Leuke topic. Zo kan het dus ook allemaal. Ik hoop bij de volgende een mooie ervaring over te houden. Na de geboorte lekker je meisje vasthouden en knuffelen, aanleggen, bekijken, genieten. Bij de eerste heb ik haar in de eerste 8 uur in totaal misschien een minuut mogen vast houden. Ze werd meteen weggegrist na geboorte, toen ze stabiel was nog heel even mogen vasthouden en toen pas de volgende morgen weer. Ze heeft een week op een andere afdeling gelegen. En tot op heden mis ik die week wat eigenlijk zo een mooie week had moeten zijn. Maar voor ons was het een hel.
Ik ben om 12.49 bevallen. Eerst uitgebreid ons kindje bewonderen natuurlijk, hem aanleggen, en daarna kreeg hij kleertjes aan en een prikje, en werd ik gehecht (dat duurde wel effe ) Daarna werd ik gedoucht, wat ongeveer 10x zo lang duurde als normaal, omdat ik liep en bewoog alsof ik net uit de dood was herrezen. Het ging niet echt soepeltjes, zeg maar. Daarna moest mijn vriend hoognodig een sigaretje roken wegens alle stress, en was ik een kwartiertje alleen in de verloskamer met onze knul in mijn armen. Toen heb ik voor het eerst een slaapliedje voor hem gezongen (dat hij tot op de dag van vandaag prachtig vindt), en daarbij keihard liggen janken van geluk Toen werd ik naar een gewone kamer gereden, en kregen we drinken etc. Om 16.00 kwamen mijn schoonouders, en vader en aanhang. Een kamer vol mensen, veel en veel te druk voor mij. Ik kon ze wel wurgen en wilde alleen maar dat ze weggingen. Zoon bleek het zwaar te hebben gehad tijdens de bevalling, en ze wilden ons 1 nacht ter observatie houden. Aan het eind van de middag kreeg ik een bordje eten, en daarna kwamen mijn schoonzus en zwager nog even langs. Daarna was het einde bezoektijd, en ging mijn vriend thuis slapen (nou ja, bij zijn ouders, want hij werd helemaal gek in zijn eentje thuis ). Ik heb geprobeerd te slapen in het ziekenhuis, maar heb geen oog dichtgedaan door een combinatie van hyper zijn, een flink brullende baby (zoon was heel erg misselijk), en een loeihete ziekenhuiskamer. Dat was dus mijn eerste dag met zoon!
@Aecatz: nee, dat is niet hoe je je kraamweek voorstelt he.... Ik vind het rot voor je dat je die hebt moeten missen. Gelukkig is het goed gekomen met je meisje en is die hel niet voor niets geweest (neem ik aan, tenminste). Maar die week krijg je nooit meer terug, dat is gewoon verdrietig. Ik hoop voor je dat je over een week of 10 lekker op een roze wolkje mag liggen met je verse baby'tje. (volgens mij is die wolk de sterkste drug die er bestaat; ik heb alles zó wazig en scherp tegelijk beleefd.... het doet echt iets met je bewustzijn.)
