Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    THX meiden...

Wacht noch even 1,5 week, dan heb ik vakantie, en als ik tegen die tijd nog niet ongi geworden ben, ga ik naar de dokter, voor een echo en of een bloedonderzoek...

2. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Kei goed! En remember er veranderd niets als je hoort dat je PCO hebt. Het krijgt alleen een naam en ze kunnen je misschien beter helpen.
    Heel veel succes en een fijne vakantie!

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi dames,

Vandaag bij de a.a. geweest. Heeft inwendig gekeken en gevoeld:) en dat zag er allemaal super uit. Na een hoop vragen overleg met gyn. En ik moet eerst minstens 10 kilo afvallen voordat ik aan de medicijnen (clomid) mag. Heb een nieuwe afspraak voor 2 november en als ik dan 10 kilo lichter ben gaan we van start...

Niet veel opgeschoten dus, want dit had ik al verwacht helaas....

liefs syl

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hey Sylcor...

Nog zo lang wachten...
    Wens je in ieder geval veel succes hoor tijdens het afvallen...
    Hopelijk lukt het goed...zeker voor een beebje, dat is denk ik wel een steun in de rug, niet??

SUCCES...en geniet ondanks alles maar lekker van de zomer...

5. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    #125 griekie, 24 jun 2009
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009
    hallo,

ik heb voor 31 augustus een afspraak in het ziekenhuis.We hebben de ontvangen vragenlijst al ingevuld. Ik heb een eisprong, alleen mijn cyclussen duren zoo lang.Vorig jaar juni gestopt en sindsdien nog maar 4 x ongesteld geweest zit nu nog steeds in mijn 5e cyclus en zit al op dag 103

Vorige cyclussen duurden na het stoppen van de pil
    120- 52- 48-48 .

Ik wordt er gek van!!!

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Jeetje griekie wat een gedoe. Je bent nu al een jaar gestopt met de pil, kan me voorstellen dat je gek wordt!
    Ik hoop dat het zkh je verder kan helpen.

@roxy: maandag krijg je dus de uitslag van de bloedtest?

@sylcor: balen zeg! maar wel een goede motivatie om af te vallen. weet je al hoe je dat gaat aanpakken?

7. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Sylcor: idd balen dat je dat je eerst moet afvallen voordat je nu verder geholpen wordt. Hebben ze je ook advies gegeven hoe je het beste kunt gaan afvallen of moet je dit zelf uitzoeken en hebben ze je geen advies meegeven? Ik hoop dat het je gaat lukken............Succes.

@Griekie, ik kan me zeker voorstellen dat je hier gek van wordt, even afwachten tot 31 aug.

@pisum: maandag wordt ik gebeld door de gyn. en dan krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en wat me nu verder te wachten staat..................ben dus zeer benieuwd.

iedereen succes met het laatste dagje werken en op naar het weekend, hopelijk blijft het droog en kunnen we van het mooie weer blijven genieten.

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    @ all

Ik heb wel een goede motivatie. Vind het alleen jammer dat we nog niet echt van start kunnen gaan. Heb er natuurlijk niet zelf voor gekozen om die 18 kilo aan te komen.
    Ben bij een dieetiste geweest en heb een lijst met foute en goede dingen gekregen. Moet dus dingen eten uit de 'goede' categorie.
    Een vriendin van me moeder is 2 jaar terug 30kilo afgevallen met een of ander dieet. Deze gaat zij mij binnekort mailen.
    Heb met me zelf afgesproken dat ik als ik terug ben van vakantie ik ga beginnen. Heb tot 2 november de tijd en ga 4 juli 3 weken op vakantie....

Succes dames met alles wat er een deze dagen komen gaat...

liefs syl

9. Conchita

Conchita Actief lid

7 mrt 2009
    137
    0
    0
    Managementassistente
    Vught
    Ha dames!

Excusers voor mijn afwezigheid de afgelopen anderhalf week... Maar wij zijn verhuisd :) Erg leuk, nieuw (maar toch ook oud, uit de jaren ´30) fris gezellig huisje! Dus ben druk geweest met de verhuizing en opruimen, inruimen, de tuin... Geluk met het zonnig weertje gehad.

Maar zoals beloofd zou ik nog even laten weten wat de uitslag van mijn bloedtest is. Ze hebben dus mijn schildklier, ijzergehalte (bloedarmoede is volgens mij hetzelfde toch?), FSH, LH en nog iets waarvan ik de naam niet meer precies weet. Voor degenen die mij niet meer herinneren: ik ben vanaf vorig jr nov. tot aan nu nog maar één keertje ongi geweest :( Niet leuk, frusterend en brengt errrug veel onzekerheid met zich mee.... Dus bij de dokter een bloedtest laten doen.

Komt ie dan, de uitslag:
    Alles zag er perfect uit! Verbazingwekkend (voor het eerst in mijn leven ongeveer!) dat mijn ijzergehalte helemaal top is, verder geen issues met de hormonen (FSH, LH, en dat andere, eiwitten denk ik?) en mijn schildklier zit er keurig uit. Dus al met al geen idee waarom ik niet ongi word. Mijn moeder denkt misschien stress, want de ha wist me wel te vertellen dat ik gewoon eitjes aanmaak en deze ook vrijkomen.
    Als ik nu na mijn vlg menstruatie weer zo´n lange tijd ertussen heb zitten moet ik terug komen en dan gaan ze verder testen dan alleen maar bloedprikken. Waarschijnlijk inwendige echo en foto´s maken etc. zeiden ze.

Nou, al met al ben ik nu toch wel iets gerust gesteld. Echter is het nu alweer over de 70 dgn nu.... Mahjah, geduld hebben is het beste zei de ha. Meer kun je ook niet doen dan afwachten nee. Niet erg leuk maar het is niet anders.

