Positief of negatief?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dunja12, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dunja12

dunja12 Lid

23 jan 2009
    29
    0
    0
    hallo,

Ik zit met een vraag en hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.
    Afgelopen dinsdag had ik een licht positieve test.
    Dus donderdag naar de huisarts en daar een test gedaan, maar deze was negatief. Mijn laatste menstr. was 28 dec. 2008.
    Dus de huisarts zei je bent ook net over tijd dus dit zegt niks en ik feliciteer je want je had een positieve test. Sávonds had ik ineens licht bloedverlies en nu nog steeds vloeibaar bruin.
    Wat kan ik hieruit concluderen? Moet ik later nog eens testen of ben ik gewoon ongesteld geworden? Ik ben sinds juni van de pil af en had toen amper een menstruatie, maar de latste van 28 dec. was weer redelijk meer dan de maanden ervoor. T'maakt me zo onzeker op deze manier. En heb je met zo'n lichte menstruatie wel een eisprong?

2. dunja12

dunja12 Lid

23 jan 2009
    29
    0
    0
    Ik heb trouwens wel vanaf het moment dat ik stopte met de pil een regelmatige cyclus gehad nl. 29 dagen.

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Als je een positieve test hebt gehad ook al was hij maar licht gekleurd dan ben je zwanger, het beste wat je kan doen is een paar dagen wachten en dan nog eens testen. Ook kan je bij de huisarts je bloed laten onderzoeken op het Hcg hormoon dat bij een zwangerschap stijgt.
    De sterkte van je menstruatie zegt niets over de eisprong, dus kan je er van uit gaan dat je wel een eisprong hebt gehad.
    Bloedverlies kan en mag in de prille zwangerschap er gebeurt nu zoveel in je lichaam!
    Nog even spannend!

Imke

4. dunja12

dunja12 Lid

23 jan 2009
    29
    0
    0
    Hallo Imke,

Bedankt voor je reactie.....ik heb vandaag weer een test gedaan en weer een hele lichte streep.
    Mijn vriend en ik hebben besloten een digitale test te halen, die zal hopelijk meer duidelijkheid geven, want dit zijn zulke vage streepjes. Ik laat het nog weten.

groet van mij.

5. dunja12

dunja12 Lid

23 jan 2009
    29
    0
    0
    Hallo Immie,

Ik heb nog een test van de apotheek gedaan....negatief.
    Die anderen die positief aangaven waren van kruidvat, hoe betrouwbaar zijn deze?
    Ik vind het zo raar.
    Ik ga er nu maar vanuit dat ik niet zwanger ben aangezien ik ook nog steeds afscheiding heb.

groet van mij.

Deel Deze Pagina