kruipen en de hond...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrB, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hallo,

onze hond is sinds gister weer thuis (heeft 3 weken gelogeerd). Het lijkt erop dat BB weinig tot geen last heeft van haar luchtwegen (ze is snel allergisch en benauwd), dus dat is ontzettend fijn! Nu heb ik haar vandaag voor het eerst op het kleed gelegd, omdat ze begint te draaien en de box daarvoor wat te klein wordt. Nu vroeg ik me af hoe anderen met een hond dat doen. Laten jullie de hond in de buurt van jullie kindje of niet? Onze hond is een goeie, oude lobbes, maar het is en blijft een hond, dus ik zal haar nooit alleen laten. Ik merkte net dat ik toch naar de keuken liep om wat te pakken, absoluut niet nagedacht over BB en onze hond. Ook straks met kruipen etc. Hoe hebben jullie de hond aangeleerd dat de kleine "met rust" gelaten moet worden?

Ik ben heel erg benieuwd, alle tips en info zijn welkom :) !

2. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Allereerst heel fijn dat ze geen last van haar luchtwegen met de hond erbij, is toch weer een heel dilemma als ze er wel last van zou hebben!

Wij hebben onze hond altijd losgelaten als Nils op de grond lag.
    En als ik even naar boven moest of zo dan nam ik Nils of mee of ik legde hem even terug in de box.

Wij hebben onze hond dus nooit weggestopt, omdat wij het idee hadden dat hij zich dan teruggezet voelt, en mss onverwacht dingen gaat doen, en nu vind hij het allemaal wel prima.

Nils loopt inmiddels en vliegt Max (de hond) regelmatig om de nek om te knuffelen, de ene keer blijft Max gewoon staan en laat het gebeuren en de andere keer loopt hij weg en gaat in zijn mand liggen of zo.

Wij hebben Nils trouwens NOOIT in Max z'n mand gezet of zo omdat Max ook niet in de spullen van Nils mag.
    De mand is Max z'n plekje en de box, doomooseat/wipper, speelkleed e.d. was Nils zijn plekje.

Nils mag Max ook niet aaien als hij in z'n mand ligt.

Zo een heel verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan. Gewoon vanaf het begin voor beide duidelijke grenzen stellen en je daar consequent aan houden.

Groetjes Inge

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Ons meisje begon net te tijgeren toen onze hond heel onverwacht overleed. De hond was 3 en goed opgevoed en liet haar gewoon met rust. Ja, even snuffelen aan haar voetjes tijdens het geven van de fles en verder ging ze haar eigen gangetje.
    We vonden het zonder hond ook niet gezellig en hebben sinds een aantal weken een pup in huis en dat is dus een heel ander verhaal, want we moeten alles van voor af aan weer leren.
    Ik laat haar en de hond ook nooit alleen, maar ik laat ze wel heel veel 'los' bij elkaar in de kamer, want ze moeten toch aan elkaar wennen. De hond wou de eerste maand steeds op haar springen enzo, maar ze heeft nu aardig door dat ze rustig moet zijn en niet met haar poten op mijn dochtertje mag.
    De pup slaapt nog in de bench, dus ze kan zo niet aan haar komen. En hier geldt ook, slaapt of eet de pup, dan mag Robin er niet naartoe! En we leren haar ook al zachtjes de hond te aaien 'aai, aai' met haar handje, want ik wil niet hebben dat ze de hond knijpt. En net als bij Inge, hebben ze allebei hun eigen speeltjes.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Tja ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest!

Hier is het ook meer zo dat ik op Ruben moet letten als op de Hond :)
    Luka is echt een super hond met kinderen. Ik ken best een hoop honden maar er zijn er weinig zoals die van ons. Die vindt echt ALLES goed.
    Daarnaast hebben we ook een pup die nu 6 maanden is, en die weet dus ook niet beter als dat er een kindje in huis is.

Ik ben dus eigenlijk vooral mijn zoon aan het leren dat hij niet mee kan doen als ze met elkaar stoeien, dat hij niet OP of OVER de honden mag klimmen, dat hij zachtjes moet knuffelen ipv ze helemaal fijn te knijpen, en dat hij niet aan hun speeltjes mag komen......

