Zo af en toe ben ik wat aan het dagdromen en aan het bedenken hoe het allemaal zal gaan straks. Kan je natuurlijk nog niks van zeggen maar zal voor mij wel een soort van geestelijke voorbereiding zijn ofzo. Gisteren kwam ik opeens tot het grootste vraagstuk tot nu toe: wat als je kindje er eenmaal is? Ik kan 1000 dingen bedenken maar ik kan me bijvoorbeeld echt niet vóórstellen dat als je kindje midden in de nacht wordt geboren, dat je zegt: jongens, ik pak nog een paar uurtjes slaap, tabee! Terwijl ik me juist wel kan voorstellen dat je zó moe bent van de bevalling, dat je als een blok in slaap valt. Of juist niet, omdat je zo hard ligt te stralen van geluk, dat je niet eens wílt slapen. Aanleggen/flesje geven zal ook nog wel ergens moeten gebeuren, dunkt mij. En natuurlijk die controles, maar dat gebeurt gelijk daarna..? Ach, wat weet ik er ook van... ik heb nog nooit eerder een kind op de wereld gezet en weet van toeten noch blazen Hoe ging dat bij jullie, hoe werden de eerste uren na de bevalling gevuld?
Allereerst: hechten, want had'n knip gehad. Helaas moest mijn dochter naar de kinderarts en daarna -afdeling, dus ik lag alleen op de verloskamer, man was met dochter mee. Daarna ben ik door de verpleegkundige opgefrist want douchen zag ik niet zo zitten. Dat was erg fijn, ik had me rot gezweet. Ben rond middernacht bevallen en ik denk rond half drie hebben ze me in een bed geparkeerd en naar de kinderafdeling gereden om onze dochter te bewonderen. Daarna naar de kraamafdeling waar ik nog wat heb liggen pitten. Weet nog dat ik dacht, zo zonder kind daar, 'goh, dus dit was het, bevallen...'. Inderdaad vol adrenaline dus heb maar licht geslapen. Nou was mijn bevalling alleen niet een uit het boekje, maar ik denk dat hechten en opfrissen wel vrij standaard zijn. En daarna natuurlijk lekker bijkomen, in principe met je kind. Lekker genieten van elkaar! Ik hoop dat het deze keer een stuk relaxter zal zijn en dat ik de kleine wel bij me mag houden...
Ik ben smiddags om 4 over half 4 bevallen in het zkh, direct na alle controles, hechten, aanleggen bla bla.. heb ik een flink bord warm eten aangevallen.. toen lkkr gaan douchen, en na het douchen waren me ouders en (toen nog) schoon-ouders er. 's avonds gewoon lkkr optijd gaan slapen. En 's morgens optijd en fris weer naar huis, waar ik lkkr ben gaan liggen en me heb laten verwennen door de kraamzorg. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat
Ik beviel om middernacht, in het ziekenhuis maar wel gewoon met de verloskundige. Mart reageerde gelijk alert en goed, en werd meteen na de geboorte op mijn buik gelegd. Ik was helemaal hotel de botel op mn kleine ventje en vond het heerlijk zijn glibberige lijfje tegen me aan. Zo hebben we ruim een uur legegen, terwijl ze me van onder controleerden, kreeg 1 kleine hechting en de nageboorte kwam er na 11 minuten uit. Na ruim een uur knuffelen en wennen en proberen aan te leggen wat niet lukte, heeft de verloskundige Mart nagekeken, reflexen getest etc en aangekleed. Toen kreeg ik wat te eten, had best honger en we kregen beschuit met muisjes. Ruim 2 uur na de bevalling ben ik gaan douchen, aankleden en 4 uur na de bevalling dus midden in de nacht om 0400 waren we thuis. Ik was helemaal hyper van de adrenaline, en ben beneden gebleven met Mart. Mijn man ging wel ff slapen die was kapot. Om 0800 konden we de kraamzorg bellen die er om 0900 was. Toen ging ik even slapen. Begin van de middag kwam de eerste visite (oma's en oom en tante) en die werden door de kraamzorg opgevangen. verder zijn we die dag druk geweest met proberen aan te leggen wat helaas echt niet ging en uiteindelijk ben ik gaan kolven en hebben we dat gegeven en een beetje kunstvoeding. Vanaf dat je thuis bent en de kraamzorg er is gaat het eigenlijk vanzelf als je een goede kraamzorg hebt. Die helpt je overal bij als je dat wil en leidt alles in goede banen. Ik vond het een heel mooie en bijzondere tijd die eerste dag!
Ik had even een stukje misgelezen zeg maar Bij mij werd mijn dochter na de bevalling eerst gecontroleerd en daarna bij me gelegd. Terwijl ze bij me lag zijn ze begonnen met een paar hechtinkjes zetten. Ze mocht helaas maar heel even bij me liggen omdat ze zich niet warm kon houden dus snel terug haar bedje in en ik na het hechten onder de douche. Daarna ik weer terug naar bed en wachten op de visite
Hahaha! Ja, daar vind ik mezelf ook nog wel een type voor. Dat doe ik ook als ik iets heel spannend vind of helemaal hupsig ben, kan ik m'n klep ook geen minuut dicht houden... Helemaal niet aan gedacht dat dat ook tot de mogelijkheden behoort
Dit is trouwens wel echt helemaal wat ik bedoel dus dank voor het delen! Zo kan ik me een beetje een voorstelling maken van hoe het kan gaan.