Ik ben bij de eerste in de nacht bevallen (00:15 in het ziekenhuis). Ik was vooral erg moe en ik was het allemaal gewoon even zat. Ik wilde even geen polonaise meer aan mijn lijf toen zoonlief er eenmaal uit was. Natuurlijk werd ik wel gehecht (1 binnen en 1 buitenhechting dus zo gepiept) en ondertussen werd zoon gecontroleerd en aangekleed e.d. Aanleggen kan ik me niet meer herinneren. Ik heb gedouched en wat gegeten (beschuit met muisjes) en vooral heel veel gekeken! Familie en vrienden hebben we pas de volgende morgen ingelicht. We waren om ongeveer 4 uur thuis en ik heb toch wel even geslapen tussen 4 en 8. (bekaf van 2 uur persen!) Bij mijn dochter was het anders, toen ben ik 's middags (12:15) bevallen. Geen hechtingen e.d. Ze heeft heerlijk bij me gelegen een hele tijd en is daarna gecontroleerd en aangekleed door papa. Ondertussen heb ik gedouched. Daarna aangelegd. Geweldig hoe zo'n kleintje direct weet wat ze moet doen. Verder hebben we bij de tweede vrij snel familie en vrienden ingelicht. Op dag 5 werd dochterlief alsnog opgenomen (11 dagen) ivm een infectie.. we hebben die eerste 4 dagen echt genoten en dat was maar goed ook. WEG kraamweek! Al met al waren beide bevallingen best relaxt! maar wel hard werken! (Ik vind bevallen trouwens helemaal prima.. zwangerschap sucks maar bevallen prima.. tja, je hebt er rare tussen zitten)
Jeetje zit met tranen de verhalen te lezen! Kan niet wachten om het ook te mogen meemaken. Al zijn er ook natuurlijk minder leuke verhalen... het kan ook gebeuren! Toch goed dat we daar als leken ook rekening mee kunnen houden
Ik lees ook bij veel van jullie een hele mooie start. Wat lijkt me dat bijzonder mooi om op die manier mee te maken. Ons mannetje werd vlak na zijn geboorte (9:25 uur) met spoed met een ambulance, samen met mijn man, overgebracht naar een ander zh. Totaal onverwachts, het was dan wel niet levensbedreigend, maar we kregen te horen dat hij waarschijnlijk geopereerd moest worden. De schrik zat er toen goed in, geen kraamvisites die dag, geen beschuit met muisjes, niet knuffelen met mijn mannetje.. maar wachten op de ambulance die mij (niet met spoed) ook naar het andere zh zou brengen. Eenmaal daar wachten op ons mannetje die geopereerd werd.. en laat in de avond, 21 uur eindelijk heel even mijn mannetje mogen vasthouden terwijl hij aan allemaal toeters en bellen hing.. Heel onwerkelijk allemaal die dag. Zelfs vlak voor de geboorte calculeer je zoiets niet in.. Droom bij een 2de dan ook van een heerlijk relaxe kraamdag waarbij ik mijn beeb de hele dag kan vasthouden en knuffelen!
ik ben dan beide keren overdag bevallen maar hier ging het zo: Van de eerste: Nikki werd geboren en heeft even bij me gelegen. tijdens haar controles en aankleden werd ik gehecht. daarna kreeg ik haar terug en mocht ze lekker bij me liggen en ging ik aanleggen. Daarna werd ik even opgefrist door de verpleegster en werd ik naar de rustkamer gereden. Daar hebben we de eerste visite ontvangen en hebben we even gegeten. ik was om 15.42 bevallen en rond 17.30 was de visite er. Na de eerste visite naar de kraamafdeling waar ik nog wat meer visite heb gehad. mijn vriend ging rond 20.30 naar huis die was kapot. Ik heb alleen maar haze slaapjes gedaan. was inderdaad vol adrenaline en heb de hele tijd alleen maar met mijn meisje geknuffeld en naar haar gekeken. Van de tweede: Kirsten werd geboren en na het op mijn buik liggen even bij me weggehaald. ze was namelijk nogal klein. ze hebben haar even gewogen 2570 gram. toen kreeg ik haar terug voor huid op huid contact wel kreeg kirsten een kruik erbij zodat ze niet teveel afkoelde. ze heeft een beste poos bij mij gelegen en heb haar ook huid op huid aangelegd. Toen kirsten haar controles waren gedaan en ze was aangekleed ben ik even gaan douchen. Toen gingen we naar de rustkamer.Daar kwam eerst onze oudste dochter kijken en toen de opa's en oma's. deze keer hebben we tijden afgesproken zodat de opa's en oma's achter elkaar aankwamen en niet tegelijk. nog even wat gegeten en daarna naar de kraamafdeling voor nog meer visite. Ben om 14.36 bevallen en rond 17.00 uur was de eerste visite er. Bij kirsten iets meer geslapen maar nog steeds heel veel knuffelen en kijken naar mijn kleine meid.
