jullie mening...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marietje, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou graag jullie mening willen over het volgende:

Nu ik tegen het einde aan loop, vind ik het niet fijn als mn vriend meer dan 3 of 4 flessen bier drinkt. Ik vind dat hij er voor moet zorgen dat ik fatsoenlijk en veilig in het ziekenhuis moet kunnen komen als dat nodig is. Hij denk daar iets anders over.... Hij vind, dat als er overdag nog niets aan de hand is, hij gewoon moet kunnen drinken, want dan ga ik toch nog niet bevallen. Ik snap best dat het zich wel ruim van te voren aankondigt, maar de drank is natuurlijk niet zo maar uit zn lijf.
    Verder vind ik het gewoon heel belangrijk dat hij er nuchter bij is. Als hij aangeschoten is, mag ie wat mij betreft weg blijven. Heb ik gisteren tegen hem gezegd. Toen kreeg ik te horen waarom het dan toch zo belangrijk is dat hij bij de geboorte is???? want er gaat niemand dood als hij er niet bij is.......!!!

Sommige mensen vinden dat ik overdrijf, maar dit valt me toch zo vies tegen.... we hebben er samen voor gekozen, maar voor mijn gevoel sta ik er helemaal alleen voor. Het zit me flink dwars, waardoor ik ook buikpijn krijg. Aan de ene kant weet ik dat ik me er misschien niet te druk over moet maken en het eerst maar es af moet wachten. maar jee, wat baal ik hiervan zeg!! Wat vinden jullie? Overdrijf ik? verwacht ik te veel van hem?

2. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Misschien helpt het om als waarschuwing een emmer koud water neer te zetten? Dat je die over zijn hoofd kunt kiepen om weer nuchter te worden mocht het nodig zijn. :D
    Zonder gekheid, ik denk dat jullie daar toch nog eens goed over meoten praten. Pappamuis voelt zich al bezwaard als hij in het weekend 1 biertje drinkt, en wij hebben niet eens een auto.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gelukkig zit ik niet in je situatie maar ik kan je helemaal begrijpen!
    Hij kan er niet vanuit gaan dat het wel even duurt voor je naar het ZH moet. Het kan ook heel snel gaan of wat voor complicatie dan ook dat je gauw naar het ZH moet en niet kan wachten tot zijn bier eruit is.

Ik vind het vreemd dat hij zo over de bevalling denkt. Mijn man weet ook niet wat hij kan verwachten, denkt er makkelijker over als ik ( ML denkt nog wel 1 dag naar het buitenland te kunnen als ik uitgerekend ben. Want als er iets is kan hij in 4 uur bij me zijn) maar ik weet wel dat als ik het echt niet zie zitten hij niet gaat.
    Ik weet jouw situatie natuurlijk niet dus ik kan er moeilijk wat over zeggen. Hoe ik het lees vind ik het geen normale situatie en vindt ik get terecht dat je je zorgen maakt!
    Probeer nog eens met hem te praten als hij nuchter is...

succes!

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Max 3 of 4 was hier al te veel,en dat wil hij zelf ook niet!dus vind niet dat je overdrijft.waarom wil hij er niet bij zijn?vind dat echt raar!

5. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Overdrijven doe je zeker niet...
    Ik vind dat hij echt wel zijn biertjes kan laten staan.
    Jij bent dadelijk afhankelijk van hem, niet van n ander!

Praat eens goed met hem, als hij er niet over wilt horen..
    Eventueel een back up achter de hand zetten. Desnoods dat je moeder of vader je ter vervoer kunnen staan.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    :$:$:$ Vind ik echt niet normaal van hem, sorry..

7. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik vind het zacht gezegd niet zo netjes van hem.
    En het kan heel snel gaan weet ik uit ervaring, nu inmiddels 9 weken geleden. Er heeft tussen het moment dat de weeen begonnen en het moment dat ik in het ziekenhuis aan kwam maar een krappe 2 uur gezeten. In die 2 uur is de alcohol echt niet uit zijn lijf.
    Bovendien, hij wil het toch niet op zijn geweten hebben als er iets gebeurd als hij gedronken heeft?
    Mijn man zou het zichzelf nooit kunnen vergeven, dat heeft hij de hele tijd geroepen. Hij heeft vanaf week 37 misschien een keer 1 biertje gepakt maar voelde zich daarna meteen schuldig.
    Ik zou als ik jou was er nog eens goed met hem over praten en zorgen dat je altijd vervoer achter de hand hebt. Just in case....

