Werken, huishouden en gezin pffffff

Discussie in 'De lounge' gestart door petitcherry, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi dames,

Ik vroeg me af of hier meer meiden zijn die het ook best zwaar vinden om alles te kunnen combineren.
    Werken, huishouden, koken, boodschappen, je kind, je man en ook nog is jezelf pffffff.
    Ik word er soms zo moe van om al die ballen in de lucht te houden.

Sinds kort heb ik geen werk meer en ben druk op zoek naar een nieuwe leuke baan. Maar bijna overal vragen ze mensen vanaf 32-36 uur.
    Ik vind dat nogal wat, bij mijn oude werk werkte ik 26 uur.
    Prima te doen vond ik maar zou er niet aan moeten denken om meer dagen te moeten werken. Hoe moet ik dan alles gaan combineren??

:(:(:(:(

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben nog geen kindje. En zelfs ik trek het niet om fulltime te werken.
    Mijn man heeft zijn eigen bedrijf en ik werk momenteel 35 a 40 uur.. horendol.. savonds als je thuus komt kun je alles nog doen..

En als ik een kindje heb houdt ik het helemaal niet meer vol ben ik bang..

Dus aan mij heb je niks.. ik streef naar 20 a 24 uur per week :)

3. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Het zijn tropenjaren, maar is wel te doen hoor. Ik werk 36 uur, mijn man 40. Beide in 4 dagen dus de kids gaan 3 dagen naar de opvang. We hebben ook nog allebei erg veel reistijd naar het werk. We doen allebei op onze vrije dag boodschappen en maken eea schoon in huis. De weekenden zijn voor sociale contacten en een klein beetje huishouden. Sporten schiet er soms wel bij in nu, maar dat komt wel weer als de jongste iets ouder is.

4. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    @ bubblez hahaha geeft niets hoor maar inderdaad zelfs zonder kindje is het hard fulltime werken. ;)

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dan neem je een hulp voor je huishouden.
    Als het mogelijk is, bestel je je boodschappen bij ah. (Zo balen, dat kan hier in Zeeland niet)

6. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Tussen 17.00 en 19.30 is het hier trouwens wel spitsuur. Dan neem ik dus ook de telefoon niet op. En in sommige dingen wordt je vanzelf makkelijker: ik strijk bijvoorbeeld vrijwel niets meer :)

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Stom he!! Vind ik ook echt een gemis hier!!

8. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Ja dat laat het geld niet echt toe op dit moment.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Helemaal mee eens! Zelfs mijn baas van mijn laatste baan heeft eerlijk tegen mij gezegd dat je in combi met kids echt niet meer dan 3 dagen moet willen werken. Je komt bijna nergens meer aan toe :)

Op het moment dat je wel voor zo veel uur kiest vindt ik gewoon dat je het huishouden samen moet verdelen.

Hier geen baan, wil straks wel een baantje maar totdat allebei de kids naar school gaan vertik ik het om meer dan 16 uur te gaan werken.

Lijkt me behoorlijk zwaar 2 fulltime werkende ouders en kids die je dan niet zo veel ziet + het comple huishouden erbij

10. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Ja dat is inderdaad ook zoiets ik ben nogal perfectionistisch en kan totaal niet tegen een rommelig huis, met name vuile was of vuile vaat speelgoed is niet zo erg dat is zo weg geruimd ;)

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Je wordt makkelijker idd...
    Hier wel een poetshulp die de grote dingen elke week doet.
    Maar dan nog moet je elke avond puinruimen, tafel afruimen en keuken aan kant en kids gevoederd en al in hun bedjes helpen :p
    Tussen 17.30 en 20.30 ben ik alle besef van tijd kwijt en werk ik op de automatische piloot. Streef ernaar om rond 21u op de bank te ploffen om nog heel even iets voor mezelf te hebben.
    Maar die tijd is schaars... en de volgende dag moet er weer gewerkt worden en om 8u drie kids afgeleverd hebben op het kdv.

