hmmm, Wolfje, hoe kan ik je album vinden?? Leuk kerstversiering kijken...denk zelf dat ik niet veel zal doen dit jaar...heb er niet echt zin in...geef mij maar 2011... Griekie...11 weken...proficiat...nog even en je bent in je tweede trimester...GAAF, heb je binnenkort weer een echo?? Geniet maar lekker van je week-endje weg, en tot volgende week... Tamara...ik denk aan je...enne, donderdag is je afspraak geloof ik, toch?? Fijn week-end allemaal...
nikita; hier nu juist erg veel zin in de kerst... vorig jaar lag me mams in het zkh ivm operatie eirerstokkanker, ben mega close met haar dus dat was echt geen leuke kerst... nu gaan we dat weer inhalen doen nu ook weer kadootjes onder de boom met me ouders en me oma, erg gezellig! maar als het om een wondertje gaat, heb ik ook veel zin in 2011, hopelijk gaan we dat jaar allemaal zwanger/ of mama zijnd uit
Hoi meiden, Ik heb weer een nieuwe adapter Dus ik kan weer achter me laptoppie hahahaha!!! @Nikita: Hoe gaat het met je????? @Wolfje: Hoe gaat het met jou? Ben je vandaag nog bij de dokter geweest ivm je oor??? Ik kan me voorstellen dat jullie gaan genieten van de kerst. En we gaan met ze allen voor een baby of zwangerschap 2011!! We houden de moed er met zijn allen in!!! @Griekie: Wat gaat het snel he. Hoe reageerde de opa's en oma's. Lijkt me zo leuk om het grote nieuws tegen iedereen te vertellen. En genoten van het luxe hotelovernachting? Nog 3 nachtjes slapen en dan horen we wat er nu gaat gebeuren. Ik ben benieuwd of de gyn. wel een stapje verder wil gaan... Maar na 8 maanden 150 mg Clomid slikken mogen we toch wel met de vuist op tafel dat er toch iets anders moet komen of niet? Liefs Tamara
tamara; met me oor gaat het gelukkig goed... het is alleen heel af en toe nog maar dat het er door heen steekt...gelukkig! en natuurlijk houden we de moed er lekker in van 2011 gaan we een top jaar van proberen te maken en het is bijna donderdag meid, ik ben benieuwd naar de verdere aanpak! Griekie; hoe heeft iedereen gereageerd??? hebben jullie een fijn weekend gehad? Nikita; huisje weer schoon ook nog genoten van je weekend? Ik ga morgen weer ff naar me opa en oma ff lekker bijkletsen Liefs
Tamara...you are back...en over 2 dagen je afspraak...spannend hoor... Griekie...ik ben ook benieuwd... Ben trouwens op zoek naar natuurlijke progesteron créme hier in Duitsland, maar zelfs in de apotheek konden ze me niet helpen. Kun je dat echt alleen maar op internet bestellen?? Wolfje...is je oorpijn weer weg?? Ik denk dat er bij mij een keelonsteking aan zit te komen...zit al aan de ibuprofen (mag ik gelukkig nu) en strepsils, en hoop zo dat het niet doorzet... Verder, ja hoor, huisje schoon en alweer druk aan het werk... Goh...zowel mannetje en ik hebben echt veel te doen op het moment...hopelijk hebben we een beetje rust tussen kerst en oud&nieuw...
