Een vriendin van me tipte me: als je voor een kindje wilt gaan, let dan ook even op je zorgverzekering! Je kan 'm nu nog aanpassen voor 2017 Mocht het ervan komen, wil ik poliklinisch bevallen (dus eerst even uitgaande van 'zonder medische noodzaak') en natuurlijk de nodige kraamzorg ontvangen. Hier wil ik zo goed mogelijk voor verzekerd zijn. Welke verzekering (en welke aanvullende modules) raden jullie aan? Goede/minder goede ervaringen met bepaalde aanbieders? Alvast bedankt!
Ik zat bij onvz topfit, echt super goed geregeld rondom zwangerschap, kraamzorg maar Ook overige dingen zoals fysio en alternatieve geneeswijze.
Wij zaten dit jaar bij Zilverenkruis. Een van de weinig die een kraampakket, eigen bijdrage kraamzorg en poliklinisch bevallen vergoeden uit een niet al te duur pakket. (2 sterren) Bij veel verzekeraars was het aanvullende pakket hiervoor zo duur, dat het goedkoper was om het zelf te betalen. Wij gebruiken voor de rest bijna niks uit de aanvullende pakketten. (Voor 2017 weer terug naar IZZ, met een kleiner pakket)
Ik heb om deze rede bewust gekozen voor Fbto. Ik heb in het begin alleen de basisverzekering gehad en in de 7e maand van de zwangerschap heb ik de module gezin aangezet. Goede vergoeding voor bevalling en kraam en daarnaast en hele goede vergoeding voor lactatie kundige hulp.
Hier ook fbto,heb alles vergoed gekregen van extra echo's tot ziekenhuisopname en alles wat er om heen komt kijken aan toe. Zeker een aanrader!
Hier te vreden met het cz gezinnen pakket. Ik had eigenlijk het jongeren pakket maar toen ik belde of ik nog mocht veranderen naar het gezinnen pakket kon dat gewoon(ik was wat sneller zwanger dan we hadden verwacht)
Ik zat toen bij VGZ. Kreeg extra kraamzorg, dat zat in het pakket. Dat was heel fijn. Bij een eerste zeker. Ik weet niet meer welk pakket dat was.
Ik ben ook gaan kijken naar eentje waar je een aanvullende module halverwege het jaar aan kunt zetten. Want inderdaad, misschien lukt het niet om binnen afzienbare tijd zwanger te worden; zonde als ik dan het hele jaar 25 euro per maand extra betaal. FBTO biedt die garantie maar Deltaloyd ook, en die laatste heeft vrije zorgkeuze en dat vind ik heel belangrijk. De aanvullende daar vergoed eigen keuze ziekenhuisbevalling en de kraamhulp 100%. Edit: Los van zwangerschappen heb ik dus beslist geen aanvullende pakketten nodig, dus eventuele andere voorwaarden zijn voor mij persoonlijk niet relevant. Wat er verder in de aanvullende pakketten zit, zal me dus ook een zorg zijn.
Hoewel de kans klein is dat ik in 2017 nog ga bevallen, houd ik er toch rekening mee. Maar ik zou thuis willen bevallen en ga niet zoveel meer premie betalen alleen voor kraamzorgvergoeding, dus ik houd het gewoon bij de basisverzekering. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Zoals ik het zie nu krijg je dan vaak meer vergoedingen voor bijv fysio bij bekkeninstabiliteit of rugproblemen, krijg je zon medisch kraampakketje cadeau (kost niet veel begrijp ik maar mooi meegenomen), valt vaak zwangerschapsgym er (deels) onder, ruimere vergoeding kraamhulp en vaak vergoeding combinatietest (extra test voor risico op 3 chromosomale afwijkingen incl Down). Laatste kun je voor kiezen of je het wilt, blijft een kans op, geen absoluut uitsluitsel. Persoonlijk wil ik alle redelijkerwijs mogelijke checks hierop, heb jaren regiotaxi gereden voor oa mensen met down (en hun verzorgers) en teveel schrijnende situaties gezien om dat te willen (ondanks dat die mensen natuurlijk prima gelukkig zijn vaak). Ik mis vast nog iets behalve extra vergoedingen kraamhulp... ohja, lactatiedeskundigen vergoeding nog... Ik dacht, met alles behalve fysio heb ik het er wel zon beetje uit de extra kosten... maar t is een afweging natuurlijk! Als je het allemaal niet nodig hebt/vindt, gewoon niet doen.
Ik heb goede verhalen over delta loyd gelezen. Dus ook verder in verdiept en ze vergoeden echt bijna alles wanneer je wel de aanvullende verzekering hebt. Ben dus overgestapt
Wij gaan in januari voor een tweede en ben naar zilveren kruis gegaan. Aanvullend 2 sterren en ik ga 120 per maand betalen. Dit is met kraampakket, vergoeding eigen bijdrage kraamzorg en 12 fysio behandelingen.
Ik had mijn verzekering bij Zilveren Kruis opgehoogd met 2 sterren. Ik heb toen ook vergeleken met goedkopere zorgverzekeraars, maar bij de Zilveren Kruis kreeg ik toch de meeste vergoeding. Ik heb niks extra's betaald voor de bevalling, kraamzorg en fysio.