H! Roxy, Spannend hoor, maar als ik het goed begrijp moet jij voor je eerste IVF die Lucrin spuiten al zetten?? Waar zijn die dan voor, om je eierstokken stil te leggen?? En weet je al welke spuiten je naderhand krijgt, puregon of gonal?? Of misschien zijn er nog wel andere... Wij hebben vandaag goed nieuws gekregen. De cyste is weg, en i.v.m. de rare bloedingen hebben ze mijn hormoonwaardes extra nagekeken, en die waren ook in orde. Dus vanaf vrijdag gaan de spuiten erin... Moet minstens 8 dagen Gonal-F 112.5 zetten, en vanaf de 6e dag ook nog Orgalutron voor het onderdrukken van de eisprong. Die dag (19 Mei) heb ik ook de 1e FM, en als het allemaal volgens plan loopt is de punctie al 2e pinksterdag. Misschien een paar dagen later als ik wat langer moet spuiten... Spannende weken komen er dus aan... Hopelijk geniet iedereen van de vrije dag morgen...XXX
Roxy, sorry, lees de laatste tijd zoveel namen van medicijnen die allemaal moeilijk zijn, en die ik constant door de war gooi... Kwam zojuist Lucrin tegen, en weet nu wat het is, en waarvoor je het neemt... Sorry hoor, als ik deze vraag misschien een keer dubbel gesteld heb...maar ja, al die rare,vreemde,nieuwe en vooral moeilijke namen, ik gooi ze allemaal door elkaar....
hoi meiden!! @nikitia: YES!! wat fijn dat je vrijdag mag beginnen!!!!! Zie je erg tegen het spuiten op??? Heel veel succes!!! Ik ga duimen! @Roxy: Ook voor jou een spannende tijd... en zie jij er tegen op om te spuiten??? Jij ook heel veel succes... en ook voor jou ga ik duimen!!! Nou hier vandaag de 1ste FM. En aan de linkerkant groeit er een eitje.. hij is pas 11 mm.... ik moet zaterdagmorgen weer terug komen bij de gyn. Aan de rechterkant zit op dit moment een cyste... hopelijk groeit hij niet verder. Maar dit was wel de oorzaak waarom ik vorige maand niet op de clomid heb gereageerd....... Fijne hemelvaartsdag!! Liefs Tamara
hoi meiden, ik ben gister weer bij de gyn. geweest en het eitje was weer gegroeid.. nu 17 mm. Hij gaat morgen of overmorgen springen. Dus flink aan de klus Ik moet volgende week ook bloed prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad.... dus het is 2 weken afwachten.... Liefs tamara
H! Tamara...nou, dan idd. veel klus en knutsel plezier... Hoop zo voor je dat het deze ronde bij jouw eindelijk raak is.. Al die Clomid is ook niet niks. Tot woensdag dames...dan heb ik de eerste FM, en hoop zo dat er een heleboel EItjes aan het groeien zijn. Al merk ik eigenlijk helemaal niks, en weet niet of het een goed of een slecht teken is. Trouwens, het spuiten valt erg mee hoor. Ik voel er helemaal niks van, het naaldje is zo dun. De eerste dag was ik wel erg zenuwachtig, je moet zo'n Gonal spuit zelf klaar maken, in zo'n pen zit voor mij voor 8 keer spuiten, en elke dag moet je er een nieuw naaldje opdraaien. De eerste dag was het goed dat manlief meekeek, en echt kon bevestigen dat er medicijn uit de pen was gegaan, want ik voelde er dus helemaal niks van, en zat mezelf een beetje gek te maken dat de pen wel eens kapot kon zijn ofzo... Maar nu na 4 dagen, zie je echt al wel dat de pen behoorlijk leeg is, dus het zal allemaal wel goed zitten... LIEFS