Je doet wat je moet doen zonder nadenken eigenlijk. Maar soms...heel soms... zou ik ook wel voor heel even willen doen wat Isa Hoes in De Ontsnapping ook doet. Spullen pakken en gewoon even weg van alles.
    Maar ja dat wil je wel maar doe je natuurlijk toch maar niet...

12. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hahaha ja echt he even ontsnappen aan alle dingen ;)

13. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Soms is het best wel zwaar, werken, gezin, huishouden. Soms ben ik ook her wel even zat als ik thuiskom en gelijk moet gaan koken, opruimen, dochter naar bed. Even tijd voor jezelf en de volgende dag weer werken. Ik werk 30 uur met 1,5-2 uur reistijd per dag, wat me soms behoorlijk opbreekt.

Nu ben ik begonnen met een ontzettende leuke uitdaging waar in eerste instantie wel veel tijd en energie in moet worden gestoken maar waar ik op korte termijn vsn verwacht dat ik mijn baan kan opzeggen maar wel een goed inkomen kan behouden.

Maar nu eerst vakantie, even niet 4 dagen werken en heb ook afgelopen week een stuk minder in huis gedaan! Haha

14. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik werk 30 uur (5 dagen a 6 uur) en manlief 40 uur (5 dagen a 8 uur).

Dochter gaat drie dagen na opvang. twee dagen ben ik thuis en het weekend mijn man.

Hoe ik het combineer? Niet meer zo streng zijn voor mezelf.. niet alles hoeft PERFECT schoon te zijn en ik maak gewoon wat simpel en lekker klaar.. het is wel drukjes, maar na 1 maand als een gek gesolliciteerd te hebben ben ik hartstikke blij dat ik eindelijk weer aan de slag kan..

15. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Na mn verlof mag ik weer ... 16 uur per week.
    4 kids bij gezondheid die door manlief rond half 9 afgeleverd worden bij oppas en school (dinsdag) en op donderdag hebben we oppas thuis.
    Ik begin rond kwart over 7 en ga op dinsdag om kwart voor 3 naar huis om te kids weer te halen, op donderdag regelt de oppas dat.
    In principe tussen thuiskomst en tijd voor het eten koken e.d. genoeg tijd. Maar vind het wel pittig en ga wel zien of het überhaupt nog te doen is met 4 kids.

Ben ook nogal perfectionisch, al vind ik poetsen niks aan, elke week moet alles weer een x gedaan zijn. Betekend dus uiteindelijk wel vaak minder tijd voor de kids en daar baal ik wel eens van.
    16 uren is voor mij dan ook echt MAX.

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Je kan altijd solliciteren en aangeven dat je minder uren wil dan DE vacature soms nemen ze dam 2 parttime aan.
    Of kijk of je in jou branche via t uitzendbureau kan werken.
    Ik werk via uitzendbureau in de zorg en echt zo blij mee

17. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Als je zoveel uren werkt waarschijnlijk wel.
    Maar ik snap dat je niet zoveel uren wil werken hoor!

18. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Ik werk 15 uur gem per week ml 40
    Twee kids huishoude doen we samen maar blijft druk :)

19. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    pff word er al moe van als ik al die verhalen lees...
    ik blijf als de kleine er is 2 x 3 en 1 x in de 2 weken 4 uur werken in de week en dan gaat de kleine naar mijn ouders...
    manlief werk 40+ dus we komen niks te kort en meer zou ik niet kunnen en niet willen werken wil niks missen verder van mijn kleine en mezelf geen burn-out in de hand werken.

20. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk 4 x 9 uur en straks na mijn verlof blijf ik dat ook doen (schoorsteen moet wel roken natuurlijk :p en mijn functie kan echt niet in minder dagen/uren)

Voor het huishouden hebben we een huishoudster die eens in de 2 weken de echt grote dingen doet. De kleine dingen kunnen we prima zelf bijhouden tot dusver.

Straks als ik weer ga werken, eind september, moeten we gewoon per week zien te plannen hoe alles gaat. We maken gebruik van een gastouder en oma en doen het zelf. Ik werk 2 dagen thuis en zolang hij nog klein is zal ik op die dagen zelf kijken hoe t gaat als de kleine ook thuis is in combi met werken.

Deel Deze Pagina