IC, morfine, 2 infusen, slaapmiddelen, narcose uitslapen en toen brachten ze me ook nog met bed en alle toeters en bellen naar de couveuse waar mijn dochtertje in lag......heb ik allemaal niet zo meegekregen, maar de foto's bewijzen het. Maar ik was medisch gezien niet de norm dus dit komt maar zelden voor bij bevallingen
Ow leuk, ik zal ook wel wat vertellen.... Wat gebeurde er allemaal, goh is soort nog moeilijkg terug halen en dat terwijl het "pas" 4 mnd geleden. Hij werd iig om 14.24, thuis geboren. Kleine had een ondertemp dus hij heeft het eerste half uur á 3 kwartier lekker bloot op mijn borst gelegen met zo'n folie dingetje over hem heen. Vond ik heerlijk en lekker warm, ik had het ook erg koud na de bevalling. In die tijd is mijn placenta er uit gehaald en heeft de vk daar het 1 en ander over verteld maar ik heb er amper iets van mee gekregen. Controles van de kleine lekker bij ons op bed en toen is ie aangekleed en kwam hij lekker bij ons op de arm. Daarna ben ik gaan douchen met kh. Vooraf aan de bevalling dacht ik, dat nooit, doe ik wel met manlief... Nou ik heb daar in mijn blote gat hele verhalen staan vertellen over de bevalling en dat ik het zo gek vond dat een wild vreemde mij aan het wassen was. Haha. Daarna weer lekker op bed Manlief en ik kregen een kopje thee en beschuit met muisjes de kleine lag lekker bij ons. Vk en kh zijn toen even naar beneden gegaan om ook wat te drinken en papieren in te vullen. Hierna geoefend met het aanleggen van zoon en toen alle telefoontjes gedaan. Rond 5 uur kwam schoonmoeder, schoonzus en nichtje. Rond 7 uur ging kh ook weg en is schoonzusje ons eten komen brengen, haha. Friet! Ik dacht blegh daar heb ik geen zin in maar wat was het lekker. Toen waren we dus echt ff met z'n drietjes in huis. Als "smoes" kwam schoonzus later ook nog even een toetje brengen. Ze wilde gewoon nog een keer bij haar mooie neefje kijken! Om 19.00 kwamen mijn ouders, broer, zusje en zwager en om 21.00 waren weer alleen. 'S nachts ondanks de nachtvoedingen en het klooien met voor het eerst alleen proberen aan te leggen wel goed geslapen... Laat het allemaal op je af komen meid. Het loopt van zelf!
Damien is om 11:57 (smorgens dus) geboren, en ik heb de 24 uren daarna amper geslapen Ik werd ook eerst gehecht, terwijl Damien bij me lag. Daarna werd hij gewassen en aangekleed door een verpleegster. Toen kregen mn moeder en ik (zij was bij de bevalling) beschuit met muisjes.. Niets van gegeten, was alleen maar bezig met Damien proberen aan te leggen.. Toen ben ik naar een andere kamer gegaan, daar kon ik me douchen. Omdat ik de lunch had gemist kreeg ik die wat later, maar het was ontzeeeettend vies, dus ik heb amper gegeten. Daarna moest ik naar de zaal, heb ik Damien zelf heen gereden in z'n bedje, terwijl de verpleging veel liever wilde dat ik in m'n bed bleef liggen zodat zij me naar zaal konden rijden, maar ik wilde m'n kind geen moment aan iemand anders 'geven' Mijn moeder is toen m'n zusje, broertje en oma gaan halen, die zijn toen meegekomen naar het ziekenhuis. Toen heb ik eerst mn zusje en broertje alleen bij me gehad, dat wilde ik erg graag, daarna zijn mn moeder en oma er ook bijgekomen. Zij zijn een tijdje later weer naar huis gegaan, savonds is mijn moeder weer teruggekomen. Snachts heeft Damien alleen maar gehuild (ik moest nog een nacht in het ziekenhuis blijven vanwege een te hoge bloeddruk) en ben ik met hem op een andere kamer rondjes gaan lopen. Durfde echt niet op zaal in bed te blijven liggen, was veel te bang dat de andere vrouw die daar lag last zou hebben van Damien en dat de verpleging zou besluiten om hem weg te halen Heb geprobeerd 'm te voeden, dat lukte af en toe heel goed, maar hij hield het nooit echt lang vol.. Om half 6 was Damien eindelijk even stil, zijn we in bed gaan liggen, maar om 6 uur kwam de vreselijk chagerijnige nachtverpleging, waarvan ik geen moment hulp heb gehad bij de BV (terwijl ik eerst niet van plan was dat te geven en dus geen idee had 'hoe het moest') me afsnauwen omdat ik niet wist wanneer Damien voor het laatst gedronken had en omdat het 'nu onderhand wel weer eens tijd zou zijn, he?'. Om 8 uur was m'n moeder er alweer, werd er weer bloedgeprikt en werd mn bloeddruk gemeten.. Die was toen 105 en als ie niet zou zakken naar onder de 100 moest ik nog een nacht blijven.. Dat wilde ik echt NIET! Ik heb de hele ochtend doodstil gelegen, me geconcentreerd op mn ademhaling, en toen ze me om 12 uur weer kwamen meten was mn bloeddruk 95! Toen konden we naar huis, en daar heb ik smiddags heeeeeerlijk en eeeeeeeindelijk geslapen!
