Meteen zwanger na een miskraam, hoe ver zou ik zijn?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door LPtje, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ladies,

Ik ben weer zwanger.. Ik zou blij moeten zijn maar ik vind het doodeng. Dit is de 3e zwangerschap in een jaar tijd..

Ik heb op 24 juni van dit jaar een miskraam gehad. Ik was toen 10 weken. Met het gebruik van medicijnen is het vruchtje afgekomen.
    Afgelopen donderdag heb ik een testje gedaan van CB die aangaf dat ik weer zwanger was. Er stond bij 2-3 weken. Dat betekent dus dat de bevruchting 2-3 weken geleden plaatsgevonden heeft.
    Volgende week dinsdag heb ik een echo in het zkh om te kijken hoe ver ik ben. Ik ben zo bang. Ik ben bang dat ik misschien te vroeg ga en dat er niks te zien zal zijn.
    Hoe ver denken jullie dat ik zou zijn? Ik heb nu namelijk geen menstruatie waar ik vanuit kan gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat ik hier mijn hart kan luchten.

2. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik zit in het zelfde schuitje, 19 juli een miskraam gehad, en net getest, en een KNALLER! hij is zo duidelijk dat moet wel een nieuwe zwangerschap zijn, ik weet niet hoe ver je nu zal zijn maar wil je toch even laten weten dat ik het ook doodeng vind, en dat je niet de enige bent! dikke knuf en wens je alle goeds toe met deze zwangerschap!

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    na mijn miskraam ben ik ook direct weer zwanger geraakt. Ik ben bij de eerste echo 2 weekjes achteruit gezet, maar bij de tweede echo zat er nog maar 1 week verschil tussen. Mijn eisprong is dus een week vertraagd door de miskraam. Ga er vanuit dat er sowieso nog geen hartje te zien is, omdat als je volgende week een echo krijgt, je dan 5 a 6 weken zwanger bent. Dat is nog iets te vroeg om een hartje te zien (tenminste, bij mij zagen ze met 7w5d een kloppend hartje).
    Hopelijk zit het goed deze keer, en kun je snel volledig gaan genieten van het wondertje in je buik! ;)

4. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor de snelle reactie. Ik zal het gewoon moeten afwachten idd. Ik ben daar alleen niet zo goed in. Ik wil nu weten hoe het zit en niet over een week. :) ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat er geen hartje klopt, dat het daar nog te vroeg voor is. Omdat dit de 3e zwangerschap is in een jaar tijd ben ik nu echt sceptisch. Ik voel ook van alles de hele tijd en da maakt me alleen maar onzeker. Heb meer buikpijn dan bij de vorige zwangerschappen en dat maakt me bang. Hebben jullie dat ook?

5. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie uiteraard ook feliciteren! Dat vergat ik nog te zeggen

6. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik heb ook veel buikpijn hoor! echt een ongesteldheids gevoel, misschien is het juist iets positiefs? ik ga morgen bellen voor een echo dus zit ook echt in de spanning! kop op meid, we moeten positief blijven:)

7. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    hoi,
    dikke proficiat!
    Ik wou alleen komen vertellen dat ik steeds dat ik zwanger was ook dit ongesteldheidsgevoel heb gehad.
    Ik ben nu zelf ook vol ongeduld aan het wachten omdat ik dit gevoel nu ook heb. Terwijl als ik ongesteld moet worden, dit niet heb ;)
    Ik heb 27 juli een curretage gehad en mag 4 september op nacontrole.
    We hebben zoveel geklust deze maand dat ik er zoo hard op hoop.
    Vandaag een test gedaan maar natuurlijk negatief. Deze was wel 5d te vroeg. Als ik van de datum van de curretage afga.
    Zou ik maar gewoon wachten tot 4 september? zooo lang he:$
    groetjes!