Die honden die snappen het allemaal wel, nu mijnzoon nog pffff :) :)

5. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hier gaat het ook wel goed. Alleen is het altijd uitkijken wanneer ze bij de hond zijn en (zoals Dewi nu) de ogen van onze hond heeft ontdekt, daar wil ze dan in prikken (wat nog niet gebeurd is trouwens).

Dus meestal als ze ernaar toe kruipt dan zeg ik al tegen haar van Dewi "nee, laat Diesel maar met rust" en pak haar weg.

6. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    hier ook, eerder op mijn dochter letten dan op de hond. De hond wil ook gewoon spelen en bengt de bal steeds nar mijn dochter, erg schattig om te zien.

Alleen als hij met zijn bot bezig is vind hij het niet zo leuk, maar dan gaat hij in zijn "hok" liggen en daar mag mijn dochter niet aan komen! dat is zijn plek en moet ook zijn plek blijven. iets waar de hond zich kan terug trekken als hij het oren trekken zat is geworden.

en als we de hondjes gaan aaien zeg ik ook steeds zachtjes en laat voelen hoe je moet aaien en dat dat wat anders is dan slaan en knijpen.

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier ook een hond. gelukkig eentje met een erg hoge pijngrens, want hij wordt regelmatig bij zijn neus gegrepen en in zn ogen geprikt...
    Ook al is het de liefste en rustigste gezinshond (engelse bul), ik durf ze niet samen alleen te laten.
    Anne speelt alleen los op de grond als we boven zijn, Appie kan geen traplopen namelijk, en verder beneden speelt ze in de box of in haar wippert op de tuin/lounge bank..

Als ze ietsjes groter is, wil ik het los laten spelen wel proberen, alleen hij is zo lomp! Zit ie met zijn dikke harige (poep)snuit in haar gezichte te morrelen, of wilt ie zo´n grote lompe poot geven,..... Lief bedoeld maar voorlopig ff niet dus!

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij hebben 2 grote honden. Voordat we de kleine kregen moesten ze echt niks van kinderen hebben, dat wij dachten; als dat maar goed gaat!
    Nu gaat het echt heel goed. Emma ligt weleens op het speelkleed en de honden komen dan bij haar kijken, geven een likje of gaan naast haar liggen. Ik merk wel dat we ze continu in de gaten moeten houden, Emma wil nog weleens knijpen of in ogen prikken. Als ik ze niet in de gaten kan houden leg ik haar meestal in de box.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Nou, gisteren had ik ook zoiets. Ik had de hond in de bench gedaan en Robin was in de kamer aan het spelen. Ik moest boven iets pakken, kwam beneden en Robin zat in de bench met haar handen in de waterbak en de hond liep door de kamer :confused: ! Had ze dus die schuifjes losgekregen van het deurtje en ik ben misschien 2 minuten boven geweest! Volgende keer zet ik haar maar in de box, want dit werkt dus ook niet.

10. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Goed om te lezen dat de meesten het ook zo aanpakken als wij willen gaan doen. Onze hond is ook een lieve schat, een 11 jaar oude labrador. Ze is dol op kinderen, ook op kleintjes, alleen komen deze kindjes altijd op bezoek en onze BB blijft natuurlijk. Ik ben dus heel benieuwd of onze hond toch wil kijken of zij niet hoger in de roedel kan komen dan BB. Nou ja, niet teveel zorgen maken denk ik ook maar. Goed consequent zijn en opletten dan ondervang je waarschijnlijk al veel mee.
    Ik wil BB namelijk wat vaker op de grond leggen om te spelen (de box wordt wat klein met het draaien etc). Ik doe dit nu 9 van de 10x boven, maar wil het eigenlijk ook beneden doen, ook om de hond niet het gevoel te geven dat wij boven de leuke dingen doen...
    Alleen is ze nu zo in de rui en onze BB vindt het heerlijk om met haar handjes en voetjes door haar vacht te gaan. Ben dan weer bang dat BB benauwd wordt van die losse schilfers en haren, maar ook dan geldt: als we het niet uitproberen dan weten we het nooit.

Dank jullie wel voor jullie reacties :D !