nikita; ja me oorpijn is gelukkig weer weg oh keelontsteking, erg vervelend! sterkte ermee! Fijn dat jullie wat afleiding hebben en huisje weer schoon is, voor hoelang het duurt hier is het zo weer een zwijnenstal
Hoi meiden, @Nikita: Hoe gaat het met je keel?? Heb je nog vakantie tussen kerst en oud&nieuw? @Wolfje: Wat fijn dat de oorpijn weg is!!! Wat zijn de plannen voor jullie allemaal dan met kerst en oud&nieuw? Bijna morgen..........het heeft nu weer lang genoeg geduurd Fijne avond Liefs Tamara
Gelukkig ben ik niet erg ziek geworden...2 dagen keelpijn, maar volgens mij heeft de ontsteking niet doorgezet... Tamara, ik denk aan je vandaag... Voor de rest hebben wij niet veel plannen...ik moet werken met de feestdagen, en mannetje wil dus ook wat uren overnemen van collega's. Dan kunnen we begin Januari na de TP samen een beetje vrij zijn en leuke dingen doen... Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal...♥♥♥
tamara; ben zo niewsgierig, maar helaas nog geen nieuws... griekie; alles goed meid? nikita; fijn dat je niet ziek geworden bent! fijn dat jullie samen in januari wat leuke dingen gaan doen... hier wel erg zin in feestdagen, heb net me haartjes al geverfd en dan volgende week nog ff naar de kapper toe liefs
Lieve meiden, Allereerst hebben we een heel fijn gesprek gehad met onze gynacealoog. Ze vertelde ons dat alle onderzoeken positief waren. Toen zei ze ineens: wat heb je vorige x een mooie cyclus gehad van 28 dagen.. dus we zaten met ze 2 echt zo???? Dus ik gaf aan dat ik een cyclus van 36 dagen heb gehad. Er is dus wel een bevruchting geweest, maar het heeft zich niet goed kunnen innestelen!!!! Dat moesten we wel even laten bezinken........ We hebben nu 2 keuzes gekregen waar we over na mogen denken. 1. Nog 4 maanden doorgaan met Clomid, zonder echo's etc. En als het dan nog niet gelukt is starten met IUI. 2. Meteen beginnen met IUI, maar wel met het risico dat we dit maar 6 pogingen zullen doen. Volgende week belt ze ons terug. Ik heb nog niet echt met manlief gepraat over de opties. Omdat hij weer aan het werk moest... Heb er zelf al wel over nagedacht. Mijn gevoel speelt hier ook een grote rol in. Toen ik bij de gynacealoog zat had ik sterk de neiging om te gaan starten met IUI. Nu zijn we weer een paar uur verder, en wil ik het zeker wel een kans geven dat het met Clomid waarschijnlijk wel kan lukken. Maar 4 maanden klinkt zo lang. Gelukkig mogen we er 1 weekje over nadenken. Maar............ Heb ook echt jullie nodig... wat zouden jullie doen??? Liefs Tamara
tamara; volg je gevoel, ga er goed met manlief over praten als jullie echt de tijd ervoor hebben... zoek voor beide opties de voor en nadelen denk dat ik persoonlijk voor optie 1 zal gaan, om zo meer kans te maken... je bent al zolang bezig, 4mndjes zijn zo voorbij in principe... maar jullie moeten er samen uitkomen... s6 met het maken van een beslissing meid, ik denk aan je, knuffel
Lieve meiden, Even een kort berichtje. Tamara, wauw dat is heftig zeg maar aan de ene kant ook wel goed nieuws. Want ik denk dus dat jij wat zult hebben aan de natuurlijke progesteron creme die ik ook gebruik. Een te kort aan progesteron zorgt ervoor dat de zwangerschap voortijdig wordt afgebroken. Door de creme te gebruiken blijft een eventuele zwangerschap in stand Ook gelijk voor Nikita, deze creme is te bestellen via de eigenaresse van het forum waar ik begeleid ben. ze heet Marja Hormonale Disbalans :: Index verder hier alles goed, hebben een heerlijk weekend achter de rug. De opa en oma's en daarna aan iedereen het mooie nieuws bekend gemaakt door een kerstkaart van Anne Geddes met een heel mooi gedichtje erop. Iedereen denkt dat ik al verder dan 11 weken(morgen 12 weken) ben, maar door de opgezette darmen en mijn prikkelbare darm is mijn buikje al behoorlijk bol. Liefs griekie
