Tekst voor GÉÉN knuffels

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door Seertje, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Het is nog helemaal niet aan de orde, ben namelijk nog niet zwanger, maar toch heb ik al een vraag.

Heeft iemand een stuk tekst voor je op je geboortekaartje, waar je vraagt om GÉÉN knuffels cadeau te geven. Ik vind dat namelijk heel zonde, heb ik dan toch liever iets van kleertjes of nog beter geld voor in het spaarpotje (voor iets zinnigs).

Ben ik nou de enige die hier zo over denkt?

Zijn er ook mensen met een kadolijst? Wordt dat gedaan?

2. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    hier net zo, heb qua kleding echt mijn eigen (misschien ietwat dure :)) smaak. Kleertjes die ik nooit zal aantrekken vind ik zooooo zonde, en knuffels idd: wat heb je eraan?! heb nu al tijdens mijn zw schap 6 knuffels gekregen ofzo, meer dan genoeg. Ik vind ook dat het allemaal al genoeg kost voor as ouders en dat het heel redelijk is dat je om iets vraagt wat echt nuttig is. Wij gaan het zo doen: we maken een website voor de kleine en op het geboortekaartje verwijzen we daarnaar. Op de website zetten we een verslag van hoe het gaat, foto's maar ook een verlanglijstje van spulletjes die we graag willen hebben, cadeautjes varierend van 5 tot 50 euro ongeveer, kunnen ze zelf iets uitzoeken! en cadeaubonnen van 3 winkels waar we graag komen zijn ook altijd welkom. Tevens kun je als mensen bellen om op kraambezoek te komen vermelden wat je graag wilt hebben als ernaar gevraagd wordt (heb jullie nog wensen voor de kleine wordt bijna altijd wel gevraagd).

succes! :)

gr hummie

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Bedankt voor jullie antwoorden!!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella is juist gek op knuffels. Ze kan er niet genoeg hebben.

Ik vind het raar als je dat weigert en ook als je dat op een kaartje zet, :(

5. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik snap het wel hoor dat je niet allemaal knuffels wilt. Houdt ik zelf ook niet zo van. Ik kreeg laatst ook 1-tje. Echt zooooooo lelijk. Een wolkje met een beertje erop wat ligt te slapen en dan snurkt dat beertje. Smaken verschillen natuurlijk maar daar houdt ik dus echt niet van. Ik heb 'm meteen op zolder in een doos gestopt. En das natuurlijk ook hartstikke zonde.

Maar om eerlijk te zijn vind ik het ook raar als ik zoiets op een kaartje zie staan. Of zie staan dat men liever geld wil. (wat ik overigens zelf ook het liefst wil ha ha ;)) Maar ik vind dat je ook wel een beetje dankbaar mag zijn voor wat je krijgt. En sommige mensen hebben trouwens ook erg weinig geld maar kunnen bijvoorbeeld voor maar 5 euro een erg leuk kadootje kopen. Terwijl 5 euro in een envelop misschien een beetje lullig staat om weg te geven.

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    omdat wij barsten van het babyspul
    willen wij geld
    en verder geen gelul

zegt mijn vriend hier net... haahahaha dat kan echt niet:D

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier hebben wij geen enkele knuffel gekregen.... ja voor de geboorte... gelukkig verder niet

dus misschien valt het ook wel mee

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier hebben we het ook gedaan hoor
    de eerste ker stond erop

kleertjes en beertjes heb ik al genoeg i nde kast, dus heb liever iets dat in een envelopje past

en deze keer:
    kleertjes ,speelgoed en kleertjes heeft duncan in overvloed.
    wil je hem dan toch iets geven. en cadeaubon of aandeel in zijn spaarpot doen het altijd goed.

en we hebben zo goed als van iedereen dus centjes gehad waardoor ik nu een paar honderd euro heb om lekker voor hem te shoppen en de rest gaat op een rek voor hem.
    voor ons meisje hebben we er een fietskar voor gekocht.

De grootste verzamelsite voor geboortegedichtjes
    op deze site staan heel veel voorbeelden daar heb je vast wle wat aan.

ik heb dus ook echrt mijn eigen smaak en vind het echt zonde van de moeite en het geld van de mensen als ik het spul toch neit aantrek of dat alle knuffles verdwijnen in de klerebak.

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Wij wilden voor Sara ook geen knuffels. Vind persoonlijk niets zo erg als een overvolle kamer, box of bedje met van die oerlelijke dingen. En hoe groot ze soms wel niet zijn. Maar wij hebben het gewoon tegen iedereen gezegd die vroeg waar ze ons blij mee konden maken. Dan vertelde we kleertjes, dit of dat speeltje, boekjes, maar liever geen knuffels. Heb er dus ook maar 2 gehad.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#11 Ons Kleintje, 25 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2009
    Volgens mij snapt je bezoek best wel dat je geen zin hebt in heel veel knuffels en komen ze vast met iets gevarieerds.
    En indien wel:
    er bestaat ook zoiets als een gegeven paard niet in de bek kijken.
    ik zou in geen geval een lijst maken, indien ik een geboortekaartje zou krijgen met een lijst of envelopje dan zou ik dit echt heel vreemd en brutaal vinden.
    groetjes

11. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ben nog niet zover dat ik aan kraamcadeautjes toe ben;) maar ik weet wel dat ik liever geen knuffeltjes wil krijgen.
    En wel om de volgende reden; ik ben zelf zeer allergisch voor stof en moest vroeger op een gegeven moment bijna alle knuffels uit mijn kamer halen omdat het een bron van huismijt is!
    Nu hebben we bewust laminaat neergelegd, matras en molton etc wat beter is bij allergie...