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier laten we Jasmijn ook gerust achter de hond aan tijgeren. Sien vindt het soms leuk en liggen ze hoofd aan hoofd, maar als Jasmijn dan met haar handje dichter bijkomt dan gaat Sien vanzelf weg. Net zolang tot Jasmijn weer in haar buurt is. Ik blijf er altijd bij en hou het in de gaten wat ze doet. Zodra ik niet in de buurt ben gaat Sien ook even de gang op. Maar we hebben Sien altijd betrokken bij Jasmijn en hopelijk worden ze over een tijdje de grootste maatjes.

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hoi!
    Wij hebben de honden altijd gewoon bij de kleine gelaten,nooit alleen natuurlijk..
    Als Fenneke op haar dekentje in de woonkamer lag mochten de honden gewoon bij haar komen liggen en snuffelen.
    En ik had me van te voren ook zorgen gemaakt maar het is heel goed gegaan allemaal!
    Ik heb een Jack Russell en een Bull-terrier,2 druktemakers,maar als de kleine in de kamer is lijkt het wel alsof ze op hun tenen lopen :D .
    Heb de honden nooit weggestopt ofzo maar als ik naar boven ging nam ik Fenneke ALTIJD mee,je weet maar nooit.
    Nu ze 16 maanden is laat ik haar nog steeds niet alleen.

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier meteen duidelijke grenzen geleerd!

tegen de hond moet je lief zijn en niet slaan en aan zijn haren trekken

en de hond moet lief zijn tegen de kleine, niet te lomp etc

ook betrekken we de hond er veel bij om hem niet alleen te laten voelen!

hier gaat het goed iedereen weet zijn plek! :)

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier ook een grote hond (foto van de hond en noa staat in mijn album.) en dit gaat super ik laat ze gewoon bij elkaar. noa huppelt altijd rond hier en de hond is gewoon zo'n lekkere domme sul die alles goed vind. maar desondanks laat ik ze nooit alleen en blijf ik het in de gaten houden hoe lief mijn hond ook is het blijft een hond.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk niet dat het met alleen laten DURVEN te maken heeft, je moet dat gewoon niet doen!
    Zodra jij de kamer verlaat ziet de hond zichzelf als hoogste in rang, boven jouw kindje dus. De liefste hond kan dan de verselijkste dingen doen.

Zolang ik in de kamer ben gaat het helemaal prima met Ymke en hond. We hebben wel een lomperd, maar ze is heel lief voor Ymke.

Ik maak me meer zorgen om al die haren als ze straks gaat kruipen. Ik doe nu de vloer al 2 keer per dag, maar dan nog krijg ik het niet weg als de hond in de rui is!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk niet dat het met alleen laten DURVEN te maken heeft, je moet dat gewoon niet doen!
    Zodra jij de kamer verlaat ziet de hond zichzelf als hoogste in rang, boven jouw kindje dus. De liefste hond kan dan de verselijkste dingen doen.

Zolang ik in de kamer ben gaat het helemaal prima met Ymke en hond. We hebben wel een lomperd, maar ze is heel lief voor Ymke.

Ik maak me meer zorgen om al die haren als ze straks gaat kruipen. Ik doe nu de vloer al 2 keer per dag, maar dan nog krijg ik het niet weg als de hond in de rui is!

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben Fenneke wel geleerd dat ze niet bij de honden mag als ze aan het eten zijn en als ze op hun dekentje liggen.
    Dat is hun territorium en daar mag zij niet zijn!
    Ook al is die kleine 16 maanden,ze begrijpt het gelukkig.

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Die haren zij erg hè,weet er alles van!
    Als de Jack Russell in de rui is kan ik hier de vloer 5 keer op een dag doen... :cry:

19. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    Ben het met guppie eens nooit je hond alleen met je kind laten want je hond is de hoogste rang en je kind het laagste. dus kan je hond van een lief hondje miss wel iets anders worden . ik betrek onze dieren overal bij en naomy mag niet de dieren pijn doen en ga je even naar boven zet je ze ff in de box of neemt ze mee wat je ook niet moe doen is als de hond op ijn plek ligt mand of zo je kindje er niet bij laten want dit is zijn plek en kan hij wel is raar reageren. veel su6

20. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Kim was laatst ziek en onze jack russel gaat dan het liefst op haar kamer naast het ledikantje liggen "waaken"

we wonen gelijk vloers dus vandaar dat de hond weleens op haar kamer komt, gelukkig partket vloer dus de haren zijn zo weggeveegd

Deel Deze Pagina