8. Margje81

Margje81 Lid

1 aug 2013
    68
    0
    0
    NULL
    Hier hadden we op het laatst ook de afspraak dat hij altijd auto zou moeten kunnen rijden, dus max 2 biertjes. Nu vond vriend dat ook geen probleem (soms wel jammer, maar als ik uitlegde waarom, dan was het weer goed). Overigens ben ik thuis bevallen dus zou alleen zijn voor het geval we naar het ziekenhuis moesten. Maar ben wel blij dat we het zo gedaan hebben.

Een kind krijgen is zo iets unieks, iets wat je niet heel vaak in je leven zal meemaken, dat je daar best concessies voor mag doen. Als het kind geboren is, kanie het weer op een zuipen zetten ;)

9. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik baal er zo van.... ben er gewoon echt verdrietig van. en uiteraard drukt het natuurlijk op onze relatie. Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen... praten hebben we al een aantal keren geprobeerd, draait op ruzie uit, omdat we het niet eens zijn. Ik heb heel sterk de neiging om gewoon weg te gaan. Maar goed, hoogzwanger en bij anderen in huis zitten is ook verre van ideaal natuurlijk.... hoe krijg ik m dit in hemelsnaam aan t verstand???? Ik heb al bij hem aangegeven (huilend) dat het voor mij echt heel belangrijk is dat hij er gewoon nuchter bij is....
    ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet....

10. GreyhoundLover

GreyhoundLover Actief lid

22 nov 2012
    199
    0
    0
    Gelderland
    Ik vind dat je helemaal niet overdrijft! Sterker nog, ik heb mijn man ook gezeg dat hij kan stoppen met drinken want als er wat aan de hand is moet ik wel veilig naar het ziekenhuis kunnen en het is net zo goed zijn verantwoording als die van mij! Dus, in mijn opinie, heb je helemaal gelijk!

11. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Jeetje, ik snap die reactie niet...... natuurlijk moet de man erbij zijn!!! Tjonge jonge, mijn hormonen spelen op, en het is mijn man niet eens....

Ben je misschien ongepland zwanger? En is er enige wrok tussen jullie? Als dit zo is, natuurlijk ook niet goed te praten maar dan kan ik enigzins zijn weerstand begrijpen. Of het dingen roepen uit onmacht. Natuurlijk wilt hij toch bij de geboorte van zijn kindje zijn???

12. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet prettig vinden. Je maakt je terecht zorgen denk ik.
    Gaat je vriend mee met de afspraken bij de vk?
    Misschien is het handig om in zijn bijzijn te vragen aan de vk wat de snelste periode is tussen starten weeën/breken v vliezen en dat je naar het zh moet en wat in jullie regio het meest gebeurt (hoe snel ze je naar het zh sturen).
    Dan hoort hij het eens van iemand die er echt voor geleerd heeft.

Wbt zijn aanwezigheid bij de bevalling.. Hij moet beslissingen voor jou en jullie kindje kunnen nemen op het moment dat jij daar niet toe in staat bent. Ik was tijdens m'n bevalling half van de wereld, hij weet wat ik wel/niet wil en hoe we samen staan t.o.v. Zaken die met gezondheid voor ons kindje te maken hebben.
    Heel gek, maar de aanwijzingen van de vk en de gyn hoorde ik niet eens, alleen zijn stem kwam er doorheen. Als hij er niet was geweest weet ik niet hoe ik die baby er op een normale manier had uit kunnen persen. Die mannen beseffen half niet hoe belangrijk ze zijn.

Misschien dat hij daarom dat verantwoordelijkheids gevoel niet zo sterk heeft om nuchter te blijven.
    Ik weet overigens niet of jouw vriend sowieso rijd wanneer hij ook maar iets heeft gedronken. Maar misschien kan hij het bij die hoeveelheid op een dag houden.

13. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    oh jee, blij dat 't niet mijn man is zou ik zeggen.
    Hij heeft eens recht op zijn biertje, maar met het oog op een naderende bevalling vind ik wel dat hij best nuchter mag blijven. Het is toch een mooi moment dat je met tweetjes moet kunnen beleven EN je moet uiteraard veilig in hetziekenhuis geraken.
    Hier dronk mijn man de laatste weken eigenlijk bijna niets meer met alcohol. 3-4 glazen vind ik dan ook absoluut overdreven!

14. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Het zijn mss ook onze zaken niet hoor, maar drinkt jouw man dan dagelijks zo veel alcohol, of enkel bij een gelegenheid? want als een man elke dag zo een lading bier/drank nodig heeft lijkt het me weer een verslaving en geen gezonde appetijd meer. Sorry als dat te bemoeiend overkomt, maar vind het dan wel zorgwekkend.
    veel sterkte met het overtuigen van je man!

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee je overdrijft niet.

Bij mij braken mn vliezen met 36+6, en toen moest ik toch echt direct naar het ziekenhuis. Daar zit dan helemaal niet lang tussen.

Hetzelfde kan ik me voorstellen als er in het vruchtwater gepoept is oid.

Daarnaast was ik ook totaal niet aanspreekbaar tijdens de bevalling, en had mijn man dus wel echt (nuchter) nodig.
    Zou zeggen dat max. 2, waarmee je dus mag rijden, genoeg is.

Idd zoals boven al gezegd misschien met de verloskundige en hem bespreken?

16. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Is de alcohol belangrijker dan de geboorte van jullie kindje??
    Herken het wel.. Ben in januari pas uitgeteld en vl gevraagd om rekening te houden met mij met de jaarwisseling. Vond hij maar onzin.. Nu misschien nog makkelijk praten en hopelijk denkt hij er dan anders over..

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Pff, jij hebt waarschijnlijk al 9 maanden (bijna) niks gedronken, zodat jullie een gezond kindje kunnen krijgen. Kan hij dan echt niet een paar weekjes matigen voor datzelfde doel? Vindt hij het dan niet belangrijk om nuchter te zijn tijdens de bevalling?

Ik ben in het laatste trimester twee keer acuut opgenomen in het zh. Reken maar dat mijn man over de provinciale weg heeft gescheurd om mij z.s.m. in het zh te krijgen. (We wonen dicht bij het zh en de gyn had aangeraden in geval van nood zelf te komen, omdat we daar waarschijnlijk minder tijd mee kwijt zouden zijn dan wanneer een ambulance mij moest ophalen.) Moet er niet aan denken dat hij op die momenten gedronken had. Volgens mij had ik hem dan toch echt aan de buurman laten vragen of die ons wilde rijden...

18. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is dus het mooiste, het is absoluut niet ongepland!! we hebben hier samen voor gekozen. Ik wil best toegeven dat hij een stevige drinker is. elke dag gaat er wel één biertje in. en als hij met vrienden is, heeft hij geen rem zegt ie.
    Hij gaat wel mee naar de echo's enzo, vorige week was hij bij de belinstructies en toen zat hij ook heel aandachtig te luisteren. Hij heeft zelf een lijstje gemaakt met nummers die hij moet bellen voor en na de bevalling. dus ik snap hier eigenlijk ook niets van. Hij is een paar weken geleden voor zijn werk, 3 weken off shore geweest. daar mogen ze geen druppel hebben, dus hij kan wel gewoon zonder. maar blijkbaar is dit niet belangrijk genoeg.

Ik krijg sterk de neiging om maar gewoon tegen m te zeggen dat ie er niet bij hoeft te zijn. scheelt mij een boel stress en hoeft hij er geen rekening mee te houden. Hij weet dat, als hij er niet bij is, onze relatie over is.....

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    miss is het wel overdreven dat ik dat tegen hem gezegd heb (als hij er niet is, onze relatie over is), maar ik vind het wel heel belangrijk dat hij er is voor mij en voor mijn kindje.

20. Puggie

Puggie Actief lid

25 apr 2013
    388
    0
    0
    Ik zou hm flink laten schrikken als hij teveel heeft gedronken en niet mag rijden. Plasje water op de grond en eens kijken of hij t dan nog overdreven vindt.

Deel Deze Pagina