Wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Naantje20, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Ik heb van de week te horen gekregen dat de vestiging waar ik werk gaat sluiten, dit is nog geen 10 minuten rijden van mijn huis vandaan. Ze bieden mij nu een plek aan wat op ong een uur rijden is. Maar goed dat is wel als alles mee zit, dus vroeg weg en laat thuis. Of anders de ww in, maar goed de banen liggen ook niet voor het oprapen nu... en ik heb recht op 10 maanden ww dus dat is ook niet heel erg lang. Maar ik twijfel heel erg wat ik nu zal doen want het geld hebben we wel nodig. Maar de afstand i.c.m kleine kinderen staat me tegen. En ik weet ook niet zeker of ik de dagen kan behouden die ik nu werk, en als dat zo is wordt het ook lastig qua opvang.

Dus wat zou jij in deze situatie doen?

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Tja ik denk dat ik het wel zou doen en ondertussen verder zoeken naar iets anders? Het is echt lastig wat te vinden in deze tijd!

3. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Gezien het tekort aan banen zou ik het zeker doen. Ondertussen wel blijven uitkijken naar iets anders!

4. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja dat zou ik ook doen je krijgt kilometer vergoeding dat compeseert ook weer alleen is het lastiger met de kids maar er zal vast wel iemand zijn die je kan helpen mijn vriendin werkt ook buiten de stad en die brengt de kinderen naar een moeder van een klasgenootje (waar ze ook goed contact mee heeft) dus misschien is dat een optie?

5. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Doen. ik vrees dat je weinig keus hebt.

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik zou het doen en kijken hoe het bevalt, wie weet valt het je alles mee. Als je het uiteindelijk niks vind kun je altijd gaan zoeken naar wat anders.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou het doen en dan ondertussen uitkijken naar een andere baan

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo denk ik er ook over, want mensen zitten tegenwoordig vaak jaren in de WW dus je mag blij zijn als je überhaupt werk hebt tegenwoordig.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    als je qua inkomen wel moet dan zou ik het zeker doen, en dan ondertussen zoeken of er dichterbij huis een andere baan te vinden is.
    als je 10 maanden ww erop zitten dan heb je niets
    en waarom de ww in als je een baan aangeboden krijgt ? tenminste zo denk ik dan he :)ieder voor zich natuurlijk.
    maar ik zou het zeker aannemen, wie weet heb je die ww ooit nog hard nodig. dan is het fijn als je een langere periode opgebouwd hebt

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dit dus.. In de huidige tijd zou ik het niet aandurven mijn baan op te zeggen voor ik iets nieuws had

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dit dus!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou het aannemen en in de tussentijd verder kijken. Waarom? Veel is al gezegd, duur WW, financiële druk, banen liggen niet voor het oprapen...plus voor het UWV is anderhalf tot 2 uur reistijd (enkele reis) nog altijd "acceptabel" :$

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Volg je gevoel. Mensen kunnen wel tegen je zeggen dat je de baan bij de andere vestiging moet aannemen om allerlei verstandige redenen, maar zij zijn niet degene die meer dan anderhalf uur extra reistijd per dag hebben. Een baan is soms juist aantrekkelijk door een korte reistijd. Misschien kun je minder uren per week werken of meer uren op een dag zodat je op een andere dag vrij hebt of eerder naar huis kunt naar je kindjes. Kijk wat de mogelijkheden zijn. Heb je misschien nog recht op bijstand na de ww? Ik doe maar wat suggesties.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het wel aannemen denk ik. Is er geen sociaal plan?

Ik zou wel kijken of je minder dagen en dan langer kan werken. Misschien ook een avondje thuiswerken?

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat voor soort functie heb je? In de ene functie of branche zijn meer banen te vinden dan de andere.
    Mijn eerste reactie is ook om wel de baan te nemen, maar wel op zoek te gaan naar wat anders. En ga eens na wat je omgeving kan betekenen met opvang

16. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    kom je eigenlijk wel in aanmerking voor ww als je een alternatief aangeboden krijgt?
    Verder zou ik het ook niet zo snel opzeggen, maar goed ik ben gewend aan reistijd.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Daar is met een goed onderbouwde beëindigingsovereenkomst (vanuit werkgever opzegging) altijd een mouw aan te passen... maar gezien het feit dat ze maar 10 maanden WW heeft.....:(

Hier ook gewend aan reistijd, dus ja... misschien heb ik ook wel makkelijk praten.

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zo snel mogelijk beginnen zoeken naar iets anders. En hopen dat je voor "de verhuis" nog iets anders hebt.
    Maar anders zou ik het - tijdelijk - aannemen. Als het lukt met de combinatie van kinderen, woon-werkverkeer, iedereen op tijd naar school / opvang krijgen, ...

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier sluit ik me bij aan.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zou het doen. Om alle redenen die hierboven al genoemd zijn. Ikzelf reis dagelijks ook gemiddeld een uur, enkele reis voor me werk maar vaak zelfs 1,5 uur. Natuurlijk is het vervelend en aanpassen maar je mag zo blij zijn met een baan in deze tijden. En wat ik dan als pluspunt zie is dat ik tijdens mijn reistijd mezelf weer kan opladen als het ware en er daardoor thuis weer volledig voor onze zoon kan zijn.

Succes met je beslissing, het is een lastige.

Deel Deze Pagina