Luxe probleem: Welke werkgever kiezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Mijn man heeft een leuke baan, maar de vooruitzichten zijn niet zo goed en daarom is hij op zoek gegaan naar wat anders. Omdat ik hier graag anoniem blijf, laat ik in het midden wat voor werk hij doet. Er zijn nu twee bedrijven die hem graag in dienst willen. Nu belde hij me zonet op met de mededeling dat er nóg een bedrijf heeft gebeld en interesse heeft. Hij weet niet zo goed wat hij moet, ik weet het al helemaal niet :p Hij is op gesprek geweest bij bedrijf 1 en 2 en hij heeft bij allebei een goed gevoel. Beide bedrijven geven aan dat het voor langere tijd is, met kans op vast. Eind deze week of begin volgende week heeft hij een gesprek bij bedrijf nummer 3. Bedrijf 1 en 2 zijn wat groter en bekender. Bedrijf 3 is iets kleiner en wat minder bekend, maar bestaat al wel een x aantal jaren. Waar zou jij je keuze op baseren?
    We beseffen ons trouwens heel goed dat dit een groot luxe probleem is. We hebben ook een tijd gekend dat mijn man geen werk kon vinden. We staan een beetje perplex eigenlijk!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier is zo geen antwoord op te geven. Als het bij alle 3 goed voelt zou ik gaan vergelijken, salaris maar ook secundaire arbeidsvoorwaarden (vakantiedagen, bonussen, 13e maand?)
    Ik zou mijn keuze niet laten afhangen van de grootte of naamsbekendheid van een bedrijf.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn ervaring is dat het niets uitmaakt of bedrijf groot, klein , bekend of onbekend is.. ook het langer bekend wilt weinig zeggen

als hij bij beiden een zelfde soort contract zou krijgen, bij beiden een goed gevoel heeft... en hij niet echt een voorkeur heeft... dan zou ik de arbeidsvoorwaarden de doorslaggevende factor laten zijn samen met het aangeboden salaris. (ik zou ook even nakijken hoe bedrijf is met die vaste aanstellingen, kans op vast is makkelijk gezegd, heeft bedrijf een mega doorloop, dan is kans aanwezig dat dat kans op vast niet veel zegt, maar zitten er al mensen jarenlang, dan geven ze idd vaste contracten)

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit zou ook mijn antwoord zijn :) +1.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zou kijken naar:
    - Salaris
    - Arbeidsvoorwaarden
    - Reistijd
    - Soort contract
    - Hoe de gesprekken waren

Als hierin geen verschil is zou ik uiteindelijk mijn gevoel de doorslag laten geven. Maar als ik zou kunnen kiezen tussen 2 uur reistijd op een dag en een half uur en 100 euro minder salaris(bruto) zou ik, dan zou mijn voorkeur uiteindelijk toch naar die job dichtbij huis gaan, mits het financieel mogelijk is.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Maar hé wat heerlijk dat hij keuze heeft in deze tijd;)

7. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier ook een man die het geluk heeft regelmatig bij meerdere bedrijven te mogen komen.

Salaris is natuurlijk belangrijk, maar het fijnste moet zijn is het leuk werk, krijg je leuke collega's.

Vaak kunnen medewerkers daar een belangrijke factor zijn

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Werksfeer, politiek klimaat bij een werkgever (als je daar achter kan komen) en zeker ook doorgroei mogelijkheden! :)

9. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ja, als je bij alle een goed gevoel hebt dan de keuze afwegen op voor en nadelen in de zin van arbeidsvoorwaarden, aantal vrije dagen.
    Misschien heeft hij bij de ene wat meer vrijheid als bij de andere. En misschien ook een beetje in de toekomst kijken voor zo ver dat tegenwoordig nog kan. Zijn er doorgroeimogelijkheden, of kan hij daar blijven tot aan het pensioen mocht hij dat willen he

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Beleid ten aanzien van persoonlijke ontwikkeling lijkt me ook heel belangrijk: mogen de werknemers ((half) in de tijd van de baas) cursussen/opleidingen volgen e.d.

11. Ballie

Ballie Niet meer actief

Behalve salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden zou ik ook kijken naar wat het beste is voor de rest van zijn carrière, daar kan het werken bij een grote bekende organisatie soms wel bij helpen

12. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Zou een dag mee lopen in het bedrijf niet iets zijn? Gewoon kijken of de collega's bevallen en hoe de werksfeer/druk er is?

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Bedankt voor alle tips, ik zal ze doorgeven! :)

Deel Deze Pagina