En stiekem ga ik vh wknd toch even een zw test doen.... U never know denk ik dan maar hè!

Grtn! Con

10. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Hoe wist de huisarts dat dan? Heeft die een echo gemaakt?

Ik snap het niet helemaal want ik dacht altijd dat de eisprong te maken had met ongi worden. Dus als je niet ongi wordt, dat je dan ook geen eisprong hebt gehad. Of kan het ook anders?

En heb je veel last van stress? Omdat je moeder dat zei.
    Bij mijn werd eerst ook gezegd dat ik door de stress niet ongi werd. Maar net in een hele stressvolle maand (verhuizen naar het buitenland) ben ik zwanger geworden. Dus dat vond ik wel apart :(

11. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Volgens mij heeft stress wel invloed, maar ik heb wel eens stress gehad en werd toen wel ongi. Het is allemaal zo ingewikkeld, je weet het nooit.

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

heb hier een beetje megelzen over de lange cyclussen enzo.
    ik had ook lange cyclussen sinds t stoppen met de pil, 3x 8weken ben toen naar de ha gegaan en mocht meteen naar de gyn, die heeft gekeken en ik had volgens haar geen pco.
    maar met een lange cyclus is t een fiet dat je meestal geen eisprong hebt, en dus heb ik ook pillen gekregen, clomid.

maar als jullie zo lang niet ongie wordne krijgen jullie dan niet gewoon iets om het op te wekken?
    maar ik weet dus hoe frustrerend het is, maar dat kan het ook zijn met die pillen hoor, das ook niet voor idereen een wondermiddel helaas.....

suc6 meiden

13. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    @anoniempjuh, ik begrijp dat je dus 2x zwanger bent geraakt met chlomid of was dar daarvoor al?

14. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi hoi dames,

Ik denk dat ik alweer ongesteld ga worden. Morgen is het dag 25, ben 3 juni ook ongesteld geweest....
    Heb bij het afvegen iets rossiger wc papier en als ik erin ga:) met wc papier zit er een bruin/roze slijm sliert:) sorry...

Maar ik dacht met PCO dat je maar heeeel weinig ongi wordt of juist heel niet...en nu word ik het 2x in de maand:(

nah ja, moet niet zeuren, beter iets dan niets haha

kus

15. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Balen, maar het kan wel. Je kunt ook korte cyclussen hebben.

Fijn weekend!

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Zit hier een beetje mee te lezen..allemaal meiden met langere cyclussen en ongeregeld...en ook allemaal al een diagnose of niet?

Hier ook ongeregeld...voor Alyssa cyclussen van soms wel 150 dagen...met behulp van clomid zwanger geworden...en nu netjes redelijk regelmatige cyclus....enkel nog steeds niet zwanger.

Nu 2 cyclussen progesteron meting laten doen...beide keren...geen eisprong...maar wel ongesteld...dus dat kan ook nog.

Nu krijg ik clomid, mag er mee starten als ik ongesteld ben geworden...

Iedereen heel veel succes, ik las dat er waren die PCO hebben..(heb ik ook) en daar kan je goed mee zwanger worden...mijn wondertje is daar het bewijs van!! 6 rondes clomid, 3e x 150 mg raak!!

Groetjes,
    MIranda

17. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    He meiden,

Ik meld me hier ook weer eens. Heb even niks van me laten horen, maar was er even helemaal klaar mee. Zeker toen mijn afspraak met de gyn op de 17e niet doorging (hij was ziek). Kan pas 3 weken later weer terecht. En ik was al zo lang aan het wachten. In de tussentijd had ik via temperaturen wel een eisprong ontdekt (op cd 56 ofzo). Dus dat was mooi. Maar ik dacht dat dat nooit een goeie kon zijn, zo laat in de cyclus... Maar toch wel... Omdat ik vandaag op dpo 17 zat (en normaal altijd op 13/14 ongi wordt), heb ik toch maar een testje gedaan. En wat denk je? Zwanger!!! En dat met een cyclus van 70 dagen! Het is allemaal heel onwerkelijk en geloof het eigenlijk nog steeds niet.
    Als het goed blijft gaan, zeg ik de afspraak met de gyn af. Dan kom ik er voorlopig niet achter wat er nou met mij aan de hand was.

Maar het kan dus wel, zwanger raken met een onregelmatige en lange cyclus. Dus geef vooral de moed niet op!

Liefs Dawn

18. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    @Dawnie: ik miste je idd al maar wat een geweldig nieuws! Super gefeliciteerd, geniet ervan en hou je ons wel op de hoogte hoe het gaat......ben zeer benieuwd!

Heeft iemand misschien in de vrienden/bekenden kring gehoord hoe er gehandeld wordt met een korte cyclus?Wij hebben allemaal lange cylussen en kunnen clomid krijgen maar hoorde toevallig van een vriendin van mij dat ze al 3 jaar bezig zijn en juist korte cyclussen heeft maar geen clomid krijgt. Ze zijn verder nog niet in behandeling wegens andere problemen maar denk wil wel eens weten hoe dat in zijn werk gaat.

Iedereen een fijne zondag hopen dat het zonnetje zich laat zien en dat het niet weer alleen maar drukkend warm is.

19. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    @dawnie, Wauw!!!! Super gefeliciteerd! Dit geeft mij ook weer hoop. Thanx dat je het met ons deelt.

20. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Thanks Roxy en Tata! :)
    Ik zal jullie jullie op de hoogte houden en ook af en toe komen kijken op dit topic voor hoe het met jullie gaat. Heel veel succes!

Liefs (een heel vroeg wakkere) Dawnie

Deel Deze Pagina