Tamara...wanneer heb je de bloedtest?? Ik was vandaag bij de FM, en het ziet er gelukkig allemaal goed uit. Heb sinds gisteren ontzettend veel echt vruchtbaar slijm ( heb ik nog nooit gehad ) en had een beetje angst voor overstimulatie. Maar het was eigenlijk een goed teken, mijn lichaam reageert goed en de EItjes zijn mooi aan het rijpen. Op eigen aandringen heb ik vrijdag een extra FM, maar de dr. verwacht op maandag de punctie, en dan op woensdag al de TP... Dat gaat allemaal erruug snel gelukkig. Had aan beide kanten één mooie grote follikel van 1,2 mm, en meerdere van 1 cm. Er zijn er maar 3 gemeten aan elke kant, maar er zaten er dus nog meer... En ben pas op de helft van de Gonal spuiten...moet nog tot zaterdag doospuiten. Vanaf vanavond dan de Orgalutran spuiten voor het verhinderen van een voortijdige EIsprong, en ik krijg vrijdag of zaterdag een telefoontje hoe laat ik DE spuit moet zetten om de EIsprong in te zetten. Want dan, 36 uur later, is de punctie... En op WOENSDAG al de TP... Er komen dus spannende dagen aan, en hoop zooooooo dat alles zo mooi volgens plan blijft lopen... Had er echt niet mee gerekend, dat het zo goed zou gaan, en hoop echt dat het zo blijft... Zijn er verder nog meiden met spannend nieuws...?? LIEFS XXX
Sorry meiden dat jullie zo lang niks van me hebben gehoord. Had niet zo heel veel te vertellen.... Nu wel en ik vond het wel weer eens tijd dat ik op jullie zou reageren. @Nikita: wat super dat het zo goed gaat bij jou! Zo spannend! De terugplaatsing komt zo dichtbij! Ik moet dus flink aan het duimen! @Roxy: ook bij jou gaat het zo snel (al voelt het voor jezelf vast niet zo, je hebt al lang genoeg gewacht). Nog een weekje en dan mag je dus ook gaan spuiten. Spannend. @Tamara: jij zit fijn op het wachtbankje... Ik hoop dat je snel goed nieuws hebt: een gesprongen eitje of nog beter: zwanger. Duim voor je. @Griekie: hoe is het met jou? Je bent ook al een tijdje stil... Bij mij dus ook wat veranderingen: mijn laaste twee cycli waren weer erg lang, te lang om een eisprong te hebben, dus de gynaecoloog weer gebeld. Heb Clomid 50 gekregen. Als ik ongi zou worden dat moest ik beginnen op dag 3, die dag is dus vandaag. Vind het wel spannend, hoop zo dat ik een eisprong heb deze ronde. Ik heb geen FM's, alleen een bloedtest op dag 21. We wachten dus maar gewoon af. Jullie heel erg veel succes met prikken en wachten! Lees met jullie mee!
H! Mutzie... Ik kan het niet hoor, stil zijn hier op het forum...ben hier nu eigenlijk elke dag wel een paar keer te vinden...en 's avonds kijk ik tijdens een reclame blok eventjes na of er nieuwe berichtjes zijn... het is niet goed dat ik veel vrij heb op het moment...er is niet veel werk in het theater, dus krijgen we regelmatig 's middags vrij... Maarre...spannend hoor, Clomid 50. Ga je je temp. in de gaten houden of OV testjes gebruiken?? Ik vond de temp. toch wel erg duidelijk i.v.m. het vinden van mijn EI, heb hem echt 2 keer gevonden zo, en dat terwijl de laatste keer hij ook pas op dag 19 gesprongen was, en ik de bloedtest 2 keer kreeg, eerste keer op dag 21, maar dat was dus nog te vroeg, en daarna nog eentje op dag 28. SUCCES, hoop zo dat we snel weer een paar nieuwe zwangere hebben...
Ik lees ook elke dag wel mee hoor, alleen vanwege RSI kan ik niet elke dag reageren. Zeker thuis zit in hiervoor niet in een goede houding. Soms heb ik goede dagen en dan kan ik dus wel wat meer reageren, zoals vandaag dus Zit er wel aan te denken om ovutesten te gebruiken, geloof niet dat tempen mijn ding is.. Snap er eerlijk gezegd ook weinig tot niks van..
H! Mutzie...wat vervelend dat je RSI hebt. Gaat het beter nu het weer warmer is, en de zomer komt, of heeft dat geen invloed... Leuk dat je wel elke dag eventjes meeleest... Zo, ik had vandaag weer FM, en het ontwikkeld zich allemaal volgens plan. Maandag is de punctie om 8.45, en woensdag ( 's middags denk ik ) de TP. Spannend allemaal dus, en denk dat ik het hele week-end de zenuwen zal hebben...
