Man man, wie herkent dit? Ga ik een stukje wandelen met mijn man, ik wil het het liefst nergens anders over hebben, hahaha. En dan ben ik nog niet eens zwanger... Herkennen jullie dit? En als ik met mijn moeder ga shoppen blijf ik steevast hangen bij de babykleertjes. Jeetje zeg, ik kan me herinneren dat ik dit toch ooit wel een 'schrikbeeld' vond; vrouwen die niets liever wilden dan kinderen baren, hahaha... En nu ben ik er ook eentje!
Herken het wel, maar ik ben meer bezig met telkens de dagen naar NOD af te tellen, telkens bekijken hoeveel DPO ik ben, ... op die manier En daar kan ik soms over blijven doorzeuren tegen mijn man. Mijn (schoon)ouders weten niet dat we opnieuw bezig zijn. Qua kleertjes en uitzet bekijken/kopen valt het heel goed mee, maar als het je 1ste kindje is snap ik dat wel, dat had ik toen ook!
Dat herken ik ook ja! En vooral dat ik net wist dat ik zwanger was, ik kon het werkelijk nergens anders over hebben tegen mn man.. en dan werd ik boos als hij niks zei erover vanuit zichzelf. Maarja zn reactie was dan ook; 'ja hallo wat moet ik nog zeggen, jij zegt alles al!' Gelukkig is het nu een stuk minder.. nu andere mensen het ook weten heb ik ook een stuk minder de behoefte om erover te praten ofzo haha.
@Rainbow88 Haha, heel begrijpelijk. Ik zou dat ook hebben denk ik als ik een cyclus zou hebben. Ik heb PCOS en ben sinds augustus zelfs één keer 'ongesteld' geweest in januari, maar toen was ik er ook wel erg mee bezig inderdaad... @Sado Precies dit! Ik vind het zooo irritant en toch heb ik moeite om het niet te doen. @Baby dream, Ja is ook beter hoor. Misschien dat ik het wel minder zou hebben als ik al een kindje zou hebben, zoals jij... @Paz Gefeliciteeeeerd! Zo herkenbaar trouwens! Ik zeg nu ook al eens tegen mijn man; "jij hebt het er nooit over en ik altijd" hahaha...
Nu een 3-tal weken geleden gestopt met de pil en ik herken mezelf volledig in hetgeen je beschrijft. Ik denk dat mijn man het zowat heeft gehad met mijn verhalen over allerlei zwangerschapssymptomen. Ik voel de hele tijd wel wat: gespannen borsten, misselijkheid, ... Helemaal nog geen reden om deze kwaaltjes al te voelen, daar is het ook bij een eventuele zwangerschap nog veel te vroeg voor, maar het lijkt wel of ik mijn man er telkens wil aan herinneren dat dit niet lang meer op zich zal laten wachten. Moet vreselijk zijn voor hem, maar het is echt sterker dan mezelf
@Jharna Sterker dan mezelf... Dat is precies hoe ik het wil omschrijven, hahaha. En MAN wat herken ik me in je verhaal. Precies dit de eerste weken nadat ik gestopt was. En dan te bedenken dat mijn eerste ongesteldheid dus 5 maanden op zich liet wachten... Die arme man.
@Pancakes Dankjewel!! Haha geloof dat wij vrouwen allemaal t zelfde zijn.. en dan boos worden op de mannen, terwijl die er waarschijnlijk knettergek van worden
Heel herkenbaar!! En hoe dichter bij de nod, hoe slechter het wordt En telkens denk ik bij mezelf, nu ga je er eens niet over praten.. maar doe het dan toch automatisch! En wanneer ik er niet over praat, zoek ik we vanalles op
@Pancakes Het is ook wel iets anders met al 1 kindje. Genoeg afleiding enzo. Maar een 2e laat helaas erg lang op zich wachten en op een gegeven moment moet je het voor jezelf een plekje geven. Ik heb nu bij mezelf een knop om kunnen zetten en dat is zo fijn!! Ik zie dat je pcos hebt. Jullie gaan ook behandelingen starten? In ieder geval veel sterkte en succes. Hopelijk snel een positieve test!
Heel herkenbaar. In de wijk waar ik mensen verzorg ligt een winkel met van die leuke baby en kinderkleding. Vaak als ik dan van flatgebouw naar flatgebouw liep bleef ik altijd even kijk wat ze nu weer buiten hadden staan. Zo leuk allemaal! En nu ben ik zwanger en kan ik me beter beheersen. Ik weet namelijk nog niet wat t geslacht is. In de maanden voor het zwanger zijn was mijn man wel het luisterend oor. Degene waarbij ik mijn frustraties en verdriet kwijt kon. Hij pakte me dan vast en verzekerde me dat wij ook een keer aan de beurt zijn. Hoe gaat het nu pancakes?
Amaai, ik ben blij dit te lezen! Ik heb dit ook heel erg. Zelf kei veel praten erover en boos als mijn man niets vanuit zichzelf zegt. En die mannen geven hetzelfde antwoord!
Hahaha er zijn er meer als ik dus!! Hier thuis gaat het alleen nog maar over ons kindje, de zwangerschap en hoe het straks zal zijn met 2 kindjes. Mijn man wordt er gek van! En ik ook soms want ik kan echt nergens anders aan denken, haha!!
Mijn man wil het er niet over hebben totdat hij een positieve test ziet dus daar houd ik me redelijk aan. Daarentegen klets ik er wel super veel over met een collega (zij is 15 weken zwanger) en ben ik heel blij met dit forum!! Zonder dit zou mijn man huilend weg rennen ben ik bang
Wat fijn om te merken dat ik niet de enige ben!! Sinds dat we eind maart samen hebben besloten om ervoor te gaan kan ik haast nergens anders meer aan denken en manlief wordt nu al gek van me dat ik het er zoveel over heb. Heb me vandaag hier bij het forum geregistreerd en merk dat ik meteen op mn plek ben. Ik vind het gewoon prettig om zoveel mogelijk verschillende verhalen te horen en zelf mijn ervaringen en vragen te kunnen delen. Mn familie weet namelijk niet dat we nu aan het proberen zijn, vandaar dat ik ook niet echt iemand heb om dit soort dingen wat uitvoeriger mee te kunnen bespreken.
Erg herkenbaar hoor Alleen begon het bij mij iedere keer na de positieve test. Kon niet stoppen met praten over de vorige zwangerschappen, kwaaltjes, de echo's en de bewegingen. Als 1 van mijn kinderen bewoog, moest iedereen het weten.. MAAR!!! niemand mocht voelen haha. En zo tegen de uitgerekende datum (ook nu ) steeds maar herhalen hoe de vorige bevallingen gingen, de babykleertjes bekijken en fantaseren hoe het kindje eruit ziet. Denk dat mijn man ondertussen gek word, hij hoort al maanden dezelfde verhalen aan haha. Denk echt dat het normaal is, je hoopt, fantaseert en leeft er zo naar toe dat je er gewoon heel de tijd over moet praten of kijken naar kleertjes.
Hey!!heel herkenbaar haha...even over jouw blog naam...hoe kom je bij de naam pcosgloss als i k vragen mag ? x
Ik vroeg mij dat ook af! Totdat @Pancakes een filmpje van Mascha plaatste dacht ik dat het Mascha misschien wás .