O&N 00:00 met kleine kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjubidoe, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Hallo!

Ben een beetje aan het uitzoeken of we onze kleine man moeten laten slapen om 00:00 uur of wakker maken.

De theorieën verschillen nogal...

Als ze in paniek wakker worden, zie ze dan nog maar rustig te krijgen. ( nou is hij niet bang aangelegd, maar kan me voorstellen dat het geluid best overweldigend kan zijn..)

Als ze wakker worden gemaakt krijg je ze niet meer in slaap door alle spannende dingen die ze hebben gezien. En ga zo maar door!

Wat doen jullie??

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zou hem gewoon laten slapen. Deden wij wel met dochter op die leeftijd. Ze hebben er niks aan.

Mocht hij wel wakker worden dan is hij zo getroost toch?

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier laten we haar slapen. Als ze wakker word halen we haar er even uit en kijken we samen naar buiten.
    We gaan haar zelf niet wakker maken, ik zie de meerwaarde hier niet van in, ze heeft er nu toch nog niets aan.

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Als ze wakker word haal ik haar naar beneden....en anders blijft ze lekker slapen hoor. Vorig jaar werd ze wakker....met grote ogen heeft ze naar het vuurwerk gekeken en is daarna weer gaan slapen.

5. Metire

Metire Niet meer actief

wij hebben hebben hem vorig jaar gewoon laten slapen, en als hij dan wakker geworden was dan waren we even naar het vuurwerk gaan kijken.

maar uiteindelijk sliep hij er gewoon doorheen terwijl ze met van die poolse bommen bezig waren buiten :p niks van gemerkt!

6. tuc

tuc Niet meer actief

de kleinste laat ik gewoon liggen.

De oudste is vorig jaar voor het eerst wakker geworden en die schrok toen en wordt dit jaar wakker gemaakt. Baby's en peuters zou ik nooit zelf wakker maken.

7. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Bij mij mogen ze opblijven zo lang ze kunnen volhouden. In de loop van de avond steken we al regelmatig wat vuurwerk af.
    Als ze in slaap vallen of zelf naar bed willen leggen we ze op bed en laten ze dan liggen. Hier slapen ze altijd gewoon door als het vuurwerk om 24.00 uur losbarst.
    Ik ga ze niet meer wakker maken...want zie ze dan maar weer eens in bed te krijgen :) Ik heb het 1x geprobeerd maar toen waren ze helemaal slaapdronken, chagerijnig en huilerig omdat ik ze uit hun slaap wekte maar toen het vuurwerk voorbij was, wilden ze niet meer naar boven.... Dus sindsdien op bovenstaande manier.
    Hebben ze toch vuurwerk gezien, hapjes gehad e.d. maar kunnen daarna lekker gaan slapen...
    Misschien werkt dit niet voor alle kinderen maar hier werkt het super.

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochter is bijna 3. Afgelopen 2 jaar hebben we haar gewoon laten slapen. Ik denk dat we haar dit jaar wel wakker maken, want ze vindt vuurwerk helemaal geweldig.

9. Ooie Vaar

Ooie Vaar Niet meer actief

Wij laten hem slapen, mocht hij wakker worden dan halen we hem wel naar beneden en kijken we naar buiten door het raam

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kleintjes zou ik laten liggen ;)
    Hier zijn ze vorig jaar beide wakker gemaakt maar ze waren hartstikke moe hahaha.

Dit jaar laten we ze gewoon beneden en als ze in slaap vallen op de bank prima... Voor het vuurwerk maken we ze wel wakker

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, ik ga ze echt niet wakker maken. Die uurtjes slaap kunnen ze heel goed gebruiken. Vorig jaar sliepen ze overal doorheen. Verwacht dit jaar hetzelfde, we gaan aan het einde van de middag naar vrienden toe en ze liggen dus later op bed dan anders dus grote kans dat ze er doorheen slapen. Liever dat dan dat ze wakker worden want dan krijg je ze moeilijk weer in slaap.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    hier laat ik alles liggen en wie wakker wordt mag er uiteraard even uit

13. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Sluit me hier volledig bij aan

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben Jelle 2 jaar geleden, toen hij 4 was, pas voor het eerst uit bed gehaald. Jitte hebben we toen laten slapen.

Mijn redenatie was altijd: Als ik ze wakker maak weet ik zeker dat ze wakker zijn, als ze slapen heb je nog eens behoorlijk kans dat dat ze doorslapen. Vanaf een jaar of 4 kun je ook goed uitleggen dat ze weer moeten gaan slapen als ze weer naar bed gaan.

Overigens stond ik dan zelf niet buiten, ik keek dan door het raam vanuit de gang zodat ik ze kon horen als ze wakker werden. De babyfoon heb je dan namelijk helemaal niks aan, de knallen van het vuurwerk overstemmen alles... ;)

Ga gewoon voor jezelf na: Wat doet je kindje normaal gesproken bij harde geluiden of herrie? Hier sliepen (en slapen) ze overal dwars doorheen. (laatst nog de traumaheli in het weiland achter ons, nou daar wil je niet naast staan!) Ze oefenen hier ook altijd met helicopters van het leger en dan vliegen ze ook laag over met een hoop herrie.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik laat mijn dochtertje slapen, maar verwacht dat ze wel wakker word ervan. Aangezien ze al wakker word van een hagelbuitje en een krakende trap.. zal ze hier niet doorheen slapen ben ik bang.

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij laten onze jongste ook slapen, ik zal wel geregeld even bij hem gaan kijken maar ik ga er van uit dat hij door slaapt.
    Onze dochter maken we dit jaar weer wakker, en onze zoon kregen we de laatste 2 keren met geen mogelijkheid wakker. Dit jaar proberen we het wel weer. Ben benieuwd of hij uit bed wil :)

17. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Dank allemaal voor de reacties, ik denk ook dat we m lekker laten liggen..

We zien dan wel wat er gebeurt!!

18. Creamams

Creamams Niet meer actief

Wij laten ons mannetje gewoon liggen. We wonen vlakbij een vliegbasis en soms komen de vliegtuigen hier zo hard over het huis dat ik de grond onder me voel trillen. Meneertje slaapt daar gewoon lekker doorheen, terwijl hij overdag veel lichter slaapt. Dus hopelijk slaapt hij ook door het geknal heen :)

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik zie dat jullie kindje 11maanden is, ik zou het zeker doen! Ik heb het met alle 3 de kids altijd gedaan, rustig wakker maken om half 12, en gezellig samen met oud en nieuw. Onze jongste was 2 jaar geleden 8 maanden, ik heb hem in de vensterbank gezet en hij vond het prachtig! Hij kreeg er geen genoeg van al die kleurtjes!

Een vriendin van mij heeft een dochter van 7, die sliep altijd gewoon door met oud en nieuw, dat kindje merkte het niet. Ik vind dat zo ongezellig. Heb dat niet eens geprobeerd met mijn kids. Die vonden het allemaal erg leuk.
    Haar kindje heeft pas vorig jaar, toen ze 6 was, voor het eerst oud en nieuw meegemaakt. Vind ik zo raar..
    Lekker er uit halen, vindt jullie kindje vast prachtig om te zien!

20. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Vorig jaar was mijn zoontje bijna 1 jaar ( op een week na)

Ik heb hem lekker laten slapen

Dit jaar maak ik hem wel wakker, of iig hij blijft gewoon de hele avond wakker :)

Deel Deze Pagina