Dekentje/omslagdoek haken

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Ik wil graag leren haken.
    Op youtube inmiddels het een en ander uitgeprobeerd (beginnen met de lusjes en dan omdraaien en door lusje steken, eindigen met een loss en weer omdraaien)
    Kun je met deze steken een dekentje haken of moet je hiervoor weer andere steken gebruiken?
    Heb een haaknaald van mn moeder nog waar 2,5 opstaat.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dat is een kleine naald voor fijn garen.. Ik zou bij de zeeman even een grotere halen..

Dekentje haken gaat makkelijker met grannysquares.. Google daar maar eens op...

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Hoe ik het heb geleerd is door een paarsrood te zoeken en san de steken apart te googlen..

Drops heeft mooie patronen in het nederlands

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    als je wat gaat googlen vind je zo wel leuke patroontjes. Veel worden echt goed stap voor stap uitgelegd!
    nld 2,5 is idd wel erg klein. bij de zeeman heb je verschillende maten haak naalden, 2 voor 0,99 cent.

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik ben ook een beginneling, ben nu een dekentje aan het haken met granny stripes... Ik haak nu met een 4.0mm.

6. minon

minon Niet meer actief

Op zich vind ik het wel mooi als het wat fijner gehaakt is dan grof.
    Maakt me ook niet uit dat ik er lang over doe dan.
    Drops heb ik inmiddels gevonden :). De sterrensteek die daarop staat is ook erg leuk. Moet alleen even kijken hoe ik die ga maken zodat ik af en toe een rij sterretjes krijg in mn dekentje en de rest 'normaal'

7. minon

minon Niet meer actief

Ik ben begonnen en heb nu de slag te pakken na een paar toeren. Ik heb 150 lossen opgezet en drie toeren vaste en twee toeren stokjes gemaakt en dan met roze weer begonnen met drie vaste. Ik ben alleen op zoek naar een leuk patroon met vasten/stokjes en hoe ik mn kleuren kan gebruiken. Heb roze en witte wol acryl/katoen. Iemand een mooi patroon?
    Ow en de granny stripes vind ik niet zo mooi :)

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    de omslagdoek zou ik ook niet met een al te grote steek doen maar om het jezelf makkelijker te maken zou ik geen 2,5 gebruiken omdat het draad makkelijker glijd. Zou eerder gaan voor een 4 of 5 afhankelijk waar je het haalt hoe groot ze zijn (klinkt stom maar heb verschillende naalden waar hetzelfde opstaat maar toch anders is). De fijnste naalden haal ik bij de wibra.

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    google even op de elise shawl die heb ik gemaakt, ook wel south beachts genoemd (weet niet precies hoe je het schrijft)
    Ik heb deze voor mijn schoonmoeder gemaakt, haakt leuk weg en vooral een mooi effect.

Deel Deze Pagina