Ik vind het allemaal niet mooi....Mink & Pelle zijn achternamen. En de rest is niet mijn smaak. Maar als ik echt moest kiezen....Timme.
Leuk jullie reacties te lezen, nogmaals dank! Hidde en Mink scoren bij jullie duidelijk de meeste punten, gevolgd door Filip wat jullie dan wel als Philip zouden schrijven. Wij kozen juist voor Filip omdat het heel duidelijk een Nederlandse naam moet zijn en te voorkomen dat mensen er een Engelse of Franse uitspraak aan hangen. Dat je dan automatisch de afkorting Flip krijgt vinden wij alleen maar leuk eigenlijk. Grappig want bij mijn eerdere topic twee maandjes terug, die veel minder concreet en meer open was, werd Pelle juist heel leuk gevonden. Een naam waar wij toen erg aan twijfelden, maar die daardoor onbewust wat steeg op ons lijstje. Mooi ook dat sommigen de namen te apart vinden. Voor ons zijn het echt geen gemaakte en bedachte namen en kennen wij bij elke naam uit de lijst wel iemand (of meerdere) die zo heet. Geef toe het zijn namen met een hoog 'hockeyclub-gehalte', maar vrees dat wij dat ook wel en beetje hebben... Nogmaals dank!
Oh en 7Michelle7 heel veel dank voor je uitgebreide antwoord met de betekenissen! Erg leuk dat je zo meedenkt!
Ik vind 2 namen erg mooi! Staan beide ook op mijn eigen lijstjes (nr. 2 bij mij wel met Ph) 1 Hidde (lief en stoer en mooie klank) 2 Filip (stoer en chic/klassiek) De rest vind ik niet mooi: Taeke boers/plat Mink doet mij denken aan de woorden 'mank' en 'verminkt' Timme vind ik raar en soft Pelle vind ik suf en soft
Met stip op nummer 1: Pelle Hele goede nummer 2: Timme Die twee vind ik echt superleuk, de andere niet zo. Helemaal Filip, sorry, maar dat vind ik echt vreselijk