Meiden, ik heb ook PCO en ben na 2 jaar waarvan 1 jaa clomid en hormoonspuiten (clomid werkte niet meer) zwanger geraakt en in dec 08 bevallen van mijn zoontje. Omdat mijn cyclus dus een zooitje was en ik behoorlijke PCO heb/had, heeft mijn gyn gezegd dat zelf zwanger raken erg moeilijk zou worden. Dus hebben we na de bevalling geen anticonceptie gebruikt. Wonder boven wonder had ik 3 mooie cyclussen na de bevalling en was de derde keer zwanger geworden! Helaas is dat uitgelopen op een miskraam, maar wat ik wil zeggen is dat het WEL kan! We proberen het nu nog steeds zelf, maar als het eind van het jaar weer een zooitje met mijn cyclussen is, dan gaan we weer naar het ziekenhuis voor een wondertje. Maar ondertussen heb ik hoop dat het ons zo spontaan gaat lukken, dat is al een keer gelukt! Trouwens heb ik ook geen typische PCO klachten hoor. Ben klein en slank, geen acne, haar te veel of andere klachten. Dus tja, dan kun je dus ook PCO hebben. Succes meiden, hoop dat jullie snel een wondertje mogen dragen in jullie buik!
Hey Hey, Ik ben nieuw hier. Ik ben melanie ik ben 19 jaar en sinds augustus bezig met klussen en alles wat daar bij hoort. Ik had in het begin een onregelmatige cyclus en dacht dat dit van het ontpillen kwam. Alleen werd de cyclus nooit regelmatig. Dus al een aantal keer bij de huisarts geweest. Eerst liet ze me door lopen Maar toen we voor de 3e keer daar aan kwamen kreeg ik toch een verwijzing naar de gyn. 7 juli is mijn afspraak. Mijn vriend heeft zijn zaad al eerder laten testen. Dit was gewoon goed al was het iets trager dan normaal maar de vruchtbaarheid was weer net iets hoger dan normaal. Het zou dus geen problemen moeten opleveren. Er gaat van alles door mijn hoofd heen en de vraag "ben ik misschien niet vruchtbaar?" die vraag ik me toch wel het meest af. Ik dacht altijd dat zwanger worden zo makkelijk was. stoppen met de pil en binnen een x aantal maanden zwanger zijn. Zo schetste mijn huisarts het verhaal ook toen ik bij haar aan kwam. Ik was toen nog 18 en ze zei meid je hebt iets of wat ondergewicht maar dat is al je hele leven je conditie is goed die van je vriend ook dus dat gaat je wel lukken. Nu denk ik toch van hmmz why did it not work.. Groetjes Melanie Ronde 8 32-38-24-42-56-33-28- (nu al 72 dagen niet meer ongesteld)
Nee, geen echo gemaakt, maar door de waarden uit de bloedtest is gebleken dat ik eitjes aanmaak, dus hoe en wat precies heb ik niet teveel over nagedacht eigenlijk... Nee, niet echt bewust stress gehad. Maar wel veel gebeurd in een jaar tijd. Maar niks van gemerkt in de zin dat ik me druk maak ofzo... Dus echte stress is het voor mijn gevoel niet geweest, maar wellicht door hetgeen in het jr is gebeurd denkt mijn moeder dat geloof ik. Ze is hoofdzuster geweest en vanuit dat oogpunt vertelde ze dat het wellicht dat kan zijn. Kweet het allemaal niet en wacht daarom maar geduldig af... helaas zit er niks anders op.
@Dawnie: vergeet je helemaal te feliciteren!!! SUPER leuk nieuws, geniet er heerlijk van, maar dat zal vast en zeker wel lukken Geweldig om toch gewoon ook leuk nieuws te lezen!
Hoi Allemaal, Makkie en Melanie: Welkom Nou ik ben vandaag gebeld en zou de uitslag van het bloedonderzoek krijgen, het liep allemaal een beetje gek want het bleek dat de uitslag nog niet binnen is. De vrouw aan de lijn ik zie dat u volgende week een afspraak heeft bij een fertiliteitsarts ik zo....nou daar ben ik nog niet van op de hoogte. Dus toen ik de vorige keer bij de gyn ben geweest voor dat onderzoek hebben ze alvast een nieuwe afspraak ingpland dus daar was ik wel blij mee zodat ik niet weer 1,5 maand ofzo hoef te wachten. Nu heb ik volgende week vrijdag dus die afspraak en dan wordt direct het bloedonderzoek doorgenomen dus...........op naar de volgende afspraak, neem aan dat ik dan duidelijkheid krijg over hoe en wat.
balen Roxy, ik wacht ook alweer ruim 2 weken op een afspraak! Mijn ovu testen zijn afwisselend posi en nega, ook heel vreemd!!
