1:3 syndroom van down

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xprisjex, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprisjex

xprisjex Lid

9 okt 2009
    48
    0
    0
    #1 xprisjex, 9 okt 2009
    Laatst bewerkt: 9 okt 2009
    Ik wil dit graag van me afschrijven en antwoorden hebben.

Ik ben 25 jaar oud (jong) heb 2 gezonden kinderen.
    Ben zwanger voor de 5de keer (2 miskramen en 2 schatjes)

Na een nakplooimeting en een bloedtest heb ik te horen gekregen dat de kans op een kindje met het syndroom van down 1 op 3 is.
    Heel groot dus.
    heb afgelopen maandag een Vlokkentest laten doen (nu dus aan het wachten op een antwoord)

Wie had er ook zo een grote kans en wat heb je met deze informatie gedaan.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als eerste heel veel sterkte meid. Wat een schrik...

Mijn eerste zwangerschap heb ik nav de nekplooi (7,5 mm) direct een vlokkentest laten doen. Men vond de nekplooi zo verdikt en raar eruit zien, dat een combinatietest als overbodig werd gezien.

Er kwam idd downsyndroom uit. Voor mij was ze wel heel erg welkom, maar jammer genoeg is ze kort na de uitslag van de vlokkentest overleden. Omdat mijn vriend en ik voordat ik zwanger raakte al heel erg veel gepraat hadden over wat we doen wanneer er sprake is van down, hoefden wij dat op het moment van de uitslag gelukkig niet meer te bedenken.

Wij kregen overigens de uitslag van de vlokkentest binnen 2 werkdagen al. Ons werd verteld dat een slechte uitslag altijd sneller binnen is dan een goede.
    Ik hoop voor jullie dat de uitslag goed is en dat je snel uit deze onzekerheid bent...

Sterkte nogmaals!

Romy

3. xprisjex

xprisjex Lid

9 okt 2009
    48
    0
    0
    dank je wel voor je reactie.

ons werdt gelijk vertelt dat het zoeen 2 weken zou gaan duren.
    we hebben de test vaginaal laten uitvoeren, weet niet of dat verschil maakt.

x

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mij werd ook verteld dat het twee weken zou duren, maar na 2 dagen belden ze al...
    En de test was bij mij ook vaginaal.

Is de test je een beetje meegevallen?
    Ik vond het echt een verschrikking...

Duimen meis...

5. xprisjex

xprisjex Lid

9 okt 2009
    48
    0
    0
    Om eerlijk te wezen heb ik alleen die eendenbek ofzo gevoeld.
    verder niks gemerkt.

Vond het dus echt meevallen.

wou het niet via de buikwand hebben, vind naalden maar niks.

Heb alleen tijdens het binnen brengen van de naald niet naar het scherm gekeken, hoef niet te zien hoe ze bezig zijn met alles.

Trouwens gefelicteerd met je zwangerschap

6. Linda2e

Linda2e Lid

7 okt 2009
    13
    0
    0
    Wat is dat schrikken en die onzekerheid is helemaal erg ik weet hoe het voelt helaas.

Bij onze docter werd met 26 weken (nadat ik weeen had) ontdekt dat ze een dubbel bubbel had. (afgesloten maag darm) in een ruk werd er verteld dat de kans dat ze ook het syndroom van down had erg groot was. Wij wilde het niet extra laten testen wat ze wel voorstelde. Door de afwijking had ik heel veel vruhtwater, om de bevalling enigzins uit te kunnen stellen (altas proberen) werd er een week later een verlichtende punctie gedaan via de buikwand om zo een liter vruchtwater weg te halen. Deze punctie was erg pijnlijk en verschrikkelijk om te doen, ik heb ook besloten om deze mocht het ik de keuze hebben nooit meer te doen. Weer vroege ze of ze moesten testen op het syndroom van down maar ook nu wilde wij dat niet.
    Een dag later is onze dochter geboren. Na de geboorte hebben ze wel getest en beelk dat ze geen syndroom van down heeft.

Nu is ze drie en gaat alles goed. Het is misschien niet dezelfde situatie als die van jou maar een kans wil niet altijd zeggen dat het de verkeerde kant op gaat gelukkig, en ik hoop dan ook voor jullie dat het de goede kant op mag gaan. Hoe welkom het kindje ook zal zijn iedereen droomt toch van een gezond kind als is het maar voor het kindje zelf.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb geen positief of negatief verhaal voor je, maar ik wil je heel veel sterkte wensen in de moeilijke, onzekere periode. Ik hoop heel hard voor je dat je een goede uitslag zal krijgen. Dikke knuffel!

8. bouchere

bouchere Niet meer actief

wat gaan jullie moeilijke weken tegemoet,
    maar het is en blijft een kansberekening,er is nog niks zeker.
    het enige wat ik kan zeggen is dat ik jullie heel veel sterkte wens.
    ik had een uitslag van 1:8 en ik weet dat elke dag er 1 teveel is als je op de uitslag wacht.
    ik had de 1e uitslag van de test na een week binnen(zeiden ook minimaal 2 weken)de 2e uitslag had ik na 3 weken binnen.
    meis ,giga veel sterkte met het wachten op de uitslag.
    de duimen draaien hier voor jullie.

groetjes
    diana

9. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier (tot twee maal toe) een kans van 1:5, een hogere kans geven ze je blijkbaar niet hier in het ziekenhuis. De eerste keer was onze nekplooi bijna 9 mm namelijk. Beide keren geen down, maar wat wel? Dat weten we tot op heden niet.

Als je wil lezen hoe ik ermee om ben gegaan kun je mijn topic lezen, je hebt daar al een berichtje geplaatst.

Wij hebben beide keren een spoedvlokkentest op donderdag gehad en maandag de uitslag, als er geen weekend tussen had gezeten binnen twee (werk)dagen dus.

Heel veel sterkte de komende tijd!

10. xprisjex

xprisjex Lid

9 okt 2009
    48
    0
    0
    allemaal erg bedankt voor jullie reacties.

de nekplooi was de eerste keer 4,9 en bij de vlokkentest 3,68.
    en toch 1:3

heb 2 miskramen gehad en willen dus na de uitslag van de test ook mijn chromosonen testen.
    Tevens heb ik volgens de doktoren een hogere kans omdat ik net 5 maanden geleden van mijn jongste bevallen ben.

hij is van 23 april 2009
    mk in jan 2006
    dochter van 28 april 2006
    mk in sep 2003

x

11. xprisjex

xprisjex Lid

9 okt 2009
    48
    0
    0
    :) Heb een uitslag gekregen. Kijk bij me andere onderwerp *Eindelijk een beetje goed nieuws*

XxX Priscillia

PS de mensen die me gesteund hebben wil ik heeeeeeeeeeeeeeeel erg bedanken, heb super veel aan jullie gehad... maar ja moet nog 1 uitslag afwachten hé

Deel Deze Pagina