hpi hoi dames, Hoe is het bij jullie? Beetje bekomen van de 'schrik' Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil regelmatig kleine pukkeltjes op mijn rug verder nergens. En heb wel overbeharing op mijn kin en dan naar me nek toe, al jaren net als mijn zus.....maar dat harst mijn moeder egelmatig en belemmerd me verder niet. Wat me wel belemmerd is dat is sinds ik gestopt ben een kilo of 15 ben aangekomen en was al niet de dunste....wie weet straks met die hormonen die ik nodig heb er weer wat vanaf gaat..
hallo dames! zat even rond te kijken op het forum waar ik mijn vraag kan stellen over mijn onregelmatige cyclus en ik doe het hier maar even, ik ben sinds vorig jaar augustus gestopt met de pil en heb nu nog steeds een onregelmatige (lange) cyclus, de laatste keren 40-39-34-29-35 dagen ik zit nu op 45 dagen en nog niet ongesteld, erg irritant en zeker omdat ik al bijna een jaar gestopt ben zou je toch denken dat het een keer regelmatiger of korter moet worden, verder ook nog steeds last van pukkeltjes in mijn gezicht, eerst ook op mijn rug maar dat is een stuk minder nu (had antibiotica gel gehaald bij de HA) hebben jullie advies voor mij, hoor jullie ook over pcos ? geen idee wat dat is, als ik op het forum lees zijn er ook dames die een nog veeel langere cyclus hebben dus ik weet niet zo goed wat ik moet of kan doen? alvast bedankt voor jullie reactie!
Hoi Tata, Ik ben er nog Wel een paar daagjes geleden, ben even lekker weg geweest en nu maar eens even wennen aan de nieuwe layout. Hebben we trouwens geen smily's meer? Hier alles rustig, ben zondag begonnen met provera, heb tot nog toe geen last van bijverschijnselen dus hopen dat dat zo blijft, nu is het afwachten of mijn lichaam op deze pilletjes reageerd. Hoe gaat het verder met iedereen?????? @Linda: als ik jou was zou ik voor de zekerheid een afspraak maken bij je huisarts en zeggen dat je je er niet goed bij voeld dat je ongi zo op zich laat wachten en dan kijken hoe je HA hier op reageerd, misschien dat hij je zal doorverwijzing naar de gyn. om te kijken of je pcos hebt of niet.
Hoi hoi, ook ik ben er nog, maar kon steeds niet op de site. En heb ook niet echt iets spannends te melden. Ik ben vorige week ongesteld geworden na 79 dgn en is nu bijna klaar. Ben benieuwd wanneer het nu weer gaat komen. Gelukkig roxy dat je nog geen bijwerkingen hebt,... liefs
pffff, ik zit ook te wachten op de ongi. Ik krijg trouwens geen berichtjes meer als er een reactie is. Jullie wel?
Hoi meiden, Ik ben een paar daagjes terug na 45 dagen ongesteld geworden. Dus nu voor het echie aan het tempen, vorige cyclus was ik er laat aan begonnen, om er een soort van aan te wennen. Maar had vanochtend vroeg al dat ik op was gestaan om te plassen, zonder te tempen. Gelukkig was ik vrij vandaag, dus kon weer een tijdje gaan liggen om alsnog te tempen, dan maar wat later hihi. Ik kwam trouwens door die provera gelijk een paar kilo van aan Had trouwens vanaf na mijn ei echt nog meer last van pukkels. Heb spulletjes van Vichy, Normaderm gekocht, en heb nog wel hier een daar een beetje een pukkeltje, maar gelukkig niet meer zo'n kraterkop (in mijn pubertijd was het echt zo erg!)
