Hoi Dames, Onze kleine heeft in 1 uur 2x flink overgegeven. Er zit nu geen slijm bij zoals voorheen. Heeft geen koorts. Huisartsenpost gebeld en deze zeggen over een uur wat vocht geven en kijken of hij het binnen kan houden. Wat zou het kunnen zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Groetjes Karin
Geen idee, maar ik vind het wel vervelend voor je en natuurlijk ook voor Damiën. Misschien heeft hij toch iets onder de leden. Ik zou hem even goed in de gaten houden.
hoi hoi, Nee niet binnen gehouden. We gaan nu proberen om voeding te geven. Als het nu eruit komt gaan we naar het ziekenhuis. Anders leg ik hem vanacht bij ons op de kamer dan kan ik hem in de gaten houden. Hij is ook gewoon helemaal op. Vindt dit eng. Groetjes Karin
mijne deed ook vaak na eten kwam uiteindelijk zijn hele voeding ongeveer eruit, niet meteen bv een deel na half uur en soms als hij weer naar bed ging of als hij in bed lag, kreeg als tip wat water te geven, waarschijnlijk hij maagzuur en dan verdunde dat zich, ook dat kwam er deels vaak uit maar het werd minder en uiteindelijk nergens last van... komt het er uit gelopen of echt met een ja boog eruit? als met boog is, schijnt er iets met maagje te zijn,
Hoi Hoi, Nee het komt er niet met een boog uit. Hij was gisteren zo ziek dat hij na het overgeven bijna lichamelijk uitviel. Ogen hingen, hij werd spier wit en zo slap als een vaatdoekje. Had bijna 112 gebeld maar toen kwam hij weer wat bij. Daarna naar het ziekenhuis gereden om hem te laten onderzoeken. Ze vonden hem er nog goed genoeg uitzien dus werden we weer naar huis gestuurd. Daar moest hij weer overgeven en dat was geel van kleur? Vanmorgen heeft hij de eerste fles leeggedronken en die is blijven zitten. De tweede fles wilde hij maar honderd cc en die is er een beetje uitgekomen. Net tempratuur gemeten en die was 38,2 dus moeten we goed in de gaten houden. Heb hem een zetpil gegeven mogelijk dat dit wat ondersteund. Ben gewoon zo geschrokken zeg dacht even dat ik hem ging verliezen. Misschien overdreven maar als je kindje niet meer reageert dan is dat echt heel eng. Daarbij ben ik zelf grieperig dus mogelijk heb ik hem aangestoken of zo. Maak me dus wel zorgen op dit moment. Groetjes Karin
Hoi Hoi, Nou nog steeds niet zo goed. Had vanmorgen weer koorts. Eerste fles ging weer goed en de tweede kwam er binnen een uur uit. Hij spuugt naast melk ook gal en heeft diaree. probeer nu ieder uur wat te geven zodat hij wat binnenkrijgt. Ook mochten we van de huisartenspost domperiodon geven tegen het spugen. Verder blijft hij wel levendig, lacht en speelt. Volgens de huisarts is het dan niet ernstig. Moeten dus zo volhouden. Groetjes Karin
Hoi hoi, Nou baal dus ook goed van de huisartsenpost. We zijn gisteren langs geweest met Damiën maar hij deed niets. Hij zag er nog goed uit en was nog niet uitgedroogd genoeg. Gewoon te gek voor woorden. Dit is niet de eerste keer dat het zo loopt. Zo'n 2 maanden geleden heeft Damiën het rs-virus gehad. Bij de huisartsenpost zeiden ze neeee dat is het niet. Ga maar gewoon naar huis en leg hem maar in bed. Later bleek dat het echt slecht ging en een paar dagen later moest hij alsnog naar het ziekenhuis. Ben soms gewoon echt bang dat ze iets negeren zodat het echt niet goed is met onze kleine. Groetjes Karin
Kan ik me goed voorstellen hoor. Ik heb zoiets nog niet meegemaakt, maar ik denk dat als ik het niet vertrouw, ik toch naar het ZH zou rijden en me niet weg zou laten sturen. Maar goed, ik kan nu makkelijk praten natuurlijk. Ik hoop iiig dat het snel beter gaat met je zoontje.
Hoi hoi, Ja eigenlijk moeten we ons niet weglaten sturen. Helemaal gelijk. Het is alleen zo moeilijk als ze maar blijven zeggen dat ze daar ook niets voor hem kunnen doen. Het is steeds een keus maken. Ik wil natuurlijk zoals ieder moeder het beste voor zijn kindje. Ze sturen ons terug met steeds weer iets wat we uit moeten proberen. Denk dan van misschien helpt dit of dat. Ja blijf het gewoon moeilijk vinden. Groetjes Karin
Ik bedoel het ook niet als verwijt hoor. Lees mijn berichtje even terug en zie dat het misschien zo over zou komen. Misschien kun je zeggen dat hij echt zichzelf niet is en er anders uit ziet (geel) en dat je je kind zo helemaal niet kent. Dat je alles al hebt geprobeerd en dat je je ontzettende zorgen maakt.
Hoi Daphne, Neee zo heb ik je berichtje ook niet opgepakt hoor. Het is meer dat ik mezelf gewoon klote voel als ik steeds weer voor dat feit gesteld wordt. Weet dan gewoon niet wat ik moet doen. Ben maandag naar de huisarts gegaan met Damien. Hj bleef slecht drinken en heeft veel diaree. Zijn diaree was groen dus werd het Rota virus geconstateerd. Geef hem nu ors erbij wat hij best lekker vindt. Het drinken van melk gaat wel moeizaam. Inmiddels gaat het wat beter met hem. Hij heeft het virus wel overgegeven aan mij en mijn man. Zijn nu zelf behoorlijk ziek. Maar ja wat maakt het uit als het met de kleine maar beter gaat. Groetjes KARIN