baby rolt in kinderwagenbak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gul83, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Mijn zoontje rolt dus in de kinderwagenbak of probeert zich op te trekken aan de zijkanten. Voorde buggy inzet vind ik het eigenlijk te vroeg. Maar dit vind ik ook best eng? Hoe pakken jullie dit aan? Zijn er veiligheidsgordels voor de kinderwagenbak?

2. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze zoon deed dit ook en ik heb toen wel al de wandelwagen omgebouwd en dan het zitgedeelte helemaal plat. Gek genoeg rolde hij daar helemaal niet in, hij probeerde het niet eens. Toen hij nog in de reiswieg lag kon ik echt niet normaal wandelen, want hij zwierde gewoon zijn beentje over de rand en dan was het nog wel een redelijk grote hoge reiswieg.

Onze zoon was trouwens 4 maanden toen hij kon rollen en 4 1/2 toen ik de wagen omgebouwd heb.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook de wagen omgebouwd met 4 1/2 maand omdat ze haar benen eroverheen gooide en omdat ze zich overal aan op begon te trekken en omdat de bak te krap werd..

Onze buggyinzet kan plat, daarom durfde ik het wel aan..

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik geloof niet zo in vastgezette tijden waarop je kindje ergens klaar voor zou zijn. Dus dat je pas met zoveel maanden de wagen om mag bouwen. Gewoon doen dus, als je het mij vraagt.
    Anders springt hij er dadelijk nog uit ;).

5. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Onze buggy inzet heeft ook een vijfpuntsgordel en kan ook helemaal plat. Ik ga maar vandaag kijken hoe hij er op reageert. Ik ben elke keer bang dat hij zich toch nog kan optrekken en dat ik dan te laat ben. Bedankt voor de antwoorden.

6. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook net vorige week omgebouwd hoor (zoontje is weekje jonger dan die van jou), vanwege hetzelfde verhaal - het werd echt gevaarlijk, omdat hij draaide, zich optrok etc. en bovendien was hij altijd erg ongelukkig liggend in de bak. Wij leggen ook de buggy inzet zo plat mogelijk, en dan een rolletje hydrofieldoeken onder zijn billen om het nog wat platter te maken. Kan hij wel te jong zijn volgens de boekjes, maar nu is hij veel tevredener rond aan het kijken, en hebben we niet het risico dat hij er ineens uitvalt.

7. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de reiswieg rolde mijn zoon alle kanten op en trok zich overal aan op en die benen over de bak pfff... En in de wandelwagen inzet deed hij het helemaal niet, maar hij kon ook alles zien dus hij hoefde helemaal niette bewegen haha...

8. misa

misa Niet meer actief

Ja, dit is ook niet veilig, dus ik zou het ook ombouwen en de wandelwagen zo plat mogelijk leggen.

9. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zal hem ook ombouwen als je even niet oplet en hij gaat zich optrekken.. Je weet het nooit je hoeft maar 1sec niet te kijken en hij kan zich bezeren.
    Misschien ook een tip om de box/bed naar beneden te doen, als je dat nog niet gedaan had.

10. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om deze reden hebben wij ook de wagen net na de 4 maanden omgebouwd. Vond het ook wel vroeg, maar was zo bang dat ze er echt een keer uit zou vallen.

Nu een heel tevreden kind die heerlijk om zich heen ligtt of half zittend ligt te kijken of lekker in slaap valt.

Ik snap je twijfel, maar als je eenmaal om bent is het ideaal en weer relaxt wandelen!

Liefs Megan

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier deed ze dat rond 6 maanden. We gingen op vakantie en had bedacht dat ze na die tijd wel 's om kon bouwen.
    Toen begon ze tijdens de vakantie ook te rollen. Ik vond het ook eng. Thuis gelijk maar omgebouwd en eerst gewoon zo plat mogelijk gedaan. met 7 maanden zat ze zelfstandig en heb 'm toen rechtop gedaan.

12. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Mijn zoontje is 3 maanden oud, en hij kan al rollen.(van rug naar buik en van buik na rug)
    Nu wil hij dat dus ook in de wagen bak, en dan ligt zijn hoofje helemaal verdraaid heel eng. en hij wil dan ook persee op de buik ligen.
    ik weet ook vaak niet wat ik moet doen.. en ombouwen is nog wel heel vroeg.

13. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Gisteren een eindje gewandeld met de buggy inzet helemaal plat. Het ging gelijk heel erg goed. Hij kon lekker om zich heen kijken. Vandaag ga ik ook maar hydrofiele luiers onder zijn billen leggen. Dat is ook een erg goed idee. Ik kan de wandelwagenbak wel opruimen :)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

in de wandelwagen zie je je kindje continue toch? Dan zou ik hem lekker op z'n buik in de wagen leggen... Misschien blijft hij dan wel liggen?

@ts: Veiligheid boven alles - en soms moet je kiezen uit 2 'kwaden' hoewel je kindje ook weer niet zó jong is - in dit geval denk ik ook dat het goed is geweest om hem om te bouwen!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ons ventje is precies even oud als die van jou en zit ook al in de wageninzet.
    Hij vind dit ook veel leuker.

Deel Deze Pagina