Ik ben er ook nog, en lees geinteresseerd mee... Berichtjes krijg ik ook maar af en toe, als er ergens iets nieuws bijgekomen is... Vind het nog maar wennen hoor, die nieuwe site... Succes verder dames...
ik krijg ook geen berichtjes binnen als er iets nieuws is gepost dus elke keer maar gewoon kijken of er wat nieuws is bijgeschreven @sylcor: 79dgn wat een eind of niet dan pffffffff, nu een nieuwe ronde dus hopen. @Tata: begin je al wat geks te voelen dan of.......hopelijk komt er snel duidelijkeheid. @blackeyed: hoe gaat het met temperaturen? Het lijkt mij heel irritant om dat elke dag te doen, hoe ervaar jij het? Misschien dat ik ook wel wat aan het aankomen ben hoor maar ik heb steeds meer het idee dat het komt omdat ik gestopt ben met intensief sporten en mijn lichaam dus nu ook bijna geen beweging meer krijgt, maar het zou dus ook door de pillen kunnen komen maar ja dat is bij mij dus een? @ La Feme Nikita: gezellie dat je er ook nog bent nou iedereen succes nog even met de laatste werkdag en dan op naar het weekend, hopelijk met wat meer zonneschijn als vandaag. Liefs
Hej...eindelijk een berichtje. Het werkt dus ttoch. Ik heb vandaag de HA gebeld omdat ik op 50 dagen zit en veel afscheiding heb en soms een drupje bloed. Ik krijg nu pilletjes tegen die afscheiding en ben doorverwezen naar de feriliteitsarts. Zij gaat mij helpen door het hele proces en zal alles coordinerren en met mij bespreken. Ik bepaal zelf welke behandeling ik wel en niet wil. Mijn man staat er helemaal achter en gaat ook mee. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. Iemand nog nieuws??
Hoi Tata, 50 dgn is ook al wel weer een eind. Wanneer heb je die afspraak bij de feriliteitsarts? Ben benieuwd hoe of wat. Morgen slik ik mijn laatste pilletje provera en dan afwachten op de bloeding. Hoe is het de rest van de meiden? Al veranderingen/nieuwtjes?
Hi Roxy, Mijn ongi is gisteren gekomen na 52 dagen. Er zat een heel groot ding in???? Sorry, bah! Wel toevallig dat nu ik die pillen heb, mijn ongi komt. Voor de arts heb ik een formulier ingevuld. Ik wordt nu gebeld voor een afspraak. Spannend! Het is rustig hier. Druk...dames??
Hallo, Mijn cyclussen zijn ongeveer 47,47, 35 en nu heb ik al 6 weken na mijn eisprong geen ongesteldheid meer gehad en de zwangerschaptesten zeggen dat ik niet zwanger ben... De huisarts wilt me pertinent niet doorsturen voordat we een jaar bezig zijn. weet iemand of er iets aan de hand is? groet
Lieve meiden, Graag wil ik me hier ook even melden. Maandag heb ik ook meer duidelijkheid over mijn onregelmatige menstruatie gehad. Ik ben dit jaar maar 1x uit mezelf ongest. geworden. Wij hebben al langere tijd een kinderwens maar ivm de ziekte van mijn man moesten wij dit op de lange baan schuiven. In november 08 heeft mijn man een behandeling gehad en we mochten 6 mnd niet zwanger raken. Dus in mij mochten wij, na goedkeuring van de arts, gaan oefenen voor een kleine. Helemaal leuk en blij natuurlijk maar dan moet je wel een mensturatie hebben. Maar helaas. Na een bezoekje aan de HA in April duphaston gekregen om mijn menstuatie op gang te brengen. Waarschijnlijk blijf er bij mij een ei vast zitten, dus dat brengt mijn cyclus in de war.Na een dag of tien kwam het eindelijk. Helaas kwam het deze maand weer niet opgang dus weer naar de HA en die heeft mij doorverwezen naar de Gyn. Maandag bij de Gyn geweest en ik mag gelijk aan de Clomid. Eerst moet de menstruatie opgang komen met behulp van Duphaston en dan vanaf de derde dag beginnen met de clomid. Wij zijn misschien snel naar de HA gegaan maar mijn HA gaf aan dat je het wel een jaar kan afwachten maar als het nu niet vanzelf opgang komt het zwanger worden ook niet vanzelf gaat. Soms heeft de natuur een klein beetje hulp nodig.
