hallo iedereen ik heb een vraajes ivm reflux. men nicht is bevallen van haar 2de kindje een zoontje levi waar ik meter van ben. levi is 12weken te vroeg geboren en heeft 2 maand coveuse gelegen op intensieven. en is op 2.300kg naar huis gemogen wat normaal niet mag levi heeft zware reflux en weet het verschil niet van dag en nacht dus in den dag slaapt hem heel den dag en snacht is hij wakker en weent constant hij is over een paar dagen geopereerd aan 2 liesbreuken. men nicht is tijdens de zwangerschap in een depresie gevallen waar ze het nu nog altij veel last van heeft en ze kan haar druk maken voor alles en nog wat. heeft er hier iemand ervaring mee en kan iemand me helpen om mijn nicht te kunne helpen want ik heb schrik dat het verkeert ga aflopen me haar. xxxx
Mijn dochter en zoon zijn net op tijd geboren met 37 weken. Mijn dochter heeft heel veel last van refluz: anere voeding geprobeerd, verschillende medicatie.. bleef moeizaam. Zij sliep overdag ook veel meer dan ' nachts en wij sliepen ook niet meer. Gisteren ben ik naar de osteopaat geweest en ze heeft na de behandeling van half 8 tot ghalf 1 geslapen en na de voeding tot 6 u vanochtend. Kreeh hypo-allergene voeding als advies en die verdikken met nutriton. Heerlijk, zij is nu al zoveel meer ontspannen. Probeer een osteopaat, baat het niet dan schaadt het niet!
Mijn beide zoontjes hebben ook reflux. Zij kregen nutriton door de voeding en zuurremmende medicijnen. Ook hadden wij zijn bedje wat schuin staan (hoofdje wat hoger dan de voetjes). Ik zou je nicht willen adviseren om op tijd aan de bel te trekken bij de kinderarts als het niet meer gaat met haar zoontje thuis. Mijn oudste is ook wel weer eens opgenomen als hij zoveel last had dat hij nooit meer sliep 's nachts. Dan werden er in het ziekenhuis nieuwe medicijnen uitgeprobeerd en konden ze hem daar even goed observeren waarom hij zoveel huilde. Heel veel sterkte, Liefs, Josie
hoi; levike zijn pap word ook ingedikt met nutriton en overgeven is al minder ma doet het nog altijd, wenen doet hij ni veel meer,maar snacht is hij wakker en in den dag slaapt hij dus prematuur zeggen ze als we naar kinderarts gaan daar krijgen we alleen maar de horen dat hij er moet uitgroeien dus echt helpen willen of kunnen ze ni,levi ligt ook altij schuin en dit helpt ook wel,noake de grote zus had ook reflux op haar 9maanden was zei er van af en ook hulp van osteopaat maar omdat levi prematuur is raden ze ons ni direct aan om naar de osteopaat te gaan wat bij noa wel helpten.
Mijn zoontje is niet prematuur geboren (volgens hen 37w1d) maar heeft wel enorm veel last van reflux gehad. Hij heeft één week in de couveuse gelegen waar het probleem al snel duidelijk werd. Bij ons zeiden ze ook dat het normaal was, en dat de meeste baby's wel last hadden van teruggeven van melk. Bij ons zijn ze in Leuven pas aan de alarmbel gaan trekken, toen Ian na 7 weken nog bijna niets bijgekomen was. Hij zat toen nét boven zijn geboortegewicht. Ian is toen 4 dagen opgenomen geweest in het universitair ziekenhuis in Leuven. Daar hebben ze vanalle testen met hem gedaan en hij bleek inderdaad reflux te hebben én zijn slokdarm was nog niet rijp. Sinds toen krijgt Ian Zantac ('s morgens en 's avonds), motilium voor elke maaltijd én gaviscon bij. Op deze manier is het dragelijk voor Ian. Ian is nu 6 maanden oud en heeft nog elke dag (bijna elke voeding zelfs) last van die reflux. Het enige verschil is dat hij er minder door huilt en dat het minder pijn doet door die medicatie. Hij heeft er mee leren leven denk ik... En voorlopig zijn de kinderartsen ook niet van plan om er iets meer mee te doen. Ik raad jou nicht aan om steun te zoeken bij haar familie. Om te vragen of haar moeder af en toe kan komen helpen zodat zij er even tussenuit kan. Ik heb de eerste twee maanden énorm hard afgezien en ben echt blij dat ik mijn familie had. Anders had ik ook thuis gezeten met een depressie denk ik. Zeg haar dat ze hulp moet zoeken in familiekring!
hoi, levike is wel prematuur geboren op 28w5d en is met keizesneden ter wereld gekomen. Levike heeft 3 maand couveuse gelegen ook int uz gasthuisberg leuven.daar heeft hij sondevoeding gehad maar daar is het ook fout gelopen want hij kost dat niet verdragen via zijn neus en hebben ze het via zijn buik gedaan wat het resultaat was dat het in zijn hartkamertje terecht is komen en een infectie had toen waren het zware tijden en waren we hem bijna kwijt hij is erdoor gekomen maar sindsdoen altijd infecties gehad 3 maanden lang.hij moest ook geopereerd worden aan 2 liesbreuken dit is ondertussen gebeurd waar hij wel last van heeft,maar nu dat hem zware reflux heeft steken ze het allemaal op de operatie ofwel zeggen ze ja hij moet eruit groeien mevrouw daar moeten we het dan mee moeten doen en ze hebben hem naar huis laten gaan wat het resultaat daar van is dat hij dag en nacht zit te wenen waar je duidelijk aan ziet dat hij van iets last heeft hij krijgt nu andere melk nutramigen die word ook ingedikt met nutriton hij geeft daardoor al veel minder trug maar blijft wel altijd last hebben van zijn maag en van het zuur hij krijgt ook medicatie waar hij mee geholpen is maar dat duurt ni lang.men nicht krijgt veel steun van mij want ik wil dat ze erdoor komt zodat ze ne keer terug kan lache.voor de rest heeft ze steun van vriendinnen en haar tante van haar ouders moet ze ni te veel verwachten door omstandingheden. ma ze is wel dankbaar dat ze mij nog heeft want ik woon bijna daar als ge het zo moet zegge.en doe da me plezier ik wil men nicht helpen en ik zie die kinderen doodgraag.