Hallo meiden, Ik zoek wat inspiratie voor m'n smoezencollectie! Mijn man en ik hebben grote vriendenkring met veel feestjes. Sinds ons huwelijk (1/2 jr. geleden) zijn veel mensen alerter geworden op mijn drinkgedrag haha! Nu ben ik al meer gaan wisselen, dus soms keer niet drinken en dan keer erop weer wel. Maar ja, nu is t raak en hief ik natuurlijk echt geen wijn/bier meer. Zijn meerdere vriendengroepen dus de eerste weken ben ik nu door met Bob zijn en niet goed voelen (was toen zo verkouden, hoestte zo dat men me gelijk serieus nam). Heb verder 1 afspraak, bierproefavond haha, afgezegd met als smoes dienst van t werk ivm zieke collega. Maar nu zijn die ideeën ff op! Ik wil t iig nog een paar weken verborgen houden als t lukt! Wie heeft er nog wat smoezen te leen? Hoe hebben jullie t verborgen gehouden? Bij medische smoezen, graag met naam medicatie (heb veel vriendinnen die medisch beroep hebben haha) Ben benieuwd!
Hahaha moest echt lachen om je : met medicijn ivm je vriendinnen. Gelijk heb je hoor Voor mij werkt: moest morgen extreem vroeg op voor mijn werk en slaap al een week slecht, buikgriep heerst zou ik ook inzetten. Gewoon een glas wijn aannemen en dat ergens in een bloembak wegwerken Zoals je leest, ik ben er ook niet zo goed in...
Het enige wat mijn sociale kring zou geloven was dat ik een fikse kater had en daardoor even niet aan een wijntje moest denken
Niet naar een feestje gaan omdat je je (nog steeds) niet lekker voelt. Werken gaat nog net, maar je voelt je zooo ellendig dat je 's avonds alleen maar je bed in wil Zeggen dat je gisteravond net een wijntje/biertje teveel op had en dat je dus nu de drank even laat staan. Een glas wijn aannemen, net doen alsof je zo nu en dan een slokje neemt, daarna ongemerkt (half) leeggooien en zeggen dat het niet lekker valt om vervolgens op fris over te gaan. Je moet morgen vroeg op voor... (je werk, een afspraak bij de dokter/tandarts, glazenwasser komt, verzin het maar) en je wil nu dus niet drinken want anders wordt het morgen wel erg zwaar. Zeggen dat je de laatste tijd buikpijn krijgt van drank en dat je de dag erna zo'n last van heb (lees: diarree) . Dus nee, voor jou nu even niet.
Ik heb de volgende smoezen gebruikt: - Verkouden/ net verkouden geweest - (bij mensen die mij niet goed kenden) Ik drink nooit zoveel - Voel me niet zo goed - Ik ben al zo moe, als ik nu ga drinken val ik in slaap Daar kwam ik redelijk mee uit. Het was toch winter, dus er heerste vanalles . Wat ik bij een volgende zwangerschap wellicht wel ga gebruiken is het wel aannemen van een wijntje, maar dat vervolgens strategisch in een plantenbak mikken of stiekem door mijn man (of een goede vriendin die op de hoogte is) laten leegdrinken.
Hebben ze in de kroeg ook geen alchohol vrije wijn/bier? Als je dan zelf je drankje haalt zou je gewoon aan de alchohol vrije wijn/bier kunnen gaan? succes! Toen ik net zwanger was wist ik totaal geen excuses... iedereen had het meteen door (had een vrijgezellenfeestje 2 uur na ik wist dat ik zwanger was xD)
Ik had een flesje alcoholvrije wijn in mijn tas. Bestelde gewoon wijn en wisselde het daarna (meestal op wc).
Ik heb een week Ibuprofen moeten slikken voor een peesschedeontsteking in mijn voet. (pijn bij het lopen op hakken). En Ibu gaat niet samen met alcohol dus mooie smoes. Ook voor kiespijn of kan je ibu slikken en dus een reden hebben om geen alcohol te drinken. Succes!!!
Antibiotica voor iets??? Die gebruikte mijn vriendin. Ik drink nooit, dus hoef ook geen smoezen te verzinnen.
Kuurtje Metronidazol (antibiotica) mag ook niet gecombineerd worden met alcohol. Haha maar zorg wel dat je geen goedbedoelde fruit-paketten met beterschapswensen voor je lage weerstand gaat krijgen van je vriendinnen als je te vaak een medische reden noemt. Ik had zelf een survivalweekend in de Ardennen met veel alcohol gepland staan met de toneelclub, was toen 6weken. Vanwege veel menstruatiekrampen durfde ik niet mee te gaan uit angst daar een mk te krijgen, heb toen gezegd dat de geplande neusoperatie van mijn vriend plotseling vervroegd was naar de dag voor dat weekend en ik daarom niet mee kon, omdat zijn wond dagelijks gespoeld moest worden. Niemand die argwaan had haha. Wel wat lullig want ze hadden gelijk het hele weekend uitgesteld tot het april, zodat ik wel meekon. Helaas ben ik dan 35wk en zie ik het ook niet zo zitten meer om te survivelen. Maar nu kan ik tenminste de echte reden noemen.
hier ook al gebruikt: - ik verwerk nog e kater van gisteren - dieet - zware hoofdpijn - een glas aannemen, maar niet van drinken, en zeggen :'t smaakt me niet - een glas aannemen maar af en toe v glas wisselen met je vriend/man - als je zelf thuis bent: iets alcoholvrij in je glas doen? zo gaven wij hier ooit sangria en nam ik druivensap in de plaats of alcoholvrije cava...
Gefeliciteerd! Wel jammer dat men verwacht dat alcohol drinken normaal is en er dus iets mis moet zijn om niet te drinken. Ik kan je niet helpen met smoesen, ik drink sowiezo geen alcohol, ook niet voor mn zwangerschap en dat wist iedereen al dus geen moeite gehad
Wij hebben het ook gelijk maar verteld, omdat ik een verschrikkelijk feestbeest ben. Scheelt een boel! Nu staat er op elk feestje 0.0% klaar voor me.
Ha meiden, dank voor alle reacties! Er zitten zeker een aantal bruikbare tussen! Ben het ook met een aantal meiden eens dat snel vertellen makkelijker is maar wil eerst ff echo afwachten en bij goed bericht familie inlichten! Dus moet nog ff 2 weekjes overbruggen! Daarna wordt vertellen denk ik makkelijker want anders denken ze zeker dat ik of ziekelijk ben geworden of dat ik zit te liegen haha!