Zo dames, hier komt mijn verhaal van de punctie. En jammer genoeg is het weer een lang verhaal, want het liep niet helemaal zoals gepland. Afgelopen vrijdag bij de FM, gingen ze van 10 mooie follikels uit, en daar zouden nog wat kleinere bij komen. Maandag punctie, en wat blijkt...25 follikels werden aangeprikt. Voel me dus helemaal beurs van binnen, moet extra rustig aan doen, en langer thuis blijven. Uit 25 follikels kwamer 17 Eitjes, maar niet alle waren goed. Sommige waren dubbel en andere toch nog veel te klein. Dan waren de zwemmers van manlief een beetje overgemotiveerd, en in sommige bevruchte EItjes waren meerdere zwemmers. Uiteindelijk waren er 7 goed bevrucht, en 6 TOPPERS. 2 krijg ik er morgen al terug, en de andere 4 worden ingevroren. Misschien een beetje weinig, maar ja, bij 17 EItjes kunnen nu eenmaal niet alle goed zijn, en gelukkig hebben we 4 Cryos over. Ben dus best wel tevreden uiteindelijk... Heeft iedereen een fijn lang en zonnig week-end gehad??
Hoi meiden, @Nikita: wow... 6 TOPPERS... dat moeten we hebben he Er worden dus 2 eitjes bij je terug geplaatst? Spannend meis... Ik ga heel hard voor jullie duimen!!! @Mutzie: En veel last van de clomid? of valt het mee? Ook voor jou komen spannende tijden aan.. Ik duim voor je!! Hoe is het met de rest van de meiden? Ik heb vandaag bloedgeprikt, ik zit op dag 25!!! Ik kan aanstaande vrijdag bellen voor de uitslag, dan horen we of we een goede eisprong hebben gehad... en dan kunnen we eventueel aankomende zondag testen... dan ben ik ook JARIG... dat zou toch een geweldig mooi bijzonder cadeau zijn Liefs tamara
Jaaa...ik ben de trotse eigenaar van 2 mooie 5celige embryootjes... Omdat de TP al op dag 2 was, moet ik nu 2 volle laaaange weken op het wachtbankje tot de bloedtest, en dan jammer genoeg nog een heeeele dag wachten op de uitslag..., maar we hebben het er graag voor over... heb ook een mooie foto van de 2 embryootjes meegekregen... @Tamara...spannend hoor...dat zou idd. het beste verjaarskadootje ter wereld zijn... @Mutzie, idd. vergeten te vragen, merk je iets van Clomid?? Hopelijk niet, behalve dan een mooi EItje...
Hey meiden, @Nikita: jeetje joh, 6 toppers is toch super!! En al twee terug geplaatst. Geloof dat hier in NL eerst eentje terug zetten of verschilt dat ook weer per ziekenhuis misschien? Spannend hoor, dat wachten!! Ga voor je duimen! @Tamara: dat zou zeker een mooi cadeautje zijn! Duim ook voor jou! Ik merk (helaas) wel iets van de Clomid. Heb nogal last van stemmingswisselingen gehad. Niet echt leuk, niet voor mezelf, maar vooral ook niet voor mijn omgeving, hihi. Maar alles voor het goede doel: een mooi eitje Volgende week druk aan de klus dus en dan maar weer afwachten... Wat moeten we toch veel geduld hebben he om zwanger te worden Iedereen een fijn weekend met hopelijk lekker weer!!
Hoi Lieve meiden! @Nikita: WOW, 2 eitjes terug geplaatst! Ik ga echt heel hard voor je duimen! Wat erg he die wachtweken.............................. @Mutzie: Wat vervelend dat je toch wel bijwerkingen hebt van de Clomid. Ik heb/had vooral last van veel opvliegers, en heel snel moe! Maar goed, net wat je zegt het is voor een goed doel! Update van mij: Ik heb gister gebeld met het ziekenhuis om te vragen of ik een goede eisprong heb gehad. En ze vertelde mij dat ik een fantastische eisprong heb gehad Waarde van: 50,9! Nou heb ik daar natuurlijk weinig verstand van hahahahaha. Maar met een waarde tussen de 20-30 heb je een eisprong. Dus ik zit goed Ik wilde dus eigelijk morgen testen, maar wacht toch even een paar daagjes. Want ik moet maandag of dinsdag ongi worden. Zal je net zien dat ik morgen negatief test en maandag ongi word. Dus nog even geduld Fijn weekend! Liefs tamara
Wow, Tamara...dat is toch goed nieuws... Heb ook geen verstand van die waardes, maar ga er maar van uit dat het goed zit dan... Hopelijk test je snel ++++ Morgen is je verjaardag, toch?? Alvast een dikke PROFICIAT...en voor de zekerheid kinderchampagne drinken...) Mutzie...stemmingswisselingen lijken me idd. niet zo fijn. Net als Tamara had ik ook alleen last van opvliegers...ook vervelend natuurlijk, maar niet zo erg... Hopelijk krijg je er snel een mooie +++ test voor terug...