8. Janneke83

Janneke83 Nieuw lid

22 aug 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi LPtje! GEFELICITEERD hoor! De rest natuurlijk ook gefeliciteerd!
    Misschien heb je hier wat aan! Ik heb 21 juni een miskraam gehad en heb inmiddels 2 echo's gehad. Op de eerste (3 weken geleden) alleen een heel klein streepje ( vrucht van 1,7 mm) en 1 week geleden een echo gehad waarbij het hartje al duidelijk klopte ( nu 11, 2 mm) Volgens de berekening van de verloskundige toen een zwangerschapsduur van 7 weken en 2 dagen. Nu dus een week later en 8 weken en 2 dagen zwanger. Mijn volgende echo is over 2 weken, waarbij de verloskundige mij vertelde dat ze met nog meer zekerheid kan zeggen hoe ver ik ben. Nu zou ik uitgerekend zijn op 1 april! Haha..dat is geen grapje hoor..
    Als ik naar mijn verhaal kijk, zou je denken dat je bij jou ook wat op de echo ( bij mij wel beide keren inwendig) zou kunnen zien, maar is volgens mij ook afhankelijk van de duur van je cyclus ( die kan na een miskraam ook in de war zijn, denk ik)
    Mijn eerste echo was dus al ongeveer met 5 weken en 2 dagen en toen was er al wat te zien..erg klein en zonder hartactie, maar toch..wel een bevestiging..

Ik hoop dat jij de volgende keer ook een prachtige echo hebt!!

Groetjes

9. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL

@Janneke, jouw verhaal geeft me hoop! In de eerste plaats gefeliciteerd natuurlijk!
    Mijn cyclus duurt normaal zo'n 33 dagen. Na de miskraam heb ik geen daadwerkelijke eisprong gemeten maar afgelopen donderdag gaf de test van cb 2-3 weken aan. De bevruchting zou zo'n 2-3 eken geleden plaatsgevonden moeten hebben. Ja en dan is de vraag, hoe nauwkeurig is zo'n test? We zullen af moeten wachten. Ik ga over het algemeen van het positieve uit maar soms lukt me dat niet helemaal..:)

10. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Beste Lp'tje

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik begrijp goed dat het erg spannend is.
    Ik zit precies in het zelfde schuitje als Kimberley.

Heb op 20 juli een vroege miskraam gehad, en ben gelijk weer zwanger geraakt. Heb via ovulatietesten mijn eisprong ontdekt 2 weken na begin van de vroege miskraam.
    Heb momenteel menstruatieachtige klachten en gisteren de hele dag een stekend/zeurend gevoel gehad in vagina/baarmoeder.
    Ik blijf hopen dat het deze keer wel goed gaat.

Ik duim voor jullie allen, en hoop dat het wachten niet teveel stress mee brengt.

11. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Dikke proficiat iedereen.
    Hoe gaat het lp'tje? Hoe gaat het met je krampen?
    Mag ik me ook toevoegen? Ook ik heb een curretage moeten ondergaan vorige maand. Dit was de 27ste. Nu ben ik van plan om zondag te testen.
    Zo spannend allemaal!
    Gek he dat je toch zo vruchtbaar bent na een miskraam.
    Vele lieve groetjes!

12. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lenatje,

Ik hoop voor je dat je een goede test hebt a.s. zondag!
    De krampen zijn weer wat minder geworden en nu ik er zo over nadenk, dit had ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook. Ik neem het advies van de meesten hier ter harte: ik verwacht nog geen hartje te zien als ik voor de echo ga dinsdag. Dan is de teleurstelling ook niet zo groot denk ik. Ik zal rond de 5-6 weken zijn heb ik al uitgerekend.
    na die echo blijft het spannend want mijn man draagt een chromosomenafwijking met zich mee. Dit is een gebalanceerde translocatie tussen chromosoom 7 & 10. Ik heb sowieso een verhoogde kans op een miskraam en dat brengt wat extra stress met zich mee. Vooral nu omdat het al 2 keer mis is gegaan in een korte tijd. Gisteren hebben we het aan mijn ouders verteld omdat zij maandag op vakantie gaan. Ze reageerde niet zo enthousiast als ik had gehoopt. Dat maakt het qua gevoel ook lastiger voor mij. Ik vind het al heel moeilijk om positief te blijven en dat wordt op deze manier alleen maar benadrukt.

