Eindelijk mijn rijbewijs!! Maar vind het doodeng om te rijden..

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik heb het eerlijk gezegd ook. Ik heb al een tijd mijn rijbewijs maar omdat ik ooit in een kettingbotsing heb gezeten, durf ik niet meer te rijden.
    Ik weet dat ik het weer moet oppakken want anders komt het er niet meer van. Maar ik vind het eng terwijl het nergens voor nodig is.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Lekker zonder je vent gaan rijden!

Ik heb nu 1,5 jaar mn rijbewijs en alleen gaat het helemaal goed (meestal dan...ik schrik soms nogal van vrachtwagens)
    Maar zit mijn man naast me slaat zelfs mn moter af bij het stoplicht! Ik wordt gewoon zenuwachtig vanhem! Hij zit helemaal me te kijken en doet net alsof ik vreselijk eng rijdt! Niet eens bewust hoor...maar heel irritant!

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik denk dat het komt doordat als jij in de lesauto zit en het gaat mis, kan die instructeur altijd ingrijpen, omdat hij ook pedalen heeft. je hebt dat nu niet...je hebt zelf de controle over de situatie.

ikzelf heb mn rijbewijs al 11 jaar.

4. Writer

Writer Niet meer actief

dood eng lijk me , ik heb genoeg lessen gehad , toen ben ik maar gestopt omdat gewoon geen vertrouwen in me zelf had;) , ik heb nu meer dan andere half jaar gestopt en steeds denk ik ,ik wil zoooooo graag maar toch durf ik niet , en ben bang als mij rijbewijs heb dat ik ook niet meer durf , zou niet eens mij man mee nemen bang dat ons verongeluk:) en mij kids zal ik eerste jaren ook niet in de auto zien bij mij zo bang ben ik dan;)

5. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    #25 Nynke Jellie, 27 aug 2009
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
    Ook voor mij heel herkenbaar! :D Ik had al een auto voor de deur toen ik nog niet eens mijn rijbewijs had hihi en toen ik die wel heb gehaald durfde ik er niet eens in te rijden....

Want ja, het was een vrij nieuwe auto en een benzine dus dat zou wel een hele omschakeling zijn. Dus ik zag de spookbeelden ook al voor mijn netvlies langs gaan. (Nu rijd ik er beter mee dan mijn vriend die al 6 of 7 jaar zijn rijbewijs heeft ;) )

Anyway, ik heb mezelf op een gegeven moment voor het blok gezet, door gewoon in mijn eentje van Sneek naar Bolsward te gaan rijden. Lekker binnendoor, rustige weggetjes. En toen was het klaar, nu race ik overal heen.
    Weliswaar in een diesel omdat ik voor mijn woon-werk verkeer beter een diesel kan rijden en mijn oma heeft nu het benzine autootje.

En nu weet ik eigenlijk niet meer beter en rijd ik bijna overal in weg. Ik heb trouwens mijn rijbewijs anderhalf jaar.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik weet nog dat ik het ook best eng vond, toen ik het ineens alleen moest doen. In het begin had ik ook heel vaak dat de motor afsloeg als het stoplicht op groen stond, dus daar werd ik dan extra zenuwachtig van.

De eerste keer helemaal alleen op de snelweg vond ik ook doodeng. Heb dat ook echt gepland, op een tijdstip dat het niet druk was, en reed toen 40 km heen en ook weer 40 km terug.
    Later leerde ik mijn man kennen op internet en hij woonde 180 km verderop, dus op den duur wist ik niet beter of ik ging 3 weekenden van de maand op en neer, dus maakte bijna 400 km dan, in het weekend. In het begin vond ik het dus eng maar ook wel heel leuk en stoer. Nu vind ik autorijden heel normaal en er is niks engs meer aan, vind ik.

Als je het nog een beetje eng vind dan zou ik als ik jou was op een rustig moment, als er geen spits is, een beetje gaan rondrijden.

Gefeliciteerd met je rijbewijs trouwens, en succes!

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik had dat ook. Vooral op de snelweg. Maar dat was de snelste weg van huis naar school (80km rijden).
    Heb me de eerste keer voor genomen om wel de snel weg op te gaan, rechts te blijven rijden en als het niet meer zou gaan, ik de eerste afrit eraf zou gaan.
    Door dit voornemen ging het wonderbaarlijk goed en heb ik langzaam durven rijden. Ik moest ook wel want ik zat in Amersfoort op school. Moest ook de stad door.
    Langzaam ben ik steeds drukker verkeer op gaan zoeken.
    Ik had de luxe niet van een vriend. Moest het helemaal alleen doen.
    Maar heus, op den duur verdwijnt het vanzelf.

En mocht de angst toch blijven, neem dan nog een paar rijlessen voor angst in de auto!

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    ik ben toen gelijk in mijn 1tje de snelweg op gegaan.
    Het is ff wennen,maar proberen door te zetten.
    Het gaat je lukken meis!!
    Succes!!

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik ben heel blij met jullie reacties. Vandaag heb ik een heel stuk gereden, snelweg, dijkjes, stad, dorpjes enz, het was redelijk druk maar het ging eigenlijk erg goed. Wel met vriend ernaast want we waren opzoek naar een autootje voor mij :D. De proefritjes heb ik alleen gereden en ik merkte dat ik dat een stuk prettiger vind dan waneer mijn vriend er naast zit.

Morgen ga ik mijn eigen auto ophalen en crossen maar, ik heb her veel meer vertrouwen in!

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik rij never-ever met m'n man naast me!! Gewoon zelf doen... In eerste instantie vond ik het doodeng alleen te rijden, maar ik merk nu, na bijna vijf jaar gewoon heel relaxed in de auto stap. Wel ben ik me altijd bewust van het feit dat het gevaarlijk kan zijn. Maar goed, zowel de eerste als de laatste opmerking zijn wellicht te verklaren omdat mijn man (mijn) rij-instructeur is... ;)

Maar zoals hier ook al gezegd is: gewoon veel doen. Voorheen had je iemand naast je die kon ingrijpen, nu moet je 't alleen doen en met iemand naast je die al kan rijden is 't vaak nog veel enger dan alleen. Ga lekker alleen rondtouren en die auto je eigen maken... Je kúnt het, want dat rijbewijs heb je niet gehaald omdat je achterlijk reed natuurlijk!!!

Deel Deze Pagina