slaapzakken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mukkie11, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij willen onze kleine eigenijk in een slaapzak laten slapen, maar ik vind geen slaapzak voor kleine maatjes...we hebben er twee gekregen in maat 80, maar dat is volgens mij veel te groot!! hij is te vroeg geboren en is nu 3 maanden oud en draagt meestal maatje 56 (terwijl hij langer is dan 56 cm!) de meeste 62 maatjes zijn nog te groot maar er zit zoveel verschil in!;)

welke maat slaapzak kan hij dan aan...?

2. plu

plu Lid

14 jun 2009
    15
    0
    0
    noord holland
    hoi,

Hema heeft slaapzakken maat 56/62 die zijn het kleinste, prenatal zal ze ook wel hebben denk ik. Succes!

groetjes

3. tulip

tulip Niet meer actief

Die van de hema zijn erg fijn, mochten die toch te groot zijn heeft babydump een kleiner maatje, die heb ik ook voor mn dochter gebruikt toen ze net geboren was (46 cm)

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    volgens mij is de bambino merino ook geschikt voor hele kleintjes. Hier is mn oudste ook te vroeg geboren, maar wij zijn pas aan de slaapzakken gegaan toen hij wat meer ging rond zwerven in zijn bedje ;) en dat duurde wel even want hij loopt wat achter in zijn (motorische) ontwikkeling.. Toen hebben wij een combi-sleeper gekocht. Was wel wat groot, maar voordeel was: ook wat zwaar, hierdoor was hij minder geneigd zichzelf wakker te bewegen ;)

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bedankt voor de tips! ik ga ff kijken op internet want ik woon in het buitenland...hema hebben ze hier niet maar kan ik misschien via internet bestellen en laten opsturen ofzo. prenatal hebben ze hier wel! thanx!

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    bambino merino kun je ook online bestellen. Is op de markt gebracht door moeder van een prematuurtje...

7. MiSe

MiSe Niet meer actief

Prenatal heeft een grijs/witte met een draaikje erop, enige die zo klein is daar volgens mij. Is wel een fijne. Succes!

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Prenatal heeft als kleinste maatje idd 60 cm, wat voor jullie dan misschien wel geschikt is, als ie langer is dan 56 cm? Hema heeft idd 50-62, die heb ik vandaag gehaald. Ik ben alleen nog beetje aan het kijken wat dan verder aan te trekken, zodat ze het niet te warm heeft. Rompertje met lange mouwen genoeg denken jullie? En dan nog lakentje erover, of niet? Ze is 2 1/2 week oud en woelt zich zo vaak bloot, vandaar...

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    In dat geval zal een slaapzak met afritsbare mouwtjes handig zijn!! te heet, mouwtjes eraf!

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mukkie: klopt, die heb ik ook. Maar toch... het hele ding is ook vrij dik, dan nog een lakentje erbij of niet? (geeft niet zoveel warmte natuurlijk, dus kan wel denk ik?)

11. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hadden er een van Ikea, 0-6mnd.
    En dat was ook de enige kleine die we hadden. We hebben ze gewoon wat groter gekocht, zodat hij ze wat langer aan kon.

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb onze kleine vandaag ook voor het eerst een slaapzak aan gedaan, omdat ze zich zo vaak onder de dekens uit woelt. Nu moet je heel goed opletten dat ie niet te groot is, maar nu twijfel ik beetje. Het is het maatje 60 van Prenatal, die volgens mij net zo groot valt als de 50-62 van Hema. Amy is bijna 3 weken oud, ongeveer 7 pond, 52 cm, maar wel dun gebouwd. De mouwsgaten zijn vrij groot, maar daar zal ze niet door kunnen ;). Het hoofdgat is ook redelijk wijd, maar kan het niet zo over haar hoofd doen volgens mij... Iemand ervaring mee? Wel doen/niet doen?

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb er 2 van 60 cm van de prenatal, heel fijn zijn ze!

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik heb er twee liggen van deze, mocht je intersse hebben kan je ze overkopen, pb me dan even...

15. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden onze kleine ook al vrij snel in een slaapzak overdag (ontwennen inbakeren dmv slaapzak met mouwen). Je moet inderdaad goed opletten dat ze er niet in kunnen verdwijnen (als ze zelf uit de mouwen kunnen komen en dan met het hoofd in de slaapzak verdwijnen), maar volgens mij moeten ze daar hele toeren voor uithalen als ze zo klein zijn. Ikzelf heb de armsgaten iets nauwer gemaakt in het begin, zodat het zeker weten niet kon. Dit heb ik gedaan dmv een paar steekjes. Die kon ik later weer doorknippen, zodat de slaapzak ook nog te gebruiken was, toen de kleine wel wat groter werd.

Deel Deze Pagina