Liefs voor jullie allen

13. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen is het zo ver.. Ik heb om half 11 de echo en daarna een gesprek bij de gynaecoloog. Ik weet van mezelf dat als het slecht nieuws is ik niet meteen iets laat weten maar ik zal het proberen. De zenuwen zijn goed aanwezig nu..

14. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vanochtend de echo gehad. Ze meten op 6 weken en 4 dagen. Er klopte ook een hartje!
    Ik wil heel erg blij zijn maar er kan nog zoveel misgaan.. Volgende week dinsdag mag ik weer komen en de week erop weer en de week erop weer :) dus de komende 3 weken ben ik onder de panne.
    Lenatje hoe gaat het bij jou? Heb jij ondertussen getest? En hoe gaat het met de anderen?

15. Janneke83

Janneke83 Nieuw lid

22 aug 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi LPtje!

Wat spannend zeg!! Ik hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan! Fijn dat ze je zo in de gaten houden! Natuurlijk wel heel positief dat het hartje klopt! Ik duim voor je!
    Hier gaat alles goed! Aanstaande dinsdag krijg ik de volgende echo. Ik zou dan terugkijkend op laatste berekening 10 weken en 1 dag zijn. Ze zou het dan beter kunnen zeggen hoe ver ik ben. Ik hoop dat alles goed is. Ik vind het wel erg spannend hoor!

Iedereen veel geluk!

16. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    hoi meisjes
    ik heb witter dan wit getest ;)
    momenteel loop ik leeg, gek he je hoort het zoveel de eerste cyclus na miskraam en het komt weer wel uit ook.
    Leuk seg!
    Wel vroege echo's he. Komen jullie uit belgie?
    Hier op 8w een echo en dan 12w normaal.
    Heb men nacontrole een maand uitgesteld omdat ik toch al mijn menstruatie heb en dan niet denk dat er nog veel mis kan zijn ;)
    dus hoop volgende maand begin oktober ook een vlekje te zien :D
    spannend dinsdag janneke!

17. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer Lenatje dat het niet zo heeft mogen zijn. Misschien volgende maand een mooiere test! Ik woon in Nederland maar omdat ik hiervoor 2 miskramen heb gehad mag ik eerder voor een echo komen. Normaal is rond de 8 weken.

@Janneke: jij ook een echo dinsdag? Ik ook weer. Ik hoop dat we beiden een mooie echo krijgen.

Ik ben zo angstig de laatste dagen. In het begin riep ik dat deze keer alles goed gaat maar ik ben zo bang voor de teleurstelling. ik ga om het uur paniekerig naar de wc om na te gaan of ik geen bloed verlies. Ik kan er helemaal niet van genieten zo en daar baal ik ontzettend van. Ik denk dat ik pas gerust ben als de uitslag van de vlokkentest er is.

Liefs voor jullie.

18. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer een echo gehad. Alles was nog goed en ons kleintje is vandaag 8 weken. De opluchting was enorm maar ik weet dat ik later deze week weer spanningen op ga bouwen.

Hoe is het met jullie?

19. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Gefeliciteerd iedereen die zwanger is!

Ik heb ook positief getest, vroege miskraam 3/8 en positief getest 31/8 maar ik vind het echt eng. Maar dat is bij jullie ook zo lees ik.

Heb iedere dag nog bruinverlies dus dat maakt het er ook niet makkelijker op. Hopelijk stopt dat snel. Ik hou maar in mijn achterhoofd dat het niet rood is...

Succes iedereen! Hopelijk straks allemaal alleen maar positief nieuws.

20. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Cd28!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wanneer mag je voor een echo, weet je dat al?
    Spannend is het zeker. Vooral als het van tevoren al een (paar) keer is misgegaan. Ik duim voor je mee!

Deel Deze Pagina