ik ben om half 11 sochtends bevallen van mijn dochter ( vacuum verlossing zonder ruggenprik ) ze werd gelijk van de navelstreng afgehaald omdat die om haar nek zat dus papa heeft het niet moeten doen .. daarna is ze onderzocht en heb ik haar maar 2 minuten beed mogen houden ivm dat ze haar temp niet op orde kon houden ik moest nog gehecht worden. en douche ik was savonds om 8 uur thuis en ik moest om 11 uur weer terug ivm dar kiara haar temratuur te erg daalde ( 35) verder na de bevalling ( was al bijna 36 uur wakker ) ging ik echt niet slapen . onder de bevalling was ik zo moe en kon ik niet meer erna kon ik niet meer slapen * eerste wat ik deed .. is red bull drinken ik geef geen borst.* en tegen mijn vriend schelden dat hij persee een sigaret moest roken terwijl ik dat ook wilde
ik ben iets voor 20:00 bevallen en heb fynn tot half 10 bij mij gehad waarbij hij lekker heeft liggen drinken daarna hebben ze hem aan gekleed en gewogen. om 22:00 is de familie komen kijken en om 22:20 moesten ze weg want ik wilde douchen. tijdens het douchen hebben ze fynn bij papa gelegd en toen ik terug kwam mocht hij in het weigje. want ik mocht niet naar huis omdat de kraamzorg niet kon komen. die nacht super veel wakker geweest en liggen staren in de wieg. fynn zelf 3 x gevoed zonder hulp vande verpleging maar dat was mijn eigen schuld want ik had niet gebeld 8 uur in de ochtend kwam mijn vriend weer (die is om 1 uur naar huis gegaan de honden uit laten). om half 10 mochten we naar huis en hebben we lekker rustig aan gedaan. de eerste nacht hebben we allemaal heerlijk geslapen. ik kon de hele kraamweek alles zelf en het ging echt super goed ondanks een rij hechtingen en een bevalling van 47 uur. dag 5 zat fynn boven zijn geboorte gewicht en zijn we lekker naar buiten gegaan en hebben we hem geshowd op het werk van mijn vriend
Het eerste waar ik aan moet denken aan de eerste uurtjes na de bevalling (thuis) is dat onze kat naar beneden viel/sprong van 5 hoog. Mijn vriend zat dus met zijn roze hoofd te zoeken in de bosjes naar onze kat. Gelukkig ongedeerd.
moet even diep graven hoor! Maar hoe ging het na de geboorte.... Anoeska was na een bevalling van 35 uur geboren. Vrijdag 25 juli om 11.35 uur. Een half uur later kwam de nageboorte. Ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal een beetje langs me heen gegaan is die dag. Anoeska heeft een tijdje bij mij gelegen, toen de onderzoeken, kleren aan. Toen was het tijd om bij mij te gaan hechten. Mijn moeder was er al bij toen Anoeska er uit kwam, mijn pa is daarna gekomen. Mijn schoonouders zijn ook geweest. Een goede vriendin was ook bij de bevalling. Ik weet nog dat ze mijn bed hebben verschoont en mij op bed hebben moeten wassen omdat ik geen kracht meer had om eruit te komen. En voor ik het wist zat ik met een bord patat op schoot hahahahahaa. Pas daarna heb ik mijn broers gebeld met het goede nieuws dat ze oom waren geworden Echt waar die 1ste dag is voorbij gevlogen!! Ik hoop als er ooit een 2de komt dat ik die 1ste dag toch iets meer bewuster meemaak!