Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    dank je wel Roxy...

en Sylcor, succes volgende week...

alle andere dames natuurlijk ook...

2. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    @ conchita, bij mij waren die hormonen niet goed. 3e zou ook een zwangerschapsbloedtest kunnen zijn. Dat is dan HSG. Bij een enkeling werken de urinetesten niet.
    @Sycor, een week is zo voorbij, meid!
    @ Allen, ik heb morgen een afspraak met de mesoloog. Wordt vervolgd.....

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hallo!
    Ik heb even meegelezen want mijn cyclus is ook heel onregelmatig. Ik slik sinds de geboorte van Finn geen pil, en we hadden net besloten voor een 2de kindje te gaan en toen begon m'n cyclus zo raar te doen! Daarvoor was hij altijd tussen de 28 en 34 dagen.
    Ik ben al naar de ha geweest omdat ik me sowieso niet lekker voel de laatste tijd. Had iig een flinke blaasontsteking. Inmiddels een ab kuur gehad, maar volgens mij is het nog niet over. Maandag opnieuw laten controleren.
    Ik las over pco; wat vervelend voor degene die die uitslag te horen hebben gekregen. Hopelijk kunnen jullie snel zwanger worden!

Zelf denk ik niet dat dat het is; weeg maar 51 kg, heb geen last van acne en ook geen buikpijn (zelfs niet van de blaasonsteking) of pijnlijke menstruatie.

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    oh ja en inmiddels zit ik op dag 25 van mijn cyclus, ben benieuwd hoe lang het nu weer duurt!

5. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi meiden,

Ben vandaag naar de mesoloog geweest. Zij heeft kunnen zien dat mijn LH, FSH en Insuline hormonen uit balans zijn. Ik ga nu met voedingssuplementen aan de gang.
    Kijken of dat iets doet.
    Mij is afgeraden om teunisbloemolie te gebruiken. Ik ga nu met een aantal kruiden en vitaminen beginnen. Kan nooit kwaad denk ik.
    Op internet las ik dat deze hormoonproblemen idd te maken hebben met PCOS.
    Als het goed is kan ik binnenkort naar het ziekenhuis..
    Fijn weekend allemaal!!

6. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Tata...wat doet een Mesoloog eigenlijk allemaal??

Hoop dat de kruiden en vitaminen je zullen helpen...
    Maar waarom geen teunisbloemolie??

Succes verder, en geniet van je week-end...

7. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik kom hier ook even meelezen. Ik denk dat ik misschien ook pcos heb, maar weet het niet zeker. Afgezien van een lange cyclus heb ik eigenlijk geen kenmerken.

Mijn verhaal: ben altijd al heel vreemd ongesteld geweest, het duurde telkens zo lang. Toen ik aan de pil ging was het dan ook heel handig, eindelijk wist ik waar ik aan toe was.

In oktober 2007 ben ik gestopt met de pil. Vervolgens werd ik begin jan '08 ongesteld en toen weer eind maart '08. Eind mei zat ik nog steeds te wachten op de 3e keer en toen ben ik naar een gyn gestapt.

Wij woonden toen in het buitenland waar je zomaar naar een gyn kan gaan zonder doorverwijzing. Anyway. Zij deed een echo maar vertelde dat er niets aan de hand was. En volgens haar kreeg ik door stress geen menstruatie. Maar toch kreeg ik wel Duphaston en Clomid mee.

Ik ben toen van mei 08- nov '08 netjes elke maand ongi geworden door die medicijnen, maar of ik ook een eisprong had? Geen idee. Ik was wel behoorlijk down want elke maand zit je vol verwachting maar dan ben je telkens niet zwanger. Inmiddels was er al een jaar voorbij.

Ik besloot toen om met alles te stoppen omdat we naar NL zouden verhuizen en ik wilde dan hier een gyn raadplegen. Maar wonder boven wonder raakte ik toen in dec '08 (spontaan) zwanger. En in sep '09 is ons zoontje geboren.

Sinds de bevalling ben ik nu nog maar 2 keer ongi geweest en daar baal ik van. Ik vraag me af of alles nu weer opnieuw gaat beginnen. Ik had juist van anderen gehoord dat hun bevalling alles 'gereset' had en dat ze weer een normale cyclus kregen. Maar of dat ook voor mij weggelegd is?

Wij willen wel graag een tweede kindje en stel dat het zwanger raken nu weer 14 maanden duurt.. vandaar dat we het nu al weer onveilig doen. Ik wil ook wel naar de HA gaan maar eerst wil ik nog even afwachten hoe mijn cyclus gaat worden. Ik heb nl het idee dat zij me nooit zo serieus neemt, dus eerst wil ik wat meer 'bewijzen' hebben. Mocht ik over een paar maanden nog steeds een cyslus van 50-60 dagen hebben, dan wil ik toch echt naar een gyn.

