op het toneel.
    Het wordt wel onderhand tijd om te stoppen, en zou daarom zo graag moeder worden...
    Hoop echt dat deze week alles rond komt, dan hebben we echt een kansje in 3 weken te kunnen beginnen.
    Heb zojuist nagerekend, anders wordt het pas begin Juni...

Ben nog vergeten te vermelden, ze hebben in mijn bloed geen antilichamen gevonden voor Toxoplasmose.
    (dat kun je krijgen door de kattebak, slecht verhit vlees-vis, ongewassen groente-fruit)
    Dus zodra ik zwanger wordt, moet ik regelmatig bloed laten prikken, en goed oppassen met wat ik eet.

H! Roxy, wat fijn weer eens van je te horen.
    Maar, jezusmina, jij hebt ook wel echt een behoorlijke ingreep gehad hoor.
    Vind dat je snel hersteld bent hoor, na een maand.
    Vervelend ook dat je meteen in het IVF traject bent beland, maar fijn ook dat jullie snel kunnen worden geholpen.
    Wie weet, gaan we wel tegelijk op met spuiten, en punktie...
    Ik weet het, die 3 pogingen zijn niet veel, maar heb wel al uitgevonden, dat de Cryos niet als nieuwe poging tellen.
    Dus als je geluk hebt, kun je in een behandeling meerdere terugplaatsingen hebben.
    Dat vond ik een hele geruststelling.
    Maar ja, door de wetenschap wordt gezegd, dat elke vrouw minstens 5 kansen zou moeten krijgen, omdat er tijdens een prille zwangerschap zoveel anders ook nog mis kan gaan, dat 3 kansen eigenlijk niet genoeg zijn.
    Nou ja, we doorstaan eerst maar de 3 die we (gedeeltelijk:x) vergoed krijgen, en misschien hebben we tegen die tijd weer een beetje bijgespaard, en kunnen nog een keertje.
    Maar ja, we hopen natuurlijk dat het de eerste keer meteen raak is...

SUCCES...en veel LIEFS

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    wow, dames dat ging opeens snel hier...

Vanochtend de papieren in de brievenbus gevonden, en meteen vanmiddag naar de verzekering voor de stempel.
    Nou, ik kreeg de papieren meteen mee terug, en heel veel succes gewenst.
    Wow, met zo snel en zo vriendelijk te worden geholpen had ik echt niet gerekend, heb echt in zenuwen gezeten hierover...

Toen ik thuis kwam, meteen naar de kliniek gebeld, en heb nu al komende vrijdag een afspraak.
    Dan kijken ze hoe de cyste eruit ziet, afhankelijk daarvan horen we dan hoe en wanneer de behandeling precies zal verlopen, en word het prikken enz. uitgelegd.

SPANNUUUND allemaal...
    Hoop zo dat de cyste weg is, dan kunnen we echt beginnen...

14. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    super Nikita,

Fijn dat het zo voorspoedig is gelopen en dat de verzekering verder niet moeilijk heeft gedaan.
    Nu op naar vrijdag en idd hopen dat de cyste weg is, ga heel hard voor je duimen.

Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest om interne katheter eruit laten halen, dacht dat is een heel klein buisje halen ze er ineens een heel dun slangetje uit van zo'n 25 cm mmmmmm heel apart.
    Morgen weer naar het ziekenhuis en dan krijgen wij het hele ivf proces uitgelegt.

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    oei, dat klinkt idd. raar, dat verwacht je niet hé, dat het zo lang is.

jij ook succes morgen...zal aan je denken...

16. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Wow, dames, allemaal een fijn en zonnig weekend gehad...

Daar ben ik weer...en ik heb (vrij) goed nieuws deze keer.

