Tips gezocht; Brood schimmelt heel snel!

Discussie in 'De lounge' gestart door Woezel 25, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie van jullie heeft tips.
    Het gaat mn om het brood van mijn dochter. Ze eet 2 boterhammen per dag. Ik koop altijd een halfje en leg dat in de broodtrommel (hoe heet dat, zo'n bewaardoos voor brood, snap je;))
    Maar het beschimmelt echt snel. En dan gooi ik maar weer weg wat natuurlijk zooooo zonde is. In de vriezer vind ik altijd dat het zo snel oud wordt + ik moet het dan steeds ontdooien, maar goed, das niet het ergste natuurlijk. Iemand tips hoe ik mijn brood beter kan bewaren waardoor het niet schimmelt?

Thanx!
    X

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    wat raar, misschien eens een keer ergens anders brood kopen, zo snel mag dat toch niet gaan schimmelen.. hier altijd brood vanuit de vriezer...

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook brood uit de vriezer. Ik gebruik van die klemmen en het wordt niet snel oud... Tenzij er een gaatje in de zak zit dan is het zo gebeurd....

Maar anders idd een keer ergens anders brood halen? De broodtrommel een keer goed schoonmaken en luchten?

4. Dana

Dana Niet meer actief

Brood in de vriezer en elke avond 2 broodjes voor je dochter eruit leggen, heb je geen gedoe met ontdooien en 's ochtends is het vers en ontdooit.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook vanuit de vriezer..

Maar is het misschien wat warm op de plek waar je brood bewaart? Zodat er iets van condens ontstaat in de zak? Hier kan ik nl. gerust het brood een week laten liggen zonder dat er schimmel op komt.. (Eten we niet meer, maar gaat bijv. mee naar de kinderboerderij of voor de eendjes/vogeltjes)

6. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hier ook brood uit de vriezer...ik verpak een heel brood in 6 tot 8 kleine pakketjes dan heb je nooit teveel brood of sta je te hanesen om de boterhammen van elkaar af te krijgen.

Succes!!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Is dit brood alleen voor je dochter? Heb je zelf ander brood? Toevallig zuurdesem?

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    idd in kleine porties invriezen en er de avond van te voren uithalen.
    Heb je brood van de bakker of van de super?
    Het zou kunnen zijn dat je trommel warm staat, boven de oven oid?

suc6

9. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

in de koelkast en het kan rustig een week zo liggen, niks aan het handje. Misschien ligt het ook deels aan het brood en kun je een keer een ander soort/merk brood meenemen

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hier ook altijd vanuit de vriezer!

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik maak zelf brood, en is meestal met z'n 2tjes op 2 a 3 dagen op (terwijl ik enkel 's middags brood eet, 's morgens eet ik fruit). Hier nog nooit beschimmeld brood gehad, zelfs niet "hard" (dat het echt oud is ofzo)

Maar als je zegt dat het zo snel al schimmelt is er idd zoals nog iemand zei, iets mis met de plaats waar je bewaart ofwel is het gewoon echt slecht brood en kan je beter wat degelijker brood kopen, een ander merk ofzo eens proberen.

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey hey,

Bedankt voor de reacties.
    Het brood is altijd van de AH, gewoon huismerk, dagvers ofzo? Mijn dochter eet altijd bruin brood, eet zelf van dat hele donkere volkoren met veel pitjes enzo en dat vindt zij niet zo lekker. Daarom heb ik voor haar ander brood. Maar AH brood moet toch wel aardig goed zijn toch?
    De trommel staat op het aanrecht, inderdaad wel wat wat dicht bij de oven en kookplaat (is wel elektrisch maar toch een warmte bron). Zal eens proberen de trommel op een andere plek te zetten.
    En anders toch maar weer in de vriezer. Tip om het de dag ervoor uit te halen is wel een goeie, nog niet gedacht...;)

Thanx!

Deel Deze Pagina