hoi meiden, ik hoop niet dat ik stoor en dat ik me bij jullie mag toevoegen. zelf heb ik ook een onregelmatige cyclus (zie mijn hanttekening) mijn vraag aan jullie is? wanneer stap je naar ha ik zit ook te twijfelen of ik moet gaan ofniet? van deze maand ben ik voor het eerst gaan tempe om mijn ei te kunnen vinden, nu heb ik eindelijk mijn ei gevonden op cd 33. zit vandaag op dag 36 dus ga weer naar de 50 dagen toe. dit is zo zenuwslopend telkens en elke x vraag ik mezelf af of alles wel goed zit? ik heb niet alle pagina's gelezen omdat het er wel veel zijn. hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen??? @tamara ik lees dat jij bij de ha bent geweest en dat je 2 opties hebt lijkt me erg lastig persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan denk ik. hoelang ben jij al bezig? en wanneer dacht jij van stap nu naar de huisarts? gr mwm
griekie; nu super meid, idd darmen kunnen dan erg naar voren staan meid... maar hoop dat je buikje snel groeien gaat van je beeb, alweer bijna 12wk pff MWM; welkom meid klets gezellig mee zelf ben ik nu ruim 10mnd bezig en in ronde 9, ben erg bang pco te hebben... s6 meid
Hoi Meiden... Het was gezellig hier vandaag... Tamara...wat een interessant nieuws...daar had je natuurlijk geen rekening mee gehouden. Zou het zelf denk ik ook nog met 4 rondes Clomid proberen, net als Wolfje zegt, anders ben je voor je het weer door je 6 IUI's heen, en deze 4 rondes kunnen er ook nog wel bij. Misschien kun je die créme van Griekie proberen, en misschien de frambozenblaadjes thee voor een mooi BMS... Succes met het nemen van de beslissing, maar IUI (en wat daarna, IVF??) zijn gewoon je laatste kansen, dus neem zeker alles wat je van te voren nog kunt krijgen. Wolje, wat fijn dat je je zo aan het voorbereiden bent op kerst... Wij zullen alletwee dus werken dit jaar...en denk dat ik mijn ouders pas in het nieuwe jaar zal zien. Hier in Duitsland is nu winterbanden-plicht, en mijn ouders durven op hun zomerbanden niet meer te komen...zeker niet bij dit weer... Griekie...bedankt...ben dus zelf ook op het forum en zal er haar eens schrijven of het ook naar Duitsland verstuurd kan worden. Maar ben er heel eerlijk gezegd nog niet helemaal overuit of ik het wel wil gebruiken...wat als ik het gebruik en het lukt toch niet...dan denk ik misschien de hele tijd dat het juist daaraan ligt, maar als ik het niet gebruik en het niet lukt, zal ik altijd denken wat als ik het had gebruikt... Wat een dilemma...het probleem is dat je bij IVF en cryo TP's al zo vol hormonen wordt gestopt dat ik dus niet echt weet of die extra hormonen wel zo'n goed idee zijn...en durf het niet goed met mijn artsen te bespreken omdat je niet altijd weet hoe ze reageren als je zelf doktertje gaat spelen... Moet er nog eens goed over na denken... Hoeveel kost de créme...weet je dat zo?? Als het niet te duur is, maakt dat het natuurklijk makkelijker een potje te bestellen... MWM, tuurlijk mag je hier mee komen kletsen...en welkom hier... Je bent nu 6 rondes bezig, maar wel al 8 maanden gestopt met de pil...Een EI op dag 33 is in ieder geval niet zo slecht...je hebt waarschijnlijk tenminste een EI, dat is al wat... Is je LF ongeveer 14 dagen?? Meid, ik kan je alleen maar raden als je onzeker bent, liever te vroeg naar de harts als te laat, maar je moet wel een arts hebben die even meedenkt en goed naar je luistert. Want voor elk onderzoek ben je weer een cyclus verder, en met lange cyclussen duurt dat dus zowiezo al heel lang... Zo zijn wij gelukkig snel doorgestuurd, hebben toen ook een goede gyn. gevonden die ook geen tijd heeft verloren, en wij zaten na 15 maanden in het IVF traject... Succes ermee, en blijf hier vooral lekker meeschrijven...
