24 december was dan eindelijk DE dag! Om 7.00 zou ik ingeleid worden in het ziekenhuis met 37W2D. Ik was om 5.00 opgestaan en ben eerst lekker uitgebreid wezen douchen, wetende dat dit DE dag van de bevalling gaat zijn. Om 7.00 aan de CTG, om 7.45 inwendig onderzoek. 1 cm ontsluiting en baarmoederhals nog kort tuutje. gel is ingebracht. Na 5 minuten al direct lichte weeën activiteit van de gel, terwijl dat normaal niet kan. ( vorige keer 2x gel ingebracht en daarna alsnog infuus weeenopwekkers) 9.50: verloskundige toucheert en merkt 2 cm ontsluiting en heeft de vliezen gebroken, vliezen waren erg stug en moeilijk door te prikken. Ook is er een elektrode op het hoofdje geplaatst van Janice om de hartslag nauwkeurig te monitoren. 12.08 verloskundige gevoeld en nu 4cm ontsluiting. Met echo gekeken en ligt met rug rechts en hoofdje opzij en naar beneden, geen sterrenkijker meer. Om 13.00 kom ik het niet meer houden van de pijn, verloskundige getoucheerd en 5 cm ontsluiting, gevraagd om ruggenprik want ik ging kapot van de pijn ( vorige ingeleidde bevalling geen pijnstilling gehad). Om 13.40 naar OK gebracht voor ruggenprik. Ruggenprik is gezet maar werkt niet, verkeerd geprikt. Ze wilde de ruggenprik opnieuw zetten, maar om 14.15 merkt de zuster op de verkoeverkamer dat ik wellicht snel ga bevallen gezien de pijn, ze belt de verloskundige om te toucheren voordat de ruggenprik opnieuw gezet word. De verloskundige komt en ziet dat ik maar liefst 9 cm ontsluiting heb en koppelt mij als een malle af en rijd mij naar de verloskamer. Om 14.45 kom ik aan op de verloskamer en moet overstappen van de stretcher naar het ''bevalbed'' en de vk toucheert weer, en ik had maar liefst 10 cm ontsluiting. 14.45 begonnen persen. tijdens het persen hoorde ik de hartslag van Janice wegzakken en de vk bezorgt kijken. Janice had een elektrode op haar hoofdje waardoor je de hartslag hoort vandaar dat ik haar dus weg hoorde vallen. 14.54 na 9 minuten persen bevallen na knip Navelstreng zat om de nek, hartslag daalde en was spoed bij vandaar knip gezet. en daar was ze dan, onze JANICE. 3000 gram 50 cm lang ( 2e keer meten 46 cm) Eerst apgarscore 8, daarna 9 Later hoorde we dat ze idd bradycardie had (hartslag gevaarlijk laag) en er daarom haast bij was. Maar gelukkig is alles goed met ons prinsesje Dit is ze dan, nu 9 daagjes oud
Wauw gefeliciteerd Daantje met je dochter! Wat een prachtige foto's en wat een mooie kinderen heb je!