Zet hem op Roxy, ik hoop dat er dan volgende week wat duidelijkheid gaat komen voor je. Duim voor je!
Spannend! En slecht zeg dat ze je dat niet hadden mee gedeeld dat er een afspraak stond....... Misschien krijg je ook wel een echo om te kijken in je buik...tenminste was hier wel... Succes! Groetjes, MIranda
Moeten jullei zo lang wachten op een afspraak? Ohhhhh....lijkt me erg...hier gelukkig niet het geval. Maar ja...als je al een geschiedenis hebt en ze weten dat je al weet hoe alles werkt plannen ze je maar voor hooguit 10 minuten in he... Dan is het vlug vlug...als ik vragen heb van te voren geef ik dat ook aanzodat ze geen haast hebben als ik kom..maar dan moet ik vaker wel langer wachten op een afspraak... Nu straks als ik ongi ben moet ik wel op dag 10 komen dus dan moeten ze tijd maken! Succes jij ook met alles, balen hoor positieve en negatieve testen...zijn ze dan heel donker of licht streepje want als je een hormoon afwijking hebt (zoals PCO) dan zijn die ovu testen eigenlijk altijd positief.... Groetjes, Miranda
Hier ook lang en onregelmatige cycli. Ben in nov. 2007 met de pil gestopt. Toen duurde het 50 dagen voordat er iets kwam. In de 2e ronde had ik een eisprong op dag 54 maar die was wel gelijk raak. Positieve test op dag 72! En nu na de bevalling? Tja, kijk zelf maar. Ik zit nu al op dag 117 ofzo. En het schiet maar niet op. Gelukkig mag ik in november met clomid beginnen als er nog niks is. Heb duidelijk aan de gyn aangegeven dat we gewoon niet veel leeftijdsverschil willen hebben. Ik zit nu aan de Etos Zwanger Worden. Wie weet helpt het.
@chebu: heel herkenbaar! kijk maar onder mijn banner. ik wens je veel succes en hoop dat je niet meet naar de gyn zal hoeven. @dawnie: gefeliciteeeeeeeeeeerd! joehoe! @roxy: korte cyclussen, geen idee eigenlijk! goed dat je niet lang hoeft te wachten op die afspraak. ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte. @makkie: ik denk dat ik je nog ken uit PCO topic.. heeele tijd geleden. kan dat? wat leuk dat je een zoontje hebt! @melanie: welkom hier. irritant dat de huisarts je door liet lopen. maar gelukkig is je afspraak bij de gyn al over een week. ja ze zeggen altijd dat je snel zwanger wordt he... pff nou zo makkelijk is het niet, helaas.
Thanks voor jullie reacties! Toch is het super fijn zo'n forum waar je lekker alles kwijt kunt en met meiden praat die hetzelfde meemaken, het doet mij iniedergeval goed zeker spannend tata, heel veel succes! Ik heb gister de afspraak binnen gekregen en dit eerste gesprek zou een half uur duren en de partner wordt er ook bijverwacht, ik moet van ons beiden ook een pasfoto meenemen waarvoor.........?????????
Roxy, misschien is dat voor patientenregistratie? In mijn ziekenhuis moet je sinds 1 mei je registreren en moest je je paspoort meenemen en maakten ze een foto van je. Misschien je hubbie ook omdat ze zijn sperma gaan testen ofzo? Weet ook niet hoor!
@Tata, spannend! Ik ben nu al precies 16 weken niet meer ongesteld geweest. Het moet niet gekker worden!
pasfoto voor ziekenhuis? Huhuh das nieuw..hebben wij nog nooit gehoeven...ik moest wel hubbie meenemen eerste gesprek omdat hij zijn paspoort moest laten zien en zijn ziekenfondspasje...
@chebu, balen! Ik heb ook een keer 7 maanden gehad. Ben je al bij de ha geweest? @Roxy, vreemd, ik had geen pasfoto nodig @ allemaal....vandaag op de echo was een eitje te zien wat binnen 52 uur zal springen. Maandag moet ik terug en kijken ze of ie echt is gesprongen. Klussen dus!!