Hoi meiden, @Griekie: Wat leuk dat je iedereen een kerstkaartje hebt gegeven!! Heb je binnenkort weer een echo? Ik heb Marja al een mail gestuurd en heb al reactie terug. Ze gaf wel aan dat ik de creme eerst moet gaan proberen, want het kan averechts werken, omdat ik PCO heb. Daarnaast kan ik mijn eigen verhaal ergens gaan typen, en wil ze me verder helpen. Heel erg fijn!! @MWM: Welkom bij de club! Zelf ben ik na 7 maanden naar de ha gegaan. Mijn cyclus was toen: 56-96-43. Nu zijn we inmiddels bijna 2 jaar gestopt met de pil, en zitten we aan de Clomid (deze zorgt ervoor dat ik een eitje aanmaak). Ik zou net wat Nikita zegt, zeker nu naar de huisarts gaan. Hij/zij kan zeggen dat je over een paar maanden als het dan nog niet gelukt is weer terug kan komen. Succes!! @Wolfje: Ik zal zeker mijn gevoel gaan volgen! Hoe gaat het eigelijk met de voorbereidingen voor Kerst. Nog maar een weekje! @Nikita: Ik weet niet of de volgende behandeling dan IVF word. hebben we eigelijk niet besproken. Ik zit echt met een dubbel gevoel. Aan de ene kant weet ik dat ik blij moet zijn dat we nog 4 x het zelf mogen gaan proberen, maar aan de andere kant wil ik zo graag dat de gynacealoog met ons mee kijkt, meedenkt etc. etc. En wat nou als we het toch 4 maanden gaan proberen, en het niet lukt. Hoe zit ik er dan over 4 maanden bij. Ben op dit moment erg onzeker, en VERTROUW mijn eigen lichaam niet meer... Aan de andere kant weet ik ook dat het ook in die 4 maanden tijd wel raak zou kunnen zijn... Ik dacht dat de keuze heel makkelijk zou zijn, maar niets is minder waar... we hebben nog 1 weekje... Een heel fijn weekend. Liefs Tamara
Tamara...heel verstandig dat je een week de tijd neemt om er goed over na te denken... Het ligt er aan hoe zwaar je de komende 4 maanden met Clomid bekijkt. Als je het ziet als nog maar 4 maanden, en als het dus niet lukt is het einde in zicht, valt het misschien mee... Maar ja, 4 maanden proberen en misschien weer 4X negatief testen is natuurlijk ook niet niks, en snap ook dat je dat niet wilt, en dus meteen door wil naar IUI... Goh meid...zou willen dat we je konden helpen...maar je moet het echt met Tamaraman besluiten... Denk niet dat er een verkeerde keuze zal zijn hoor...ooit krijg je gewoon je beebje...daar moeten we vanuit gaan...
nikita; pff winterbanden plicht ja idd, waren we tijdens weekje landal ook achter hihi maarja nergens meer te krijgen... tamara; hier zijn alle kadoos binnen, alleen morgne nog ff bh voor me mams halen, die was net binnengekomen dan ben ik klaar... manlief heeft mij een jr abo op vriendin gegeven(moest ik zelf regelen) haha me; soms zo bang pco te hebben, hopelijk is deze cyclus weer zelfe als vorige... anders wil ik echt ha bellen...
nou de meiden zeggen dat ik een ei gehad heb op cd 33 zelf heb ik 5 dagen lang last gehad van pijn (tijdens het klussen) als mijn partner mijn bm raakte dan kreeg ik onwijs harde steken onder in mijn buik zou dat een ei geweest zijn? ik twijfel zelf enorm of alles wel goed zit in mijn lichaam zal ik deze ronde nog afwachten en dan naar de ha gaaan? ben erg bang om tegaan. wat is pco? en klopt het dat je vaak wat moet overdrijven bij de ha ze zeggen namelijk dat je vooor een jaar niet tercht kan omdat de ha dan kan zeggen dat het ontpillen een jaar kan duuren. zelf zit ik nu in ronde 7. 2 mei 2010 heb ik de laatste pil genomen. bedankt voor jullie reacties en ik blijf zeker mee kletsen xx mwm