Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Klopt.

Slaap lekker!!!

2. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Na een paar daagjes afwezigheid zijn we hier weer, ben benieuwd of er veranderingen zijn.

@ tata: voel je je al anders of denk je dat het er deze maand niet inzit? Hoop zo voor je dat het raak is vanaf wanneer zou je kunnen beginnen met een zwangerschapstest?

@ Sylcor: is je ongi al doorgebroken of blijft het nog steeds uit? Morgen nog naar de HA toe?
    Succes iniedergeval!

@ Dawnie: wat balen meid dat je 17 juni pas terecht kunt, eigenlijk had ik zoiets zelf ook verwacht maar voor mij is het dus erg snel.

@ Bubsie: Wow vanaf december al niet meer ongi das helemaal lang, jammer dat het nog zo lang duurd voordat je naar de gyn. mag. Ik kan me heel goed voorstellen dat je begint te twijfelen. Ik hoop voor je dat je ongi snel doorkomt.

@ La femme Nikita: Wat iritant he die onregelmatige cylcussen, het kan idd door het ontpillen komen ja, maar heb je overwogen om opnieuw een afspraak bij de HA te maken? Misschien kun je ook alwel een doorverwijzing krijgen.

Nou voor mij is dan morgen de grote dag dat ik naar de gyn. mag, ik ga er vanuit dat het morgen nog niet zoveel voorstelt (kennismaking) maar ben zeer benieuwd en hoop dat ze wat voor mij gaan betekenen. Ik zal jullie laten weten hoe of wat.

Fijne avond allemaal.

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hoi Roxy,

Ja ja morgen om 8uur naar de huisarts, ben zo beneiuwd of z iets wil doen. Ben inderdaad nog niet ongestlekd geworden....

jij ook heel veel sterkte morgen..

liefs

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hey Roxy...

Succes morgen en ook voor jouw Sylcor...

Ik en mijn partner hebben afgesproken tot na de zomer te wachten.
    We trouwen eerst nog in de zomer, maar als het tot dan nog niet gelukt is, staan we meteen bij de HA op de stoep.
    Ben wel al begonnen met temp.kaarten, dus hopelijk gaat het dan net zo snel als bij jouw...

Sterkte...

5. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Roxy en Syclor....heeeeeel veeeel succes morgen!
    Ik merk nog helemaal niets. Heb ook geen idee wanneer ik zou kunnen testen en probeer maar zolang mogelijk te wachten. Ik wil eigenlijk pas 2 juni testen. Als ik dan niet ongi ben, waarschijnlijk wel!
    De kans dat het raak is, is denk ik niet zo groot.

6. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ roxy, ja is indd lang he. maar ja klussen maar gewoon door en hou ook mn temp bij voordat als ik bij de gyn kom en ze zegt dat ik dat eerst moet gaan doen, dan heb ik dat in ieder geval al gedaan. maar die blijft ook al steeds hetzelfde dus geloof niet dat ik eisprong heb. jij heel veel succes morgen!

@ sylcor jij ook veel succes morgen!

7. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    dank jullie wel!!!

heb net bloed mogen laten prikken op vruchtbaarheid, krijg maandag de uitslag.

heb ook een verwijsbrief gekregen voor de gynaecoloog voor een echo van me baarmoeder en eierstokken moet vanmiddag al om 15.50uur.....spannend.

de huisarts zegt dat het misscien PCO kan zijn....geen idee wat dat met zich mee gaat brengen in de reis naar een beebje, maar dat zullen ze in het ziekenhuis wel kunnen vertellen.

Iemand een idee of je tijdens of na deze echo meteen wat te horen krijgt? Of of dat via de huisarts gaat....

Nou heel verhaal van mij.....

liefs

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    jammer dat niemand het weet....de tijd gaat hard, moet al bijna weg

9. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    nou meiden hier de uitslag:

ben dus vanaochtend bij de gyn. geweest en heb een inwendige echo gehad (best apart zo meekijken op de monitor) en ja hoor pcos :( had het naar hier en daar op dit forum struinen al wel verwacht maar als het bevestigd wordt is het wel even *** om te horen. het was ook best wel erg en moet dan ook verder behandeld worden want op de normale manier zou het er voor mij eigenlijk niet inzitten.
    Omdat ik vorige week net ongi ben geweest moet ik 3 weken afwachten en dan moet ik 10 dgn provera slikken zodat mijn ongi opgewekt wordt en dan dag 3 van de ongi moet ik bloed laten prikken. Als het goed is is dan de uitslag 29 juni binnen en dan wordt ik telefonisch gebeld over de uitslag en wordt er een afspraak gemaakt bij een andere arts voor verdere onderzoeken en daarna krijg ik medicijnen (waarschijnlijk dan dus chlomid) en wordt ik de hele maand in de gaten gehouden.
    Toen ik het vandaag hoorde had ik wel even een dip en baalde ik behoorlijk dat ik dit weer moet hebben maar aan de andere kant je wordt nu wel goed begeleid en heb je voor jezelf wel duidelijkheid.

Nou dit was dus mijn store op richting de medische molen :(

Sylcor: wat goed dat je al zo snel richting de gyn. kon voor de echo, wat is jou uitslag?

@ de rest heel veel succes natuurlijk allemaal en we houden elkaar gewoon op de hoogte ;)
    tenminste ik vind het zelf wel prettig omdat ik er verder met het thuisfront helemaal niet over praat.

10. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hoi Roxy en de andere dames,

ook ik heb slecht nieuws gehad...PCO helaas....zitten een heleboel eitjes (blaasjes) maar allemaal veeel te klein. Moet nu terug naar de huisarts en krijg dan een verwijsbrief voor de gynaecoloog zelf...
    pfff baal ervan en kan nog wel even duren ivm met de wachttijd....
    Maar ja we weten nu iig waarom het steeds zo lang duurde....

11. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Sylcor: klote zeg............... ik weet hoe je je voelt.
    Idd wel prettig dat we nu zekerheid hebben.
    Hopen dat je snel terecht kunt bij de gyn.
    Maar heeft de gyn. de echo niet bij jou gemaakt dan?
    Of is dat ook een vervolg afspraak voor verdere onderzoeken?

12. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hej Roxy en Syclor,

Sorry dat ik niet kon reageren. Ik had natuurlijk alles kunnen vertellen over de echo, maar was druk aan het werk. Ik denk ook dat het goed is om zo iets blanco te doen. De uitslag kreeg ik ook meteen.
    Nu zitten we alle3 in het zelfde schuitje. maar je kunt echt wel zwanger worden met PCOS. Er is veel info te vinden op internet. Maar laat je niet gek maken daardoor.
    Wat wel zo is, is dat je minder kans per jaar hebt, omdat je minder cyclussen hebt. Soms heb je lange tijd geen eisprong.
    Hoe is het met jullie gewicht, want afvallen kan soms helpen als je overgewicht hebt.
    Bij mij niet, want ik weeg 68 en dat is ok zegt de huisarts.

Veel sterkte hiermee en we houden elkaar op de hoogte! We hebben inmiddels wel een leuk clubje!

x

13. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ja gezellig zo met ze 3en....

nee de gynaecoloog heeft geen echo gemaakt, denk dat het een echoscopiste was. Deze zei dat ik terug moest naar ha om dit te bespreken en verdere behandeling te vragen. Helaas kan ik vrijdag pas bellen met de ha...het scheelt daar kan je bijna altijd meteen terecht.

tja me gewicht.....ben altijd al te zwaar geweest...maar sinds ik gestopt ben met de pil is er zeker wel 10kilo bij gekomen. Helaas vind ik het erg lastig om te lijnen dus ik wacht wel wat ze zeggen..

14. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    zeker zo wel een leuk clubje om elkaar op de hoogte te houden ;)

Wat betreft mijn gewicht zit dat ook wel in orde denk, weeg 64 kilo ben de laatste paar maanden wel wat aangekomen doordat ik gestopt ben met sporten maar wil weer wat meer gaan bewegen en ongeveer 2 kilo eraf hebben maar denk niet dat dit meespeelt want heb mijn bmi berekend en dat was prima.

nou tata op naar 2juni en hopen dat er een positieve test is en anders hopen dat de ongi weer snel doorbreekt zodat jullie op naar de nieuwe ronde kunnen.

Sylcor de HA is idd wel prettig, daar kun je meestal wel snel terecht ja.
    Maar opzich wel een beetje apart dat je een doorverwijzing van je HA hebt gekregen voor vandaag en dat de gyn. je nu weer terug stuurd naar de HA voor een nieuwe doorverwijzing.
    Maar hopen dat je snel weer terug kunt naar de gyn, ze hebben bij jou dus nog niet gesproken over hormoonpilletjes ofzo?

Fijne avond allemaal en ik denk een fijne vrije hemelvaartsdag hopelijk net zulk lekker weer als vandaag :)

15. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ja k weet niet beter haha.... moet denk ik ook nog wachten op de bloeduitslagen van de huisarts...

nou niet echt gesproken over pilletjes, mijn vriend vroeg wat ze er gaan doen en toen zei ze ik denk medicijnen maar dat kan de gynaecoloog jullie beter vertellen...

jij ook een fijne avond en vrije dag

liefs

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    hoi Meiden...

Wow...wat een vervelend nieuws...

Maar, misschien lukt het met een klein beetje hulp wel binnenkort...

Ik duim voor jullie, en wens jullie veel sterkte....

[-o< [-o< [-o<

17. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Hoi dames,

Wat een vervelend nieuws allemaal zeg. :( Maar aan de andere kant goed dat jullie nu weten wat er aan de hand is, zodat er iets aan gedaan kan worden.
    Ik moet helaas nog 4 weken wachten :( maar hoop dan ook een antwoord te hebben.
    Wat voor symptomen hebbeb jullie verder? Omdat ik erge last heb van acne, denk ik dat ik ook wel eens pco zou kunnen hebben. Maarja, dat is natuurlijk wat ik zelf denk... eerst maar eens de afspraak afwachten...

Heel veel sterkte meiden, en laten we elkaar op de hoogte houden. Zo kunnen wel elkaar ook een beetje steunen (kan er op het thuisfront ook niet echt over praten, dus het is wel fijn dat ik hier terecht kan :))

Liefs Dawn

18. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi Dawn,

Vervelend...acne. Daar heb ik geen last van. Alleen heeeel veeeel buikpijn en een onregelmatige cyclus. Ben benieuwd wat jij te horen krijgt. Heel veel sterkte.

Voor allemaal een fijn weekend!

19. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hey Dawnie,

het zijn wel vragen die ik gesteld kreeg bij de gyn. heb je last van acne, heb je het idee dat je overbaring hebt.
    In mijn geval heb ik geen van beiden maar het zijn wel verschijnselen die bij pcos horen.

Ik heb ook alleen erg onregelmatige/lange cyclus, tijdens de ongi erge buikpijn en sinds ik gestopt ben met de pil val ik ook elke keer als ik ongi ben een keer flauw (sochtends net als ik het bed uit ben en tot nu toe dag 2 van de ongi) herkennen jullie dit?

liefs

20. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi Rox,

Ik ben nooit flauwgevallen. Heb ook geen overbeharing en acne.

Fijne dag!

Deel Deze Pagina