Mijn zoon is om 10 voor 7 's ochtends thuis geboren en toen we een beetje waren bijgekomen (navelstreng doorknippen, apgarscores ouders bellen enz) ben ik gaan douchen en is mijn man samen met de kraamverzorgster ons ventje aan gaan kleden. Daarna hebben we samen in bed ontbeten en een flesje aan de kleine gegeven. Vanaf half 10 tot 11u kwamen de trotse opa's en oma's en lagen wij nog steeds lekker in bed! Moe was ik niet. Tussen de middag kregen we een lekkere lunch van de kraamverzorgster, flesje geven aan zoonlief en daarna hebben manlief en ik even geslapen! Eigenlijk een heerlijk relaxte ochtend ..
Mijn bevalling begon op zondag om 17.00 uur met lichte w-en. Om 24.00 uur ging ik naar het ziekenhuis met volledige ontsluiting en om 04.02 is onze zoon geboren via een ks. Om 07.00 uur had ik mijn zus al in het ziekenhuis en vanaf toen de hele dag visite gehad. Ik leefde ook de hele dag op adrenaline eigenlijk
Ik ben van vrijdag- op zaterdagnacht begonnen met de bevalling, uiteindelijk is Lucas op zondagochtend (in het zkh) geboren. Daarna eerst een tijdje in de verloskamer gelegen met z'n tweeën en manlief ernaast. Genieten van dat eerste moment, aanleggen aan de borst, etc. Daarna controles, aankleden, wegen etc. van de kleine. Toen heeft manlief hem een tijdje vastgehouden (en samen in slaap gevallen, schattig!!). Toen heeft de verpleging mij gewassen op bed (mocht niet douchen). Naar zaal gereden, daar even wat ontbeten en nogmaals aanleggen aan de borst. Opa's/oma's gebeld (was inmiddels rond 8u). Heb Lucas toen heel erg veel bij me gehad, gewoon in bed, op de borst of naast me in bed. De andere momenten lag hij eventjes in het wiegje naast me. Hij is eigenlijk geen moment van mijn zij geweest. Toen controle kinderarts (i.v.m. vacuumverlossing), bloedprikken voor Hb bij mij (i.v.m. bloedverlies), controle gynaecoloog voor mij en toen gingen we inpakken om naar huis te gaan. Rond 13.00u waren we thuis, meteen mijn bed in gedoken. Kleine in de kinderwagenbak naast het bed. Weet eigenlijk niet of ik nog veel geslapen heb die dag... kan het me niet herinneren. Toen 's middags eventjes 1,5 uur kraamhulp om ons op weg te helpen. 's Avonds de opa's/oma's op visite en toen de nacht in. Paar keer aangelegd aan de borst nog uiteraard. Kleine heeft in de kinderwagenbak geslapen en deels bij ons in bed (hij had mama-honger en het voelde toen gewoon goed). Volgende ochtend kwam de kraamhulp en kon de kraamweek echt beginnen Ben heel benieuwd hoe het nu gaat, zeker i.v.m. de kleine dreumes die nu al rondstapt!
herkenbare verhalen mijn bevalling duurde best lang, snachts om 4 uur begon het écht (om de 5 minuten weeen) en s avonds om 20.45 is ze geboren. Ze werd 2 tellen op m'n buik gelegd. En toen snel meegenomen (sorry even niet zo leuk) , naar een kamertje wat vast zat aan de mijne, waar ze haar 'op gang' hielpen (waren de langste minuten uit m'n leven!) . Daarna mocht ze bij me liggen en werd ik gehecht (knipje) - daar had ik me wel op verkeken: Het duurde 3 kwartier - 1 knipje! Daarna werd ik op bed opgefrist door een verpleegkundige, terwijl m'n man onze dochter vasthield. Toen was het inmiddels 22.30 uur Omdat het avond was, mochten we niet meer naar huis. Wel mochten de opa en oma's nog even langskomen. Omdat ik naar een 4-persoonskamer zou gaan, bleef ik op de verloskamer, tot het bezoek was geweest. Om 23.45 ging ik dus met m'n man naar de kamer toe. Vlak voor me, was er nog iemand bevallen. De 2 andere dames, waren eerder op die dag al bevallen. En tja, op een gegeven moment moest dus de lamp uit... Maar wij waren nóg zó hyper en wakker...dat we toch telkens even spiekte, of meespiekte als de ander de lamp aan had. Onze kindjes lagen naast ons in het wiegje, ook om de temperatuur goed te houden (in een wiegje met kruikjes) . Ik heb die 1e nacht denk ik een uurtje geslapen.. het duurde écht lang . De 2 andere dames waren de adrenaline al kwijt inmiddels en die lagen héérlijk te slapen. Hoewel: 4 mama's, zijn ook (bij ons tenminste) 4 baby's... dus het was ook weer niet vaak stil . M'n man stond de volgende ochtend om 8 uur ofzo alweer op de stoep
Ben om 23:00 uur bevallen (in het ziekenhuis), daarna ging alles heel relaxt. Kleine heeft lekker lang bij me gelegen, ik ben gehecht, daarna ouders e.d. gebeld, gedoucht (heb zelfs uitgebreid mn haar staan doen whahahaaa). Daarna lekker weer in bed (moest nog in ziekenhuis blijven ivm bloeddruk), toen lekker nog een tijd de kleine bewonderd, beschuit gegeten, nog vla en een broodje gekregen... en was helemaal hyper en blij! Ouders kwamen nog langs en daarna een poging tot slapen, wat niet lukte, dus toen lekker vanuit mijn bed naar mijn kleine meid liggen kijken!!!
