laminaat dweilen

Discussie in 'De lounge' gestart door BoBam, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Waar dweilen jullie je laminaat mee?
    Ik gebruik altijd laminaatreiniger van Pledge (geloof ik)
    maar ik vind dat spul zo stinken, heeft iemand anders nog
    een goeie tip? Want ik denk dat ik ook eerder ga dweilen als
    ik weet dat het dan lekker ruikt! :whistle:

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik gebruik geen speciale reiniger. Gewoon wat schoonmaakazijn met een scheutje allesreiniger. Toegegeven ik gebruik de allesreiniger ook tegen de azijngeur, maar schoonmaakazijn verkopen ze tegenwoordig ook in lavendel en citroen.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik dweil mijn vloer nu al 2 jaar met een gewone allesreiniger, niks geen problemen mee en het ruikt ook nog eens lekker :D

4. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik dacht dat dat dan ging bakken met allesreiniger?
    Of heb ik er toen wat anders in gegooid, of te veel? mm haha uitproberen dus

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik gebruik ook allesreiniger en een klein scheutje glansspoelmiddel ;) Niet teveel want dan gaat het plakken...

6. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik gebruik soms die pledge, en anders inderdaad gewoon allesreiniger. Geen enkel probleem mee hoor, gaat prima :)

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Krijgen jullie dan geen waas of plakkerige vloer? mennn ik word daar niet goed van bij onze laminaatvloer ..
    gelukkig ligt er beneden hout, dat scheelt!

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    ik gebruik sorbo, geschikt voor alle vloeren en voaila geen waas over mn laminaat!

Wel echt de aangegeven hoeveelheid sorbo gebruiken anders krijg je strepen!

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb geen last van waas of plakkerigheid. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat wij wel een oudere vloer hebben.

Blue wonder schiet me ook ineens te binnen.

10. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    ik gebruik alleen nog maar schoonmaakazijn voor de laminaatvloer ,anders krijg je zo'n vettig laagje over de vloer en wij lopen altijd op sokken dus dan blijf je voetstappen zien. Ook de hondenpoten staan anders binnen no-time weer op de vloer afgedrukt grrr.

Ik ben een jaar geleden of zo op internet gaan zoeken en in de speciaalzaken raden ze aan om houten vloeren en laminaatvloeren alleen met schoonmaakazijn te reinigen. Bij ons werkt het perfect.

Groetjes Inge

11. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Cillit Bang (en het vuil is weg ;) )

Ruikt wel lekker! Beetje citroenerig.
    Daarvoor altijd gewoon allesreiniger, dat ging ook prima.

12. lvdm

lvdm Niet meer actief

Ik gebruik Leifheit laminaatreiniger. Je moet echt maar heel weinig ervan in het water doen, anders krijg je strepen.

Maar ik vind het heel fijn spul. Maakt de vloer goed schoon en zorgt ook voor een mooie glans over de vloer; een soort beschermlaagje (plakt niet).

13. Teigertje6

Teigertje6 Actief lid

1 sep 2008
    229
    0
    0
    Ik gebruik ook gewoon allesreiniger. Wel doe ik het 1 keer in de zoveel tijd eens met echte laminaatreiniger. Maar merk niet echt veel verschil:)

14. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Die pledge vind ik ook geen succes.

Ik gebruik andy.. wit laminaat waar je alles op ziet, maar met andy krijg ik m vrij snel zuiver!

15. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Van die pledge blijf ik hier strepen zien en al is de vloer al weer droog als ik er later overheen loop krijg je nog voetsporen erop , dus nu gewoon een beetje ajax allesreiniger en dat werkt beter.

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb al 4 jaar hetzelfde laminaat, al 4 jaar gebruik ik allesreiniger! Laminaat is nog steeds heel mooi! Ik heb een keer speciale laminaat reiniger gekocht, heb het toen een week gebruikt, maar merkte totaal geen verschil + dat het niet zo fris rook... Dus hier gewone allesreiniger!

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik gebruik altijd de vloeibare groene zeep van het merk Drie hoek. (gele flessen met de groene dop) Ik gebruikte het altijd voor beneden op de eiken houten vloerdelen, was op advies van de fabrikant omdat daar weinig bijtende stoffen in zitten. Toen ben ik het ook maar boven voor het laminaat gaan gebruiken. Het ruikt lekker en de vloer blijft heel mooi.

18. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hier soms allesreiniger, soms kook ik water doe er een halve ui in, laat het afkoelen tot gewenste hand-verbrand-niet-temperatuur ,is goed voor vliegen en vliegenpoepjes, hondenpootjes en kattenpoootjes, en zeer natuurlijk.

19. hier ook allesreiniger ajax of blue wonder. Hoewel ik als ik snel wil zijn wel eens de laminaatreiniger van HG gebruik..

20. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hebben jullie nooit dat het zo vreselijk opdroogd?
    Ik heb alles al geprobeerd, maar er blijft een laag vet op zit. Vooral met die pledge laminaatreiniger hoor!
    En als ik het dan gewoon laat opdrogen is het één en al strepen en rare opdroogplekken!

Deel Deze Pagina