Als we het nu over spulletjes hebben die we nodig hebben of hebben gekocht, laat ik ook wel is vallen dat ik liever niet te veel knuffels heb (en niets in het bedje) vanwege een mogelijke allergie!

Misschien dat het kwartje valt bij de meeste mensen:D en anders kunnen het misschien spulletjes zijn die bij opa en oma staan om mee te spelen?! Hoef je niet iedere keer alles mee te zeulen en wordt het ook nog gebruikt!

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep hier ook vind het een beetje ondankbaar overkomen om te vragen om bepaalde dingen het gaat om het gebaar, ik heb hier een oerlelijk knuffeltje maar hij is wel van zijn opa die inmiddels is overleden en die hem met moeite op zijn scootertje gehaald heeft (terwijl hij al maanden niet buitenkwam) het gebaar telt dus en soms emotionele waarde, en daarnaast wat JIJ niet leuk vind heeft je kindje niets mee te maken die vind knuffels wel leuk! het gaat om je kindje, kleertjes zullen ze vast ook weer je smaak niet meenemen ofzo... ;)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heb zelf huisstofmijt allergie maar het is juist goed om die producten niet compleet te gaan vermijden (net zoals een te schoon huis niet goed is) , en je hebt ook spul waarbij huisstofmijt gaat inzitten, wat vooral erg is is vloerbedekkig, gordijnen, kleedjes e.d. maar knuffels vallen echt wel mee hoor vooral als je ze gewoon wast..

14. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    daarom zeg ik "niet te veel knuffels"... zeg niet dat ik GEEN knuffels wil. Maar wil geen heel bedje vol hebben, heb er nu al 6 liggen, de tutten nog niet meegerekend!

15. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik denk niet dat ik gauw een gedichtje of een envelopje op de kaart zou zetten.Al snap ik het helemaal hoor.Maar ik moet zeggen ik heb vooral veel knuffels tijdens mijn zwangerschap gekregen en na de bevalling niet eens meer. Mijn moeder is eigenlijk degene die veel onzin cadeau´s koopt en tegen haar heb ik het gewoon kunnen zeggen wat ik wil.Ik zeg nu regelmatig dat ik graag mijn eigen kleertjes koop omdat ik hier nogal perfectionistisch in ben ten op zichte van mijn moeder. Ook heb ik het wel tegen meerdere mensen gezegt dat ik het kamertje helemaal kloppend wil hebben dus met de knuffels ook in de juiste kleuren tja ik ben hierin best nog wel een miep (hihi)
    Wij willen het geslacht niet weten maar ik koop voor beide geslachten 2 leuke setjes en mocht ik na de bevalling wat nodig hebben dat stuur ik wel iemand weg die ik het toevertrouw (zoals mijn eigen vriend) Wij hebben bij floortje 1 mega grote beer gekregen verschikkelijk vond ik hem niet okdat hij lelijk was maar omdat hij zoveel ruimte in beslag neemt.Maar later vond ik hem wel weer leuk zo heb ik floortje elke maand met de grote beer op de foto gezet.Want de verschillen waren zo leuk! EN nu kruipt floortje regelmatig tegen de grote beer aan en leest hem een verhaaltje voor.Dus tja het kan altijd nog meevallen , want ik vind het wel zo leuk dat mijn dochter er gek mee is.(al is mama er soms minder blij mee)Degene die deze beer heeft gegeven hehb ik gewoon eerlijk gezegt dat ik echt geen tweede grote knuffel wil en dat ze hiermee prima samen mee kunnen spelen.En ik heb gezegt dat zo´n grote beer ook niet op het kleine kamertje past van ons nieuwe wondertje!

Dus mijn advies is zeg gewoon wat je wel en niet wilt! En dat je het bijv super leuk zou vinden als je een jip en janneke hema pas zou krijgen!

16. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Oja de knuffels met nog meer kleine dingen die ik heb gekregen en wat niet mijn smaak was heb ik naar een tehuis in Roemenie gestuurd.Zo voelde ik me echt niet schuldig.EN kwamen ze op een goed plekje terecht!:D

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wil je zoiets serieus op een geboortekaartje zetten?
    Ik zou het echt heel raar vinden als ik zo'n kaartje zou krijgen. Wees blij als je iets krijgt, zou ik denken. Vind het erg ondankbaar overkomen.

18. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Op een trouwkaartje zet je toch ook een envelopje of iets anders dergelijks?!?! Waarom zou dit anders zijn? Misschien minder gebruikelijk, maar dan nog.
    Ik heb liever dat ik dingen krijg die écht bruikbaar zijn, dan dingen die ergens in de hoekje van de kast verdwijnen.

19. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Tsja, ik ben gewoon blij dat ik uberhaupt wat krijg.

Deel Deze Pagina