hoi hoi allemaal zoals de meesten al wel weten ben ik zwanger geworden tijdens het gebruik van mtx dat is een heeel vies middeltje als ik mijn reumatoloog moet geloven moest ik per direct een abortus doen want het was gewoon voor 72% zeker dat er wat mis was naja jij kunt mij meer vertellen jij weet niet eens hoe je met mij overweg moet dus laat staan met een zwangere mij ik wil meer horen van een gyn... naja of we daar ander bericht haden gekregen het viel mee hij zei drie keer oeps en nog keer oeps naja hij zei ik weet niet of ik jou met de zwangerschap door moet laten gaan want het is het ergste midden wat word afgeraden bij een zwangerschap omdat het gewoon heeel schadelijk is voor het vruchtje hij wou eerst echo bloedprikken en hij wou ook effe op onderzoek uit wat het minimale en het maximale en die dingen meer.. oke nu al een week ant bloeden....niks ergs denk ik zelf want had dinsdag een echo en dat zag er goed uit vruch zakje was 6 mm en het vruchtje zelf was 2,2 mm en dan lopen ze te zeggen dat ze vroeg in de zwangerschap toch niks kunnen zien naja dis met een gewone echo gebeurt en niet inwendig en het was heel duidelijk en mooi te zien..daarna haden we gesprek met de gyn en ja daar kwam niks zonnings uit want niemand die had hem info kunnen geven want niemand durft zijn hand daar voor int vuur te steken dus we waren nog helemaal niks verder 10 feb weer echo en afspraak en meteen kijken of hartje goed klopt en het kleine vruchtje gegroeit is als dat zo is dan viel het wel mee maar wist die nog niks zeker...pfff weer 2 weken in onzekerheid leven gingen we niet mee akkoord woensdag heeft mijn wederhelft maar naar het radboud heen gebeld in nijmege en na effe te lopen moppere en zeuren kregen we eindelijk de juiste persoon die ons kon helpen... en hij zegt ik weet zo niet uit me hoofd maar zal even het boek de bij pakken en daar stond in *geroffel spannend* het minimale is 10 mg en als jij 10 dagen voor de eisprong gestopt bent met slikken is de kans gewoon 72% dat jij netzo veel kans hebt als een normale zwanger vrouw met deze zwangerschap en als er toch wel wat an de hand is dan zie je dat met de 10 weken echo want de ingewanden van de kleine worden oook aangetast door dat medicijn... stond allemaal in een boek wat bij elke gynocologische afdeling licht in elk ziekenhuis dus hier ziit nog een heeel lang staartje aan want hier ga ik allemaal niet mee akoord want ik was op tijd gestopt met de medicijnen .......dus ik heb netzo veel kans op een gezond kindje als elke zwanger vrouw.... valt een bult stress en spanning weg en we wachen gewoon de 10 weken echo af
Jeetje wat een verhaal...Aparte reumatoloog en gynaecoloog. Kan me voorstellen dat je niet blij bent met die gynaecoloog. Ik wil je hierbij VAN HARTE FELICITEREN met je zwangerschap!
Jemig zeg wat een gedoe, en altijd positief blijven denken Gefeliciteerd met de zwangerschap en geniet er lekker van