Ik ben om 19.59 's avonds bevallen en moest een nachtje in het ZH blijven. Idd, ik was ontzettend moe en eigenlijk wilde ik 's nachts graag slapen. Maar dat lukte niet, ik bleef maar naar Milan kijken die in zijn wiegje naast mijn bed sliep. Slapen kwam de volgende dag thuis wel... Dat is het voordeel van de kraamweek vond ik, je kunt best flink bijslapen omdat de kraamverzorgster er is. De eerste echte dag thuis, heb ik bijna alleen maar geslapen en ben ik alleen wakker geweest als Milan wakker was voor een voeding. Of als ik zelf moest eten, of naar de wc moest oid. Verder alleen maar geslapen. En och, het niet slapen na de bevalling went gauw genoeg.
ik beviel om 2:00 's nachts. De kleine heeft even bij me gelegen en werd daarna gewassen en bij papa gelegd voor het flesje. Ik moest namelijk nog gehecht worden en niet zo'n klein beetje ook ( 2 uur lang met 2 man bezig geweest). Echter, op dat moment zoveel adrenaline, ik heb mijn zus gebeld terwijl ik gehecht werd. Om 5:30 ( mijn zus kwam toen ook) werden we naar de kraamsuite gebracht, maar heb niet geslapen, zoveel adrenaline. Die dag moesten mijn man, ik en de kleine nog een dagje blijven, dus ons lekker laten verzorgen in het ziekenhuis en de opa's en oma's ontvangen.
Onze dochter is om 2.56 uur geboren. Ze heeft vervolgens een hele tijd op mijn buik gelegen en toen ook voor het eerst gedronken. Daarna alle controles terwijl ik werd gehecht. Hierna heeft manlief heerlijk met dochter geknuffeld terwijl ik heb gedoucht. Daarna lekker een beschuitje gegeten en om 6 uur 's morgens onze ouders gebeld. De kleine ingepakt, mezelf aangekleed en om 7 uur 's morgens stonden. Met baby thuis op de stoep terwijl om ons heen iedereen wakker weerd en naar z'n werk ging. Vreemd vond ik dat. Omdat de kraamzorg pas om 9 uur kwam en we eigenlijk ook niet goed wisten wat we moesten doen zijn we met z'n drieën in het grote bed gaan liggen waar de kersverse papa als een blok in slaap viel. Ik had zoveel adrenaline in me, kon alleen maar naar ons prachtige slapende meisje kijken. Achteraf gezien het mooiste moment, zo met z'n drietjes. Daarna kwam de kraamzorg en de nieuwsgierige opa's en oma's. Ik heb de hele dag liggen stralen, terwijl manlief kapot was van neen nacht zonder slaap... Geniet lekker van je eerste dag!
Onze dochter is om 17 uur geboren, ik kreeg haar op mijn buik en heb alleen maar geroepen 'ze is er al" (ik had nogal een snelle bevalling van in totaal 4 uurtjes) Na ongeveer een kwartier werd ze weggepakt, want de placenta wilde niet komen, uiteindelijk na hard stampen op mijn buik wel Isa was ondertussen al gecontroleerd en aangekleed en lag lekker op schoot bij papa. Ik werd gehecht en daarna mocht ik douchen. Toen ik eenmaal weer terug in bed lag heb ik uren met haar in mijn armen gezeten en vol trots naar haar gekeken. We moesten die nacht in het ziekenhuis blijven en ik kan je zeggen dat er van slapen niet veel terecht is gekomen, ik kon alleen maar naar ons meisje staren Achteraf gezien heb ik bijna 24 uur niet gegeten en heel weinig gedronken, maar heb er ook totaal niet aan gedacht.
Ik viel de eerste vier dagen na de bevalling juist om de haverklap in slaap, vooral na de borstvoeding. Ik voelde me echt stoned door alle hormonen. Tijdens mijn bevalling viel ik tussen de weeën door in slaap. Als je genoeg je best doet om je te ontspannen en de pijn is vermoeiend... kwam nog bij dat ik de nacht ervoor maar 2 uur had geslapen.
mijn zoontje werd om 06.00 geboren pas laat in de avond dacht ik van hey..ik ben moe ik ga slapen. zat ook vol adrenaline. mijn dochter werd om 23.00 geboren en om 02.00 was ik wel knocked out.