Ha dames, Ik wil me hier toch ook graag voorstellen. Ik heb nl. afgelopen maandag bij de ha een test laten doen. ben nl. afgelopen jaar of ja beter gezegd vanaf eind november vorig jaar nog maar één keer ongi geweest .... niet leuk en ben er ernstig onzeker van geworden nu inmiddels. Zal even cylcus uitleggen vanaf vorig jaar laatste wk nov.: na 80 dgn heb ik 2 dgn wat minimaal bloedverlies gehad, d.w.z. ik heb géén tampons of maandverband hoeven te gebruiken, dupte alleen wat bij toiletbezoek en had toen goed en wel geteld 10 druppeltjes bloed verloren, ook géén enkel menstr.pijntje ofzo. Vervolgens werd ik ECHT met de menstruatiepijn na 42 dgn erg goed en als vanouds ongesteld voor bijna een week. Nu inmiddels dus alweer op dag 57 (!) en zit er niet naar uit dat de ongi eraan zit te komen. Drukte in mijn hoofd nu dus. Sorry, het is een heel verhaal maar moest het even van me afschrijven, zeker nu ik dit ´lange-cyclus´topic tegenkwam. Succes meiden die er ook mee te dealen hebben. Hoop voor jullie allemaal dat het enkel blijft bij de natuur een heel kleintje beetje helpen. Grtn, Conchita
Wat veel nieuwe meiden opeens!! Welkom allemaal. @asieben, dat is moeilijk te zeggen. Ik had het afgelopen maand ook en toen bleek er toch iets kleins aan de hand te zijn. Ik zou naar de HA gaan. Succes! @Em, ik hoop dat de chlomid aanslaat! Hebben ze bij jou bloed afgenomen om te kijken naar je hormonen? @conchita, ik zou zeker naar de HA gaan. Of even bellen. Ze hebben vaak ook een telefonisch spreekuur.
hallo allemaal... even een vraagje voor iemand die er nog niet zoveel vanaf weet... Wat is het verschil tussen Duphaston en Chlomid??? En voor wat krijg je het een, en voor wat het ander... Sorry hoor...
@tata tnx voor je advies, ben afgelopen maandag naar ha geweest en hij wilde meteen bloedprikken. Gedaan dus, en dan kan ik over weekje terug bellen voor uitslag, bij mij testen ze 3 hormonen, je schildklier en ook bloedarmoede. V.w.b. die hormonen weet ik dat ze LH en het hormoon voor aanmaak van een eitje testen, maar wat dan het 3e is weet ik niet... Afwachten nu dus, ben erg benieuwd. Hoop zo dat er niets erg aan de hand is... Laat het je weten als uitslag binnen is.
Idd wat veel nieuwe meiden....welkom allemaal @ Tata: wat super dat de ongi doorgebroken is, gek he toen ik een afspraak de vorige keer gemaakt had bij de dokter werd ik die dag ook ineens ongi, net of je lichaam het in de gaten heeft ofzo Ben benieuwd wanneer je terug gebeld wordt voor een afspraak. @Em85: ik heb al een keer een reactie op mijn vraag van jou gehad en wil je daar nog even voor bedanken. Mag ik vragen of je man nu helemaal genezen is? Ik hoop voor jullie dat de clomid direct goed aanslaat. ben je al begonnen met het slikken van Duphaston? @conchita: Ik kan me erg goed voorstellen dat je onzeker door de lange cyclussen bent geworden. Ik ben/was het zelf ook vooral op een gegeven moment wordt je gek van die onzekerheid. Wat goed dat je al bloed hebt laten prikken, ik ben benieuwd wat hier uitkomt. @ Lafemmenikita: voor zover ik weet is Duphaston ongeveer hetzelfde als provera en is voor het opwekken van een ongesteldheid en Clomid moet je slikken als je net ongi bent geworden en die helpt ervoor zorgen dat je een goede eisprong krijgt. Mocht ik het verkeerd hebben moet iemand die het al gebruikt maar even verbeteren @Sylcor: dus volgende week is het zover en mag je naar de gyn? welke dag moet je heen? Nou hier is het afwachten op de bloeding zit nu op dag 2 na het stoppen en tussen dag 3 en 7 moet het gebeuren dus......afwachten. Wat me de laatste tijd wel opvalt is dat ik toch wel meer pukkeltjes krijg op me kin en op mijn wangen, beetje jammer want dit had ik nooit dus moet er wel even aan wennen en hoop dat het snel weg trekt. Geef het bij mijn volgende bezoek bij de gyn. ook maar even aan want tijdens mijn vorige bezoek had ik aangegeven dat ik nog nergens last van had. Iedereen veel succes.