eerste keer mbv hormomen , 2e keer spontaan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hallo,

    Isabella is nu 10 maanden en het begint alweer een beetje te kriebelen.
    Ik vroeg me af of er ook meiden zijn die de tweede keer spontaan zwanger zijn geraakt.
    De vruchtbaarheidsarts die ons zo goed geholpen heeft ,werkt helaas niet meer in het ziekenhuis . Toen ik het er met mijn huisarts over had zei hij dat hij ervan overtuigd is dat ik deze niet voor de 2e keer de MMM inhoef , en spontaan zwanger raak.
    Tja, ik heb zo mijn bedenkingen. Ik neem al 3 maanden elke ochtend mijn temperatuur op , maar heb nog geen verhoging gezien. Het lijkt er op dat ik weer geen eisprongen krijg. :rolleyes:

    Groetjes,

    Linda
     
  2. Milla

    Milla Niet meer actief

    Ja ik!

    Ik heb pco en mijn eerste zwangerschap is met medicijnen onstaan (clomid) . Omdat de artsen ons daarna vertelden dat als wij in de toekomst graag een tweede wilden, we daarvoor weer terug zouden moeten naar het ziekenhuis, hebben wij daarna geen anticonceptie meer gebruikt. 2 en een half jaar later had ik allerlei kwaaltjes en bleek ik spontaan zwanger te zijn! Dit heeft wel twee en een half jaar geduurd maar toch.. Wil je meer weten of heb je vragen kijk dan eens onder mijn www in het dagboek, je kunt ook altijd een pb-tje sturen.
    Op dit moment willen wij graag een derde maar willen ook kijken of het niet eerst spontaan lukt, misschien is het leuk om hier samen verder over te kletsen?! Ik heb overigens ook nog steeds geen verhoging gehad.

    Groetjes Milla
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik hoop het natuurlijk voor je....maar ik vind het erg raar dat je ha ervan overtuigd is dat het de tweede keer wel spontaan zou lukken. Zat het de eerste keer dan tussen je oren ofzo...vind het heel erg klinken of hij je niet serieus neemt.

    Hier is laatst nog een discussie over geweest...dus ik ga me nou niet weer gruwelijk zitten verdedigen maar 1 ding geldt bij ons:
    De kansen op een natuurlijke zwangerschap zijn nihil. Bij een eventuele wens voor een tweede kindje gaan wij sowieso de MMM weer in.
    Tuurlijk zijn er uitzonderingen en het zou fantastisch zijn maar mijn motto is: reken er niet op, valt het altijd mee ;)

    Succes!
    Elmo
     
  4. Milla

    Milla Niet meer actief

    Nog even ter toevoeging:

    Als je echt heel graag snel zwanger wilt worden en je hebt al drie maanden geen verhoging gehad, dan zou ik zeker weer contact opnemen met een arts. Wellicht krijg je een andere gyn, maar dat maakt toch niet uit, het gaat toch om het doel? Je huisarts zal echt zijn redenen er wel voor hebben gehad dat hij dacht dat het spontaan zou lukken, maar is ook maar een mens, hij kan er naast zitten.

    Wij gaan bewust nog niet naar de gyn omdat we er pas vanaf oktober voor willen gaan, en niet omdat we denken dat het zonder de gyn vast snel gaat lukken, dat zou naief zijn vind ik persoonlijk.
    Ik denk niet dat ik voor die tijd spontaan zwanger wordt, ik acht de kans zelfs heel erg klein, maar kan het niet volledig uitsluiten, want ik heb het eerder meegemaakt.
     
  5. Niet meer actief

    Nou, ik ben al een keer eerder spontaan zwanger geraakt , maar die zwangerschap is helaas in een miskraam geeindigd. :cry:
    Dat was voordat ik van Isabella in verwachting raakte . ( 2004 ) Ik gebruikte toen al meer dan een jaar geen anticonceptie meer.
    We zijn er toen ook achtergekomen dat ik vleesbomen heb. Die zijn operatief verwijdert . Ik had voor de operatie altijd een cyclus van 26 dagen , maar na de operatie kreeg ik ineens last van onregelmatige cyclussen.

    Nu heb ik cyclussen van 35-41 dagen... :rolleyes:
     
  6. Milla

    Milla Niet meer actief

    Wat vervelend dat het na die operatie zo veranderd is.
    Ik zit nu op dag 33, heb geen idee hoe lang deze cyclus gaat duren.
    Had het ook met de vleesbomen te maken dat jij met medicijnen zwanger bent geworden?
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Mijn vriendin: na 6 jaar zelf proberen had ze de stap gezet voor een kindje, 1e poging IUI was raak. Toen weer een jaar zelf proberen voor ze aan de bel zou trekken. Weer IUI en ook weer de 1e poging raak.
    Zelf was ze er van overtuigd dat ze zonder hulp niet zwanger zou worden, dus de anticonceptie bleef buiten de deur. Binnen een half jaar is ze nu onverwacht spontaan zwanger geworden.

    Groet van Kiki
     
  8. Niet meer actief

    Nou,. de eerste keer ben ik spontaan zwanger geraakt. Ik had toen al vleesbomen in mijn baarmoeder , maar dat wisten we toen nog niet. Daar zijn we pas met de termijnecho achtergekomen.
    Maar ik werd na de operatie niet meer ongesteld . Ik had cysten op de eierstokken en daardoor werd ik maar 1 keer in de 3 maanden ongesteld.
    Ik heb mijn temp bijgehpuden en toen ik zag dat ik geen verhoging kreeg ben ik naar mijn HA gestapt. Hij heeft me doorverwezen naar een fertilitiearts , en die schreef me Clomid voor. Mijn eitjes groeiden wel, maar sprongen waardoor ik 3 maanden niet ongesteld werd en ik 10 dagen provera moest slikken.
    Ik stond ook op de wachtlijst voor een kijkoperatie , maar die operatie is gelukkig niet meer nodig geweest , want ik was zwanger na de tweede ronde pregnyl + clomid .
     

Deel Deze Pagina