Eindelijk een woning toegewezen maar ...

Discussie in 'De lounge' gestart door sylvia90, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij de buren is wel een zolder, dus dat is bij jou ook zo. Alleen heb je misschien een vlizotrap en dan geen raampjes op de zolder. Maar wellicht alsnog groot genoeg om er in ieder geval een speelzolder van te maken, tenminste dat zou ik doen als de slaapkamers zo klein zijn.

2. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zijn de buren..
    Als het er zo ongeveer uitziet neem ik het meteen haha.
    maar durf daar niet op te hopen maar zoals je zegt zoveel verschil naast elkaar?

3. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is dat altijd zo dan?
    Want dat zou echt fantastisch zijn. Zag wel op woningnet bij een dat zolder iid niet altijd word aangegeven en dus ook niet bij de m2 staat..

4. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoor net dat er idd een zolder inzit. ff via via school gevraagd. dat verruimd het zeer!
    Ook een moeder met kinderen uit hogere klassen woont ernaast met 3 kinderen en zegt dat het wel kleine huisjes zijn maar dat je met inrichting en (optische) open kleuren ver komt. ben nu nog nieuwsgieriger!

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind sowieso de straat en de buurt er erg leuk uitzien! Vind het huis van de buren ook leuk, ik zou gewoon eens gaan kijken.

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik zou ook gewoon even kijken ziet er wel leuk uit. Niet geschoten is altijd mis...

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Neem je rolmaat mee en ga kijken. Neem de maten zelf nauwkeurig op, maar kijk ook waar de deuren zitten, eventuele inbouwkasten, ramen etc. Dat maakt nogal wat uit kwa inrichtings,mogelijkheden.

Het kleine kamertje is waarschijnlijk een ruimte voor opbergen, was ophangen etc. Vaak alleen een heel klein raampje of helemaal niet.

Als je de maten hebt dan kun je ook kijken of alle meubels zouden kunnen passen.

8. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook maar daarom blijf ik liever ook in het dorp. Wel makkelijk verhuizen hoeft alleen de overkant over. :D
    Postcode verandert ook niet zelfde straat alleen een nieuw huis en huisnummer haha.

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik zou het doen. Je gaat er in iedere geval op vooruit met waar je nu zit. En 22m2 is echt niet t klein als woonkamer. Het is maar net wat je gewend ben en hoeveel spullen je daar zelf in wil proppen.
    Grote meubels maakt het ruimer dan kleinere en veel.
    De kids kun je in een stapelbed doen en ze tot nu toe op de 10m2 meter laten slapen. Zodat jullie met de baby op de 12m2 slaapkamer kunnen. Als de kleine eenmaal te groot is ga je het weer bekijken en zijn er best opties te bedenken. Ikea heeft hele leuke handige tips om in kleine ruimtes toch veel opbergruimte te creƫren.
    Ik zeg doen!

10. ik zou het gewoon doen!
    Ik woon hier ook in een 50 jaren huis , okee het is niet mega groot.
    Maar een heerlijk huis, met een mega grote tuin.

Onze meiden liggen bij elkaar op de kamer, maar dat komt niet omdat het kleinste kamertje te klein is. mijn woonkamer is 35 m2
    mijn keuken is 18 m2..

ik zou achteraf geen spijt willen hebben

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb ok even naar de plaatjes van Funda zitten kijken. Het lijkt mij in ieder geval dat de buren de voormalige dichte keuken bij de woonkamer hebben getrokken en de keuken hebben verplaatst naar de vroegere berging cq een uitbouw hebben gemaakt.
    Dat laat het wel veel ruimtelijker lijken wat betreft de woonkamer.
    Maar verder ziet het er heel goed uit.

Misschien dat er nog wat mogelijkheden zijn mbt de woningbouw, wanneer er bijv geen vaste trap inzit, dat ze die voor je plaatsen en evt ook een dakraam. Okay vaak betaal je daar ook een bepaald bedrag voor (eenmalig of maandelijks in de huur) maar je hebt er wel veel comfort van.
    Ik weet dit van mijn schoonmoeder (CV laten plaatsen) en ik meen ook dat de ex van mn partner een vaste trap heeft laten plaatsen in haar vorige huurwoning.

Maar sowieso zou ik eerst de woning ook van binnen willen zien. Je hebt dan toch een beter beeld van de mogelijkheden!

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Leuk huisje die van de buren. Het scheelt denk ik alleen wel veel dat zij nu de keuken in de schuur hebben zitten. Onze woonkamer is ongeveer wat de buren hebben en dat is prima te doen hoor. Wij hebben een fijne hoekbank en verder wat bijzettafeltjes en de box. Een grote eettafel (220x100) met stoelen. Een grote kast voor de zooi ;)
    Dat is prima te doen met 7 mensen dus lijkt me met 5 ook wel. Mits het net zo ingedeeld als bij de buren, anders lijkt het me krap

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Voor nu kanhet mischien nog
    Wel even hoewel je best op elkaars lip zit. Maar je moet er ook aan denken dat je kinderen groter worden he. Die twee die nu samen slapen gaat prima maar hoe is dat straks als ze ouder zijn dan? Zelfde voor de jongste. In dat kleine kamertje past er net een bedje en kast in verder niks. Nee ik zou nog even wachten

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Besef wel dat als je nu al 6/7 jr staat ingeschreven en je neemt dit huis je meestal weer onderaan de lijst komt! en het weer 6/7 jr duurt voor je uberhaupt voor iets anders in aanmerking komt.

sterkte met je beslissing.

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb gekeken op funda en de plattegrond. maar ik denk dat er best wat leuks van te maken valt. Je kan 1 slaapkamer gebruiken voor slapen en idd speelzolder. kleine kamertje tot bergruimte. tis niet supergroot. maar denk best wel gezellig te maken.
    maar nogmaals. ik zou wel zeker zijn voor ik het doe ivm mijn eerdere opmerking.

16. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ook ik woon in het gooi en weet hoe moeilijk t is hier een fatsoenlijke woning te krijgen voor t aantal verhuizende mensen in je gezin. Ik heb 2 kleine kinderen en mijzelf nog dus eigenlijk 3 slaapkamers nodig, maar krijg alleen 3 persoons woningen en vaak flatje niet een 1gezins... dus zal dan een slaapkamer tekort blijven houden.

Op zich 22m vind ik niet erg klein als je nog eens een gesloten keuken hebt, ligt aan indeling woonkamer. gesloten keuken lijkt mij heerlijk, dat extra hokje kun je idd aanzien wat je ermee kunt tijdens bezichtiging en een tuin is toch heeeeerlijk voor je kids en jullie in de zomer?
    Als de 2 toch al samen slapen zou ik zeggen... DOEN! het gooi kennende, maar t is jou keus, denk er goed over na en ga eerst bezichtigen dan heb je er een beter beeld van en kan je fantaseren of t gaat lukken ja of de nee ;) succes! ik sta al 6jr ingeschreven en nog nietsss :)

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Het lijkt wel of je hiermee mijn woning omschrijft! :D

en nee ik vind dit al maar net te doen met z'n drieen, we hebben niet eens een ruimte extra om te bergen....
    dat kleine kamertje daar staan m'n machine's (droger ,strijkplank ect)
    en wij hebben 1 kind

mijn bovenburen hadden ook 3 kinderen en het was niet te doen voor ze

Deel Deze Pagina