Hey meiden, Ook ik ben weer van de party, wij waren er even lekker tussenuit en hebben de spaanse zon opgezocht heerlijk gerelaxt dus kom maar op met de 1ste poging Donderdag heb ik mijn eerste lucrin losse spuit gezet en deze moet ik dus gewoon elke dag zetten, donderdag heb ik een FM om te kijken of alles van binnen er goed uitziet, zo ja dan gaan we verder en anders kan de poging niet verder gaan..........spannend dus hoop echt zo dat het plaatje gewoon klopt. @Nikita: o meid wat super 6 goede eitjes! en 2 terug geplaatst, o ik ben zo benieuwd, zo spannend, ben heel hard aan het duimen. Hoelang heb je last gehad van het aanprikken? als tegen die tijd mijn eitjes goed zijn dan wordt er bij mij maar 1 terug geplaatst, bij mij worden er alleen 2 terug geplaatst als de kwaliteit minder is omdat ik nog geen 36 jaar of ouder ben. @Mutzie: fijn dat je ook weer mee praat. Balen dat je wel bijwerkingen hebt van de clomid, maar idd het is voor een goed doel en de omgeving heeft het maar even te accepteren (het liefst wil je zelf ook anders) Heel veel succes met de klusdagen @Tamara: wat super dat je een goede eisprong hebt gehad, dit maakt het extra spannend. Als je ma of di ongesteld hoort te worden zou ik ook idd nog even wachten met testen, ook al is dit natuurlijk best wel moeilijk. Voel je al wat anders of..... Fijne avond allemaal verder en geniet van het weekend. Liefs
Zo, eventjes snel voordat Eurovision begint... Roxy...heb eigenlijk geen problemen gehad met het prikken. Gonal was een kant en klare pen, daar moest ik alleen de naaldjes verwisselen, de 2 anderen waren wel echte spuiten, maar het viel 100% mee. Tegen het einde werd mijn buik wel langzaam beurs... Maar ja, toen was het ook wel bijna voorbij... Bijwerkingen had ik eigenlijk ook niet, heb alleen nu nog altijd...enorme BOOBS...echt wel ruim een cupmaat meer...vind ik op zich wel mooi... en hopelijk blijft het zo... Klopt, bij ons worden er altijd 2 teruggeplaatst, heb idd. gelezen dat in NL sommige ziekenhuizen in het begin maar 1 terug plaatsen. Denk dat het niet veel uitmaakt hoor...de goede worden ingevroren...en dan kun je nog een keer... Hoop voor jullie dat jullie nu meteen, na lekker uitgerust te zijn, door mogen...succes donderdag... XXX
Hoi meiden, Even snel een update... Ik zit nog steeds te wachten op mijn ongi. Ik had eigelijk maandag of dinsdag het moeten worden. Maar nog steeds niets. Ik heb natuurlijk dinsdag al getest: NIET ZWANGER... Dat vond ik natuurlijk ook vreemd. Dus heb vandaag de gyn. gebeld. En ze gaf aan dat ik waarschijnlijk te vroeg getest hebt. Als ik zondag nog niet ongi ben, dan weer testen. En als het weer niet zwanger is dan moet ik terug komen. Ik zat al te denken dat misschien de cyste toch in de 'weg' zit. Die zit wel rechts, en mijn eitje zat links. Ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft. Ik heb wel een goede eisprong gehad, je zou toch denken dat je dan wel ongi moet worden... of nog MOOIER zwanger gaat testen... Ik hou jullie op de hoogte. Liefs Tamara
ow nee, Tamara...wat vervelend en spannend voor je. Je weet natuurlijk ook wanneer je je ei precies gehad hebt, dus kan me helemaal voorstellen dat je nu ongeveer zekerheid wilt hebben... Denk aan je...