Die ene gyn zei dan wel dat ik geen kenmerken van pcos had, maar ze heeft geen bloedtest ofzo gedaan. Lijkt me toch ook wel belangrijk.

Nou, heel verhaal weer, maar dat is mijn introductie ;)
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en dat jullie snel zwanger mogen raken. Ik blijf dit topic meelezen om op de hoogte te blijven.

8. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    @ Nikita, een mesoloog kijkt naar tekorten en intolleranties voor bepaalde stoffen. Bij mij dus insuline, lh en fsh. Door bepaalde middelen kun je dit soms weer compenseren.
    Teunisbloemolie geeft meer kans op een vroege miskraam.

@ Pisum, wat een verhaal! Je bent iig 1x zwanger geweest. De tweede lijkt me dus een kwestie van tijd. Ik hoop het voor je.
    Heb je geen pil meer geslikt tussendoor?

@ alle meiden, een heel fijn weekend. Mijn ongi is weer weg, dus we gaan weer klussen.

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @tata: nee, geen pil. ik dacht eerst dat mijn moeizame cyclus daar mee te maken kon hebben en had zoiets van: geen troep meer in mijn lijf.

nou, aan de klus dan :D

10. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @ Tata: ik hoop dat dit gaat helpen ;)
    nou voor jou een nieuwe maand met nieuwe kansen dus............aan de klus :)

@ Pisum: Helaas welkom hier. Wat een verhaal.
    Super dat je al een gezond kindje hebt. Maar ik neem aan dat je kindje in september 2008 (sept 09 moet het nog worden ;) is geboren, en dat je vanaf toen tot nu 2 keer ongi bent geweest, ik zou dan echt al wel een afspraak maken omdat je ook aangeeft niet meer aan de pil te zijn geweest, dan is 2x ongi worden echt niet goed.

vandaag dag 4 na het stoppen van provera en nog niks te merken :(

11. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi roxy, wat doet Provera?

12. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    nou Provera heeft geholpen vandaag is de bloeding begonnen
    dus dinsdag ga ik bloed laten prikken en dan hopen dat de uitslag volgende week maandag binnen is als de gyn. mij dan belt.

Er zitten wel gekke stukken in mijn bloeding, wat dat is?????????

@ Tata; Provera moet ik slikken om een ongi op te wekken, moest dit 10 dagen slikken en na 5 dagen gestopt te zijn is er een bloeding opgetreden ;)

@ Sylcor: wanneer moet je deze week heen?

13. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Ik had die gekke stukken ook na 52 dagen. Vreemd!

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Stukjes in je bloed, is meestal baarmoederslijm wat wordt afgebroken.

15. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi hoi dames,

Ik moet woensdagochtend om 10uur naar het ziekenhuis. ben benieuwd wat me te wachten staat allemaal

16. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    succes Sylcor!

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ik begin ook weer te twijfelen, wat als ik toch PCO heb.

Ben nu weer overtijd, en niks te bekennen.

Maar heb ruim 2 weken geleden de laatste ++ OV test gehad.
    Heb wel eens gelezen met PCO kun je vals ++ testen??
    Maar hoe lang?
    Ik heb intussen dus ongeveer 3 weken geleden, 2X 3 dagen ++ getest, met Babyboom.
    Kunnen die alle vals geweest zijn??

Van mijn temp begrijp ik deze cyclus ook niks, tot de OV testen vrij stabiel, maar vanaf de testen schommelt hij enorm.

Maar heb ondergewicht, geen Acne (ok, sinds ik gestopt ben met de pil wat meer pukkeltjes, maar ook alleen maar met perioden), en overbehaard ben ik geloof ik ook niet.

HELLUP...zie het weer eens niet meer zitten...

18. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi Nikita,

Idd, met PCO kun je vals ++ testen.
    Ik heb ook geen overgewicht, acne en overbeharing. Misschien toch eens om een echo vragen?

Heel veel succes!

19. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Goedenavond allemaal :)

@ Sylcor: meid heel veel succes morgen, ben benieuwd, laat je het ons even weten.

@ Nikita: ik zou ook vragen voor een echo dan ben je zelf ook gerustgesteld.
    Ik heb verder ook geen overbeharing of overgewicht.

Nou ik heb vandaag 3 buisjes bloed af laten tappen, nu op naar maandag dat ik tussen 9 en 12 een belletje van de Gyn. krijg.......best wel zenuwachtig want dan krijg ik te horen hoe alles nu gaat lopen.

Fijne avond allemaal en geniet lekker van de zomerdagen die er aan staan te komen.

liefs

20. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @sylcor: succes morgen!

@nikita: ik heb die symptomen ook niet. misschien is een bloedtest ook wel een idee, dan kunnen ze zien of er bepaalde hormonen (niet) in zitten. wil ik eigenlijk ook doen..

Deel Deze Pagina