PCO en ovutesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Semantha, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Ik ben sinds deze maand begonnen met ovutesten...
    Ik heb pco's en ben sinds dag 5 aan het testen...
    Ik blijf dit soort testen houden..
    Zie de bijlage... ik blijf gewoon testen.
    Met PCO's zou je toch uiteindelijk ook gewoon een positieve test moeten hebben of blijven die altijd negatief??
    Op de foto zie je dus de test streep en een hele lichte streep... wat volgens de beschrijving dus een nega test is want de streep hoort dezelfde kleur te hebben of donkerder...

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ovulatietesten werken heel vaak niet als je PCOS hebt, ze kunnen heel lang vals positief aangeven. Zelf heb ik ook PCOS en toevallig werken ze bij mij wel, zal wel van je hormoonwaardes afhangen.

Alleen heb je heel vaak als je PCOS hebt geen eisprong. Dan kun je ovulatietesten doen totdat je een ons weegt, dan zal ' ie echt niet positief worden. Grote kans dus dat je niet positief gaat testen...:(

Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, waardoor je constant een licht streepje op je ovulatietest kunt hebben. Dit hoeft dus niet te betekenen dat je eisprong in aantocht is. Hij is pas positief als de streep even donker of donkerder is als de controlelijn.

3. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Hier een cyclus van rond de 28 dagen elke keer..
    Volgende maand ga ik beginnen met tempen..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe weet je dan dat je PCOS hebt? Want een kenmerk van PCOS is een lange en onregelmatige cyclus zonder eisprong. Een cyclus van 28 dagen lijkt me erg netjes.

5. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Vorig jaar ooit naar de gyn geweest inwendige echo gehad en bloedonderzoeken..
    Vanwege de echo diagnose PCO bloedonderzoeken waren goed.
    Ik twijfel dus ook erg aan de uitslag maar goed hij is gyn dus het zal zo zijn...
    Ik had toen een uitblijvende menstruatie ruim van december 2007 tm april 2008 niet ongesteld geweest daarna keurig om rond de 28 dagen.
    En dat nu al ruim anderhalf jaar....

6. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Hij wou ook niets doen ik moest maar gaan afvallen 40 kilo...
    Zeg dat eens tegen een schildklier patient die 150 mcg thyrax slikt..
    Dat word echt een paar jaren plan...

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik had net je ander topic even gelezen. Dus de diagnose PCOS was alleen vanwege het feit dat je zolang niet ongi geworden was en je overgewicht? Of had je ook duidelijk een kralenkrans in je eierstokken? Wel fijn dat je sinds je afgevallen bent een regelmatige cyclus hebt. Waarschijnlijk heb je dan ook wel een eisprong. Ik zou nog even doorgaan met de ovulatietesten, misschien heb je de eisprong wat later in je cyclus.

8. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    PCO kan ook weer lichter worden of overgaan.

Bij mij zijn ovu-testen altijd positief. Daar heb ik dus niks aan. Vanaf volgende cyclus ga ik tempen.

Deze cyclus heb ik wekelijks een echo. Das ook handig!

9. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Ik heb zelf mijn echo foto's niet gezien... Het was je hebt PCO hier heb je een website waar je het kan lezen en voor de rest doe je het er maar mee...
    Ik was zo onthutst op dat moment normaal ben ik ontzettend mondig (ik werk zelf in de zorg en dan moet je echt op je strepen staan) maar ik was nu met stomheid geslagen.
    We gaan nu tempen vanaf de volgende cyclus ik zorg dan dat ik 3 temp lijsten heb en dan ga ik gewoon terug naar de huisarts en als ik dan terug naar het ziekenhuis mag dan maak ik een afspraak met een andere gyn.
    Ondertussen wel 10 kilo kwijt.

Liefs

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik had meerdere positieve ovutesten dagen achter elkaar, dus volgens mij kan je beter gaan tempen, dan zie je tenminste wanneer je een eisprong hebt gehad

Deel Deze Pagina