Vrijdag 14 Mei, mogen we waarschijnlijk beginnen met de hormoonspuiten.
    Welke precies, hoor ik de 12e, want dan moet ik een echo laten maken i.v.m. de cyste.
    Na de laatste ongi was hij nog niet weg, maar ook niet groter of kleiner geworden.
    Als hij zo rustig blijft, mogen we waarschijnlijk toch beginnen, want dan weten ze dat hij er zit.
    Mocht hij nu toch groter worden, moeten we misschien toch weer een kijkoperatie ondergaan:(, maar de gyn. verwacht dat hij alleen maar kleiner zal worden, doordat ik nu weer aan de pil zit.

Roxy, hoe was de afspraak bij jouw??

LIEFS

17. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Nou het was zeker heerlijk weer afgelopen weekend, vandaag helaas een beetje een dipdagje wat betreft het weer maar volgens mij komt er morgen weer een redelijke dag.

Nikita: wat super dat jullie zoals het er nu uitziet mogen beginnen met de spuiten, dan kan ik jou ervaringen goed lezen want wij gaan de maand erna :)

maandag 3mei dan hebben wij weer een gesprek over de medicatie en dan is het de bedoeling dat we in juni van start gaan. hier gaat het dus ook mooi snel (heb er eigenlijk ook gewoon zin in om er mee te gaan beginnen)

Liefs

18. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    hoi lieve meiden,
    Even snel een update...
    Vanavond start ik met clomid 150 mg..
    Afgelopen zaterdag ben ik ongi geworden door de primolut.
    Van de week bel ik de gyn. voor een afspraak rond dag 11.

Op naar een nieuwe ronde... dus nieuwe kansen:)

Ik reageer van de week even op jullie verhalen...

Veel liefs tamara

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi Dames,
    Vrij rustig hier op het moment.
    Nou ja, iedereen is aan het wachten denk ik...

@ Tamara, je bent klaar met de C150, denk ik??
    Heb je binnenkort een FM??

En Roxy, hoe was je-jullie gesprek??

Wij moeten overmorgen weer, en ben zooo benieuwd.
    Heb nu de pil 3 weken genomen, en als alles goed is, mogen we misschien vrijdag met de 1e spuiten beginnen.
    Ben alleen zo raar ongi geweest, of eigenlijk nu nog...en weet niet of het een goed of een slecht teken is.
    Eerst was ik 11 dagen ongi.
    Toen 8 dagen niet, en vanaf dag 19 ( dus nam nog de pil ) kwam er weer een bloeding.
    En die duurt nu nog altijd, en eigenlijk zou ik na de pil pas vandaag of morgen ongi moeten worden.
    Weet dus ook niet precies hoe ik mijn cyclus nu moet tellen, vanaf wanneer weer dag 1 is, tijdens de pil al, of vanaf de bloeding die er nu aankomt.
    Eigenlijk zou je denken, die bloedingen zijn een goed teken, misschien ruimt mijn lichaam de cyste op, maar heb vrijdag ook meteen de dr. gebeld, en zij vertelde, dat het toch nog door de cyste kan komen, die kan ook hormonen aanmaken, en zo mijn lichaam in de war sturen.
    Dus heb geen idee wat we woensdag te horen krijgen, en zou zoooo graag bij mij binnen willen kijken om te zien wat er aan de hand is...

20. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Tjo Nikita, jou lichaam is ook lekker met jou aan het sollen, kan me voorstellen dat je even niet zo goed weet wanneer je moet tellen pfff maar gewoon heel hard duimen dat het woensdag allemaal goed zit, heel veel succes meid.

Hier gaat alles goed, uitleg over medicijn gebruik gehad en de vraag gekregen wanneer ik weer een lucrin spuit zou moeten halen bij de dokter. Dit zou 27 mei zijn dus toen zei de verpleegster o nou dan kunnen we dan ook met de losse lucrin spuiten beginnen en gaan we voor de 1ste ivf poging :) wij dus helemaal blij.
    27 mei begin ik dus met mezelf lucrin toe te dienen en dan heb ik 3juni een uitgangsecho om te kijken of alles er goed uitziet zo ja dan gaan we verder, hier dus ook de spannende weken inzicht.

Hoe is het de rest van de meiden?
    Fijne avond allemaal.

Deel Deze Pagina