Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    ik weet niet precies hoelang mijn lf is denk ong 14 dagen heb ik eigenlijk niet zo op gelet. ben deze ronde ook voor het eerst gaan tempe om te kijken of ik m,n ei vinden kan. tot cd 28 heb ik onder de oksel getempt wat dus niet goed is na cd 28 rectaal en juist ik ben vast nog wel wat vergeten om te zeggen maar komt later denk ik wel.

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    hihi Woflje...winterbanden zijn hier idd. helemaal uitverkocht...en je wordt echt belazerd soms als je ze nu nog erop wilt laten zetten...

MWM, ik denk niet dat je een EI tijdens het klussen kunt voelen, maar misschien was het wel rond je vruchtbare periode die pijn...tijdens die periode kan alles vanbinnen een beetje anders zijn...
    En EItje dat springt kan wel een paar steken en krampjes veroorzaken, maar geloof dat dat maar een paar uutjes of een middagje ofzo is...
    Tempen is idd. heel belangrijk elke dag op hetzelfde tijdstip en op dezelfde plek te doen...zelf deed ik het altijd in mijn mond, en dat ging ook goed.

Bij de harts een beetje overdrijven zou je zeker kunnen doen, maar niet te erg natuurlijk.
    Zeker als je bang bent dat je niet serieus wordt genomen, of heel sterk merkt dat er iets mis is.
    Er zijn idd. veel artsen die zeggen kom maar na een jaar proberen terug, ze hebben ook wel gelijk, ontpillen kan lang duren...maar zeker even duidelijk je onregelmatige cycli aankaarten, en je kunt zeggen dat er een wachtlijst is ofzo bij de gyn, en of je dus niet alvast een afspraak kunt maken daar zodat je daar na ongeveer een jaar bent, en niet dan eerst weer maanden moet wachten op een afspraak.

Zoals gezegd, ik stond na 6 maanden al bij de harts, omdat ik ook niks meer van mijn ongie snapte, en 2 maanden laten zat ik al bij de gyn.
    Dat had eerder gekunt, maar ja, we gingen trouwen en op vakantie...dus heb maar even gewacht...

Hoop dat je harts je wil helpen, en niet eerst weer naar huis stuurt.

3. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    @La femme Nikita

ik denk dat ik vanmiddag even de huisarts ga bellen en indd mijn onregelmatige cyclus aankaarten ik hoop zo dat ik serieus genomen wordt ook omdat ik vrij jong ben. maar dat mag geen rol uit maken lijkt mij. ik ga precies zeggen wat jij/u ook zij.
    heb wel sterk het gevoel dat er iets niet helemaal pluis is in mijn lichaam. ik denk dat ik er een maandje bij op doe dus in plaats van dat ik nu in ronde 7 zit ronde 8? of niet?

xx mwm

4. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

me; sinds vrijdag vreselijke kiespijn, maar ben zo bangvoor tandarts, maar vanmorgen na een nacht wakker zijn en huilen van de pijn de tandarts gebeld, kan er vanmiddag 16.00uur terrecht... dus ik hoop dat die wat kan doen aan de pijn, ben zo bang...

het is me kies naast me verstandkies, kan me tanden niet op elkaar doen zo pijn! en als ik hem aanraak doet hij ook erg pijn... heb ook het gevoel, maar het is niet zo, dat ik een hele dikke wang heb...

ben mega bang, nu al buikpijn ervoor, kan ook nauwelijks eten...

maar me oma is er dus ben minder online!
    knuffel voor jullie

5. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    #965 MWM, 20 dec 2010
    Laatst bewerkt: 20 dec 2010
    @wolfje wat vervelend van je kies pijn hoop dat de tandarts je kan helpen succes.

@All ik heb de huisarts gebeld en ik kan woensdag een doorverwijzing naar de gyn ophalen.
    nu weet ik niet hoe snel dat gaat jullie?
    wat wordt er verder met me gedaan?

6. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    MWM...zeg maar je hoor;)...voel mezelf nog jong, ben 29...
    Jong zijn is idd. geen reden volgens mij om nog het nog maar even te proberen...een maandje te overdrijven kan helemaal geen kwaad, en ben benieuwd wat je te horen hebt gekregen aan de tel.

Wolfje...succes bij de tandarts...ik haat het ook tandpijn, en poets altijd als een tierelier, want ben doodsbang voor boren...heb dan ook gelukkig nog geen gaatjes gehad...
    Ben wel benieuwd wat het is aan je kies...een gaatje of een ontsteking...
    Zal aan je denken vanmiddag...

7. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    ik heb de huisarts gebeld en kan woensdag de verwijzing ophalen. eerst begon ze ook al over heb je al getemp ovu bij gehouden enzo. ik zo ja maar ken gwn geen eisprong vinden en daarnaast zijn mijn cyclussen ook zwaar onregelmatig en tenslot wijn we al 8 maande bezig( heb er 1 maand bij gedaan) zij overleggen met de ha belde ze me terug dat ik hem woensdag op kon halen.
    dacht ik bij mezelf van bel ik gwn vast de gyn op om een afspraak te maken heb ik verwijzing niet voor nodig. hmmmz wel dus daar staat weer een code op die ik aan hen moet door geven en hen moeten ook eerst beoordelen enz enz enz. ik balen dus wachten op woensdag maar wat staat me dan te wachten? ik zou het echt niet weten????;) ik heb bij ons ook bij het ziekenhuis gekeken en de wachttijd is ongeveer 4 weken.
    vandaag zit ik op dag 39 en nog geen ongie te bekennen, zelf twijfel ik enorm of het een ei is op mijn kaartje wat denken jullie?

xxx mwm

8. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H!, goed gedaan hoor...
    Maar begrijp ik het goed, gaat de gyn. nu eerst bekijken of je wel al naar hem toe kan-mag??
    Wachttijd van 4 weken is niet al te lang, als je woensdag meteen belt, kun je in Jan. waarschijnlijk nog terecht.

Zou idd. best wel eens een EI kunnen zijn op je kaartje, maar als je temp. nu alweer naar beneden gaat is je LF maar vrij kort...
    Ben even kwijt of je ook OV testjes hebt gedaan, al moet ik zelf zeggen dat die bij mij nooit ++ werden, en ik meer had aan tempen.

9. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    ik heb ze een x 1 maand gebruikt maar werdt niks en daarnaast vind ik het ook duur.
    Ja de gyn zij dat ze dat eerst nog gaan beoordelen snap er ook geen bal meer van haha. als ik woensdag maar een afspraak maken kan!
    ja ik twijfel ook of het m,n ei is kan best ja maar dan heb ik indd een korte lf tekort denk ik dan zelf :p

10. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    @Wolfje: Hoe is het gegaan bij de tandarts? Hopelijk is het een beetje meegevallen:(!!
    p.s: Als je het gevoel hebt dat je graag de huisarts wilt bellen voor verdere onderzoek, moet je dat zeker doen!!! Ze zijn er om jullie te helpen!!

@MWM: Wat goed dat je de huisarts gebeld hebt!!! Ik ga er wel vanuit dat je dan toch wel een afspraak bij de gynacealoog mag maken als je de verwijzing hebt??

@Nikita: Hoe gaat het met jou? Bijna het jaar voorbij! Bijna 2011!!!

We hebben hier een BESLUIT genomen. En we gaan toch kiezen voor IUI!!! Ik kan het gewoon geestelijk/lichamelijk niet meer aan om het nog 4 maanden zelf te proberen. Voor een half jaar geleden had ik het niet erg gevonden!! Maar het is goed geweest.. We willen een x resultaat gaan zien. pfff van het weekend kwam een hele goede vriendin nog langs om te vertellen dat ze zwanger is van de 2de... Ik brak echt helemaal... Meiden 2011 MOET gewoon ons JAAR gaan worden:):):)

Liefs Tamara

11. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0

Ben het helemaal met je eens...TRUSTEN allemaal...

12. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    ik weet helaas niet precies wat IUI is misschien dat iemand het mij kan uit leggen. ook PCO weet ik niet.
    clomid wel dat probeert tog een eitje aan te maken?

verder vind ik het knap dat je een besluit genomen heb zou wel erg moeilijk zijn geweest;)

@ALL mijn temp is weer omhoog gegaan snap er niets meer van en ja ik ga er wel vanuit dat ik naar de gyn mag morgen kan ik de verwijzing ophalen en dan ga ik bellen.

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    MWM, heb niet veel tijd, maar even vlug tussendoor...

PCO, dan probeert je lichaam teveel EItjes tegelijk klaar te maken, waardoor er geen een goed rijpt.
    Resultaat is vaak een lange cyclus, omdat er dus uiteindelijk geen springt.
    Dit kun je makkelijk op een echo zien, dan zit er een krans van EItjes op de eierstok.
    PCO komt het vaakst voor als vruchtbaarheidsprobleem, en is vrij goed te behandelen met Clomid.

Dat is zo wat ik heb opgevangen hier op het forum.
    Of even googlen, je komt dan genoeg info tegen.

Zelf dacht ik ook PCO te hebben, maar mijn onregelmatige cycli kwamen door een slecht werkende schilklier...
    Dat was ook vrij goed te behandelen met Thyrox, en ook Clomid.
    (Maar ja, toen bleken de eileiders dus dicht te zijn...)

IUI is Intra Uteriene Inseminatie, dan wordt er sprema direkt in de baarmoeder ingebracht, zodat ze de lange weg het lichaam niet af hoeven leggen.
    Volgens mij wordt dit vaak toegepast als de zwemmers niet helemaal goed zijn, en de eileiders moeten natuurlijk open zijn, want het EItje moet de natuurlijk weg afleggen.

Tamara...kan dat kloppen??
    Ben even kwijt of jullie problemen hadden met de zwemmers van manlief...

Tot vamiddag...

14. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    De uitleg van PCO en IUI is helemaal goed uitgelegd:)
    Het enige is dat ze IUI ook toepassen als er geen onzeker te vinden is. Het zaad van manlief is helemaal prima. Maar soms denk ik nog weleens dat de weg misschien te lang is. We zullen zien wat het ons gaat brengen.

Het was een lastig besluit, maar we hebben naar ons gevoel gekeken en die zeiden beide IUI!!

MWM: Ik hoop dat je snel terecht kan bij de gynacealoog en dat je hierdoor wat meer zekerheid krijgt!!!

Liefs Tamara

15. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    meiden bedankt voor jullie reactie heb weer een boel geleerd!
    als ik dit zo lees dan heb ik het idee dat ik pco heb maar misschien ook niet weet het niet ben indd blij als ik naar de gyn kan dat ik duidelijkheid heb en mijn onzekerheid weg is.

bedankt meide

16. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    ben ongestelt geworden dames

17. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    MwM:
    Op hoeveel dagen zat je cyclus nou?
    Liefs Tamara

18. Zeepaardje

hoi meiden

ben weinig of zp, me oma is logeren

gister bij de tandarts ,zat er een gat moest geboord worden en moest ook met verdoving omdat die groot was...
    toen was hij bezig zegt hij denk niet dat het help omdat het op de zenuw lag... afwachten dus

maar nu sinds gisteravond een grote bult onder me kies, iedereen ziet het en het doet erg veel pijn... kan ook nauwelijks kauwen...

dus baal er flink van!

liefs xxx mij

19. Zeepaardje

tamara; ja idd maar ik wil wachten tot maart, dan ben ik ruim jaar bezig, we zien wel...

20. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    40 dagen

Deel Deze Pagina